Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#12621
Posted 2013. February 18. - 12:29

#12622
Posted 2013. February 18. - 10:34

Szerintem te azert tervezz be egy magasperemes kerekszettet is, mert az S5 meg rosszabbul nez ki alacsonyperemessel.
http://img.artscycle...g/CV2S5UI-1.jpg vs http://brimages.bike...o-road-bike.jpg
#12623
Posted 2013. February 18. - 09:33

A Merida-n is "világít" a RED.Simon és egy ilyen csúcs szettet akarsz rátenni egy chinarellora, vagy egy kamu Cervelo S5re
? Nekem az elsõ generációs Red van, amióta megvan a gép, hozzá sem értem, csak néha kellett picit utánállítani, az egyik ha nem a legjobb szett. Apexem is volt egy rövid ideig, de semmi gondom nem volt vele. Most azon tûnödöm, hogy kellene egy komolyabb Cyclocross vázszettet venni. Nagyon bénán nézne ki, ha tavasszal CX géppel járnék virsligumival országúton?



Ridley Noah Fast
#12624
Posted 2013. February 18. - 06:24

#12625
Posted 2013. February 18. - 06:22

Nekem is lenne egy (félig) Campás kérdésem:
adott egy 2x8-as Shimano és Sh. kompatibilis hajtás. Ha hátra összerakok egy 9-es Sh. kompatibilis, de Campa hézagolású sort, akkor mûködne 9-es Campa fvkarokkal?
Elõre is köszi!
hátsó váltó is legyen campa,akkor mûködnie kéne.
#12626
Posted 2013. February 18. - 00:33

adott egy 2x8-as Shimano és Sh. kompatibilis hajtás. Ha hátra összerakok egy 9-es Sh. kompatibilis, de Campa hézagolású sort, akkor mûködne 9-es Campa fvkarokkal?
Elõre is köszi!

#12627
Posted 2013. February 18. - 00:30

technikai kérdés campa értõkhöz :-)
10-es alkatrészek elvileg oda-vissza kompatibilisek egymással, de volt az a híres chorus és record hajtómû, ami csak a saját 102 mm-es középrészéhez stimmelt, még a négyszögtengelyes idõben . (az alattuk lévõ centaur már 111 mm volt. )
van egy ebbõl a szériából származó chorus átdobóm, 10-es. jellemzõje hogy nagyon széles a ketrece és hogy nem igazán, vagy csak nagyon neccesen lehet belõni egy újabb ultra torque hajtómûhöz: vagy nem teszi fel a láncot nagytányérra, vagy korrigálva a végállást, az átdobó külsõ része majdnem hozzáér a hajtókar belsõ oldalához (tényleg: kevesebb mint fél mm a difi). vissza is tettem egy újszerûbb veloce átdobót.
a hosszúra sikeredett felvezetõ után az a kérdés, hogy lehetett e ekkora különbség a két hajtókar kialakításában, hogy nem torelálják az efféle turmixot?
Q-faktor.
A sebesség mindent megold.
#12628
Posted 2013. February 17. - 23:38

10-es alkatrészek elvileg oda-vissza kompatibilisek egymással, de volt az a híres chorus és record hajtómû, ami csak a saját 102 mm-es középrészéhez stimmelt, még a négyszögtengelyes idõben . (az alattuk lévõ centaur már 111 mm volt. )
van egy ebbõl a szériából származó chorus átdobóm, 10-es. jellemzõje hogy nagyon széles a ketrece és hogy nem igazán, vagy csak nagyon neccesen lehet belõni egy újabb ultra torque hajtómûhöz: vagy nem teszi fel a láncot nagytányérra, vagy korrigálva a végállást, az átdobó külsõ része majdnem hozzáér a hajtókar belsõ oldalához (tényleg: kevesebb mint fél mm a difi). vissza is tettem egy újszerûbb veloce átdobót.
a hosszúra sikeredett felvezetõ után az a kérdés, hogy lehetett e ekkora különbség a két hajtókar kialakításában, hogy nem torelálják az efféle turmixot?
#12629
Posted 2013. February 17. - 23:05

