Nem fog tökéletesen mûködni, hátul a 3 legkisebb fokozatban bele fog érni a lánc elöl a nagytányérba. Túl közel lesz egymáshoz a két lánckerék. Annyit lehet tenni, hogy beteszel kb egy 0,5mm-es alátétet a lánckerék és a hajtómû közé.Üdv!
Technikai tanács kéne! Régóta lelkesen bicajozok MTB-vel, de egyszer kipróbáltam egy országútit. Nagyon megtetszett, ezért nemrég vettem egy öregecske, de meglepõen jó állapotú gépet (kb a 90-es évek elejérõl). 105-ös, 2X7-es hajtáslánc van rajta. Kipróbáltam a Bükkben (hazai pálya) és leesett az állam. A 42-es tányérral nekem a Szentlélekre való puszta feljutás is élethalálharccá változott. Mivel alapvetõen hegyi utakon akarom majd használni, vagy izmosodnom kell (mondjuk van még hova), vagy csere 39t-re. Az utóbbi gyorsabb, úgyhogy döntõen ehhez várnék tanácsokat.
A gond az, hogy az eredeti évjárathoz nemigen kapok már lánckereket. A mostaniak pedig 9-10 sebességes fogaskoszorúkhoz valók, más lánccal. Milyen (és mekkora) problémát okoz, ha egy ilyet építek be anélkül, hogy bármi mást cserélnék?
Ha nem okoz nagy bajt, az alábbi vásárlási dilemmához kérnék tanácsot: Jól gondolom-e, hogy egy Ultegra szintû tányérban 4000 km használat után még maradt pár 1000 km? Én sajnos már nem fogom olyan gyakran használni, amennyire szeretném. Inkább ezt vegyem meg olcsón, vagy vegyek egy vadiúj 105-öst 2,5x annyiért?
Elõre is köszönöm!
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#12781
Posted 2013. February 03. - 20:51

A sebesség mindent megold.
#12782
Posted 2013. February 03. - 20:46

Én ugyan montizom és ott is sokszor szokott víz bejutni a felnibe. De ez miért is gond ?
Amúgy, ahol bement a víz, pont ott ki is jön belõle. Szépen elpárolog belõle egy kis idõ múlva. Tök fölösleges leengedni és szárítgatni.
Elõször azt hittem a vázban lötyög a víz, mert olyan hangja volt, de a nyeregcsövet kihúzva és fejreállítva/mindenfelé döntve/mozgatva sem jött ki semmi. A kerékben meg durvább locsogás van, mint a tubeless montikerékben amiben még legalább fél deci lötty van. Az így saccolt mennyiségbõl gondolva a büdös életbe nem fog kipárologni.

Amúgy egy Csepel Royal 3-as az áldozat, tegnap tekertem 2 órát esõben és ez lett a vége...
#12783
Posted 2013. February 03. - 20:32

Technikai tanács kéne! Régóta lelkesen bicajozok MTB-vel, de egyszer kipróbáltam egy országútit. Nagyon megtetszett, ezért nemrég vettem egy öregecske, de meglepõen jó állapotú gépet (kb a 90-es évek elejérõl). 105-ös, 2X7-es hajtáslánc van rajta. Kipróbáltam a Bükkben (hazai pálya) és leesett az állam. A 42-es tányérral nekem a Szentlélekre való puszta feljutás is élethalálharccá változott. Mivel alapvetõen hegyi utakon akarom majd használni, vagy izmosodnom kell (mondjuk van még hova), vagy csere 39t-re. Az utóbbi gyorsabb, úgyhogy döntõen ehhez várnék tanácsokat

A gond az, hogy az eredeti évjárathoz nemigen kapok már lánckereket. A mostaniak pedig 9-10 sebességes fogaskoszorúkhoz valók, más lánccal. Milyen (és mekkora) problémát okoz, ha egy ilyet építek be anélkül, hogy bármi mást cserélnék?
Ha nem okoz nagy bajt, az alábbi vásárlási dilemmához kérnék tanácsot: Jól gondolom-e, hogy egy Ultegra szintû tányérban 4000 km használat után még maradt pár 1000 km? Én sajnos már nem fogom olyan gyakran használni, amennyire szeretném. Inkább ezt vegyem meg olcsón, vagy vegyek egy vadiúj 105-öst 2,5x annyiért?
Elõre is köszönöm!
#12784
Posted 2013. February 03. - 20:26

Amúgy, ahol bement a víz, pont ott ki is jön belõle. Szépen elpárolog belõle egy kis idõ múlva. Tök fölösleges leengedni és szárítgatni.
#12785
Posted 2013. February 03. - 19:07

..hogy a francba tud egy felni beázni?:confused: A küllõk megfeszítve, a küllõanya kialakítása olyan, h az befekszik a felnibe. A szelepnél ha fel van fújva rendesen a belsõ ott sem szabadna, és ugyanezen ok miatt a külsõ és felni találkozásánál sem szabadna. Persze ez elmélet. Úgy fest a gyakorlat mást mutat. Nemtom ez mennyire gyakori jelenség, de elgondolkodtató.
Az anyáknál simán beázik egy felni.
A sebesség mindent megold.
#12786
Posted 2013. February 03. - 18:56

Ridley Noah Fast
#12787
Posted 2013. February 03. - 18:30

Beázott az oúti gépemen a felnim, frankón lötyög benne rendesen a víz. Erre mi lenne a megoldás azon kívül, hogy mindig leszedem a gumit és leengedem a felniszalagnál a vizet? Fúrjak leeresztõlukat valahova a felni oldalára?
A shimano felnik oldalán van pici lyuk, mindig az azon gondolkoztunk, hogy ez mire jó, lehet erre.

