Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#9921
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://www.festka.com/en/  Jé. Még egy cseh márka : ) Ráadásul változatos vázanyagokból dolgoznak, nem látok alumíniumot. 

nem éppen vadheteró a színvilág http://www.cyclelove...pin-London7.jpg



#9922
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.festka.com/en/  Jé. Még egy cseh márka : ) Ráadásul változatos vázanyagokból dolgoznak, nem látok alumíniumot. 



#9923
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Az ülés pozicióját jól beállítottam, ennek ellenére azt veszem észre, hogy mindig a hegyén ülők akkor a stucnit kellene rövidítenem?

lehet,de az is lehet hogy széles a nyereg(ilyenkor előre csuszol mert ott keskenyebb) meg van olyan is hogy beállitod az előirásnak megfelelően, de a stilusod miatt előre vagy hátrébb lenne jó. Ha alsó fogásban "röviden" fogod a kormányt és  akkor is előre csuszol akkor a nyereg van hátul.



#9924
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Hát, a kerékszett.

 

Nekem sajna úgy áll össze, hogy campa athena 8s agyszett (kb. 730 gramm párban gyári gyorszárral) campa mexico 68 felnik (486 gramm gyári adat) meg N betűvel jelzett küllők, amikről félholdnyi fogalmam sincs, milyenek (kissé a középső szecció véknyabb, mert a "küllőprizma" mindig lecsúszik a szélső 2mm-es részre, meg ujjal érezni a változást).

 

Könnyíteni a kerékszetten max. úgy lehetne, hogy szerezni valami jó olcsó könnyű felnit, meg 2-1.5-2 küllőket (72 darabot.. ).

 

De feleslegesnek tartom előre a 36 küllőt, sőt, hátra is. 32-28 lenne egy sweetspot számomra. De 8-as campa agyszettet szerezni rémálom, meg horror.

 

Legracionálisabb megoldás egy Mavic Aksium v hasonló mavic kerékszett, ami több előnnyel jár:

 

-a rotorra gond nélkül rámegy a 8as sor, s a mavic mellékel a kerékszettjeihez záróanyát! (a campa rotoros kerékszettekhez kapsz záróanyát, az fix.)

-a kazettatest acél, így nem lesz gond elvileg a 8-as sorral sem.

-mivel a rotor 9-10-11s, így később a gép kerékcsere nélkül fejleszthető 10-11s rendszerre :) 

 

ha nagyon elragadtatom magam, és nagyon elegem lesz a 2.1kg körüli kerékszettből, akkor lehet, leakasztok egy használt aksiumot záróanyával, aztán megy eladásra a mostani kerékszett, később meg simán lehet a 8-as alkatrészeket cserélgetni (tkp. csak a hátsó váltót és fékváltókart kell majd, a hajtókar így is 10s rendszerhez való :D )

 

Papír és pofázás, tényleges cselekedet nélkül, ez legalább ingyen van, ha az időt nem számítom x D



#9925
Moric

Moric

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts

Az ülés pozicióját jól beállítottam, ennek ellenére azt veszem észre, hogy mindig a hegyén ülők akkor a stucnit kellene rövidítenem?



#9926
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó: 

colnago c 40-es váz,villa. 10-es campa record. megyek majd ma kipróbálni.  :) az építés nem volt olyan könnyű néha,mert itt-ott egyedi méretek vannak. pl.: 28-as nyeregcső illene bele. én üdítős dobozzal oldottam meg,mert nem akartam venni újat. hézagolót is vehettem volna,de ezt sem akartam. a rose honlapján egyébként meg lehet rendelni. a másik gond a nyeregcső bilincs belső átmérője volt. ez 33 mm. 31,8-as lett felesztergálva erre a méretre. kormánycsapággyal vettem. az félig megmaradt. az alsó része tökéletes állapotú stronglight delta. ezt benne hagytam. a felsőt fsa duron-ra cseréltem,mert volt itthon elfekvőben,és az eredeti törött volt. nem akartam sokat költeni,meg variálni a dolgokkal,mert nagyon valószínű,h a vázat,és a villát továbbadom,v cserélem. belefért a keretembe,és ki szerettem volna próbálni egy ilyen vázat még ebben az életemben. akkor nem adnám el,ha kicsit kisebb lenne a váz. a felső cső hossza 535 mm. ez csak 5 mm-el hosszabb a régebbi,megszokott vázamtól,de meredekebb is a homlokcsöve. így,ha belövöm a nyerget,akkor 15 mm-el messzebb van a kormányom. ez így kicsit sok. persze cserélhetnék stucnit is,de ez most nem játszik. van még néhány érdekesség azért: nem nagyon tudom belőni a váz méretét,mert ez a felső cső hossz középtől-középig mérve az 52,és 53 as vázak közé esik. van régi colnago katalógusom. ez a váz is benne van,de nem ilyen méretekkel. a másik dolog amiért nem igazán jön össze ez a méret megadás,az az ülő cső hossza. ha a tetejéig mérem,akkor 55 cm-re jön ki. ha középtől-középig mérem,akkor sem igazán jön ki az 53-as méret. kicsit gyanakszom arra,h méretre készült vlkinek régen. a régi katalógus szerint ez a váz 54-es méretben 1 kg. a 90-es évek elején ez nagyon jónak számított. én megmértem,de nekem 1300 gramm körüli érték lett.  :) sztem kicsit benézték a mérleg nyelvét.  :D amúgy kb 8 kg-ra jött ki a bicó tömege órával,kulacstartóval,pedállal.
na kb ennyi.

 

azért ez a 8 kg nem pontos mérleggel lett lemérve. csak simán magamhoz vettem a bicajt,mikor ráálltam a mezei mérlegünkre. szóval kb ennyi. lehet mondani mindent az olaszokra,h túl csicsás a festés meg hasonlók,de szombaton mentem vele 1 órácskát,és az elejét nagyon jól eltalálták. nagyon szép egyenes futása van. persze ez az 1 óra nem sokra elég. belefutottam már néhány vázba aminél beleér a cipő orra az első kerékbe,de itt nincs ilyen. az ilyen apróságok miatt nem tartom jónak azokat a vázakat amikből csak néhány vázméret van,és a szögeik megegyeznek az összes méretnek. ha kisebb lenne tényleg nirvána lenne a gép. a villája 670 gramm. ezt nem írtam le még. ezt viszont rendes digitális mérleggel mértem. na igen. a kerekek tényleg elég könnyűek a hagyományos kerekek közt.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9927
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Fantasztikusan néz ki :)  Amúgy ez a 28mm nyeregcsőméret érdekes, mert a legtöbb webshop, ahol forgalmaznak szűkítőt, tartana készleten, de mindig "out of stock". Túl sokan építenek Colnagokat. : )

 

Ha eladó lesz, nagyon jól fog járni vele valaki. HA.

 

Ha 1.3 kg a váz, a villa is acél menetes, akkor a 8kg nagyon jó tömeg a masinától, és a Record szettet, valamint az Open pro-record-DT revo hármast dicséri. Mert gondolom, a kerékszett abból a hármasból áll össze :)

 

_A: én úgy állítanám be, hogy két fokozatra. Nincs nagy szükség a trimmelésre, s szerintem könnyebben fog menni, nem lesz gond a láncleeséssel. A bowdenházat honnan szerezted? :) S mennyiért? vagy ez a sztenderd 300ft per méter ház, amit bármelyik boltban beszerzek? :o

 

btw?

 

 

csőforma, festés.. de ez egy hattyú, nem Colnago.. Vagy matricázgatunk? : )


Edited by Vejnecske, 2014. January 27. - 08:32.


