Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#11941
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A formulat azert hagytam ki a listabol mert olyanom nem volt soha. Ezert nem irtam Hayes-t sem. Meg Tektrot Promaxot Magurat stb sem csak azt amivel volt mar tapasztalatom. Ha valami sz@r arrol nem en tehetek, attol meg vannak mukodo megoldasok is a temaban, nem is keves. Nem szoktam dugattyukat tisztogatni. Soha. Es mozognak teljesen jol, koszonik szepen. Pedig megyek sarban is relative sokat. Az orszagutisok meg relative keveset. Attol a kis portol meg esoviztol ami odajut orszaguton, egy jo rendszer szerintem nem fog beallni.

Ha kopik a betet akkor is beall a kello tavolsagra, hiszen pont ez a lenyege az onbeallo rendszernek... Es nem kell vele jatszogatni, el lehet vinni szervizbe is. Azert a 3-4-5000Euros szinten ez mar nem okoz problemat altalaban.

Melegedes hatasara tagul a folyadek, koszi, en is jartam altalanos iskolaban fizika orara. Erre irtam hogy akinel ez komoly problemat okoz az vagy tul sokat huzza a feket vagy nem eleg nagy fektarcsat hasznal. Hatul sima gyorszaras tengelyem van a montiban is, semmi extra, sot, titan tengelyes gyorszarat hasznalok amitol meg rugalmasabbnak kellene lennie. Es megis csendben van.




ismet a bulvar rovat... a fekvaltokarnak is hegyes vege van, az is bele tud allni a szemedbe, akkor tiltsuk be azt is? pedal, lanctanyer... van egy csomo hegyes, eles kiallo alkatresz egy biciklin, tomegbuktanal gyakorlatilag barmi tud komoly serulest okozni ha rossz helyen talal el. Nem tudom mert pont a fektarcsa az ami szerinted mostantol majd tomegesen fogja gyilkolni a bringasokat.

De ha nagyon akarnak akkor semeddig nem fog tartani odafaragni egy kb 5grammos karbon vedo lapocskat. Sulylimitbe belefer...


Nekem eddig az összes fékem (hayes, shimano, formula) dugattyúját kellett tisztítani és nem csak sarazás után, a por is betett nekik egy idõ után.

Egy ideig beáll, aztán nem. Nem hiszem, hogy bárki szívesen beviszi a fékét szervizbe szezonban, legalábbis azok nem, akik rendszeresen használják a bringájukat. Van rengeteg drága bringás országútis ismerõsöm, aki nem versenyzik, csak kedvtelésbõl teker heti 3-4-szer, de 100%, hogy féket állítgatni nem vinnék el a bringájukat, hamarabb dobnák el róla a tárcsaféket (mondjuk eleve nem vennék meg).

Szerintem minden montisnál elõfordult már, nálad is, hogy érezte a fékkart egyre kijjebb fogni fékezés közben. Országútiknál a fékgyártók szerint pont ez a legnagyobb probléma, hogy a nagy hegyeknél túl fog melegedni a fék (bár ebben én nem teljesen hiszek), pár hónapja Németh Balázs linkelt valamelyik cikke alatt egy külföldi cikket errõl. Ez alapján lesz ott ciccegés bõven. Hátul nálam is ritkán szól a fék, csak lassú fordulatos váztekergetésnél szokott elõfordulni, de elöl minden villámnál képes voltam megszólaltatni a féket, viszont egy országúti váz, a villáról nem is beszélve, rugalmasabb és még wattban is sokkal jobbak a versenyzõk, mint én. Már szinte hallom ahogy 80 kilós sprinter alatt sprint közben minden egyes döntésnél megszólal a fék :) .

Meg mindig itt van a kerékcsere kérdése. Tegyük fel, hogy minden keréken ugyanott van a tárcsa és ez nem okoz gondot, de berakni még mindig nehezebb lesz, értékes másodpercek úsznak el és bekoptatatlan új tárcsával, amin még ujjnyomok is lehetnek, nem biztos, hogy fogni a fék. A szerelõ is örül majd, ha hosszabb fékezés után kell kereket cserélnie.