A sebesség mindent megold.
#12788
Posted 2013. February 03. - 16:53


#12789
Posted 2013. February 03. - 14:22

Mi sem egyszerûbb! Az elõzõ bringámon se volt furat a nyeregcsövön. Én vettem egy tök egyszerû B+ kulacstartót aminek a felfekvõ felülete egy lemez amin a furatok voltak. A vázra körbe ragasztottam átlátszó fóliát a fényezés védelmében, a kulacstartó lemezrészére pedig 2 oldalas ragasztócsíkot és felragasztottam a vázra. Ezután a lemez alsó és felsõ nyelvét ahol a furatok vannak 2-2 húzózárral ráhúztam a csõre. Évekig használtam gond nélkül. A kétoldalas ragasztó és a húzózárak rendesen fogták, semmi mozgás.
ilyen volt a tartó, ez alapján jobban érthetõ
BikePositive Kulacstartó | bikepositive, kulacstartó, kerékpár alkatrészek | Mozgásvilág
#12790
Posted 2013. February 03. - 12:27

#12791
Posted 2013. February 03. - 12:14

Nekünk van ilyen húzónk még szvsz 5mm-es szegecselhetõ lemez anya is nem egy ûrtechnológia szívesen kölcsön adom ha kell valakinek.


https://encrypted-tb...2aKtrOoLRtQu4Ye
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#12792
Posted 2013. February 03. - 10:00

#12793
Posted 2013. February 03. - 09:59

Parancsolj:valami konzolos megoldás nincs a kulacstartóhoz? eredetileg olyasmire gondoltam mint az átdobók esetén, de az pl nem jó a master féle vázhoz
van ilyen
Wiggle | Elite VIP Bottle Cage Clamps | Bottle Cages
és még sokféle megoldás Adding Water Bottle Cages to Bicycles without Braze
ZEFAL GIZMO KULACSTARTÓ RÖGZÍTÕ SZETT - Bringa Butik Webáruház
Ridley Noah Fast
#12794
Posted 2013. February 03. - 09:45

van ilyen
Wiggle | Elite VIP Bottle Cage Clamps | Bottle Cages
és még sokféle megoldás Adding Water Bottle Cages to Bicycles without Braze
#12795
Posted 2013. February 03. - 09:15

Metal Bike Bicycle Saddle Rail Dual Water Bottle Holder Bracket Kit - Black + Red - Worldwide Free Shipping - DX
Igaz akkor a nyeregcsövön lesz a kulacs. De legalább nem kell furkálni.
#12796
Posted 2013. February 03. - 01:03

Sima kontraanyás megoldást javaslom. (Húzószegecsbe betekersz egy csavart, majd egy anyával elkezded húzni kifelé a csavart, csak elõtte próbáld ki hogy mennyire kell kihúzni. A kéziszerszám pont ugyanúgy mûködik, csak ott állítható a kihúzás mértéke, valamint érzed hogy mekkora erõvel húzod.)
Kéziszerszámmal sajtolják, pl:
http://shop.berner.e...02265_R_XXL.jpg
Ha remeg a kezed, akkor elõtte egy lemezen próbáld ki.
Gyári megoldás ugyanez.
A forrasztást nem javaslom semmiképpen sem.
#12797
Posted 2013. February 03. - 00:27

NOVA WATER BOTTLE BOSS :: SMALL PARTS :: BRAZON/SMALL PARTS :: Nova Cycles Supply Inc.
Vagy ilyet beleforrasztani.
Nem tenne túl jót a fényezésnek.
Itt a jobb oldalon látható hogyan mûködik a szegecs anya, alu vázakba is ilyet tesznek:Szegecsanyák & -csavarok RIVKLE
#12798
Posted 2013. February 03. - 00:03

NOVA WATER BOTTLE BOSS :: SMALL PARTS :: BRAZON/SMALL PARTS :: Nova Cycles Supply Inc.
Vagy ilyet beleforrasztani.
A sebesség mindent megold.
#12799
Posted 2013. February 02. - 23:27

>ki az a hülye aki megfúr egy carbon vázat
Nagyon ritka, hogy a lyukakat mar a formaban megformazzak. (pl. Edge kerekeknel a kullok lyukjait formazzak, nem furjak)
Szoval siman lehet furni a karbont, a gyarban is furjak.
Eleg sokan modositanak regi vazakat Di2-re, ehhez is furni kell, no problemo.
a kulacstartó miatti fúrásra gondoltam( én nem hiszem hogy neki esnék egy drága váz megfurkálásának)
#12800
Posted 2013. February 02. - 22:58

Nagyon ritka, hogy a lyukakat mar a formaban megformazzak. (pl. Edge kerekeknel a kullok lyukjait formazzak, nem furjak)
Szoval siman lehet furni a karbont, a gyarban is furjak.
Eleg sokan modositanak regi vazakat Di2-re, ehhez is furni kell, no problemo.