Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#10281
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

191cm magas vagyok 91cm belső lábhosszal kb. A 61 méretűt néztem ki magamnak.

Jelenleg egy 60-as R1000-ret használok, ami 59cm hosszú. Ez egyezik a 61 CAADX méretével. Az 58-as szerintem kicsi lenne. Az csak 57.5cm hosszú. Ki kell próbálnom ezt a két méretet. Van egy 56cm R600 országútim, jelenleg egysebisként használom, ami valójában 55.7cm hosszú ha jól rémlik. Nos az országútinak nagyon rövid volt nekem. Alig fértem bele. A mostani 59 hosszú 120mm stucnival egész sportos. Még nem kényelmetlenül hosszú. Bár egy 110mm stucnira rápróbálok majd valamikor. BG mérésen javasolták.

Még nem tudom mikor megyek. Csatlakoznál esetleg? Mindenképpen próbálni akarok, mert nem két forintról van szó. Benne vagyunk már a hóláncos időszakban ausztriában?

 

koszi nem - en eddig ausztriaban eltem (salzburg), csak most a babank miatt hazakoltoztem. remenyeim szerint majd ha becsben leszek, majd akkor megejtem. annyira nem surgos a dolog, sot igazabol a becsi kornyeket is jo lenne meg montival felfedezni.

 

holanc nov 1tol kotelezo.


Edited by arn, 2013. November 14. - 12:22.


#10282
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

ezt a racsnit nézegetem: http://velobase.com/...m=114&AbsPos=25 ,és nem nagyon tudom hová tenni a dolgot. ez 8-as,és elvileg a campa syncro-hoz készült. viszont a campa,ha jól tudom nem csinált 8-as menetes agyat. persze más gyártók csináltak,de azért kicsit fura.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10283
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szevasz Jani Úr, ránéztem a blogodra az alul lévő linken és olvastam a legutóbbi bejegyzésed. Meglepett, hogy nem mész 9000-et sem éves szinten, de neked mellé ott van a kori nem? (ha jól gondolom akkor van közöd hozzá, talán bíráskodsz?) Azért az meghozza az erőt a lábakba és nem hasonlítható össze azzal, ha valaki csak a karosszékből indulva megy 9000-et egy évben. Illetve nyilván ott van még a módszeresség meg az elosztás, én idóben jobban szeretem már ezeket értékelni, abból azért több látszik.

És mit változtattsz a felkészüléseden? Meg az étkezési szokásaid változtatása is érdekes lehet, gondolom nemcsak nekem.

Azt meg nagyon is meg tudom érteni amikor azt írod, hogy akkor megy jól az ember, ha játéknak tekinti és nincs eredménykényszere

Üdv, Kakas Peti

Igen, van mellette jelentős mennyiségű korcsolyázás és futás, de sajnos erősebb nem leszek tőlük, kell melléjük az erősítő edzés is. Természetesen viszonylag jól felépített edzéstervet írok magamnak, mondjuk idén annyira nem sikerült teljesíteni, sokat voltam fáradt és inkább úgy tekertem, ahogy a kedvem volt hozzá.

Titok. :) Egyébként még kevesebbet fogok bringázni felkészülésképpen. :D Az étkezésbeli változás a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagok bevitelét jelenti.



A sebesség mindent megold.

 


#10284
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

varom a beszamolot :) vegulis ha 70 eur... es beszamitjak, akkor mar ott vagy arban, mintha angoloktol rendelned. legalabbis a 105osre 1400 eur remlik.

 

salzburgban jartam parszor a bikepalastban - no ott mindig lattam olyan (epitett) bringat, amire lehetett a nyalat csorgatni. de meg a szomszedos kisvarosban (hallein ~ 25e lakos) is talaltam olyan boltot, ahol a tobb ezer euros karbon cangakbol volt minden meretben. egy kis pince annyira teli volt tomve, ha nem latom, nem hiszem el. hova tudnak annyit eladni... a cannondale eleg nepszeru.

 

milyen magas vagy, es melyik meretet lotted be?

191cm magas vagyok 91cm belső lábhosszal kb. A 61 méretűt néztem ki magamnak.

