Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#13261
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

ki találja meg a bringa/váz gyenge pontját?
http://farm9.staticf...e1ac6d188_b.jpg


Középcsapágy ház és a nyeregváz csõ találkozásánál a hegesztés?

#13262
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
ki találja meg a bringa/váz gyenge pontját?
http://farm9.staticf...e1ac6d188_b.jpg

#13263
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás
állítólag mobiltelóval is lehetett irányítani. :cool2: :P

#13264
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

már volt wireless váltó a bringatörténelemben,de el is hullott. Feltöltött kép
Mektronic - 1996/1999 - history - Mavic


biztos azért, mert nem volt hozzá távirányító!

#13265
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás
már volt wireless váltó a bringatörténelemben,de el is hullott. Feltöltött kép
Mektronic - 1996/1999 - history - Mavic

#13266
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

besza..ok ez nagyon komoly. Bár a Tiso nem akkora súlyú cég a piacon, hogy megreformáljon bármit is, de mindenképp érdekes. NEkem fõleg a wireless szó tûnt fel. Majd a Sram jól megveszi sokcsillió dollárért a knowhow-t és lekaszálja a Shimanot meg a Campát is egy szép szettbe bújtatott wireless Sram Reddel :D


klassz a távirányító. versenyre magaddal viszed, ellenfélnek hegyen váltasz párat és kész :)

#13267
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

le vagytok maradva ezzel a 11 sebivel. :D már jön a 12 sebi: Tiso Launches Wireless 12-speed Electronic Road Group - BikeRadar


besza..ok ez nagyon komoly. Bár a Tiso nem akkora súlyú cég a piacon, hogy megreformáljon bármit is, de mindenképp érdekes. NEkem fõleg a wireless szó tûnt fel. Majd a Sram jól megveszi sokcsillió dollárért a knowhow-t és lekaszálja a Shimanot meg a Campát is egy szép szettbe bújtatott wireless Sram Reddel :D
11:38:11 IM 2012

#13268
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Köszi.
Akkor ez a kérdés el is dõlt :)


nekem 23-as van, a hátsót 12K után cseréltem, az elsõ meg lassan a második 10-esbe ér, szóval minimum 2 évig nem kell hozzányúlni a gumikhoz...
a legmegbízhatóbb alkatrészek a bringámon.
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#13269
Kicsikrisz75

Kicsikrisz75

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Fitnesz bringára jó lesz ez is!!!
onnantól kezdve elfelejtheted a defekteket!! ;)


Köszi.
Akkor ez a kérdés el is dõlt :)

#13270
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
évente (4000Km)cserélem a bovdeneket, a külsõket és a kupakokat..(szálirányos külsõ, fémlemezes mûanyagkupak)
sose volt ilyen gondom.
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#13271
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.438 hozzászólás
le vagytok maradva ezzel a 11 sebivel. :D már jön a 12 sebi: Tiso Launches Wireless 12-speed Electronic Road Group - BikeRadar

#13272
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
Az 5600, 6600 és 7800 típushibája, hogy a fékváltókar megeszi egy idõ után a bowdent és ha nem veszi észre idõben az ember, akkor beszakad a feje, amit elég vicces dolog kipiszkálni... Volt már, hogy emiatt mentem kónuszon pilis hegyiidõfutamot egy élmény volt... Elég sokiág használtam 5600-at, ott évekig nem jelentkezett, aztán az utolsó két évben 2x szakadt így el.

Nekem nem rejtett a bowden (régebbi 10-es ultegra kar - 6600-as)



#13273
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

petter78,

Szerintem ezen a kepen tisztan latszik mennyire cosmetic issue ez. A bovden ott bizony meg van dolgozva rendesen.
Mondjuk azt nem tudom egy regi valton ez a gond mennyire jellemzo, sose neztem.

http://cdn.mos.biker...t5u1-670-75.jpg


Ja-ja, nekem is ez a kép lett gyanús. viszont egy másik kép alatt ez van írva: and even after just a few rides the coating is starting to wear off. Shimano insists it's purely a cosmetic issue,
Vagyis amit szálasodni látunk az egyenlõre csak a kábel bevonata, nem a kábel szálai, de akkor is, ez milyen má!
Egyébként meg majd kialakul ez. Egyenlõre úgysem fogok (fogunk) a paul lange bácsihoz rohanni, hogy a karifa alá azonnal kell a 9000-es szett.
számomra az utolsó bekezdés az igazán fontos: miszerint az SH-nál rendszerint ugyanezek a fícsörök elõbb-utóbb 1-2 év múlva levándorolnak 1-2 szériával lejjebb ugyanolyan mûködés de valamennyivel nagyobb súly és kb. félár mellett. Engem igazán majd a 11-es ultegra fog izgatni. Amúgy én pont ezért nem fejlesztettem rejtett bowdenes 6700 szett irányába mert számomra 1 elrejtett kábel nem volt valódi fejlesztés csomó kompromisszum mellett. De a 11 fokozat az érdekelne.

