Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#12761
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
nem, ez nagyon is jó ajánlat. Csak szokták mondani, hogy a kezdõknél mivel az árkategóriában a variáció lehetõsége nem túl nagy (aljas tiagra-xenon-veloce szint, minden bicón kb. ugyanaz a felszereltség) ezért sokszor a "dezájn" a meghatározó, meg a színek.

:D

De még mindig nem tudom, hogy vajon egy tiagra sokkal szarabb lenne-e mint egy veloce? Azért nem egy 105-ös, de ha már 100-as, az jó. A velocéval tuti nem lehet nagyon felfürdeni, de azért a sh alsóbb-alsóközepes termékeinél elég változóak a vélemények. :( :(

#12762
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
ja :-)
ne mondd hogy rossz ajánlat

#12763
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Vejnecske,

nem veszel vázat külön? "véletlenül " tudok egy kihagyhatatlan vételt :-)


Te is?
váz és egyéb alkatrészek « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

:D

#12764
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
Vejnecske,

nem veszel vázat külön? "véletlenül " tudok egy kihagyhatatlan vételt :-)

#12765
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
áhh csak akkor az egyikre kvalifikálok, mert turista ugyan nem vagyok, de kezdõ az igen, mellette meg csóró deák. :D (azért fölöslegesen tudom verni a pénzt, de az más tészta.)

És gondolkoztam kezdõ outi masinán így vizsgaidõszak után, szorgalmi idõszak elõtt, téli áron. Klasszikus geójú acélvázasom 60-as méretû, magasságom kb. 188-187, amibõl 185 a belsõ lábszárhossz, a maradék 1 cm-ben található a felsõtest-fej, a karjaimmal meg át tudom ölelni a pa-dödöt is egyszerre.

Így végül kettõ darab maradt, ami büdzsébe belefér, meg még jónak is tûnik:

58-as, szlóping vázas Trek 1.5-ös, Tiagra fékváltókar-váltók-hajtány, kerekek nélkül, de szükség esetén tárgyalható hozzá bontróger felnis durace agyas gurulósdi.
XL-es méretû willier La Triestina, 10s veloce, khamsin kerékszett meg némi ultra torque-os hajtómû a "csodálatos mirázsból".

Elvileg az elsõ gép 2010-es, a második 2011-es, az elsõ sokat futott, de hazai terepen (szabócs) a második meg szobában rohad jó ideje, elõtte se ment szinte semmit. Elvileg az elsõt kicsit olcsóbbra ki tudnám hozni, mert 110 lenne a váz minden szir-szarral, még láncot-fogassort is kapnék, egyedül kerékrõl kéne gondoskodni, a második az áncúzzámen 190.

Ahogy néztem, "bótban" mindkét vas újonnan kb. 1 árban van, a vázszettek ára is ekvivalens, a tiagra-veloce szett ára szintén ugyanannyi, a khamsint ajánlották a valagam alá sokan, a trekbe meg kerék kéne. Vagy kisírnám a tulajtól, hogy adja a 32 lyukas fûzött DA-s kerekeket. A lustaság is egy faktor, a Trek akár házhoz jönne magától, vagy ha gondolok 1et, fél óra alatt meg tudom nézni, míg azért a willier pécsett lakik, ami... nem szabolcs :D

A velocetõl nem félek, igazából szerintem a kampányolók kezelése nagyon könnyû minden fogásból, fõleg hajlat-alsó határról, ahol amúgy is tartózkodom nagyrészt. A tiagrától kicsit, mert sokak szerint 105 alatt nem érdemes sh-t venni.

odázgathatnám a dolgokat, és megvehetném nyár közepén, csak van eg yolyan érzésem, hogy nem ennyiért :D meg akkor píz se biztos, hogy lesz.. :o

így könnyebb:

http://apro.bikemag....na-l135619.html

http://apro.bikemag....re-l140456.html

esetleg keréknek kaphatna ilyet:
http://apro.bikemag....do-l141300.html (megint a lustaság, nehogy már föl kelljen emelni a seggem...)

#12766
pufihus

pufihus

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

9es lánctányért simán feltehetsz még. a 10-es már nem lesz annyira jó. azzal is elmenne,de hamarabb kopna. ha sikerülne legalább 7-es,8-as ultegra tányérokat szerezned,akkor nagyon hosszú távra megoldanád a problémád. ezek már kovácsoltak,sokkal tartósabbak,mint a többi. ez pl szerintem még elég sokat elmenne: biopace 53-39 alu « hajtás « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása


Nagyon köszönöm!

#12767
Bognár Miklós

Bognár Miklós

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Üdv,
Köszönöm szépen a gyors válaszokat,akkor valószínûleg a bovden sérülhetett vagy megakad, mert a fék "visszamozog" kikötött állapotban.

