Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1221
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült. :)

 

 

 

 

sokkal jobb így, hogy nem a lendkerekek vannak benne. :)


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1222
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

viszonylag ritka,h egy vintage stucnihoz lehessen porvédő kupakot szerezni,de nekem sikerült. :)

 

686_1112.jpg

684_5888.jpg


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1223
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

https://apro.bikemag...s-vegaron-14174

 

ha a rossz beállítás (szerintem az, nézd a kormány és a fvkart) miatt eladó, akkor kár érte



#1224
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.

Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.

Hát ja, valahogy úgy ahogy azt a GCN-es csóka csinálta itt (ennek legalább volt értelme): https://www.globalcy...e-kom-challenge



#1225
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.

 

ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb... d3.gif

Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.

Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.


Edited by ave, 2018. October 19. - 12:46.

  • Vejne likes this

#1226
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

 

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.

 

ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb... d3.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1227
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Sort figyeld!

 

https://www.pezcycli...e-xr-2-special/



#1228
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

En acellal oldottam meg, nem olommal.

20-30g semmit nem szamit.

Egyszer a standard 1400g-s kerekszett utan probaltam egy 990g-s karbon szettet, erzesre semmi kulonbseg, es kimerni sem sikerult gyorsulast emelkedon.



#1229
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

nekem kb 5 gramm kellett a hátsó kerékre,és kb 9 gramm az elsőre. viszont nekem a felni illesztése a nehéz,és a szelep mellé kellet ragasztanom. az 5 gramm a hátsó keréknél úgy jött ki,h a küllőmágnest a szelephez közeli küllőre raktam. 

 

nem kell elhinni,h a fékezésre milyen hatással van ez a kiegyensúlyozás,de nálam bevált. ;) 


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1230
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Elhiszem, hogy a kiegyensúlyozott kerék az állványt már nem rázza be, de hogy a fékezésre is hatással legyen, az nekem nehezen elképzelhető.

A "speed wobble" beremegés a kerékpár-kerékpáros alkotta rendszer rugalmasságából ered. Szerintem a váz, villa és nyeregcső rugalmassága határozza meg leginkább a speed wobble hajlamot, de nem kizárt, hogy a kerekek, stucni, valamint a kormány merevsége is közrejátszik ebben. Emellett persze a versenyző súlya sem mindegy. Simán lehet, hogy a jelenség, ami egy 100+-os bringás alatt már 60 km/h-nál előjön, addig egy 60 kg-os versenyző alatt ugyanaz a bringa még 80-nál sem vibrál.
Ki lehet próbálni, hogy a vibráció leáll-e ha a kiállunk a nyeregből, mert általában ez az ellenszer, ha már megtörtént a baj.

 

OFF
Elvben azért kezd beremegni a bringa, mert a kerekek kiegyensúlyozatlansága okozta rezgés frekvenciája pont akkora, hogy gerjeszti a bringa-bringás rendszer sajátfrekvenciáját, ebből van a baj. Sajnos ez a sajátfrekvenciás dolog öngerjesztő, szóval egy jól kiegyensúlyozott keréknél is elő fog fordulni, csak esetleg pár kerékfordulattal később.
Ha az elméletnél maradunk, akkor megoldás az is, ha alacsonyabb vagy magasabb sebességgel megyünk, mert ekkor a kerekek forgási frekvenciája már nem esik egybe azzal a bizonyos sajátfrekvenciával. A nyeregből való kiállás pedig azért használ, mert ezzel elhangoljuk a rendszert, megváltozik a testtömegünk és a kerékpár kapcsolatának merevsége, ezzel a sajátfrekvencia értéke. Lehet, hogy a kormány elengedése vagy a lábunk felemelése a pedálról is működne, csak az kevésbé biztonságos :)
Ilyen szempontból a legrosszabb helyzetben vannak a régi, vékony csövű acélbringák, nagy vázmérettel és súlyos kerékpárossal a nyeregben. Ezeknél a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy észszerű tempónál is beremegnek.

Gondolom böhöm vázkeresztmetszetű (merev) montival még nem tapasztalta senki a jelenséget. Pedig minden bringa hajlamos rá, csak mivel némelyik jóval merevebb, ezért sokkal magasabb sebességnél jönne elő rajta, mint amennyivel közlekednek vele.

Nekem ezzel a jelenséggel kb 20 km/h-nál volt tapasztalatom egy merev montin, amin egy nyüzüge hátsó csomagtartóra volt helyezve egy pár kilós táska. Ha a megfelelő sebességgel elkaptam egy kis úthibát rögtön elkezdte riszálni magát. Még durvább tud ez lenne a női vázas "parasztbicikliken". Ott aztán tud csavarodni a váz.

ON
Nagy versenycsapatoknál szokás a kiegyensúlyozás? Mert szerintem sem érezhető a kiegyensúlyozás hatása menet közben.
Amúgy is, más azért vesz drágán kerekeket, hogy azok könnyűek legyenek, ti pedig ólmot ragasztotok rá?! :)



#1231
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

En meg ev elejen egyensulyoztam ki a kerekeim, a latex belso miatt kell foleg, a szelepnel sokkal nehezebb, mint a butil.