Az említett dolgok a kerékpár hagyományos részei, és a lánckeréken kívül nincs nagyon annyira veszélyes alkatrész, mint a tárcsák, talán még a kardküllõk. Az uci nem enged semmilyen burkolatot. A tárcsa még a bukást is elõsegíti, mert be tud akadni az elsõ kerék a másik hátsó kerekébe a tárcsa és a kerék közé, kisebb lesz a hely a másik mellett és a balos menekülõ út is veszélyesebb lesz.


A sebesség mindent megold.

 


#11942
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,434 posts

ismet a bulvar rovat... a fekvaltokarnak is hegyes vege van, az is bele tud allni a szemedbe, akkor tiltsuk be azt is? pedal, lanctanyer... van egy csomo hegyes, eles kiallo alkatresz egy biciklin, tomegbuktanal gyakorlatilag barmi tud komoly serulest okozni ha rossz helyen talal el. Nem tudom mert pont a fektarcsa az ami szerinted mostantol majd tomegesen fogja gyilkolni a bringasokat.

De ha nagyon akarnak akkor semeddig nem fog tartani odafaragni egy kb 5grammos karbon vedo lapocskat. Sulylimitbe belefer...



nem gyilkol senkit a féktárcsa,de nem kéne plusz 2 éles alkatrész az országútikra. fõleg úgy nem,h több hátránya van ebben a szakágban,mint elõnye. igen. vannak kiálló részek még így is bõven. vajon tudod e miért kell dugó a kormány végébe? csak,mert a dugók nélkül elvileg nem indulhatnál versenyen sem. ott van a lánctányér is,ahogy te is írtad. 99-ben volt 1 komoly balesetem versenyen. több sebhelyem is maradt belõle,köztük a lánctányérok miatt is. szóval szerintem sincs semmi szükség 2 körfûrészre a bringán. tiltott már be kereket az uci,hasonló okokra hivatkozva. sztem ezt sem fogják engedni. aszfalton az elõnyei inkább csak a tandemnél,és a csomagos túrabringáknál van.

#11943
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
So? Acelvazon is nyertek versenyeket, meg Vituson is, az aztan tenyleg gumibol volt.
A C40 egyebkent biztos nagyon top vaz volt a maga idejeben, ebbol van legenda.

#11944
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts
Johan Museeuw climbing the Kapelmuur - YouTube ha ez C40 akkor elég kolbász lehet :)

#11945
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A youtubeon van valahol egy video (nem talalom), ami demonstralja, mennyire gumibol van az a vaz.
A C40 meg akkor volt a top vazuk, amikor a Colnago meg maga is a top kategoria volt minden tekintetben.

#11946
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
van / volt pár C40 eladó váz az apróban. hajtott , vagy próbált közületek ilyen vázat? legendának nevezik, érdekelne hogy miért. (nem akarok venni)

#11947
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Koszolódik, igen, egy országútival elmész 20-30ekm-t úgy, hogy nem kell hozzányúlnod a fékekhez, néha talán feszítesz egy kicsit a bovdenen, a tárcsaféknél meg típusfüggõen hol gyakran hol ritkábban tisztíthatod a dugattyúkat, hogy normálisan mozogjanak. A formulát kihagytad a listából, annál vagy mûködik vagy nem és mondjuk mi van ha kopik a betét és már nem áll be rendesen a fék, mert nincs benne elég olaj, majd egy országútis biztos azzal fog játszani, hogy rátöltöget. Nem deformálódásról beszélek, hanem fizikáról, melegedés hatására tágul a folyadék. Nem ciceg, mert merev a tengely-váz kapcsolatod, míg egy országútira ez nem jellemzõ és az agyad is pontos, meg sok a hely a féknél, de olvass bele a tárcsafék topikba, hogy ez hány ember problémája.


A formulat azert hagytam ki a listabol mert olyanom nem volt soha. Ezert nem irtam Hayes-t sem. Meg Tektrot Promaxot Magurat stb sem csak azt amivel volt mar tapasztalatom. Ha valami sz@r arrol nem en tehetek, attol meg vannak mukodo megoldasok is a temaban, nem is keves. Nem szoktam dugattyukat tisztogatni. Soha. Es mozognak teljesen jol, koszonik szepen. Pedig megyek sarban is relative sokat. Az orszagutisok meg relative keveset. Attol a kis portol meg esoviztol ami odajut orszaguton, egy jo rendszer szerintem nem fog beallni.