#13274
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

(Nem tudom, hány km volt benne, használtan vettem.)


Bocs, pontosítok: elvileg úgy vettem, hogy azt mondták, új bovdenekkel van ellátva a bringa. E szerint 8780 km volt a bovdenben.

#13275
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás

10-es SH hátsó válóbowden szakadt már el nektek? kíváncsi lennék hogy hol. (nekem a váltókarból kijövet szálasodott ki egyszer a bowden de még éppen nem szakadt el csak nem váltott rendesen mert beszorult a bowden a házba, de a haveromnak ugyanitt el is szakadt, mehetett haza kónuszon)


Igen, nekem szakadt el. 6700-as Ultegra fékváltókarban szakadt el, beleszakadt a bowdenfej. (Talán 2 centis darab, ha jól emlékszem)
(Nem tudom, hány km volt benne, használtan vettem.)
Nem tudom, az újfajta megtört SH bowdenvezetés miatt volt-e, amit Jani írt, mindenesetre azt tudom, hogy most régi, 6600-as Ultegra van, és sokkal jobban vált.

#13276
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
petter78,

Szerintem ezen a kepen tisztan latszik mennyire cosmetic issue ez. A bovden ott bizony meg van dolgozva rendesen.
Mondjuk azt nem tudom egy regi valton ez a gond mennyire jellemzo, sose neztem.

http://cdn.mos.biker...t5u1-670-75.jpg

#13277
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem kell ahhoz megtorni, hogy "kiszalasodjon".
En nem tudom miert tortenik meg, de nekem egy elso bowden szakadt el teljesen, miutan nem jottem ra idoben, hogy miert lett olyan rossz az elso valtas.
Igy amikor a hatso is elkezdett benazni (a dolomiti maraton verseny elotti nap) gyorsan kicsereltem, kb. a szalak fele mar szakadt volt.
(7800 akar, a bowden es a bhaz is)

#13278
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Na pont ez az!
Nem váltott rendesen hátul. Már mindent néztem, pucoltam, állítottam de nem lett jó. Boltban is voltam, arra is gondolva, hogy elhajlott picit a váltópapucs ezért nem precíz hátul. Még bowdenházat is cseréltem hátul az ívben ahol nagyon megtörik, hogy biztos az dzsuvásodott el és szorul benne a bowden. De ezután sem lett jobb. Végsõ megoldásként gondoltam akkor teljes bowdencsere és ahogy húztam volna ki a váltókarból a végét nem jött. eröltetve tudtam csak kicibálni és jól ki volt már szálasodva ami beszorult a házba. Könnyebbe még csak-csak váltott rendesen de amikor a váltó rugó húzta volna vissza a bowdent nehezebb fokozatba akkor szorult a bowden a házban. Egy barátomnak ugyanitt el is szakadt. ott ahol kilép a bowden a váltókarból.
kb. 16-17000 km lehetett a bowdenben.


Lehet leváltás közben tud valahogy megszorulni és úgy törik meg. Mást nem igazán tudok elképzelni.
Nekem is volt egy 6500-as váltókarom, amibe beleszakadt a bovden feje (nem nálam, hanem az elõzõ tulajdonosnál), de annál szerintem nem tudta a tulajdonos, hogy hogyan kell kiszedni a bovdent.


A sebesség mindent megold.

 


#13279
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Na pont ez az!
Nem váltott rendesen hátul. Már mindent néztem, pucoltam, állítottam de nem lett jó. Boltban is voltam, arra is gondolva, hogy elhajlott picit a váltópapucs ezért nem precíz hátul. Még bowdenházat is cseréltem hátul az ívben ahol nagyon megtörik, hogy biztos az dzsuvásodott el és szorul benne a bowden. De ezután sem lett jobb. Végsõ megoldásként gondoltam akkor teljes bowdencsere és ahogy húztam volna ki a váltókarból a végét nem jött. eröltetve tudtam csak kicibálni és jól ki volt már szálasodva ami beszorult a házba. Könnyebbe még csak-csak váltott rendesen de amikor a váltó rugó húzta volna vissza a bowdent nehezebb fokozatba akkor szorult a bowden a házban. Egy barátomnak ugyanitt el is szakadt. ott ahol kilép a bowden a váltókarból.
kb. 16-17000 km lehetett a bowdenben.

#13280
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem nem rejtett a bowden (régebbi 10-es ultegra kar - 6600-as)


Az hogy szakadhatott el? Egyáltalán nem törik meg.


A sebesség mindent megold.