Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#11921
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>egy karbon kerék meg...

...Nem orok eletu Lehet elobb lesz mas baja, minthogy a fekfelulet elkopik.

#11922
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...


Múlthéten mondtad, hogy rossz az út Tésrõl le a szerpentinen. A rossz az nem jó szó rá, alig van aszfalt a kátyúk között. Ma 60-nal érkeztem oda nem gyõztem össze-vissza ugrálni a bringával, hogy túléljem, még fékezni sem mertem, mert tele volt apró kaviccsal.


A sebesség mindent megold.

 


#11923
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Szerintem elektromosságból is elég csak a mérõegységek.
GT-Atee

#11924
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

C12 es kerekem van. Esõs idõben igen érezni az égett mûanyag szagot erõs fékezéseknél, szerintem még ilyenkor is többet tud a fék mint a TUFO S33pro szingók. A Tourban volt annó egy teszt ott az jött ki hogy alu val 60-ról 29méter a fékút míg karbonnal már 40méter fölötti, de igencsak függ a kerék anyagától.
Szerintem ez a tárcsafék egyelõre úgyse érint minket vegye csak az aki tele van lével. 3-4 év múlva ha kifort a dolog és az ára is normális lesz akkor érdemes lesz rajta elgondolkodni.

és nem koptatja jobban a fékbetét a karbon felnit, mint az alut? mert egy féktárcsa mondjuk 5 ropesz, egy karbon kerék meg....

#11925
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts
és jön majd a szervofék,ABS, carbon féktárcsák na meg fékerõ szabályozás, mázsa feletti pénzes bringa rajongoknak :) én már az elektromos 8 seb. rendszert várom :)

#11926
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Na és mi lehet a helyzet a súlyokkal a felnifék vs tárcsafék esetében.Na meg elsõkeréknél felejtõs lehet a sugárfûzés is és a villák megerõsitésébõl adódó komfort vesztés sem lehet elhanyagolható,mikor igyekeznek így is a merev vázakba komfort zónákat kialakítani.Szóval parasztvakításnak biztos jó lesz.
GT-Atee

#11927
etilin

etilin

    vendég

  • fórumtag
  • 228 posts

karbon felni hogy fékezhetõ, illetve nem kopik nagyon?

mert a tárcsa miatt olyan felnit gyárthatnának, amilyet csak akarnak


C12 es kerekem van. Esõs idõben igen érezni az égett mûanyag szagot erõs fékezéseknél, szerintem még ilyenkor is többet tud a fék mint a TUFO S33pro szingók. A Tourban volt annó egy teszt ott az jött ki hogy alu val 60-ról 29méter a fékút míg karbonnal már 40méter fölötti, de igencsak függ a kerék anyagától.
Szerintem ez a tárcsafék egyelõre úgyse érint minket vegye csak az aki tele van lével. 3-4 év múlva ha kifort a dolog és az ára is normális lesz akkor érdemes lesz rajta elgondolkodni.

#11928
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem....:)

Ez is a marketingrõl szól. Elõ kell állni valami újjal amit megvesznek a széles világban a júzerek. Ha szüksége van rá ha nem. Ráadásul egy hidraulikus tárcsa féknek mekkora májerfaktora van már.... A profik alá pedig be fogják tolni ha tetszik nekik ha nem, mert akkor látja a tévében, hogy a kedvencének is olyan van. Ez egy technikai sport és idõrõl idõre elõ kell álni valmi újdonsággal amit el tudnak adna jó sok pénzért....

Szerintem....


Majd meglátjuk, hogy engedélyezik-e. Többször koppantak már a gyártók az uci miatt.


A sebesség mindent megold.

 


#11929
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Szerintem....:)

Ez is a marketingrõl szól. Elõ kell állni valami újjal amit megvesznek a széles világban a júzerek. Ha szüksége van rá ha nem. Ráadásul egy hidraulikus tárcsa féknek mekkora májerfaktora van már.... A profik alá pedig be fogják tolni ha tetszik nekik ha nem, mert akkor látja a tévében, hogy a kedvencének is olyan van. Ez egy technikai sport és idõrõl idõre elõ kell álni valmi újdonsággal amit el tudnak adna jó sok pénzért....

Szerintem....

#11930
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Jelenleg valaszthato, de az eredeti 11-es Recordban csak egyforgaspontos volt, nem? Aztan egy ido utan kinaltak mar ketforgasponttal is.
A marketing az egytengelyes mellett az (is) volt, hogy kevesbe hajlamos blokkolni a kerek veszhelyzetekben.


Valoszinuleg kevesunknek van tapasztalata esos trutyis idoben karbon felnivel fekezessel (nekem pl nincs), pedig az az egyetlen igazi problema. Alu fekfelulettel esoben igazabol csak az a baj, hogy megeszi a betetet meg a felnit a sok szmotyi.

#11931
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

... talán már a 7700-ás DA széria fékereje is sok volt, Campagnoloék meg ugyebár át is tértek a hátul egyforgáspontos kialakításra az elmúlt idõkben, ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire ítélték meg szükségesnek a fékerõ növelését.

