Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#9981
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A Sora szett még 3x8-as. Nem tervezem a lecserélését. Szerintem a 8-as sokkal strapabíróbb, igénytelenebb, mint a 10-es rendszer.

Kormányt stucnit elvileg baráti körből össze tudok kukázni. Kérdés, hogy jó lesz, miként fog viselkedni koskormánnyal a bringa.
Stucniból ejtőset kell szereznem, mert a váz homlokcsöve hosszú, 20cm felett van.
Bandázsom van.
Bowden, bowdenházak fognak még kelleni.

Nézegetem én az aprókat. Ebay-en 20e körül van új 2303 fékváltókar szett. Sora 3-as 10e alatt, de nincs hozzá hátsó 8-as kar. Szettben meg 30e az új.
A 2303-as sokkal rosszabb mint a 3303-as sorozat, megéri a 10e Forint különbséget a 3000-es sorozat?

És a 2403ashoz mit szólnál?

 

Egyébként milyen vázról van szó? ^^ Ne aggódj, vannak érdekes vázgeometriák, én pl. mikor megláttam a Cube Peloton vázgeometria-táblázatát, aztán összevetettem egy Cseh Remekkel... 



#9982
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts

A Sora szett még 3x8-as. Nem tervezem a lecserélését. Szerintem a 8-as sokkal strapabíróbb, igénytelenebb, mint a 10-es rendszer.

Kormányt stucnit elvileg baráti körből össze tudok kukázni. Kérdés, hogy jó lesz, miként fog viselkedni koskormánnyal a bringa.
Stucniból ejtőset kell szereznem, mert a váz homlokcsöve hosszú, 20cm felett van.
Bandázsom van.
Bowden, bowdenházak fognak még kelleni.

Nézegetem én az aprókat. Ebay-en 20e körül van új 2303 fékváltókar szett. Sora 3-as 10e alatt, de nincs hozzá hátsó 8-as kar. Szettben meg 30e az új.
A 2303-as sokkal rosszabb mint a 3303-as sorozat, megéri a 10e Forint különbséget a 3000-es sorozat?

 

 

Szerintem nem lesz anyagi csőd az átalakítás , legalábbis ha az aprót lesed egy-egy jó cuccért. Ha 9es sora szetted van és nem feltétlen cél a nagy upgrade akkor fékváltót ki tudsz fogni 10-15 közt , kormányt kapsz már 5ért is egész szépeket és egy bandázst is meg lehet úszni 2000 forintból. A meglévő dolgokat meg eladni (ezek árát nehéz belőni) , de a lényeg , hogy 20e forint befektetéssel kész az átalakítás. Ha fejleszteni is akarsz és már két karos fékváltót vadászol akkor nehezebb az ügy , de nem feltétlen sokkal drágább... nemrégiben láttam 105ös fekete fékváltókart 18ért hirdetni (9 sebességes szintén). Én 25ért vettem 2x10s Ultegra 6600ast , a kormányo Cinelli 5e , a bandázs bbb 2200. Még egy bowdenezéssel számolnod kell és elképzelhető , hogy a megváltozott hossz miatt (az országúti kormány ugye előrébb nyúlik) egy stucni csere is bejátszik majd.
Az apró figyelése nagyban javíthat a pénztárcádon!



#9983
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Sziaszok!

 

Shimano 105 CN-5701 lánc vásárlása előtt állok.

De tétovázom, mivel tripla tányéros hajtóművem van (FC-5600), de ezt meg kéttányéroshoz írják. (FC-5700/5750).

Mi lehet a difi lánc szempontjából 2-es ill. 3-as drive közt?

Elképzelhető, hogy nem lesz jó tényleg triplához?



#9984
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Szerintem nem lesz anyagi csőd az átalakítás , legalábbis ha az aprót lesed egy-egy jó cuccért. Ha 9es sora szetted van és nem feltétlen cél a nagy upgrade akkor fékváltót ki tudsz fogni 10-15 közt , kormányt kapsz már 5ért is egész szépeket és egy bandázst is meg lehet úszni 2000 forintból. A meglévő dolgokat meg eladni (ezek árát nehéz belőni) , de a lényeg , hogy 20e forint befektetéssel kész az átalakítás. Ha fejleszteni is akarsz és már két karos fékváltót vadászol akkor nehezebb az ügy , de nem feltétlen sokkal drágább... nemrégiben láttam 105ös fekete fékváltókart 18ért hirdetni (9 sebességes szintén). Én 25ért vettem 2x10s Ultegra 6600ast , a kormányo Cinelli 5e , a bandázs bbb 2200. Még egy bowdenezéssel számolnod kell és elképzelhető , hogy a megváltozott hossz miatt (az országúti kormány ugye előrébb nyúlik) egy stucni csere is bejátszik majd.
Az apró figyelése nagyban javíthat a pénztárcádon!