Jelenleg egy 60-as R1000-ret használok, ami 59cm hosszú. Ez egyezik a 61 CAADX méretével. Az 58-as szerintem kicsi lenne. Az csak 57.5cm hosszú. Ki kell próbálnom ezt a két méretet. Van egy 56cm R600 országútim, jelenleg egysebisként használom, ami valójában 55.7cm hosszú ha jól rémlik. Nos az országútinak nagyon rövid volt nekem. Alig fértem bele. A mostani 59 hosszú 120mm stucnival egész sportos. Még nem kényelmetlenül hosszú. Bár egy 110mm stucnira rápróbálok majd valamikor. BG mérésen javasolták.

Még nem tudom mikor megyek. Csatlakoznál esetleg? Mindenképpen próbálni akarok, mert nem két forintról van szó. Benne vagyunk már a hóláncos időszakban ausztriában?


Edited by eddie1978, 2013. November 13. - 23:06.


#10285
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A radwelt.co.at bolttól megjött a válasz. 70euró a próba. Időpontegyeztetés után hosszabb körre is el lehet vinni a bringát. Vásárlás esetén beszámítják a vételárba. Az általam nézet CAADX vázú gépekből van 58 és 61 méretben is.

 

varom a beszamolot :) vegulis ha 70 eur... es beszamitjak, akkor mar ott vagy arban, mintha angoloktol rendelned. legalabbis a 105osre 1400 eur remlik.

 

salzburgban jartam parszor a bikepalastban - no ott mindig lattam olyan (epitett) bringat, amire lehetett a nyalat csorgatni. de meg a szomszedos kisvarosban (hallein ~ 25e lakos) is talaltam olyan boltot, ahol a tobb ezer euros karbon cangakbol volt minden meretben. egy kis pince annyira teli volt tomve, ha nem latom, nem hiszem el. hova tudnak annyit eladni... a cannondale eleg nepszeru.

 

milyen magas vagy, es melyik meretet lotted be?


Edited by arn, 2013. November 13. - 20:05.


#10286
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

"

Szerintem a protourban sem mennek már évi 30-40 ezreket, sokat fejlődött az edzéstudomány az elmúlt 15-20 évben"  na meg a szakaszok is rövidültek a többnaposokon.Akiket ismerek a pro mezőnyből azok ca. 35k környékén vannak,a contisok ennél kevesebbet mennek(asia tour) még emlékszem mikor Indurain napi 9 órákat tekert ,persze csak blokkokban :) viszont amit észrevettem hogy nagyon nem mindegy hogy mennyi kilométer van az ember lábában,ezalatt nem csak az idei évre gondolok hanem az elmúlt évekre összesen. Az évi 40k-ról még eszembe jutott hogy itthon is sokan tekertek ennyit.



#10287
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

@petter78: En se mentem 10k-t a szezonban. (novembertol-oktoberig)
Mondjuk nem gondolom, hogy keveset edzenek. Persze lehetne (elmeletileg) mindennap menni az dobna meg egy 5000-et rajta talan, utana csak a napi atlag 2 orat lehetne novelni, de hat azt inkabb csak "profikent" lehet, szerintem, vagy fanatikuskent.

Ismerek egy korombeli osztrak sracot, aki rangos amator versenyeken volt elso 10-ben, o se kilometer halmozo.

Szevasz Ave! Persze, értem és egyet is értek azzal, hogy nem kell sokat menni feltétlenül ahhoz, hogy haladjon is a szekér. Én arra utaltam, hogy amikor viszont kell - szezonban - akkor azért nem árt, ha heti 9-10 óra minőségi bringa belefér, mondjuk minimum 3 , de inkább 4-5 alkalommal. Ehhez viszont az kell, hogy ezt a 9-10 órát ne csak piriszkázzuk vagy eszetlenül magunkat mindig szétcsapva csináljuk, hanem akkor ez már EDZÉS. Meg nyilván az sem mindegy, hogy csinálsz-e mellette más állóképességi sportot.

Ha a 9-10 óra megvan heti szinten (amatőrben ez szerintem elég az élvezetes versenyzéshez) akkor az havi 1000-1200 km 30-as átlaggal. Ha csak 3 hónapig ezt tudod tartani ápr. máj, júni akkor júliusra már erős leszel :-). Én legalábbis magamon mindig ezt vettem észre

Szerintem a protourban sem mennek már évi 30-40 ezreket, sokat fejlődött az edzéstudomány az elmúlt 15-20 évben

Amúgy ez a téma a tél közeledtével mindig előjön és mindig meg is beszéljük.