Tokeletesen egyensulyban van, de semmi erzekelheto hatasa nincs.   Azt remeltem ez majd elmulasztja az 50 feletti temponal neha elofordulo speed wobble-t, de nem, az ugyanugy elojott.

 

En mondjuk nem olomszalagot hasznaltam, az keves lett volna, 10g felett kellett egy kerekbe.



#1232
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 

nem olyan régen néztem ezt a videót,és úgy gondoltam,h kipróbálom ezt a kerék kiegyensúlyozást. nem vártam nagy változásokat,de azért kíváncsi voltam a végeredményre. az ezer éves shamal kerekeimet csináltam meg,mert ott látványos lehet a javulás... talán. nehezek,meg már a felnik is elég viseltesek. fékezéskor gondjaim voltak vele. olyan volt,mintha nyolcas lenne a kerekekben. nem fogott egyenletesen a fék,és ez vizes úton elég gáz volt. volt,h meg is csúszott emiatt a bringa. állványon meghajtva a hátsó kereket,meg baromira nagy kilengést tudott produkálni az egész bringa. 

 

tegnap megjött a decába az ólom szalagom. teniszütők kiegyensúlyozásához használják. ma reggel gyorsan feldobtam a felnikre. kerekek be a bringába,aztán amikor meghajtottam az állványon jött a "csoda". a bringa állt egy helyben,miközben a kerék meg pörgött ezerrel. úgy néz ki sikerült a kísérlet ezen része. aztán menetem vele egy 60-ast,és már elején érezhető volt,h a fékek egyenletesen fognak. én meg tökre azt hittem,h a felnik már ennyire rosszak. ehelyett elég volt néhány kis ólomszalagot felragasztani a megfelelő helyre. így síkon,az én tempómnál nem veszek észre különösebb változást,de gondolom lejtőn nagy sebességnél már kijöhetnek az előnyei a kis plusz súlyoknak. fékezésnél elég egyértelmű a változás. tehát jobban irányítható,fékezhető lesz tőle a bringa.  

 

https://www.decathlo...id_8013951.html ilyet vettem. kb 10 mm széles,úgyhogy nem zavar be a külsőknek sem. tudom. ebay-on lehet kapni olcsóbban,de ezt nekem 1xűbb volt beszerezni.  


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1233
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Crud products crud road racer mk3 egy lehetőség.

#1234
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts
Giant TCX SLR 2-es bicajra szeretnék sárvédőt tenni. Vannak is a bicajon ehhez furatok, eddig ok. Viszont a legtöbb sárvédőnek van kis füle, amit a fék alatt szoktak rögzíteni. Ezen a bicajon nincsen erre lehetőség, még híd sincsen a hátsó villák között. Olyan sárvédőt szeretnék, ami végig ér, védi a sartol az első váltót is. Első körben vazra szerelhető, fél hosszúak nem jönnek szóba. Van valami ötletetek hogy hogyan és milyen típusú sárvédőt tudnék felszerelni?

Köszi!

#1235
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.

Mi támasztja alá, hogy nem lesz? Sosem értettem, hogy miért kell állítani olyat, amit nem is tud az állítója valójában. Vagy ha tudja, akkor miért nem írja le azt is, hogy más is tisztábban láthasson... Nem menő a tűzhöz közeliként tudatni a többiekkel, hogy valamiről van biztos információ, aztán pedig nem megosztani azt érdemben...  



#1236
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.

De esszeru lenne.

Nem baj, elobb utobb az ebike-ok miatt ugyis lesz valami valtoztatas, mert az nem jarja, hogy e-bikekal, ami segedmotoros kerek sebessegre kepes, es hasonlo meretu tank a kerekparuton kelljen menni.   Es hogy ebike, vagy orszaguti az mar mindegy.



#1237
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts

sajnos ez nem lesz tartós darab
a szélén látszik hogy szar/nincs alapja az útnak. beton lett volna az örök, de ha kisebb forgalmú és nem sok a teherautó akkor legalább egy réteg döngölt kavics

Galga és Acsa között voltam, amikor félpályás terelés volt, ott beton az alap. Télen már rendes 30 cm kátyúk voltak, az alapból jöttek ki a kavicsok, így mást nem tudtak tenni.
Váchartyánnál csak az rémlik, hogy a felső réteg volt hiányos, ott azt hiszem csak felmarták azt, és az egyenes felületre húzták az újat.

Edited by embé, 2018. October 04. - 15:43.


#1238
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez esszerunek otletnek tunik.  Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.

https://www.napi.hu/...sok.670190.html

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1239
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

persze, csak úgy leborították az aszfaltot egy régi földútra...  :blink:  

dehogy. a domb tetején leöntöttek pár köbméter aszfaltmasszát majd hagyták hogy lefollyon



#1240
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ez esszerunek otletnek tunik.  Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.

https://www.napi.hu/...sok.670190.html