Az ülés pozicióját jól beállítottam, ennek ellenére azt veszem észre, hogy mindig a hegyén ülők akkor a stucnit kellene rövidítenem?
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#9921
Írta 2014. január 27. - 11:37

#9922
Írta 2014. január 27. - 10:39

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó:
colnago c 40-es váz,villa. 10-es campa record. megyek majd ma kipróbálni.az építés nem volt olyan könnyű néha,mert itt-ott egyedi méretek vannak. pl.: 28-as nyeregcső illene bele. én üdítős dobozzal oldottam meg,mert nem akartam venni újat. hézagolót is vehettem volna,de ezt sem akartam. a rose honlapján egyébként meg lehet rendelni. a másik gond a nyeregcső bilincs belső átmérője volt. ez 33 mm. 31,8-as lett felesztergálva erre a méretre. kormánycsapággyal vettem. az félig megmaradt. az alsó része tökéletes állapotú stronglight delta. ezt benne hagytam. a felsőt fsa duron-ra cseréltem,mert volt itthon elfekvőben,és az eredeti törött volt. nem akartam sokat költeni,meg variálni a dolgokkal,mert nagyon valószínű,h a vázat,és a villát továbbadom,v cserélem. belefért a keretembe,és ki szerettem volna próbálni egy ilyen vázat még ebben az életemben. akkor nem adnám el,ha kicsit kisebb lenne a váz. a felső cső hossza 535 mm. ez csak 5 mm-el hosszabb a régebbi,megszokott vázamtól,de meredekebb is a homlokcsöve. így,ha belövöm a nyerget,akkor 15 mm-el messzebb van a kormányom. ez így kicsit sok. persze cserélhetnék stucnit is,de ez most nem játszik. van még néhány érdekesség azért: nem nagyon tudom belőni a váz méretét,mert ez a felső cső hossz középtől-középig mérve az 52,és 53 as vázak közé esik. van régi colnago katalógusom. ez a váz is benne van,de nem ilyen méretekkel. a másik dolog amiért nem igazán jön össze ez a méret megadás,az az ülő cső hossza. ha a tetejéig mérem,akkor 55 cm-re jön ki. ha középtől-középig mérem,akkor sem igazán jön ki az 53-as méret. kicsit gyanakszom arra,h méretre készült vlkinek régen. a régi katalógus szerint ez a váz 54-es méretben 1 kg. a 90-es évek elején ez nagyon jónak számított. én megmértem,de nekem 1300 gramm körüli érték lett.
sztem kicsit benézték a mérleg nyelvét.
amúgy kb 8 kg-ra jött ki a bicó tömege órával,kulacstartóval,pedállal.
na kb ennyi.
azért ez a 8 kg nem pontos mérleggel lett lemérve. csak simán magamhoz vettem a bicajt,mikor ráálltam a mezei mérlegünkre. szóval kb ennyi. lehet mondani mindent az olaszokra,h túl csicsás a festés meg hasonlók,de szombaton mentem vele 1 órácskát,és az elejét nagyon jól eltalálták. nagyon szép egyenes futása van. persze ez az 1 óra nem sokra elég. belefutottam már néhány vázba aminél beleér a cipő orra az első kerékbe,de itt nincs ilyen. az ilyen apróságok miatt nem tartom jónak azokat a vázakat amikből csak néhány vázméret van,és a szögeik megegyeznek az összes méretnek. ha kisebb lenne tényleg nirvána lenne a gép. a villája 670 gramm. ezt nem írtam le még. ezt viszont rendes digitális mérleggel mértem. na igen. a kerekek tényleg elég könnyűek a hagyományos kerekek közt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9923
Írta 2014. január 27. - 08:17

Fantasztikusan néz ki Amúgy ez a 28mm nyeregcsőméret érdekes, mert a legtöbb webshop, ahol forgalmaznak szűkítőt, tartana készleten, de mindig "out of stock". Túl sokan építenek Colnagokat. : )
Ha eladó lesz, nagyon jól fog járni vele valaki. HA.
Ha 1.3 kg a váz, a villa is acél menetes, akkor a 8kg nagyon jó tömeg a masinától, és a Record szettet, valamint az Open pro-record-DT revo hármast dicséri. Mert gondolom, a kerékszett abból a hármasból áll össze
_A: én úgy állítanám be, hogy két fokozatra. Nincs nagy szükség a trimmelésre, s szerintem könnyebben fog menni, nem lesz gond a láncleeséssel. A bowdenházat honnan szerezted? S mennyiért? vagy ez a sztenderd 300ft per méter ház, amit bármelyik boltban beszerzek?
btw?
csőforma, festés.. de ez egy hattyú, nem Colnago.. Vagy matricázgatunk? : )
Vejnecske módosította - 2014. január 27. - 08:32
#9924
Írta 2014. január 25. - 12:30

c40
szép a vas, azaz a szén :-)
gondolom ebben a frankó időben nem rögtön egy 150-es körrel nyitsz, szóval a hosszútávú kényelem összehasonlítása az acéllal majd később :-)
#9925
Írta 2014. január 25. - 12:03