Simon és egy ilyen csúcs szettet akarsz rátenni egy chinarellora, vagy egy kamu Cervelo S5re
? Nekem az elsõ generációs Red van, amióta megvan a gép, hozzá sem értem, csak néha kellett picit utánállítani, az egyik ha nem a legjobb szett. Apexem is volt egy rövid ideig, de semmi gondom nem volt vele. Most azon tûnödöm, hogy kellene egy komolyabb Cyclocross vázszettet venni. Nagyon bénán nézne ki, ha tavasszal CX géppel járnék virsligumival országúton?
most télen rengetegen tekernek cx géppel austriában, virsligumival és országuton(az út minõsége nem teszi szükségesé a cx biciklit)
#12630
Posted 2013. February 17. - 22:43


#12631
Posted 2013. February 17. - 20:56

..ha eladom szólok, és ígérem vigyázok rá addig.
Igen, és tegnap próbáltam ki elõször. Azt azért meg kell hagyni, nem ér annyit mint az ára, bár az itthoni árat nem fizettem volna ki. Elõtte RIVAL volt és sokat szenvedtem az elsõ átdobóval. Vagy túldobdta a nagytányérra való váltáskor, vagy nem akarta feltenni a láncot, egyszerûen nem volt középút. Annyira eljutottam, h kb. középen volt a hátsó soron a lánc és akkor lehetett vele váltani. Bosszankodtam vele egy évet és meguntam. Ehhez megvettem az elsõ és hátsó váltót és a fékeket is, tervbe van az új hajtómû is. Annyit tudok egyenlõre mondani róla, h úgy vált ahogy az kell. Nem kell nézegetnem a lánc állását hátul, meg elöl, h vajon óhajt-e váltani. Ami még tetszik, a karok távolságát is lehet állítani, így egész kényelmes a váltás alsó fogásban is. Az elsõ váltónál nincs trimm a váltókaron mert a váltó mozgás váltáskor az elmozdulás mellett egy kicsit csavarodik is ívben ami elég ahhoz, h ne kelljen trimmelni.
Nekem hál' jó égnek semmi gondom nincs egyik campyval sem, a mirage kicsit mûanyagnak hat az ujj alatt, olyan "játékfeelingje" van, de cserébe nagyon jó és az elsõ váltás is sokkalta jobb, mint az eredeti alsócsövessel volt. Igaz, legkeményebb terepek, ahol próbáltam õket ilyen kis összekötõ utakon-felüljárókon voltak, de nagyon szépen teszi a láncot igénynek megfelelõen.
A veloce is. Ennek meg a fogása kényelmesebb (a mirage õsi, a veloce meg kb. 3 éves.) Elvileg mindkettõ leváltja az egész sort, de sok értelmét nem látom : D
Most néztem Jani blogján egy írkálást téli bringázásról, ott az a szép Puch Passzázs... Meg egy korábbi hozzászólásában a "napi rohangálásra" is az acélra esküdött.. Hasonló gondolatok kavarogtak bennem, mikor tegnap-ma volt lehetõségem végre hosszabb utakra elvinni a Wiliert. Oké, szép, csillog, jó, ebben a napsütéses gyönyörû idõben szívesen használom, de komolyan, ha majd esik vagy havasak az utak?
A jó öreg cromoly meg annyit futott már olyan körülmények közt, hogy hazai terepnek érezheti. Csak hát 2 binga, még ha kétlaki életet is él az ember.. : )
Nagyon tetszik a Wilieren, hogy gyárilag jó külsõkkel szerelik, CST kevláros cummó, elvileg az újabbak abból 220 gramm környékén vannak mérlegen. 120 psi-t bírják, én 8baron futok velük, és igazán komfortos, meg szeretjük kanyarban. Bár már írtam,hogy egyszerûen olyan jól eltalált a váz, hogy bátran beleviszem olyan fordulókba, amiket korábban megpróbálni sem mertem. Szóval örömteli kis órákat szerzett a sörösdoboz elég hamar.

