Ránézésre ez lesz az 52es "S" méret.
Ez jó, ez jó! Mondjátok az infókat, tapasztalatokat....
Én a montikat méregettem, hogy legyen valami viszonyítás alapom...
180 cm magas vagyok, és én is az 52 cm venném, ha ezt a bringát választanám.
A Crux 18 (46 cm), a Kona 19 (48 cm), egyébként. Ha jól mértem őket? Az inch az tuti, csak a szemem nem...
Én inkább kisebb vázat választok, ha tehetem. Egyrészt jobban tetszik a geoja, másrészt jobb "mozgolódni" rajta, szeretem ha alacsonyan van a felső cső.
Egyébként szívem szerint a legkisebb XS méret jön be optikailag. Majdnem egyezik is a Cruxxal, vagy inkább a Konával, de ez semmit nem jelent, jelen esetben.
A Cruxnál a homlokcső 12cm, a Konanál meg 13cm. Míg ennél XS méret esetén meg csak 11 cm. Szóval pici lenne nekem az XS méret.
Mondjuk a zagyva számsorok között elveszek, úgyhogy minden képen ki kell próbálni, amondó vagyok.
talpfa módosította - 2024. június 06. - 08:06
rohadt hosszú sztem a felső cső. legalábbis egy országútihoz képest.
igen, mer' ez gravel! sztem a "lapos" cseregvázcső-szög miatt is hosszú. bár ahogy elnézem, manapság, gravel vonalon ez nem szokatlan. de tény, hogy azért hosszú, én is 52-est vennék ("klasszikusan" 54 a méretem) persze így könnyebb lesz rá rendes kormányt tenni!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Egy ilyet találtam....
És köszönöm....
rohadt hosszú sztem a felső cső. legalábbis egy országútihoz képest.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Egy ilyet találtam....
És köszönöm....
nincs mit és köszi!
nem tűnik rossznak a geo, kicsit hosszabb már, mint a Roniné. (persze az utóbbi pár modellévben a Ronin is változott, ne olyan konzervatív, mint az enyém.) de ne m értek hozzá.
nem hagyott nyugodni, hol láttam ilyen papucsot. elsőre azt mondtam volna, Fairdale Weekender, a következő valamelyik Salsa túrabicaj lett volna, de végül csak eszembe jutott.
a retrobike fórumon a mullinino nevű nick mögötti arc bicajáról rémlett. ha jól emlékszem, ez saját építésű váz, valahol thread is van róla.
Kisherceg módosította - 2024. június 03. - 18:31
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Megszólítva érzem magam. Legyen két részletben:
Ronin (...és úgy általánosságban gravel-téma):
Aszfalton és nagyon enyhe terepen fürge, haladós. Terepen, ha a sima földútnál, döngölt erdei ösvénynél vagy apró, finomszemű kavicsos útnál "komolyabb a kihívás", akkor már inkább szenvedős, mintsem buli, főleg lefelé. Egy merevvillás Crux ebben jobb, viszont felfelé a Ronin jobb szerintem. Családi tekerésekre vagy túrázni kiváló.
Nekem a koskormány nem jött be, cseréltem. (A fentiek ezzel együtt értendők.)
A Roninon 40mm-es gumik (Maxxis Rambler) vannak. Terepen vagy laza talajon (meg úgy általában) egy 2.0-2.3 körüli MTB gumi (nekem) magabiztosabb, biztonságosabb érzés. De ezt is meg lehet szokni, aztán nincs vele baj.
Romet:
Kép alapján nem tűnik rossznak a kidolgozása, bár ahogy Tig szokta mondani, a képen bármi lehet a tényleges bicaj helyett.
Nem értem, miért nem adnak meg geometria adatokat.
A frissebb modellnél visszatértek a hagyományos 1 1/8 fejcsőhöz, előtte a 44mm volt? Érdekes.