Ha kopik a betet akkor is beall a kello tavolsagra, hiszen pont ez a lenyege az onbeallo rendszernek... Es nem kell vele jatszogatni, el lehet vinni szervizbe is. Azert a 3-4-5000Euros szinten ez mar nem okoz problemat altalaban.

Melegedes hatasara tagul a folyadek, koszi, en is jartam altalanos iskolaban fizika orara. Erre irtam hogy akinel ez komoly problemat okoz az vagy tul sokat huzza a feket vagy nem eleg nagy fektarcsat hasznal. Hatul sima gyorszaras tengelyem van a montiban is, semmi extra, sot, titan tengelyes gyorszarat hasznalok amitol meg rugalmasabbnak kellene lennie. Es megis csendben van.


Végül is két felforrósodni tudó forgó kés nem életveszélyes...


ismet a bulvar rovat... a fekvaltokarnak is hegyes vege van, az is bele tud allni a szemedbe, akkor tiltsuk be azt is? pedal, lanctanyer... van egy csomo hegyes, eles kiallo alkatresz egy biciklin, tomegbuktanal gyakorlatilag barmi tud komoly serulest okozni ha rossz helyen talal el. Nem tudom mert pont a fektarcsa az ami szerinted mostantol majd tomegesen fogja gyilkolni a bringasokat.

De ha nagyon akarnak akkor semeddig nem fog tartani odafaragni egy kb 5grammos karbon vedo lapocskat. Sulylimitbe belefer...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11948
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,576 posts
A szükségességét természetesen meg lehet kérdõjelezni a tárcsának, de ha már vannak akkor ez a hidrós megoldás elég érdekes:
TRP Launches HYRD and Spyre Road Disc Brakes, First Impressions and Tech Break Down - Bike Rumor

Feltöltött kép

A bovden koszolódása ezzel mondjuk nincsen megoldva (ez CX-nél szempont), így kell figyelni arra is, és az olajra is. Ezen a képen már a villa is átmenõ tengelyes ha jól veszem ki.

#11949
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

minden fek koszolodik, nem ertem ez miert hozhato fel kiemelten a tarcsafek ellen. Neha le kell takaritani a bringat, nagy kaland... Az onbeallitas nem mese, nalam teljesen jol mukodik a dolog. Szettolod a dugattyukat, berakod a kereket, behuzod a fekkart parszor, es beallnak a pofak a kello tavolsagra. Ha neked ez nem megy akkor valamit rosszul csinalsz, vagy rossz a feked. Nekem mukodott shimano, avid, hope fekkel is. Beragado dugattyu, hore deformalodas esetere azt tudom mondani hogy vagy rosszul hasznalod, vagy nem eleg nagy tarcsa van fent. Nekem nem is ciceg, pedig minden alkalommal ki-be rakom a kerekeket, mivel autoban szallitom a bringat. Szoval mindig mashogy all a kerek es a gyorszarat se ugyanakkora erovel huzom meg, hanem kb erzesre.

Az meg hogy eletveszelyes... OMFG! Mert jelenleg ha tomegbukta van akkor mindenki sertetlenul all fel belole? De majd most csak es kizarolag a tarcsafek miatt fog MEGHALNI az osszes versenyzo? Komolyan? Utoljara a Blikkben olvastam ennyire a tenyekre legkevesbe sem tamaszkodo szenzaciohajhasz kozhelyeket.


Koszolódik, igen, egy országútival elmész 20-30ekm-t úgy, hogy nem kell hozzányúlnod a fékekhez, néha talán feszítesz egy kicsit a bovdenen, a tárcsaféknél meg típusfüggõen hol gyakran hol ritkábban tisztíthatod a dugattyúkat, hogy normálisan mozogjanak. A formulát kihagytad a listából, annál vagy mûködik vagy nem és mondjuk mi van ha kopik a betét és már nem áll be rendesen a fék, mert nincs benne elég olaj, majd egy országútis biztos azzal fog játszani, hogy rátöltöget. Nem deformálódásról beszélek, hanem fizikáról, melegedés hatására tágul a folyadék. Nem ciceg, mert merev a tengely-váz kapcsolatod, míg egy országútira ez nem jellemzõ és az agyad is pontos, meg sok a hely a féknél, de olvass bele a tárcsafék topikba, hogy ez hány ember problémája.

Végül is két felforrósodni tudó forgó kés nem életveszélyes...