#12768
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
..bowdenezést is cserélted? Nem ott feszül, törik valahol? Vagy elpattanhatott egy szál a huzalon és megakad a házban. Szerintem nézd át.

Ridley Noah Fast 


#12769
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
kosd ki a bovdent, es nyomogasd ossze a feket kezzel. ha ugy visszahuz akkor a bovdennel van baj (serult, vagy tores van benne) ha nem huz vissza akkor a fek maga a hibas
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12770
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni? Egy kis technikai problémám adódott az országúti fékekkel. Valamiért nem sikerül a féket helyesen beállítani, olyan mintha a rugó nem nyomna vissza, behúzom a féket, majd nem enged vissza a fékfelületrõl.Egyforgáspontos fékekkel jó volt, viszont most a kétforgáspontosokkal nem akar valahogy összejönni.
A fékkarnál pedig holtjáték van.


Szorul a bovden.


A sebesség mindent megold.

 


#12771
Bognár Miklós

Bognár Miklós

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni? Egy kis technikai problémám adódott az országúti fékekkel. Valamiért nem sikerül a féket helyesen beállítani, olyan mintha a rugó nem nyomna vissza, behúzom a féket, majd nem enged vissza a fékfelületrõl.Egyforgáspontos fékekkel jó volt, viszont most a kétforgáspontosokkal nem akar valahogy összejönni.
A fékkarnál pedig holtjáték van.

#12772
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
soraval szerelt bringat kezdok/turistak vesznek (csunyan altalanositva) akik azt se tudjak mi az az also fogas, vagy ha ki is probaljak akkor max 15masodpercig, mert onnantol faj a nyakuk. szoval ugyis nagyreszt felul fogjak a kormanyt.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12773
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
nézegettem a belépõs alkatrészek közül a 3500ös sora STI-ket, sokkal használhatóbbnak látszanak, mint az elõd. Vagyis, azokat nem is tudom, hogy lehetett kényelmesen használkni alsófogásból ? :-\ Elég fura módon...

#12774
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szerintem igy akarta

Adding Water Bottle Cages to Bicycles without Braze

de amugy tenyleg eleg szimpatikus a kepen lathato versenyzo :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12775
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts
Én sem látom a fától a erdõt :D vagy csak lemaradtak a kulacsok a képrõl :)

#12776
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 posts
Ave: Nem látok a képen kulacsot se kulacstartót.
Ez biztos valami optikai csalódás lesz.

#12777
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>és még sokféle megoldás Adding Water Bottle Cages to Bicycles without Braze
Ez a megoldas nagyon szimpatikus! :)
http://www.nordicgro...es/citybike.jpg

#12778
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

9es lánctányért simán feltehetsz még. a 10-es már nem lesz annyira jó. azzal is elmenne,de hamarabb kopna. ha sikerülne legalább 7-es,8-as ultegra tányérokat szerezned,akkor nagyon hosszú távra megoldanád a problémád. ezek már kovácsoltak,sokkal tartósabbak,mint a többi. ez pl szerintem még elég sokat elmenne: biopace 53-39 alu « hajtás « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása


Vastagságban szerintem nincs jelentõs eltérés a 7-es és a 10-es között sem, max pár század mm, pl a 10-es lánc elmegy gond nélkül a 7-es lánckeréken.


A sebesség mindent megold.

 


#12779
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts

Elõször azt hittem a vázban lötyög a víz, mert olyan hangja volt, de a nyeregcsövet kihúzva és fejreállítva/mindenfelé döntve/mozgatva sem jött ki semmi. A kerékben meg durvább locsogás van, mint a tubeless montikerékben amiben még legalább fél deci lötty van. Az így saccolt mennyiségbõl gondolva a büdös életbe nem fog kipárologni. :D
Amúgy egy Csepel Royal 3-as az áldozat, tegnap tekertem 2 órát esõben és ez lett a vége...

Montival sokszor mentünk olyan túrákat, amiben van egy rakás patakátkelés. Gondolhatod, hogy ott mennyi víz jut be a kerékbe. Mégis mindig kiszáradt belõle a víz. Kár ezen aggódnod.
Max. annyit tehetsz, hogy a szelepet úgy állítod be, hogy állás közben legalul legyen. Talán úgy egy kicsit jobban szárad. De ez lehet, hogy nem igaz, csak az én elméletem. Mondjuk én soha nem foglalkoztam vele, szépen kiszáradt az magától.
Marci

#12780
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts
9es lánctányért simán feltehetsz még. a 10-es már nem lesz annyira jó. azzal is elmenne,de hamarabb kopna. ha sikerülne legalább 7-es,8-as ultegra tányérokat szerezned,akkor nagyon hosszú távra megoldanád a problémád. ezek már kovácsoltak,sokkal tartósabbak,mint a többi. ez pl szerintem még elég sokat elmenne: biopace 53-39 alu « hajtás « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása