Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#10241
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Milyen jó meleg volt akkor, nekem is szép élmények fűződnek ahhoz a naphoz. :)

Jani nem tudok üzenetet írni neked. :(

 

facén megoldottam. :) fontos lenne a válaszod. köszi.


Edited by donciccio, 2013. November 22. - 09:10.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10242
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Szerintem a felsorolt szempontok közül semelyikre sincs érezhető hatással az, hogy melyik oldalon van a húzott - és a nyomott küllő. Én azt tanácsolom, hogy a húzott küllő (hátsó kerék esetében a hajtáskor feszülő küllő) legyen az agyperem külső felén és szimmetrikusra fűzd a kereket. Elől felnifék esetén az agyat nem terheli nyomaték, ott teljesen mindegy, de úgy szép ha a hátsóval azonos.



#10243
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Szerintem felnifék esetén praktikus hajtásirányban a csavarni kereket. Illetve én nem tartom szépnek, ha nem szimmetrikusan tükrözve fűzik az első köröket, hanem átpotyogtatják egy oldalról.

Van valahol erről a témáról egy kimerítő cikk itt, de hirtelen nem találom. Lehet, hogy még papíralapon ment?

 

youtube-n van példa mindenre, van aki a perem külső és van aki a belső oldaláról kezdi a fűzést



#10244
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
  • LocationKelenföld

kerékfűzés téma:

 

gyorsíthatóság, fékezés, vagy a minél ritkább centrírozás szempontjából szerintetek van jelentősége, hogy fűzött kerék esetén az agyperem melyik oldalán vannak a – nem tudom a magyar nevüket – trailing és a leading küllők?

Szerintem felnifék esetén praktikus hajtásirányban a csavarni kereket. Illetve én nem tartom szépnek, ha nem szimmetrikusan tükrözve fűzik az első köröket, hanem átpotyogtatják egy oldalról.

Van valahol erről a témáról egy kimerítő cikk itt, de hirtelen nem találom. Lehet, hogy még papíralapon ment?



#10245
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

kerékfűzés téma:

 

gyorsíthatóság, fékezés, vagy a minél ritkább centrírozás szempontjából szerintetek van jelentősége, hogy fűzött kerék esetén az agyperem melyik oldalán vannak a – nem tudom a magyar nevüket – trailing és a leading küllők?



#10246
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Sziasztok, tegnap este egy autóval együtt ellopták egy barátom bringáját is, a csomagtartóban volt.

Fullcarbon Ginat TCR composite váz és villa, csak lakkozott, carbon mintás (ránézésre fekete) M-es méret

10-es Ultegra szett, külső bowdenes R600 kompakt hajtómű, 550-es Shimano kerekek, fehér "díszcsíkos" Hutchinson gumik, Ritchey WCS anatomikus kormány, Giant stucni és nyeregcső, Selle Italia C2 nyereg.

Nem hinném, hogy a bikemagon felbukkanna, de talán egyéb, nem bringás apróhirdetőkön előbb-utóbb igen. Ha látnátok valahol szóljatok légyszi.

Meg az is gyanús, ha valaki csak fagyizni jár egy PONT ilyennel.

Köszi!

 

https://www.facebook...&type=1



#10247
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Bocsánat a linkért, de:

 

http://bolha.testbik...php?clid=165568

 

ez mennyire éri meg? Mert a szett-kerékszett ha szép állapotban van, meg a villa-kormány-nyereg-nyeregszár, akkor is 100%-ig használható. És azért tényleg benne van minden: sor, lánc, középrész, hajtókar, fékek, váltókarok, kerékszett gumival, kormány bandázsolva, stucni, villa, nyeregszár, kormánycsapágy..

 

Szóval egész jó ajánlat, főleg, hogy ez azért 10-es, nagyon jók a fékek, meg nem tűnik leharcoltnak. Plusz, a Daytona (Athena-Centaur) akkoriban a Chorus után a 3. volt a sorban, és magasabb minőséget képviselt, mint a mai Centaur pl. 

 

Köszönet a segítségért.

a cuccokat átrakod ebbe a vázba és van egy klassz bringád :) http://www.konuszbik...lb3au4guq8nri27



#10248
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Bocsánat a linkért, de:

 

http://bolha.testbik...php?clid=165568

 

ez mennyire éri meg? Mert a szett-kerékszett ha szép állapotban van, meg a villa-kormány-nyereg-nyeregszár, akkor is 100%-ig használható. És azért tényleg benne van minden: sor, lánc, középrész, hajtókar, fékek, váltókarok, kerékszett gumival, kormány bandázsolva, stucni, villa, nyeregszár, kormánycsapágy..

 

Szóval egész jó ajánlat, főleg, hogy ez azért 10-es, nagyon jók a fékek, meg nem tűnik leharcoltnak. Plusz, a Daytona (Athena-Centaur) akkoriban a Chorus után a 3. volt a sorban, és magasabb minőséget képviselt, mint a mai Centaur pl. 

 

Köszönet a segítségért.


Edited by Vejnecske, 2013. November 21. - 08:15.