#10288
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
@petter78: En se mentem 10k-t a szezonban. (novembertol-oktoberig)
Mondjuk nem gondolom, hogy keveset edzenek. Persze lehetne (elmeletileg) mindennap menni az dobna meg egy 5000-et rajta talan, utana csak a napi atlag 2 orat lehetne novelni, de hat azt inkabb csak "profikent" lehet, szerintem, vagy fanatikuskent.

Ismerek egy korombeli osztrak sracot, aki rangos amator versenyeken volt elso 10-ben, o se kilometer halmozo.

#10289
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Óhh. ne.

 

http://bolha.testbik...php?clid=166927

 

Sajnos a szett szebb állapotú sokkal, mint az én cuccaim, a váz fényezése is sokkal szebb. A felnik meg jóval jobbak (Ugyan a Mexcio 68 campagnolo felnik se rosszak, de az open 4 cd kívánatosabb).

 

Sajnos, ha ez 95-öt ér, az enyém kb. 70-et. : |  Méretre is azonosak, szóval simán vállalnám. Ráadásul nem LX a kormánycsapágy, meg nem pezsgő 105 az átdobó.. : D

 

külön poén az első féknél a gyorskioldó.. hogy miért áll az égbe. Bár legalább nagyon szépen van bandázsolva, ez sajnos ritka.


Edited by Vejnecske, 2013. November 13. - 15:16.


#10290
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Szerintem is zsírt érdemes használni, sőt a legjobb, ha valamilyen speciális korrozigátló zsírt használ az ember.

 

Szevasz Jani Úr, ránéztem a blogodra az alul lévő linken és olvastam a legutóbbi bejegyzésed. Meglepett, hogy nem mész 9000-et sem éves szinten, de neked mellé ott van a kori nem? (ha jól gondolom akkor van közöd hozzá, talán bíráskodsz?) Azért az meghozza az erőt a lábakba és nem hasonlítható össze azzal, ha valaki csak a karosszékből indulva megy 9000-et egy évben. Illetve nyilván ott van még a módszeresség meg az elosztás, én idóben jobban szeretem már ezeket értékelni, abból azért több látszik.

És mit változtattsz a felkészüléseden? Meg az étkezési szokásaid változtatása is érdekes lehet, gondolom nemcsak nekem.

Azt meg nagyon is meg tudom érteni amikor azt írod, hogy akkor megy jól az ember, ha játéknak tekinti és nincs eredménykényszere

Üdv, Kakas Peti



#10291
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

már megint katyvasz bringa: http://apro.bikemag....u-l199666.html#

1 forgáspontos fék. 7-es elsőváltó (ami nem egészséges a fékváltókarral). 9-es rendszer. igaz,h ultegra minden rajta. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10292
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

A radwelt.co.at bolttól megjött a válasz. 70euró a próba. Időpontegyeztetés után hosszabb körre is el lehet vinni a bringát. Vásárlás esetén beszámítják a vételárba. Az általam nézet CAADX vázú gépekből van 58 és 61 méretben is.

azt nem is tudtam hogy 70 euro egy kör, viszont a környéken jó köröket lehet tekerni :D



#10293
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

A radwelt.co.at bolttól megjött a válasz. 70euró a próba. Időpontegyeztetés után hosszabb körre is el lehet vinni a bringát. Vásárlás esetén beszámítják a vételárba. Az általam nézet CAADX vázú gépekből van 58 és 61 méretben is.



#10294
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nem rossz ötlet, jobbnak is hangzik, mint az alkohol viszkozitásával vetekedő olcsó olaj.

 

Lánckenést mondjuk nem viszem túlzásba, ott tényleg pár csepp, de még abból is törlök le. Hangtalan legyen, meg sikamlós a váltás, attól több kenés nem szükséges. Igaz, arra is Hanseline MTB Kettenölt használok, de ez a láncmosás-kenés téma föl-föl merül mindig a "meghajtás" topikban. = )

 

 



#10295
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

inkább zsírt tegyél a nyeregcsőre. az olajat kimossa az eső,v egyéb folyadék. a zsír kicsit tömít is. ha esőben mész,a hátsó kerékről sok minden bele kerülhet az ülőcsőbe,majd szépen lecsorogva a középrészbe. 