A sebesség mindent megold.

 


#11950
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,693 posts
Jani szereti kicsit pesszimistán kezelni a dolgokat. :D Bár sok dologban igaza van.
Mondjuk, szerintem a tárcsafék összes elõnye dzsuvában, hóban jön elõ. Száraz idõben egy v-fék/felnifék is kb. tökéletesen teszi a dolgát.
A beragadó dugattyút meg én kizártam a mechanikus tárcsafékkel. Szerintem az sokkal igénytelenebb a hidrósnál. Jó, nem egy újjal lehet vele fejre állni. Nagy dolog....
Marci

#11951
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Már 8éve van tárcsafékes bringám, az önbeállítás csak mese, koszolódik, beragad a dugattyú, hõre megváltozik a dugattyúk helyzete, lassan áll vissza, merev agy-váz kapcsolat kell hozzá, hogy ne ciceregjen, a gyorszár meghúzásának az erejére is érzékeny és az sem mindegy, hogy hol áll a kerék. Emellett mezõnyben életveszélyes. Országúti versenysportra alkalmatlan. CX-en sem népszerû a versenyzõk körében.


minden fek koszolodik, nem ertem ez miert hozhato fel kiemelten a tarcsafek ellen. Neha le kell takaritani a bringat, nagy kaland... Az onbeallitas nem mese, nalam teljesen jol mukodik a dolog. Szettolod a dugattyukat, berakod a kereket, behuzod a fekkart parszor, es beallnak a pofak a kello tavolsagra. Ha neked ez nem megy akkor valamit rosszul csinalsz, vagy rossz a feked. Nekem mukodott shimano, avid, hope fekkel is. Beragado dugattyu, hore deformalodas esetere azt tudom mondani hogy vagy rosszul hasznalod, vagy nem eleg nagy tarcsa van fent. Nekem nem is ciceg, pedig minden alkalommal ki-be rakom a kerekeket, mivel autoban szallitom a bringat. Szoval mindig mashogy all a kerek es a gyorszarat se ugyanakkora erovel huzom meg, hanem kb erzesre.

Az meg hogy eletveszelyes... OMFG! Mert jelenleg ha tomegbukta van akkor mindenki sertetlenul all fel belole? De majd most csak es kizarolag a tarcsafek miatt fog MEGHALNI az osszes versenyzo? Komolyan? Utoljara a Blikkben olvastam ennyire a tenyekre legkevesbe sem tamaszkodo szenzaciohajhasz kozhelyeket.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11952
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Még a végén átütõtengelyes gépekkel fogunk menni mi is. :)
11:38:11 IM 2012

#11953
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Tudtommal a hidraulikus fék, tárcsafék elõnye az hogy magától állítja a fékfelülettõl való távolságot, neked maximum a központosságát kell beállítanod, meg ritkán légteleníteni. Ami kellemetlen lehet, ha szállításkor nem teszel bele távolságtartót, és véletlenül behúzod a féket, a két dugattyú összenyomja magát, aztán akkor csavarhúzóval imádkozhatod szét a két fékbetétet, ami többnyire az utóbbi cseréjével jár.
Egy igazán nagy hátránya van, ha esik hamar koszosodik, és jellegzetesen erõs hangot ad ki magából. Én hamarabb vennék magura féle országuti-hidraulikus felniféket. :)
amúgy esõben, hóban tényleg sokkal jobb, cyclocrossba ezért hozták már be hamarabb. :)

Már 8éve van tárcsafékes bringám, az önbeállítás csak mese, koszolódik, beragad a dugattyú, hõre megváltozik a dugattyúk helyzete, lassan áll vissza, merev agy-váz kapcsolat kell hozzá, hogy ne ciceregjen, a gyorszár meghúzásának az erejére is érzékeny és az sem mindegy, hogy hol áll a kerék. Emellett mezõnyben életveszélyes. Országúti versenysportra alkalmatlan. CX-en sem népszerû a versenyzõk körében.


A sebesség mindent megold.

