viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült.
sokkal jobb így, hogy nem a lendkerekek vannak benne.
viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült.
sokkal jobb így, hogy nem a lendkerekek vannak benne.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
https://apro.bikemag...s-vegaron-14174
ha a rossz beállítás (szerintem az, nézd a kormány és a fvkart) miatt eladó, akkor kár érte
Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.
Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.
Hát ja, valahogy úgy ahogy azt a GCN-es csóka csinálta itt (ennek legalább volt értelme): https://www.globalcy...e-kom-challenge
nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.
ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb...
Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.
Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.
Edited by ave, 2018. October 19. - 12:46.
nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.
ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
En acellal oldottam meg, nem olommal.
20-30g semmit nem szamit.
Egyszer a standard 1400g-s kerekszett utan probaltam egy 990g-s karbon szettet, erzesre semmi kulonbseg, es kimerni sem sikerult gyorsulast emelkedon.
nekem kb 5 gramm kellett a hátsó kerékre,és kb 9 gramm az elsőre. viszont nekem a felni illesztése a nehéz,és a szelep mellé kellet ragasztanom. az 5 gramm a hátsó keréknél úgy jött ki,h a küllőmágnest a szelephez közeli küllőre raktam.
nem kell elhinni,h a fékezésre milyen hatással van ez a kiegyensúlyozás,de nálam bevált.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Elhiszem, hogy a kiegyensúlyozott kerék az állványt már nem rázza be, de hogy a fékezésre is hatással legyen, az nekem nehezen elképzelhető.
A "speed wobble" beremegés a kerékpár-kerékpáros alkotta rendszer rugalmasságából ered. Szerintem a váz, villa és nyeregcső rugalmassága határozza meg leginkább a speed wobble hajlamot, de nem kizárt, hogy a kerekek, stucni, valamint a kormány merevsége is közrejátszik ebben. Emellett persze a versenyző súlya sem mindegy. Simán lehet, hogy a jelenség, ami egy 100+-os bringás alatt már 60 km/h-nál előjön, addig egy 60 kg-os versenyző alatt ugyanaz a bringa még 80-nál sem vibrál.
Ki lehet próbálni, hogy a vibráció leáll-e ha a kiállunk a nyeregből, mert általában ez az ellenszer, ha már megtörtént a baj.
OFF
Elvben azért kezd beremegni a bringa, mert a kerekek kiegyensúlyozatlansága okozta rezgés frekvenciája pont akkora, hogy gerjeszti a bringa-bringás rendszer sajátfrekvenciáját, ebből van a baj. Sajnos ez a sajátfrekvenciás dolog öngerjesztő, szóval egy jól kiegyensúlyozott keréknél is elő fog fordulni, csak esetleg pár kerékfordulattal később.
Ha az elméletnél maradunk, akkor megoldás az is, ha alacsonyabb vagy magasabb sebességgel megyünk, mert ekkor a kerekek forgási frekvenciája már nem esik egybe azzal a bizonyos sajátfrekvenciával. A nyeregből való kiállás pedig azért használ, mert ezzel elhangoljuk a rendszert, megváltozik a testtömegünk és a kerékpár kapcsolatának merevsége, ezzel a sajátfrekvencia értéke. Lehet, hogy a kormány elengedése vagy a lábunk felemelése a pedálról is működne, csak az kevésbé biztonságos
Ilyen szempontból a legrosszabb helyzetben vannak a régi, vékony csövű acélbringák, nagy vázmérettel és súlyos kerékpárossal a nyeregben. Ezeknél a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy észszerű tempónál is beremegnek.
Gondolom böhöm vázkeresztmetszetű (merev) montival még nem tapasztalta senki a jelenséget. Pedig minden bringa hajlamos rá, csak mivel némelyik jóval merevebb, ezért sokkal magasabb sebességnél jönne elő rajta, mint amennyivel közlekednek vele.
Nekem ezzel a jelenséggel kb 20 km/h-nál volt tapasztalatom egy merev montin, amin egy nyüzüge hátsó csomagtartóra volt helyezve egy pár kilós táska. Ha a megfelelő sebességgel elkaptam egy kis úthibát rögtön elkezdte riszálni magát. Még durvább tud ez lenne a női vázas "parasztbicikliken". Ott aztán tud csavarodni a váz.