#9928
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

c40

 

szép a vas, azaz a szén :-)

 

gondolom ebben a frankó időben nem rögtön egy 150-es körrel nyitsz, szóval a hosszútávú kényelem összehasonlítása az acéllal majd később :-)



#9929
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

 

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó: 

 
na kb ennyi.

 

Gyönyörű!


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#9930
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó: 

colnago c 40-es váz,villa. 10-es campa record. megyek majd ma kipróbálni.  :) az építés nem volt olyan könnyű néha,mert itt-ott egyedi méretek vannak. pl.: 28-as nyeregcső illene bele. én üdítős dobozzal oldottam meg,mert nem akartam venni újat. hézagolót is vehettem volna,de ezt sem akartam. a rose honlapján egyébként meg lehet rendelni. a másik gond a nyeregcső bilincs belső átmérője volt. ez 33 mm. 31,8-as lett felesztergálva erre a méretre. kormánycsapággyal vettem. az félig megmaradt. az alsó része tökéletes állapotú stronglight delta. ezt benne hagytam. a felsőt fsa duron-ra cseréltem,mert volt itthon elfekvőben,és az eredeti törött volt. nem akartam sokat költeni,meg variálni a dolgokkal,mert nagyon valószínű,h a vázat,és a villát továbbadom,v cserélem. belefért a keretembe,és ki szerettem volna próbálni egy ilyen vázat még ebben az életemben. akkor nem adnám el,ha kicsit kisebb lenne a váz. a felső cső hossza 535 mm. ez csak 5 mm-el hosszabb a régebbi,megszokott vázamtól,de meredekebb is a homlokcsöve. így,ha belövöm a nyerget,akkor 15 mm-el messzebb van a kormányom. ez így kicsit sok. persze cserélhetnék stucnit is,de ez most nem játszik. van még néhány érdekesség azért: nem nagyon tudom belőni a váz méretét,mert ez a felső cső hossz középtől-középig mérve az 52,és 53 as vázak közé esik. van régi colnago katalógusom. ez a váz is benne van,de nem ilyen méretekkel. a másik dolog amiért nem igazán jön össze ez a méret megadás,az az ülő cső hossza. ha a tetejéig mérem,akkor 55 cm-re jön ki. ha középtől-középig mérem,akkor sem igazán jön ki az 53-as méret. kicsit gyanakszom arra,h méretre készült vlkinek régen. a régi katalógus szerint ez a váz 54-es méretben 1 kg. a 90-es évek elején ez nagyon jónak számított. én megmértem,de nekem 1300 gramm körüli érték lett.  :) sztem kicsit benézték a mérleg nyelvét.  :D amúgy kb 8 kg-ra jött ki a bicó tömege órával,kulacstartóval,pedállal.
na kb ennyi.

Edited by donciccio, 2014. January 25. - 10:11.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9931
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez vajon mihez jó? http://sport.vatera....1849323989.html



A sebesség mindent megold.

 


#9932
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Sziasztok!

Kezd alakot ölteni a gép: (https://fbcdn-sphoto...1ecafa0e25c28be)

Mire leesik a hó már el is fog készülni..:) 170mm-es lett végül a kar, 47es a váz, 90mm-es stucni, 36cm-es a kormány.

 

Annyi még a gikszer, hogy tripla fékváltókar a balos (rsx szeria st-417) és a két használati lehetőség közül a kevésbé üzembiztos módszer lett alkalmazva. Mert nem el van kötve egy fokozat és két diszkrét szélsőérték van és nincs trim, hanem él mind a három, és be van elviekben szabályozva az alsó és a felső holtpont. Sajnos nem sikerült pontosan és leesik a lánc néha...   Az elképzelés szerint a középső fokozat ad egy kvázi trim funkciót, kicsit húzom a szám, de egyelőre ez van.

 

Mi a véleményetek, melyik a jobb? üzembziztosság és letiltott fokozatok a nagyobb átlók esetén, vagy bizonytalan működés, de minden fokozat elérhető minden első lánctányérról?