#12632
Posted 2013. February 17. - 18:31

..ha eladom szólok, és ígérem vigyázok rá addig.hát igen....SRAM
én csoró meg ennyiért veszek biciklit
Igen, és tegnap próbáltam ki elõször. Azt azért meg kell hagyni, nem ér annyit mint az ára, bár az itthoni árat nem fizettem volna ki. Elõtte RIVAL volt és sokat szenvedtem az elsõ átdobóval. Vagy túldobdta a nagytányérra való váltáskor, vagy nem akarta feltenni a láncot, egyszerûen nem volt középút. Annyira eljutottam, h kb. középen volt a hátsó soron a lánc és akkor lehetett vele váltani. Bosszankodtam vele egy évet és meguntam. Ehhez megvettem az elsõ és hátsó váltót és a fékeket is, tervbe van az új hajtómû is. Annyit tudok egyenlõre mondani róla, h úgy vált ahogy az kell. Nem kell nézegetnem a lánc állását hátul, meg elöl, h vajon óhajt-e váltani. Ami még tetszik, a karok távolságát is lehet állítani, így egész kényelmes a váltás alsó fogásban is. Az elsõ váltónál nincs trimm a váltókaron mert a váltó mozgás váltáskor az elmozdulás mellett egy kicsit csavarodik is ívben ami elég ahhoz, h ne kelljen trimmelni.Lol ilyen fékváltókarod van? Mármint az új Sram red?

Ridley Noah Fast
#12633
Posted 2013. February 17. - 18:25

Why You Should be Riding Steel and not Carbon | Road Bike News, Reviews, and Photos
Ezek alapján amiket látok-hallok, kisebb kockázatot látok egy szenesszálas megkíméltben, mint ahogy sokan ijesztgetnek véle. ^^
Most nézem, hogy 280 gr az a SRAM... hö, hát az a shimano fékváltókhoz képest... Anorexiás-e a Red, vagy csak nem etették meg rendesen?
#12634
Posted 2013. February 17. - 18:10

#12635
Posted 2013. February 17. - 18:04

#12636
Posted 2013. February 17. - 18:01

#12637
Posted 2013. February 17. - 17:36


ez az itthoni ár:
Webáruház - Biker Kft. › Országúti szett › Red › RED EgroDynamic országúti fékváltókar
és itt vettem:
http://www.bike-disc...m.html?od=&ft=1
azért nem mindegy.
Ridley Noah Fast
#12638
Posted 2013. February 17. - 15:22

..kezdjük offolni a topicot, és ezért valaki szétrúgja a.... Azért maradnék az outi alkatrészeknél: Stucni, itthon 53e kint 116EUR, kormány, itthon 90e kint 226EUR, fékváltókarok itthon 210e, kint 400EUR, vagy nézd meg a Conti PPX 4000s-es gumát és hasonlítsd össze a kinti 27EUR-s árát az ittenihez!, de sorolhatnám még mert se szeri se száma. Ezekkel még sosem faragtam rá!
milyen fékváltókar volt 210-ért??
#12639
Posted 2013. February 17. - 12:00

szokásommal ellentétben linkelek egy saját hirdetést, mert itt lehet rá érdeklõdés. igényes könyv a vázépítésrõl. Custom Bicycles « könyv / térkép « KÖNYV / AJÁNDÉK « Kategóriák tallózása
#12640
Posted 2013. February 17. - 11:58

..kezdjük offolni a topicot, és ezért valaki szétrúgja a.... Azért maradnék az outi alkatrészeknél: Stucni, itthon 53e kint 116EUR, kormány, itthon 90e kint 226EUR, fékváltókarok itthon 210e, kint 400EUR, vagy nézd meg a Conti PPX 4000s-es gumát és hasonlítsd össze a kinti 27EUR-s árát az ittenihez!, de sorolhatnám még mert se szeri se száma. Ezekkel még sosem faragtam rá!
Shimanonál láttam horror különbségeket, campánál kevésbé. Pl. a bikeexpressen 54ezer körül van scirocco kerékszett, 33ért khamsin, 50 körül fulcrum5. Ilyen árakat másutt se nagyon látni. Vagy 125 körüli a veloce UT gruppó. Szóval szerintem campy alkatrészek méltányosak itthon is, bikeexpress,biondo vagy bike24 (bár az osztrák, nem?).
Csak annyi bibi van,hogy itthon soha nem látni 40-50 százalékos söpréseket, míg külföldiában rendszeresen... Mikor látod, hogy 50%off, hát átfut az agyadon. Aztán rájösz, hogy "minek, van minden, amire szükséged van, valaki meg nagyon jól jár vele"..