 


#11954
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts
Tudtommal a hidraulikus fék, tárcsafék elõnye az hogy magától állítja a fékfelülettõl való távolságot, neked maximum a központosságát kell beállítanod, meg ritkán légteleníteni. Ami kellemetlen lehet, ha szállításkor nem teszel bele távolságtartót, és véletlenül behúzod a féket, a két dugattyú összenyomja magát, aztán akkor csavarhúzóval imádkozhatod szét a két fékbetétet, ami többnyire az utóbbi cseréjével jár.
Egy igazán nagy hátránya van, ha esik hamar koszosodik, és jellegzetesen erõs hangot ad ki magából. Én hamarabb vennék magura féle országuti-hidraulikus felniféket. :)
amúgy esõben, hóban tényleg sokkal jobb, cyclocrossba ezért hozták már be hamarabb. :)

#11955
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Akinek mar most van tarcsaja orszaguton azt mondja esoben jobb, kulonben zero elony.
A kerek pontos betevese allitolag tenyleg problemas, tehat versenyen egy gyors csere utan szinte garantalt lenne, hogy surlodna. Azt aztan lehetne allitgatni egy joideig a kocsibol kihajolva, szoval vegulis emiatt lehet tetszene a profi csapatoknak. :)

A jen gyengitesrol most voltak pont cikkek portfolion, meg indexen is.

#11956
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Az erõs jen (vagy yen??) már régóta probléma a japán gyártóknak és egy jó ideje próbálják is gyengíteni. Csak az a baj, hogy a jegybankjuk nem elég erõs ehhez és hát még mindig sokan bíznak a Japán ipar/gazdaság jövõjében és még mindig jó befektetésnek tûnik a jen (egy idõben a bankok a betétekre nem hogy kamatot fizettek, hanem neked kellett fizetni, ha ott akartad tartani a dellát) :-)

Szép dolog a tárcsafék, de megnéznék egy defekt utáni kerékcserét, hogy az mennyi idõ, és hogy ezek a fékszettek mennyire érzékenyek a beállításra. Az ötlet nekem tetszik (fõleg esõben meg fagyban jönne jól) de biztos nem kéne ilyen, ha állandóan ciceregne meg állítgatni kéne hogy jó legyen. Viszont az tetszik a hidrós felnifékben, hogy megoldották a finom állítást a tekerõvel és van rajta kioldókar is.

Nemrég olvastam egy cikket, hogy a japánok mesterségesen gyengíteni fogják a pénzüket ezzel javítva az exportjukat (meg a gazdasági növekedésüket). Ennek hatására a shimano biztos olcsóbb lesz (a gyártóknak mindenképpen) és a sram gyengülni fog.



#11957
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Mostmár jó is lesz, ha gyengülnek egy kicsit. Szegény Campáékat sajnálom szerintem õk zsugorodtak nagyobbat a Sram térnyerése miatt. A következõ szettem Campa lesz. :)
11:38:11 IM 2012

#11958
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ugy emlekszem tavaly olvastam, hogy a SRAM alapvetoen egy veszteseges biznisz. (Bazi nagy hitelallomany, tul sok koltseg, nincs nagy OEM piac reszesedes, stb.)
Azert megy megis jol a szeker (tozsde), mert meg tudnak novekedni. Fent kell tartaniuk a novekedest, kulonben rab****k.


Nemrég olvastam egy cikket, hogy a japánok mesterségesen gyengíteni fogják a pénzüket ezzel javítva az exportjukat (meg a gazdasági növekedésüket). Ennek hatására a shimano biztos olcsóbb lesz (a gyártóknak mindenképpen) és a sram gyengülni fog.


A sebesség mindent megold.

 


#11959
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ugy emlekszem tavaly olvastam, hogy a SRAM alapvetoen egy veszteseges biznisz. (Bazi nagy hitelallomany, tul sok koltseg, nincs nagy OEM piac reszesedes, stb.)
Azert megy megis jol a szeker (tozsde), mert meg tudnak novekedni. Fent kell tartaniuk a novekedest, kulonben rab****k.

#11960
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Elég ocsmány. De minek erõltetik a tárcsaféket, meg egyáltalán a hidraulikus fékeket?


Pénz. El kell adni. Vedd meg a legújabbat, mert az egyébként mondjuk 5 éves csúcs cucc, ami mellesleg tökéletesen teszi a dolgát azóta is, az már trágya. Sõt, a tavalyi is trágya, dobd el, vegyél újat, cseréld le. Most a hidraulikus, aztán, mikor már teli a piac, akkor elektromos lesz, akkor már a hidraulikus lesz a trágyalé selejt. :)