Ami még potenciált jelent, az a betét-felnianyag, lehet javítani a fékhatáson, hevülésen, idõjárás-függésen. Hosszú távon persze biztos megadják majd az opciót, s lehet majd tárcsafék elõkészítéssel bíró vázakat venni, tárcsás agyakat, de teljesen átállni? Nem hinném.

Bár ez meg fölveti, hogy megéri-e hogy felni s tárcsafékhez való kerekeket, agyakat, vázakat gyártsanak, v sem, mikor nem egyértelmû egyiknek sem az elõnye, bár a többség természetesen felnifék párti.

Fékerõben szerintem nem kell több attól, amit egy jó 2forgáspontos fék tud nyújtani, ellenben ha már az esõs-vizes körülmények közt tapasztalt fékhatást veszem, akkor talán lehet jogosultsága a tárcsának. Csak kár, hogy az inkább megint CX, nem országút.



karbon felni hogy fékezhetõ, illetve nem kopik nagyon?

mert a tárcsa miatt olyan felnit gyárthatnának, amilyet csak akarnak

#11932
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
Campagnoloék meg ugyebár át is tértek a hátul egyforgáspontos kialakításra az elmúlt idõkben

maradjunk annyiban hogy az athena-tól felfelé választható opció az egyforgáspontos hátsófék

#11933
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
... talán már a 7700-ás DA széria fékereje is sok volt, Campagnoloék meg ugyebár át is tértek a hátul egyforgáspontos kialakításra az elmúlt idõkben, ez azért sokat elárul arról, hogy mennyire ítélték meg szükségesnek a fékerõ növelését.

Ami még potenciált jelent, az a betét-felnianyag, lehet javítani a fékhatáson, hevülésen, idõjárás-függésen. Hosszú távon persze biztos megadják majd az opciót, s lehet majd tárcsafék elõkészítéssel bíró vázakat venni, tárcsás agyakat, de teljesen átállni? Nem hinném.

Bár ez meg fölveti, hogy megéri-e hogy felni s tárcsafékhez való kerekeket, agyakat, vázakat gyártsanak, v sem, mikor nem egyértelmû egyiknek sem az elõnye, bár a többség természetesen felnifék párti.

Fékerõben szerintem nem kell több attól, amit egy jó 2forgáspontos fék tud nyújtani, ellenben ha már az esõs-vizes körülmények közt tapasztalt fékhatást veszem, akkor talán lehet jogosultsága a tárcsának. Csak kár, hogy az inkább megint CX, nem országút.

#11934
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
viszont a tarcsa iszonyat jol nez ki tehat a tobbseg beleszeret-megveszi-hasznalja annak minden elonyevel es hatranyaval.(szemely szerint outin nem de cyclocrosson nagyon tetszik)
hanyan vesznek SUV-t annak ellenere hogy semmi szugseguk ra.mert jol nez ki! s ezert ez a tipusu auto is elterjedhetett.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#11935
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
Legyszives neha tegyel bele egy "szerintem"-et a hozzaszolasaidba, es akkor majd nem fogom ugy erezni hogy finomitani kell az ezeket az oldalakat elolvasokban kialakitott kepet.

"Minden tarcsafek szar" vs. "Nekem az a velemenyem hogy minden tarcsafek szar". ORIASI a kulonbseg.

Az a baj hogy gyakorlatilag barmirol van velemenyed azt kesz tenykent, megcafolhatatlan es orokervenyu igazsagkent allitod be, es el sem fogadod hogy valaki masnak is lehet igaza a temaban. Csak azert mert allitasod szerint nagyon sok bringas baratod van es mert te versenyzel. Hat nagy kaland, majd ha lesz szabad 5 percem akkor hasraesek tole. Csak sajnos az a helyzet hogy ettol meg masnak is lehet tapasztalata, eltero velemenye, sot az is lehet hogy urambocsa` tevedsz.

Lehet nekem sincs igazam, es en nem is akarok ezen versenyezni. Mondjuk nem is irtam hogy szerintem az orszagutikra kell a tarcsafek. De van egy csomo dolog amit utkozben leirtal, es en meg ugy ereztem van mit vitatkozni vele. Erre valo egy forum nemigaz?

Amig igy adod elo magad addig en is igy fogom. Az a kulonbseg hogy en nem a sajat igazamat akarom leeroltetni masok torkan, csak azt probalom elerni hogy te se tedd.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11936
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez talan Magyarorszagon igy van. Csak az nem tul reprezentativ minta tekintve hogy itt tobb ezer euros bringakrol van szo. Angliai tapasztalatom alapjan ez egyaltalan nem igy van. Rengeteg draga bringat hoztak be hozzank a muhelybe csak ugy karbantartas miatt, meg ha nem is volt semmi baja. Otthon sokkal tobben butykolik sajat maguknak a gepet, mert nem biznak a szereloben vagy mert sajnaljak ra a penzt.


Ismet egy legbolkapott kijelentes, aminek semmi alapja, meg ra is cafolsz magadra:


Heti 3-4szer bolyoznak kedvtelesbol 40-en? Vagy nalad 2nel tobb ember bolynak szamit? Persze vannak egyesuleti versenyzok, es edzesen nyilvan tobben vannak. De a hobbi bringasok tulnyomo tobbsege egyedul vagy max 1-2 haverral teker. En akarmerre jarok szinte mindig szolo bringasok jonnek szembe.