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#9933
esfrost

esfrost

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

Sziasztok!

 

Van köztetek olyan, aki budapesti, és tud szingót javítani? Egy kb. 7mm-es vágást szeretnék javíttatni egy Continental Gatorskin szingón. Oldalt található, nem a futó felületen. Tud esetleg nekem valaki ilyen egyént ajánlani? Természetesen fizetek értek!

 

Erről lenne szó, remélem lehet rendesen látni.

 

https://dl.dropboxus...422/photo_1.jpg


Edited by esfrost, 2014. January 24. - 18:54.


#9934
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

a c record után ezt a szett tetszik a legjobban: http://campybike.com...loCatalogue.pdf főleg az agyak érdekesek. már alu kazettás,és megegyezik a mai kazettákkal. még nem alu tengelyes,hanem titán. ha c record hajtóműre cserélné az ember a szettben lévőt,akkor könnyen összetéveszthetné vlki egy 93-94 körüli szettel. 9 fokozata van,de még az első generációs ergopower. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9935
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Dicsak nicsak.

 

Chorus 2008, 10 sebességes inkarnáció utolsó éve:

Golyóscsapágyas, rejtett forgáspontcsavaros szkeleton fékszett (a'la record)

Chorus 2009, 11s:

Csapágyazás nélküli, nem rejtett forgáspontcsavaros fékszett (vagyis Centaur szkeleton.. :) )

 

Miért műveli ezt a campa? Ugyebár arról többször volt szó, hogy a Chorus alatti szetteket mennyire "lefokozta" az elmúlt években, de valahogy a nagyokról sosem esik szó, pedig ott is volt rá példa.

 

Gondolom, a chorus fékszett árra nem csökkent : )

a chorus azért csúszott lejjebb a ranglétrán 1et,mert 2009-ben megjelent megint a super record. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9936
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Dicsak nicsak.

 

Chorus 2008, 10 sebességes inkarnáció utolsó éve:

Golyóscsapágyas, rejtett forgáspontcsavaros szkeleton fékszett (a'la record)

Chorus 2009, 11s:

Csapágyazás nélküli, nem rejtett forgáspontcsavaros fékszett (vagyis Centaur szkeleton.. :) )

 

Miért műveli ezt a campa? Ugyebár arról többször volt szó, hogy a Chorus alatti szetteket mennyire "lefokozta" az elmúlt években, de valahogy a nagyokról sosem esik szó, pedig ott is volt rá példa.

 

Gondolom, a chorus fékszett árra nem csökkent : )



#9937
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Biztosan nem lesz ilyen gondom, hogy ilyen váz miatt kelljen aggódnom :-) De azért kinek higgyek, a grammok tekintetében?

 

http://epictrain.me/...ommasini-tecno/

vagy a hivatalos verziónak?

http://tommasinibicy...asini_tecno.htm

Emlékezzünk meg arról a pillanatról, mikor a férj hazaérve rajtakapja a feleségét, s utóbbi így reagál:

"Drágám, kinek hiszel? Nekem, vagy a saját szemednek?" 



#9938
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Volt nevesebb vázam is és nevesebbre is vágytam lecserélni,de Merida lett  a végén,erre futotta.Azóta sem bánom,remek élményeket nyújt ez is és valahogy nem is vágyok már nevesebbre. ;)


GT-Atee

#9939
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Pedig épp most nyertek World-Tour versenyen szakaszt vele.

valószinű hogy  nem az én méreteimmel rendelkező versenyző nyert vele :) egyébként akinek jó, az vegye meg.Arra meg hogy mivel lehet nyerni jó példa egy régi monti verseny amit egy váltónélküli női bringával nyert meg egy csávó :D



#9940
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

általában amit ajánlanak az jó(nálam ez alól kivétel a merida)

Pedig épp most nyertek World-Tour versenyen szakaszt vele.


GT-Atee