Valakinek megvan a idei Lombardia magyar Eurosportos kommentarral?
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#1241
Posted 2018. November 11. - 00:38

#1242
Posted 2018. November 08. - 22:48

tudom lejárt már, (mert én is csak tegnap néztem...)DE itt az új Conti GP5K, immáron tubeless-ready változatban is..
nagy híve vagyok a tubelessnek de virsliguniban igazóból nem értem. 32 fölött már csak csak de alatta nem igazán
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1243
Posted 2018. November 08. - 21:33

- Rabbit likes this
#1244
Posted 2018. November 07. - 10:34

Vejne, on 17 Aug 2018 - 11:29, said:
egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény
pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...
Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)
pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra..
Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:
egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)
De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás.
szabadonfutás vége. Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens
na igen. itt jól leírják a minőségi különbségeket. az ilyen dolgok miatt nem érzem azt,h az én 18 éves 10-es record váltásom nem elavult,vagy ilyesmi. én az enyémet inkább visszafelé fejleszteném. van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb.
ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ.
egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. persze ma már nem jellemző,h ennyire sokáig használjon vlki egy váltó rendszert.
Edited by donciccio, 2018. November 07. - 10:35.
- Rabbit likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1245
Posted 2018. November 07. - 10:32

Miert pont a 10-es kampa, a 7-es Shimanok meg jobbak.
azért a 10-es campa,mert sztem egy ésszerű kompromisszum a fokozatok,és a fenntarthatóság közt. van 2x10 fokozat,és minden eleme javítható a campának. a shimano fékváltókarokat nem lehet javítani. pl.: egy bukás után,ha baja van,akkor kuka. a campánál meg kicserélem a sérült alkatrészt,és kész. de kikeresem már az eredeti hsz-t.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1246
Posted 2018. November 07. - 00:01

#1247
Posted 2018. November 06. - 19:36

Várjál-várjál! Nem az ment itt a minap, hogy a campa jobban megéri, mert 10+ évig fogod használni? Meg hogy az 5800-as hátsóváltóra ha csúnyán ránézel, szétesik?
![]()
![]()
hosszú távon a régi,10-es,sokat leváltós campa cuccok érik meg jobban. azt hiszem én írtam le,de már több hónapja.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1248
Posted 2018. November 06. - 17:04

http://www.wiggle.co...-5800-groupset/
Valaki szóljon Vicenzában, hogy ideje lenne bezárni a nem kerék-jellegű termékek árusítását, mert, itt labdába már nem rúgnak.. ^^
Várjál-várjál! Nem az ment itt a minap, hogy a campa jobban megéri, mert 10+ évig fogod használni? Meg hogy az 5800-as hátsóváltóra ha csúnyán ránézel, szétesik?
#1249
Posted 2018. November 05. - 19:39

http://www.wiggle.co...-5800-groupset/
Valaki szóljon Vicenzában, hogy ideje lenne bezárni a nem kerék-jellegű termékek árusítását, mert, itt labdába már nem rúgnak.. ^^
- Rabbit likes this
#1250
Posted 2018. November 02. - 11:12

#1251
Posted 2018. October 31. - 14:18

Rosszul áll a dugó a kormányban:-)
A dugó témát átérzem, nemrég én is vettem egy 3t stucnit aminek hiányzott, ez szerencsére sima dugós volt, nem ez a 3d-s huncutság. Tömtem bele alufóliából gyúrt dugót - ez amúgy elég esztétikusan megoldható 2 perc alatt de valahogy nem volt az igazi. Aztán 1 óra keresés után csak találtam egy régi. de pont belevaló dugót az egyik doboz aljában amiről csak sejtettem, hogy van valahol. Nagy volt az öröm. Így tudja feldobni a napod egy 5 forintos alkatrész.
jól van a dugó a stucniban. ez ilyen.
http://velobase.com/...8f-38589b59dac5
- vittore30 likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1252
Posted 2018. October 31. - 12:08

nekem mind a kettő tetszik.
Rosszul áll a dugó a kormányban:-)
A dugó témát átérzem, nemrég én is vettem egy 3t stucnit aminek hiányzott, ez szerencsére sima dugós volt, nem ez a 3d-s huncutság. Tömtem bele alufóliából gyúrt dugót - ez amúgy elég esztétikusan megoldható 2 perc alatt de valahogy nem volt az igazi. Aztán 1 óra keresés után csak találtam egy régi. de pont belevaló dugót az egyik doboz aljában amiről csak sejtettem, hogy van valahol. Nagy volt az öröm. Így tudja feldobni a napod egy 5 forintos alkatrész.
Edited by petter78, 2018. October 31. - 12:08.
- donciccio likes this
#1253
Posted 2018. October 31. - 11:12

sokkal jobb így, hogy nem a lendkerekek vannak benne.
nekem mind a kettő tetszik.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1254
Posted 2018. October 31. - 10:43

viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült.
sokkal jobb így, hogy nem a lendkerekek vannak benne.
- donciccio likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1255
Posted 2018. October 31. - 09:51

viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1256
Posted 2018. October 29. - 22:13

https://apro.bikemag...s-vegaron-14174
ha a rossz beállítás (szerintem az, nézd a kormány és a fvkart) miatt eladó, akkor kár érte
#1257
Posted 2018. October 19. - 13:08

Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.
Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.
Hát ja, valahogy úgy ahogy azt a GCN-es csóka csinálta itt (ennek legalább volt értelme): https://www.globalcy...e-kom-challenge
#1258
Posted 2018. October 19. - 12:46

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.
ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb...
Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.
Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.
Edited by ave, 2018. October 19. - 12:46.
- Vejne likes this
#1259
Posted 2018. October 19. - 12:01

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.
ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1260
Posted 2018. October 19. - 11:44