ON
Nagy versenycsapatoknál szokás a kiegyensúlyozás? Mert szerintem sem érezhető a kiegyensúlyozás hatása menet közben.
Amúgy is, más azért vesz drágán kerekeket, hogy azok könnyűek legyenek, ti pedig ólmot ragasztotok rá?!
En meg ev elejen egyensulyoztam ki a kerekeim, a latex belso miatt kell foleg, a szelepnel sokkal nehezebb, mint a butil.
Tokeletesen egyensulyban van, de semmi erzekelheto hatasa nincs. Azt remeltem ez majd elmulasztja az 50 feletti temponal neha elofordulo speed wobble-t, de nem, az ugyanugy elojott.
En mondjuk nem olomszalagot hasznaltam, az keves lett volna, 10g felett kellett egy kerekbe.
nem olyan régen néztem ezt a videót,és úgy gondoltam,h kipróbálom ezt a kerék kiegyensúlyozást. nem vártam nagy változásokat,de azért kíváncsi voltam a végeredményre. az ezer éves shamal kerekeimet csináltam meg,mert ott látványos lehet a javulás... talán. nehezek,meg már a felnik is elég viseltesek. fékezéskor gondjaim voltak vele. olyan volt,mintha nyolcas lenne a kerekekben. nem fogott egyenletesen a fék,és ez vizes úton elég gáz volt. volt,h meg is csúszott emiatt a bringa. állványon meghajtva a hátsó kereket,meg baromira nagy kilengést tudott produkálni az egész bringa.
tegnap megjött a decába az ólom szalagom. teniszütők kiegyensúlyozásához használják. ma reggel gyorsan feldobtam a felnikre. kerekek be a bringába,aztán amikor meghajtottam az állványon jött a "csoda". a bringa állt egy helyben,miközben a kerék meg pörgött ezerrel. úgy néz ki sikerült a kísérlet ezen része. aztán menetem vele egy 60-ast,és már elején érezhető volt,h a fékek egyenletesen fognak. én meg tökre azt hittem,h a felnik már ennyire rosszak. ehelyett elég volt néhány kis ólomszalagot felragasztani a megfelelő helyre. így síkon,az én tempómnál nem veszek észre különösebb változást,de gondolom lejtőn nagy sebességnél már kijöhetnek az előnyei a kis plusz súlyoknak. fékezésnél elég egyértelmű a változás. tehát jobban irányítható,fékezhető lesz tőle a bringa.
https://www.decathlo...id_8013951.html ilyet vettem. kb 10 mm széles,úgyhogy nem zavar be a külsőknek sem. tudom. ebay-on lehet kapni olcsóbban,de ezt nekem 1xűbb volt beszerezni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.
Mi támasztja alá, hogy nem lesz? Sosem értettem, hogy miért kell állítani olyat, amit nem is tud az állítója valójában. Vagy ha tudja, akkor miért nem írja le azt is, hogy más is tisztábban láthasson... Nem menő a tűzhöz közeliként tudatni a többiekkel, hogy valamiről van biztos információ, aztán pedig nem megosztani azt érdemben...
Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.
De esszeru lenne.
Nem baj, elobb utobb az ebike-ok miatt ugyis lesz valami valtoztatas, mert az nem jarja, hogy e-bikekal, ami segedmotoros kerek sebessegre kepes, es hasonlo meretu tank a kerekparuton kelljen menni. Es hogy ebike, vagy orszaguti az mar mindegy.
Galga és Acsa között voltam, amikor félpályás terelés volt, ott beton az alap. Télen már rendes 30 cm kátyúk voltak, az alapból jöttek ki a kavicsok, így mást nem tudtak tenni.sajnos ez nem lesz tartós darab
a szélén látszik hogy szar/nincs alapja az útnak. beton lett volna az örök, de ha kisebb forgalmú és nem sok a teherautó akkor legalább egy réteg döngölt kavics
Edited by embé, 2018. October 04. - 15:43.
Ez esszerunek otletnek tunik. Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.
Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.
A sebesség mindent megold.
persze, csak úgy leborították az aszfaltot egy régi földútra...
dehogy. a domb tetején leöntöttek pár köbméter aszfaltmasszát majd hagyták hogy lefollyon
Ez esszerunek otletnek tunik. Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.
https://www.napi.hu/...sok.670190.html