A papucs tetszik, jó, hogy cserélhető a váltótartó-fül. (Nem ugrik be, hol láttam már ilyen pacskert.)
A vázanyag... azt szoktam mondani, hogy ha nem dicsekednek vele, akkor nincs mivel dicsekedni valszeg. Szerintem nagyon max valami noname, vagy "sajátmárkás" DB csöves cucc lehet. Ettől persze biztosan jó, de a Cruxnak, a Konádnak a közelében sem lesz. (A Roninnál nagyon szeretem, hogy a vékony TB csövek miatt "él".)
Az egyenes villa szerintem bünti, ezt a Roninnál sem szeretem. Egy hajlított szerintem kényelmesebb lenne.
A gyorszárak nekem ok.
Ránézésre bőven van sár/gumi-férőhely.
A láncvillára tett fékszemek miatt, ha cserélnél "értelmesebb" bovdenes fékre (BB7, ugye ) a sarkad beleérhet néha.
Szóval, nem rossz ötlet, ha belefér, érdemes kipróbálni. Én megnézném közelről a vázat, aztán ha jó és tetszik, később lehet rajta cserélni bármit, mindent. Viszont ezeket az "alap" cuccokat hogyan lehet eladni, jó kérdés. (Én legalábbis mindent eladtam a Ronin főbb gyári alkatrészeiből, hajtást, fékezést, váltást, kerekeket, így nagyjából kijött a cseredarabok ára.)
Egy ilyet találtam....
És köszönöm....
talpfa módosította - 2024. június 03. - 15:28
Sziasztok,
Nem tudtam, hogy a kérdésem melyik fórumban rakjam fel, hát ide,erre esett a választásom..
A Romet márkáról mindig a motor jutott eszembe gyerekkoromból. Nem is tudtam, hogy van bringájuk?
Szóval tetszik a váz, meg a bicó is. Szép letisztult acél paripa, acél villával.
Nagyon piszkálja a csőrömet, hogy milyen érzés lehet a 26-os után egy ilyen 28-as???
(A Crux meg a Kona természetesen marad)
Igazából ki kéne próbálnom?! Tényleg gyorsabb, "kényelmesebb" hosszú távon?
Leginkább aszfalton túrázok mostanság, néha dózerút. Az alkatrészek, úgyis tetszőlegesen cserélődnek.
Szóval mi a véleményetek a bringáról, legfőképpen a vázról (ott vannak a műszaki adatok, bár azt nem tudtam kideríteni milyen cr-mo???)
Kisherceg, mint acél fan, mi a véleményed a Ronin után???
Előre is köszi mindenkinek!
https://rometkerekpa...l-kerekpar.html
Megszólítva érzem magam. Legyen két részletben:
Ronin (...és úgy általánosságban gravel-téma):
Aszfalton és nagyon enyhe terepen fürge, haladós. Terepen, ha a sima földútnál, döngölt erdei ösvénynél vagy apró, finomszemű kavicsos útnál "komolyabb a kihívás", akkor már inkább szenvedős, mintsem buli, főleg lefelé. Egy merevvillás Crux ebben jobb, viszont felfelé a Ronin jobb szerintem. Családi tekerésekre vagy túrázni kiváló.
Nekem a koskormány nem jött be, cseréltem. (A fentiek ezzel együtt értendők.)
A Roninon 40mm-es gumik (Maxxis Rambler) vannak. Terepen vagy laza talajon (meg úgy általában) egy 2.0-2.3 körüli MTB gumi (nekem) magabiztosabb, biztonságosabb érzés. De ezt is meg lehet szokni, aztán nincs vele baj.
Romet:
Kép alapján nem tűnik rossznak a kidolgozása, bár ahogy Tig szokta mondani, a képen bármi lehet a tényleges bicaj helyett.
Nem értem, miért nem adnak meg geometria adatokat.
A frissebb modellnél visszatértek a hagyományos 1 1/8 fejcsőhöz, előtte a 44mm volt? Érdekes.