Magyarországon szintén beviszik a bringát szezonon kívül vagy szezon elején azok, akik drága bringákat használnak, az országútisoknál pont létezik itthon az a kategória, hogy van pénze és bringázik is. A vitrinbringásokat vegyük a mintából, mert õk nem relevánsok ebben a kérdésben, aki nem bringázik, annak nem kopik a féke.

Igen, heti 3-4-szer bolyoznak kedvtelésbõl, lehet nem 40 fõs bolyban, hanem csak 10-esben, de szeles és/vagy rossz úton ez már úgy viselkedik, mint egy boly és ez csak Magyarország, ahol "nulla" kerékpáros élet van. Ha meg véletlenül jársz országútis országokban akkor nem gyõzöd majd számolni a bolyban tekerõket.

Meddig szeretnél még velem errõl beszélgetni? Mert kezdem unni. Ha azt mondom, hogy nyertél, országútira nagyon jó lesz a tárcsafék akkor befejezzük?


A sebesség mindent megold.

 


#11937
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Nem hiszem, hogy bárki szívesen beviszi a fékét szervizbe szezonban, legalábbis azok nem, akik rendszeresen használják a bringájukat.


Ez talan Magyarorszagon igy van. Csak az nem tul reprezentativ minta tekintve hogy itt tobb ezer euros bringakrol van szo. Angliai tapasztalatom alapjan ez egyaltalan nem igy van. Rengeteg draga bringat hoztak be hozzank a muhelybe csak ugy karbantartas miatt, meg ha nem is volt semmi baja. Otthon sokkal tobben butykolik sajat maguknak a gepet, mert nem biznak a szereloben vagy mert sajnaljak ra a penzt.


Egyébként meg az országútisok jelentõs része bringázik bolyban.



Ismet egy legbolkapott kijelentes, aminek semmi alapja, meg ra is cafolsz magadra:


Van rengeteg drága bringás országútis ismerõsöm, aki nem versenyzik, csak kedvtelésbõl teker heti 3-4-szer



Heti 3-4szer bolyoznak kedvtelesbol 40-en? Vagy nalad 2nel tobb ember bolynak szamit? Persze vannak egyesuleti versenyzok, es edzesen nyilvan tobben vannak. De a hobbi bringasok tulnyomo tobbsege egyedul vagy max 1-2 haverral teker. En akarmerre jarok szinte mindig szolo bringasok jonnek szembe.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11938
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

szerintem világszerte az országuti kerékpárt használók többsége soha nem megy mezõny versenyben, így a tárcsafékkel sosem leszaz említett problémája (az esetleges cicegést kivéve), ugyanakkor kap egy olyan fékrendszert, ami nem a felnit zabálja, rossz idõben is megállítja; és marha jól adagolható

Hobbiknak fejlesztett alkatrész eladhatatlan, nem lesz mellette vigyorgó versenyzõ feje.
Egyébként meg az országútisok jelentõs része bringázik bolyban.

Az országúti kerékpár használók egy jó kifejezés, mivel ez nem egyenlõ az országútissal, az országútis egy felsõbbrendû fogalom, komolyan. :)


A sebesség mindent megold.

 


#11939
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

nem gyilkol senkit a féktárcsa,de nem kéne plusz 2 éles alkatrész az országútikra. fõleg úgy nem,h több hátránya van ebben a szakágban,mint elõnye. igen. vannak kiálló részek még így is bõven. vajon tudod e miért kell dugó a kormány végébe? csak,mert a dugók nélkül elvileg nem indulhatnál versenyen sem. ott van a lánctányér is,ahogy te is írtad. 99-ben volt 1 komoly balesetem versenyen. több sebhelyem is maradt belõle,köztük a lánctányérok miatt is. szóval szerintem sincs semmi szükség 2 körfûrészre a bringán. tiltott már be kereket az uci,hasonló okokra hivatkozva. sztem ezt sem fogják engedni. aszfalton az elõnyei inkább csak a tandemnél,és a csomagos túrabringáknál van.


a kormány dugót tényleg komolyan vették anno,mindig ellenõrizték nem ugy mint a kötelezõ áttételt. Lánctányér nekem is okozott sérülést. A spinergy kerekeket tiltották be de ennyi erõvel a lapitott küllõs kerekeket is be lehetne tiltani és csak telikerékkel szabadna versenyezni :) azért kiváncsi vagyok mennyit bírnak a tárcsák(futásteljesitmény) autóval jártam ugy hogy leszakadt a ferodor a fékbetétrõl és mire észbe kaptam szétmarta a féktárcsát.

#11940
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
szerintem világszerte az országuti kerékpárt használók többsége soha nem megy mezõny versenyben, így a tárcsafékkel sosem leszaz említett problémája (az esetleges cicegést kivéve), ugyanakkor kap egy olyan fékrendszert, ami nem a felnit zabálja, rossz idõben is megállítja; és marha jól adagolható