ami még ajánlott:

 

FB csoportok..  "bringás cuccok adás-vétel"

 

[eladó][teljes szett][shimano 105]
Helló!
Eladóak a következő cuccok!
Hajtókar: 12 000 (tripla)
fékek: 6000
váltók: 8000
sor +lánc : 4000
fékváltókarok: 12 000 (tripla)
kerékszett: 28 000
Egyben az egész 60 ezer.
Üdv

 

a kerékszett 5500-ös agyakra ambrosio balance felnivel. Nem rossz ajánlat. Fékváltókar tényleg 12 :) Én is sajna több cuccot adtam el FB-n, bármennyire nem szeretem :(


Edited by Vejnecske, 2014. January 17. - 07:41.


#9985
Zeke

Zeke

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts

Igen, két forgáspontos patkófék van rajta. Sora szettel van szerelve, kivéve a kormányon lévő dolgokat, az microshift.

 

Az volt az eredeti terv, hogy eladom és veszek helyette egy országútit. Sajnos az enyémért olyan keveset adnának, hogy csak sokkal rosszabbat tudnék venni az árából. Hozzá kell még tennem, akkor megpróbálnám az enyémet átalakítani, ha lehet. A váz a legnagyobb értéke a mostani bringának, nagyon merev, 7005-ös alucsövekből építették.

 

Szerintem nem lesz anyagi csőd az átalakítás , legalábbis ha az aprót lesed egy-egy jó cuccért. Ha 9es sora szetted van és nem feltétlen cél a nagy upgrade akkor fékváltót ki tudsz fogni 10-15 közt , kormányt kapsz már 5ért is egész szépeket és egy bandázst is meg lehet úszni 2000 forintból. A meglévő dolgokat meg eladni (ezek árát nehéz belőni) , de a lényeg , hogy 20e forint befektetéssel kész az átalakítás. Ha fejleszteni is akarsz és már két karos fékváltót vadászol akkor nehezebb az ügy , de nem feltétlen sokkal drágább... nemrégiben láttam 105ös fekete fékváltókart 18ért hirdetni (9 sebességes szintén). Én 25ért vettem 2x10s Ultegra 6600ast , a kormányo Cinelli 5e , a bandázs bbb 2200. Még egy bowdenezéssel számolnod kell és elképzelhető , hogy a megváltozott hossz miatt (az országúti kormány ugye előrébb nyúlik) egy stucni csere is bejátszik majd.
Az apró figyelése nagyban javíthat a pénztárcádon!


A morcos.


#9986
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts

Igen, két forgáspontos patkófék van rajta. Sora szettel van szerelve, kivéve a kormányon lévő dolgokat, az microshift.

 

Az volt az eredeti terv, hogy eladom és veszek helyette egy országútit. Sajnos az enyémért olyan keveset adnának, hogy csak sokkal rosszabbat tudnék venni az árából. Hozzá kell még tennem, akkor megpróbálnám az enyémet átalakítani, ha lehet. A váz a legnagyobb értéke a mostani bringának, nagyon merev, 7005-ös alucsövekből építették.

 

 

ez így semmit sem mond..

 

patkófékes? mert azok közül sok csak annyiban különbözik az outi modelltől, hogy egyenes kormány van rajta (ld. ktm strada vs. strada FB, vagy orbea aqua vs. FB)

 

Ha V-fékes, akkor már sanszos, hogy hosszabb a tengelytáv, a láncvilla, kevéssé van alacsonyan a fejcső, szóval érdekes geó lesz a végeredmény, nembeszélve arról, hogy Problem Solver Travel Agenthez hasonló görgős adapter is kelleni fog a V-fék miatt.. : )

 

anyagi csőd amúgy az átalakítás az outi fékváltókarok ára miatt. Én nem forszíroznám.



#9987
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nyáron kaptam egy egyenes kormányos fitnes kerékpárt. Szeretném az egyenes kormányát lecserélni koskormányra. Használható lesz koskormánnyal vagy nagyon eltorzul a geometriája a bringának?

ez így semmit sem mond..