A papucs tetszik, jó, hogy cserélhető a váltótartó-fül. (Nem ugrik be, hol láttam már ilyen pacskert.)
A vázanyag... azt szoktam mondani, hogy ha nem dicsekednek vele, akkor nincs mivel dicsekedni valszeg. Szerintem nagyon max valami noname, vagy "sajátmárkás" DB csöves cucc lehet. Ettől persze biztosan jó, de a Cruxnak, a Konádnak a közelében sem lesz. (A Roninnál nagyon szeretem, hogy a vékony TB csövek miatt "él".)
Az egyenes villa szerintem bünti, ezt a Roninnál sem szeretem. Egy hajlított szerintem kényelmesebb lenne.
A gyorszárak nekem ok.
Ránézésre bőven van sár/gumi-férőhely.
A láncvillára tett fékszemek miatt, ha cserélnél "értelmesebb" bovdenes fékre (BB7, ugye ) a sarkad beleérhet néha.
Szóval, nem rossz ötlet, ha belefér, érdemes kipróbálni. Én megnézném közelről a vázat, aztán ha jó és tetszik, később lehet rajta cserélni bármit, mindent. Viszont ezeket az "alap" cuccokat hogyan lehet eladni, jó kérdés. (Én legalábbis mindent eladtam a Ronin főbb gyári alkatrészeiből, hajtást, fékezést, váltást, kerekeket, így nagyjából kijött a cseredarabok ára.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok,
Nem tudtam, hogy a kérdésem melyik fórumban rakjam fel, hát ide,erre esett a választásom..
A Romet márkáról mindig a motor jutott eszembe gyerekkoromból. Nem is tudtam, hogy van bringájuk?
Szóval tetszik a váz, meg a bicó is. Szép letisztult acél paripa, acél villával.
Nagyon piszkálja a csőrömet, hogy milyen érzés lehet a 26-os után egy ilyen 28-as???
(A Crux meg a Kona természetesen marad)
Igazából ki kéne próbálnom?! Tényleg gyorsabb, "kényelmesebb" hosszú távon?
Leginkább aszfalton túrázok mostanság, néha dózerút. Az alkatrészek, úgyis tetszőlegesen cserélődnek.
Szóval mi a véleményetek a bringáról, legfőképpen a vázról (ott vannak a műszaki adatok, bár azt nem tudtam kideríteni milyen cr-mo???)
Kisherceg, mint acél fan, mi a véleményed a Ronin után???
Előre is köszi mindenkinek!
https://rometkerekpa...l-kerekpar.html
Köszönöm donciccio!
Rendeltem egy Miche 8s sort, bízom benne jó lesz. Elvileg hétvége felé megjön.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Adott egy hátsó kerék, amin 10s sor van, viszont a rotor nem Sh sem 10s Campa kompatibilis (a bringán 10s Campa hajtás/váltás van). Sejtésem az, hogy 8s Miche sor van áthézagolva és kiegészítve még két lánckerékkel. A legkisebb lánckerékkel ugye egyben van a hézagoló, ott nem is tudom rendesen beállítani a váltást normálisan. A hézagolókat nem mértem meg. Sort kellene cserélnem, de tanácstalan vagyok mit vegyek pontosan.Kérlek erősítsétek meg, hogy a rotorra jó a 8s Miche sor vagy nem, mert akkor összelegozom az újat a régi két legnagyobbal (azokon nem ugrik a lánc). Egyenlőre ez a megoldás megteszi, hosszabb távon úgy is kerékcsere lesz a megoldás.
Képeket linkelem.