Szerintem is zsírt érdemes használni, sőt a legjobb, ha valamilyen speciális korrozigátló zsírt használ az ember.



A sebesség mindent megold.

 


#10296
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Nyilt titok, de én az olaszból úgy operáltam ki a berohadt nyeregcsövet (a keo pedál miatt 1 cm-el kintebb szerettem volna húzni a csövet, ahogy átálltam taposóról, és meglepetés fogadott..) hogy a nyeregcsőnél fogva befogtam a gépet egy batár satuba, aztán szépen a váznál fogva lassan kihúztam. Az egész jó néhány izzadtságcseppembe belekerült.

 

De legalább kézmelegtől nem hevült föl jobban a cső, és azt a ronda Kalloy Uno 40 cm-es bitót jó volt számuzni a polcra.

 

a muvelet után term. nem feledkeztem el egy cseppecske olajról az új nyeregcsövön. ;)

 

http://www.velomine....roducts_id=1281

Szerintem egy acélvázra ilyen szettet akasztva senki nem bánná, hogy nem karbonmatricás a fékváltókarja vagy nem karbon a hajtókar. Már csak ezüst kiegészitőket kell hozzá szerezni meg valami klasszikusabb nyerget

inkább zsírt tegyél a nyeregcsőre. az olajat kimossa az eső,v egyéb folyadék. a zsír kicsit tömít is. ha esőben mész,a hátsó kerékről sok minden bele kerülhet az ülőcsőbe,majd szépen lecsorogva a középrészbe. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10297
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

igen. már néztem. korrózió álló ötvözetlen acéllal (hi-ten) még nem találkoztam.  :) mondjuk a tömege alapján nem sima szénacél. valóban húzott cr-mo csövekből lehet,ha jó a mérleg. ez tipikusan az az eset,amikor az eladó nem tudja mi a portékája. rengeteg ilyen van,de ez nem baj..... nekem. B)   

 

a hőterhelés biztos jót tett neki. ;)

Nyilt titok, de én az olaszból úgy operáltam ki a berohadt nyeregcsövet (a keo pedál miatt 1 cm-el kintebb szerettem volna húzni a csövet, ahogy átálltam taposóról, és meglepetés fogadott..) hogy a nyeregcsőnél fogva befogtam a gépet egy batár satuba, aztán szépen a váznál fogva lassan kihúztam. Az egész jó néhány izzadtságcseppembe belekerült.

 

De legalább kézmelegtől nem hevült föl jobban a cső, és azt a ronda Kalloy Uno 40 cm-es bitót jó volt számuzni a polcra.

 

a muvelet után term. nem feledkeztem el egy cseppecske olajról az új nyeregcsövön. ;)

 

http://www.velomine....roducts_id=1281

Szerintem egy acélvázra ilyen szettet akasztva senki nem bánná, hogy nem karbonmatricás a fékváltókarja vagy nem karbon a hajtókar. Már csak ezüst kiegészitőket kell hozzá szerezni meg valami klasszikusabb nyerget


Edited by Vejnecske, 2013. November 12. - 10:25.


#10298
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

donciccio, ezt a vázat kihagytad az érdekességek közül http://apro.bikemag....az-l199247.html vajon hogy szedték ki a nyeregcsövet?

igen. már néztem. korrózió álló ötvözetlen acéllal (hi-ten) még nem találkoztam.  :) mondjuk a tömege alapján nem sima szénacél. valóban húzott cr-mo csövekből lehet,ha jó a mérleg. ez tipikusan az az eset,amikor az eladó nem tudja mi a portékája. rengeteg ilyen van,de ez nem baj..... nekem. B)   

 

a hőterhelés biztos jót tett neki. ;)


Edited by donciccio, 2013. November 12. - 09:30.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10299
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

a C40-es tényleg egy gyöngyszem,jó alap lehet. A költségmentes Pinarello engem is megfogott :D

 

donciccio, ezt a vázat kihagytad az érdekességek közül http://apro.bikemag....az-l199247.html vajon hogy szedték ki a nyeregcsövet?



#10300
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

itt a tecnos teszt , gondolom ismeritek http://revomag.hu/20...go-tecnos-1995/