 

patkófékes? mert azok közül sok csak annyiban különbözik az outi modelltől, hogy egyenes kormány van rajta (ld. ktm strada vs. strada FB, vagy orbea aqua vs. FB)

 

Ha V-fékes, akkor már sanszos, hogy hosszabb a tengelytáv, a láncvilla, kevéssé van alacsonyan a fejcső, szóval érdekes geó lesz a végeredmény, nembeszélve arról, hogy Problem Solver Travel Agenthez hasonló görgős adapter is kelleni fog a V-fék miatt.. : )

 

anyagi csőd amúgy az átalakítás az outi fékváltókarok ára miatt. Én nem forszíroznám.



#9988
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts

Nyáron kaptam egy egyenes kormányos fitnes kerékpárt. Szeretném az egyenes kormányát lecserélni koskormányra. Használható lesz koskormánnyal vagy nagyon eltorzul a geometriája a bringának?



#9989
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

De hogy mivé "fajult" a Centaur. :)

 

Kezdetben vala az Athena, ami nagyon jó minőséget képviselt, majdnem Chorus. Néha fel-feltunik ebayen a 2. generációs ergopowerből "century gray" felületkezelésű Athena 9s fékváltókar, bár nagyon ritkán. Ez ugyebár már a későbbi 9s bowdenhúzással mukodik és az 1998-2009 közti "gömbös" fékváltókar-gumi kell rá. Később ebből a gruppóból lett a Daytona, amit csakhamar Centaurra neveztek át. A már említett szürke anodizált felületkezelés mellett elérhető volt természetesen ezüstben is.

 

2007-ben a szett is megkapta az UltraTorque hajtókarokat, akkor még hidegen kovácsolt lánctányérokkal, mai napig kapható boltban, mert közkedvelt modell. a Későbbi (2009-2010) UT Centaur hajtások tányérjai már préseltek, s az egész hajtókar tömegre kissé hízott. 

 

2010-ben volt egy év, amikor az új, 3. generációs fékváltókar-formával és UltraShift működéssel érkezett a Centaur, tkp. a mai Athena alunak megfelelő "kivitelben", ie.: alu váltókar és ezüst felület

 

http://farm7.staticf...0508d88ef_b.jpg

 

Nomeg az UT hajtás-US váltás mellé skeleton fékeket is kínált a Campa ebben a középkategórás szettben, akárcsak a Velocéban! Sőt, amíg létezett Mirage, az is megkapta az UT hajtókart, bár acél kistányérral, fekete porfestett matt felülettel.

 

Azóta annyiban változott a helyzet, hogy a Veloce-Centaur vonal több műanyagot kapott, új hajtókar-rendszert, s a fékek közül sem választható már a szkeleton.

 

Egy helyen olyan "véleményt" is olvastam, hogy 2010 után a Centaurból Velocét, a Velocéből Mirage-t csinált a Campa.

 

Minden esetre érdekes megközelítés. Nekem van olyan "mázlim", hogy kizárólag a 2010-es Veloce és 2007-es Centaur alkatrészekkel vagyok "közelebbi viszonyban", azonban minap láttam egy 2010-es Centaur szettel szerelt masinát. Nagyon jól mutat az az ezüst még karbonvázon is. :)



#9990
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Mea Culpa, azt hittem, 4szöges a hajtókar. De így oktalinkesen-oktás középrésszel meg extra tányérokkal talán még 12-13-ba is értékesíthető.

 

: ) 

 

egyébként a Campy fékek közül a chorus-record sorozat forgáspontcsavarja elöl rejtett volt-rejtett.. Ennek van valami előnye, vagy csak esztétikum? : )  Igaz, chorusból az elsőkön nem volt rejtve a csavar, de később megkapta ezt a "ficsőrt"

sztem csak a kinézet volt a lényeg. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9991
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jó lenne a bilincses első váltó is. úgy látom,ezt mostanában rakták fel.

Mea Culpa, azt hittem, 4szöges a hajtókar. De így oktalinkesen-oktás középrésszel meg extra tányérokkal talán még 12-13-ba is értékesíthető.

 

: ) 

 

egyébként a Campy fékek közül a chorus-record sorozat forgáspontcsavarja elöl rejtett volt-rejtett.. Ennek van valami előnye, vagy csak esztétikum? : )  Igaz, chorusból az elsőkön nem volt rejtve a csavar, de később megkapta ezt a "ficsőrt"


Edited by Vejnecske, 2014. January 14. - 06:51.