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Laci
https://postimg.cc/bZp4hxvR
https://postimg.cc/xNLFr8D7
https://postimg.cc/ygMrr95c
https://postimg.cc/XGGz8x2n
nekem régi 8-as campának tűnik. azoknak egyforma bordáik voltak. kicsit hasonlított a shimi UG rotorjához. mondjuk még a záróanya menete is utalhat arra, h melyik gyártóé a szabvány.
itt találsz róla infót: https://branfordbike.com/new-page-1
donciccio módosította - 2024. május 09. - 12:23
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Adott egy hátsó kerék, amin 10s sor van, viszont a rotor nem Sh sem 10s Campa kompatibilis (a bringán 10s Campa hajtás/váltás van). Sejtésem az, hogy 8s Miche sor van áthézagolva és kiegészítve még két lánckerékkel. A legkisebb lánckerékkel ugye egyben van a hézagoló, ott nem is tudom rendesen beállítani a váltást normálisan. A hézagolókat nem mértem meg. Sort kellene cserélnem, de tanácstalan vagyok mit vegyek pontosan.Kérlek erősítsétek meg, hogy a rotorra jó a 8s Miche sor vagy nem, mert akkor összelegozom az újat a régi két legnagyobbal (azokon nem ugrik a lánc). Egyenlőre ez a megoldás megteszi, hosszabb távon úgy is kerékcsere lesz a megoldás.
Képeket linkelem.
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Laci
fura ez amikor egy egész jó összképet elrontanak egy rossz kormány beállítással
https://buycycle.com...endurance-51011
szóval ennek a kormánynak a felső ívnél egyáltalán nem vízszintesen kellene állni, így az ergopower is rossz helyen van, a kormány alsó fogása pedig erősen tévút. a vázhoz illőnél rövidebb stucnival történik a kompenzálás, kár is érte
fun fact: ezek a 9-es rendszerek alig éltek sokat, hamar rájuk telepedett a 10-es.
kb 3 év volt full 9-es talán? 2000-ben hozták be a 10-es record, chorus vonalat. 97-ben váltottak 8-ról, 9-re.
az a stucni egyébként egy 3ttt Evol 2002. sajna ezek a kormányok még nem voltak olyanok, mint a mostani kompaktok. egy ergopower due kormánnyal sztem jobb lett volna. az rövidebb kb 1 cm-vel.
donciccio módosította - 2024. május 05. - 17:02
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
fura ez amikor egy egész jó összképet elrontanak egy rossz kormány beállítással
https://buycycle.com...endurance-51011
szóval ennek a kormánynak a felső ívnél egyáltalán nem vízszintesen kellene állni, így az ergopower is rossz helyen van, a kormány alsó fogása pedig erősen tévút. a vázhoz illőnél rövidebb stucnival történik a kompenzálás, kár is érte
fun fact: ezek a 9-es rendszerek alig éltek sokat, hamar rájuk telepedett a 10-es.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
szilikont vettél? azt felejtsd el. le fog csúszni. az enyém műanyag, és csavaros.
te honnan rendelted? Tennél fel linket?
..én is rendeltem, az enyém bordás, és egy kicsit tartok tőle, h mennyire marad a helyén használat közben. Még nem raktam fel. A váltókarokat már feltettem, és a bowdeneket is rögzítettem már, mikor eszembe jutott, h rendeltem, van valahol. Megtaláltam, de még nem volt lelki erőm lebontani és újra rakni. Az enyémnek a belselyében van egy lépcső, kb. fél mm. átmérő különbséget ad. Nemtom melyik legyen a stucni felől.
szilikont vettél? azt felejtsd el. le fog csúszni. az enyém műanyag, és csavaros.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
..én is rendeltem, az enyém bordás, és egy kicsit tartok tőle, h mennyire marad a helyén használat közben. Még nem raktam fel. A váltókarokat már feltettem, és a bowdeneket is rögzítettem már, mikor eszembe jutott, h rendeltem, van valahol. Megtaláltam, de még nem volt lelki erőm lebontani és újra rakni. Az enyémnek a belselyében van egy lépcső, kb. fél mm. átmérő különbséget ad. Nemtom melyik legyen a stucni felől.
a perem van a stucni felöl.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A