#10249
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Videosorozatom kovotkezo epizodja:   Pecs, Hegyi "OB" masters+seniors.    (nem igazi OB, csak ugyanott es ugyanakkor rendeztek)
Az elso gyozelmem, raadasul itt tenyleg elsonek ertem be, nem csak a korcsoportot nyertem egy nagy kozos mezonyben.     Persze kis mezony volt, es nem is tul eros, de hat aki jott, azt lenyomtam! ;)
Aki csak a lenyegre kivancsi olvassa el a video leirasat a youtubon. Roviden: 25:00-nal van akcio, meg 31:40-tol.

 

Milyen jó meleg volt akkor, nekem is szép élmények fűződnek ahhoz a naphoz. :)



A sebesség mindent megold.

 


#10250
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Videosorozatom kovotkezo epizodja:   Pecs, Hegyi "OB" masters+seniors.    (nem igazi OB, csak ugyanott es ugyanakkor rendeztek)
Az elso gyozelmem, raadasul itt tenyleg elsonek ertem be, nem csak a korcsoportot nyertem egy nagy kozos mezonyben.     Persze kis mezony volt, es nem is tul eros, de hat aki jott, azt lenyomtam! ;)
Aki csak a lenyegre kivancsi olvassa el a video leirasat a youtubon. Roviden: 25:00-nal van akcio, meg 31:40-tol.

 



#10251
p.audio

p.audio

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Az 1055 és az 1056 között csak annyi a gyakorlati különbség,hogy az utóbbin a váltókanalat a pantográffal összekötő része hosszabb,így átéri a 8-at is.



#10252
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

bele van ütve. : )

ez miez? trekking gruppó, kantifék, kormányvég-váltókar, nagyon.. érdekes 

 

http://hasznaltbicik...8&cc=160&p=1126

 

erre azt mondanám hogy egy CX bicaj pálya kormánnyal :)



#10253
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jeez.  A bovdenrogzito csavarok is elteroek! :)

No meg bele van preselve, nem, hogy 1055, vagy 1056. (?)

 

En sokaig azt hittem a 7-es es a 8-as tokeletesen kompatibilis, mivel gyakorlatban nekem az volt.

bele van ütve. : )

ez miez? trekking gruppó, kantifék, kormányvég-váltókar, nagyon.. érdekes 

 

http://hasznaltbicik...8&cc=160&p=1126

 


Edited by Vejnecske, 2013. November 20. - 18:16.


#10254
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Jeez.  A bovdenrogzito csavarok is elteroek! :)

No meg bele van preselve, nem, hogy 1055, vagy 1056. (?)

 

En sokaig azt hittem a 7-es es a 8-as tokeletesen kompatibilis, mivel gyakorlatban nekem az volt.



#10255
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ilyen ötvenhatosom van, brutáljól vált. Gyakorlatilag nincs késlekedés, ahogy klikkel a váltókar, úgy veszi elöl föl-le a láncot. És tényleg 100 gramm alatti a cucc, 94. : ) 



#10256
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

egy ismerosnek van nyolcas da soron parositva hetes rx100valto meg nyolcas fvk, elvileg mukodik. az elso valto szinten, bar ugy tudon, sh stinél lehet gond, mert s regebbi elso atdobok még alsocsöves valtashoz lettek kitalalva, ahol az elso valtokar meg nem pozicionalt. :-(

az a különbség,h a 7es előre fele tólja a láncot,a 8as meg oldalra. ezért nem javallott a 7es elsőváltót az sti-vel kombinálni.

http://velobase.com/...m=113&AbsPos=0  7es

http://velobase.com/...um=113&AbsPos=1  8as


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10257
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
egy ismerosnek van nyolcas da soron parositva hetes rx100valto meg nyolcas fvk, elvileg mukodik. az elso valto szinten, bar ugy tudon, sh stinél lehet gond, mert s regebbi elso atdobok még alsocsöves valtashoz lettek kitalalva, ahol az elso valtokar meg nem pozicionalt. :-(

#10258
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

a 7-es váltó nem igazán perfekt a 8-as sorral és 8-as sti-vel. gondolom amiatt van a különbség, hogy a 7-es rendszereknél 126mm, a 8-asoknál 130mm a papucstáv



#10259
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

a váltókanálról :)

 http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=1E0310B9-B103-461E-B523-45EBC7FE703F&Enum=108&AbsPos=0 7es

http://velobase.com/...um=108&AbsPos=1  8as

kicsit körülményes lenne elmagyarázni,de külsőleg csak abban különböznek.

 

talán így jobban látszik: 222_01_shimano_105_derailleur_rd_1056_in8as

$T2eC16VHJI!E9qSO8)JJBR0fonNo)Q~~60_35.J

7es

Látom, a 7-es aerodinamikusabb. :)



A sebesség mindent megold.

 


#10260
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

A hátsó váltót hogyan különbözteted meg a 7-estől?

a váltókanálról :)

 http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=1E0310B9-B103-461E-B523-45EBC7FE703F&Enum=108&AbsPos=0 7es

http://velobase.com/...um=108&AbsPos=1  8as

kicsit körülményes lenne elmagyarázni,de külsőleg csak abban különböznek.

 

talán így jobban látszik: 222_01_shimano_105_derailleur_rd_1056_in8as

$T2eC16VHJI!E9qSO8)JJBR0fonNo)Q~~60_35.J

7es


Edited by donciccio, 2013. November 20. - 14:43.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A