#9992
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Mentem vele jó sokat. Valami gond lett a középcsapággyal. A boltban a szerelő egyszer csak fogja a 2 kart és kérdi, hogy valami sérült emberé-e a bringa. Kérdeztük miért ? Egymás mellé rakta a karokat és akkor láttam, hogy kb. 12-15 mm eltérés volt a karok közt !!!! Rohadt sokat mentem vele de nem volt érezhető menet közben !!

 

Hihi, lehet hogy csak én vagyok de ezt úgy olvastam hogy "nem számít mert nem éreztem semmit, de elkopott, vajon miért?" :)



#9993
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Donciccio:

 

http://apro.bikemag....ar-l208134.html

 

még el is adhatsz belőle dolgokat : D

 

"Shimano 105 hajtómű + 2 lánctányér 

Shimano 105 középcsapágy
Shimano outis pedál"

 

ezekért kb. 10-et kapnál, szóval effektíve 20ért megvan a fvk-e-h váltó

 

bár az átdobó sajna bilincses, gondolom, Neked konzolosra lesz szükséged :\

jó lenne a bilincses első váltó is. úgy látom,ezt mostanában rakták fel.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9994
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

valaki nem épít még téli gépet?

 

http://www.lfgss.com...tml#post4031516

 

Ne kelljen má külföldre szállítani : D



#9995
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Donciccio:

 

http://apro.bikemag....ar-l208134.html

 

még el is adhatsz belőle dolgokat : D

 

"Shimano 105 hajtómű + 2 lánctányér 

Shimano 105 középcsapágy
Shimano outis pedál"

 

ezekért kb. 10-et kapnál, szóval effektíve 20ért megvan a fvk-e-h váltó

 

bár az átdobó sajna bilincses, gondolom, Neked konzolosra lesz szükséged :\


Edited by Vejnecske, 2014. January 13. - 19:10.

  • donciccio likes this

#9996
belbo

belbo

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts

Szerintem is Genius, legalábbis az én Bianchimon pont ugyanilyen matrica van.



#9997
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

újabb genius? matricaszín alapján talán az

http://apro.bikemag....s-l208122.html#

a szett jó lenne róla.



#9998
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

újabb genius? matricaszín alapján talán az

http://apro.bikemag....s-l208122.html#



#9999
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

: ) hát, hátha lesz elfekvő 8s "drivetrain". 

 

Amúgy a 8s campa agyamat kedvelem, igaz, nekem elvileg olyan Athena van, ami csak az agytestben tér el egy chorustól (zsírzólyuk, ugyebár) és nagyon finom-kulturált járása van. Meg kerepel, elég szépen.

 

Egyetlen problémám a tömeg.. 500 gr felett van a hátsó agy gyorskioldóval, ráadásul 36 furatos, a küllőkről lövésem sincs, a fejükön nagy N betu van, ujjal végighúzva mintha minimálisan véknyabb lenne a középső szekció (a "küllőprizma" se fekszik ott fel rendesen..) Sajna az agytest szépen foltosra oxidálódott, polírozni-csiszolni meg befuzott kerékszettben nehéz. Erre megoldás?

 

Remélem jó pár évig nem lesz még gondom ezzel az aggyal, ha mégis, remélhetőleg akkorra fog csődölni, mikor a fékváltókar-rugó is elgyengül. :)

krómtisztítóval sztem lehet javítani a helyzeten. volt 1 por állagú mosogatószer is,de nem tudom mi a neve. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10000
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

pezsgő 105-ös fékek vannak a bringán,ú.h. az nem lenne gond. :)

: ) hát, hátha lesz elfekvő 8s "drivetrain". 

 

Amúgy a 8s campa agyamat kedvelem, igaz, nekem elvileg olyan Athena van, ami csak az agytestben tér el egy chorustól (zsírzólyuk, ugyebár) és nagyon finom-kulturált járása van. Meg kerepel, elég szépen.

 

Egyetlen problémám a tömeg.. 500 gr felett van a hátsó agy gyorskioldóval, ráadásul 36 furatos, a küllőkről lövésem sincs, a fejükön nagy N betu van, ujjal végighúzva mintha minimálisan véknyabb lenne a középső szekció (a "küllőprizma" se fekszik ott fel rendesen..) Sajna az agytest szépen foltosra oxidálódott, polírozni-csiszolni meg befuzott kerékszettben nehéz. Erre megoldás?

 

Remélem jó pár évig nem lesz még gondom ezzel az aggyal, ha mégis, remélhetőleg akkorra fog csődölni, mikor a fékváltókar-rugó is elgyengül. :)