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó:
na kb ennyi.
Gyönyörű!
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#9926
Írta 2014. január 25. - 10:09

szóval összeállt az új projektem. erről lenne szó:



donciccio módosította - 2014. január 25. - 10:11
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9927
Írta 2014. január 24. - 21:14

#9928
Írta 2014. január 24. - 20:51

Sziasztok!
Kezd alakot ölteni a gép: (https://fbcdn-sphoto...1ecafa0e25c28be)
Mire leesik a hó már el is fog készülni.. 170mm-es lett végül a kar, 47es a váz, 90mm-es stucni, 36cm-es a kormány.
Annyi még a gikszer, hogy tripla fékváltókar a balos (rsx szeria st-417) és a két használati lehetőség közül a kevésbé üzembiztos módszer lett alkalmazva. Mert nem el van kötve egy fokozat és két diszkrét szélsőérték van és nincs trim, hanem él mind a három, és be van elviekben szabályozva az alsó és a felső holtpont. Sajnos nem sikerült pontosan és leesik a lánc néha... Az elképzelés szerint a középső fokozat ad egy kvázi trim funkciót, kicsit húzom a szám, de egyelőre ez van.
Mi a véleményetek, melyik a jobb? üzembziztosság és letiltott fokozatok a nagyobb átlók esetén, vagy bizonytalan működés, de minden fokozat elérhető minden első lánctányérról?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#9929
Írta 2014. január 24. - 18:46

Sziasztok!
Van köztetek olyan, aki budapesti, és tud szingót javítani? Egy kb. 7mm-es vágást szeretnék javíttatni egy Continental Gatorskin szingón. Oldalt található, nem a futó felületen. Tud esetleg nekem valaki ilyen egyént ajánlani? Természetesen fizetek értek!
Erről lenne szó, remélem lehet rendesen látni.
https://dl.dropboxus...422/photo_1.jpg
esfrost módosította - 2014. január 24. - 18:54
#9930
Írta 2014. január 24. - 13:52

a c record után ezt a szett tetszik a legjobban: http://campybike.com...loCatalogue.pdf főleg az agyak érdekesek. már alu kazettás,és megegyezik a mai kazettákkal. még nem alu tengelyes,hanem titán. ha c record hajtóműre cserélné az ember a szettben lévőt,akkor könnyen összetéveszthetné vlki egy 93-94 körüli szettel. 9 fokozata van,de még az első generációs ergopower.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9931
Írta 2014. január 24. - 06:41

Dicsak nicsak.
Chorus 2008, 10 sebességes inkarnáció utolsó éve:
Golyóscsapágyas, rejtett forgáspontcsavaros szkeleton fékszett (a'la record)
Chorus 2009, 11s:
Csapágyazás nélküli, nem rejtett forgáspontcsavaros fékszett (vagyis Centaur szkeleton..
)
Miért műveli ezt a campa? Ugyebár arról többször volt szó, hogy a Chorus alatti szetteket mennyire "lefokozta" az elmúlt években, de valahogy a nagyokról sosem esik szó, pedig ott is volt rá példa.
Gondolom, a chorus fékszett árra nem csökkent : )
a chorus azért csúszott lejjebb a ranglétrán 1et,mert 2009-ben megjelent megint a super record.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9932
Írta 2014. január 23. - 15:27

Dicsak nicsak.
Chorus 2008, 10 sebességes inkarnáció utolsó éve:
Golyóscsapágyas, rejtett forgáspontcsavaros szkeleton fékszett (a'la record)
Chorus 2009, 11s:
Csapágyazás nélküli, nem rejtett forgáspontcsavaros fékszett (vagyis Centaur szkeleton.. )
Miért műveli ezt a campa? Ugyebár arról többször volt szó, hogy a Chorus alatti szetteket mennyire "lefokozta" az elmúlt években, de valahogy a nagyokról sosem esik szó, pedig ott is volt rá példa.
Gondolom, a chorus fékszett árra nem csökkent : )
#9933
Írta 2014. január 23. - 08:09

Biztosan nem lesz ilyen gondom, hogy ilyen váz miatt kelljen aggódnom :-) De azért kinek higgyek, a grammok tekintetében?
http://epictrain.me/...ommasini-tecno/
vagy a hivatalos verziónak?
Emlékezzünk meg arról a pillanatról, mikor a férj hazaérve rajtakapja a feleségét, s utóbbi így reagál:
"Drágám, kinek hiszel? Nekem, vagy a saját szemednek?"
#9934
Írta 2014. január 22. - 20:29

Volt nevesebb vázam is és nevesebbre is vágytam lecserélni,de Merida lett a végén,erre futotta.Azóta sem bánom,remek élményeket nyújt ez is és valahogy nem is vágyok már nevesebbre.
#9935
Írta 2014. január 22. - 20:11

Pedig épp most nyertek World-Tour versenyen szakaszt vele.
valószinű hogy nem az én méreteimmel rendelkező versenyző nyert vele egyébként akinek jó, az vegye meg.Arra meg hogy mivel lehet nyerni jó példa egy régi monti verseny amit egy váltónélküli női bringával nyert meg egy csávó
#9936
Írta 2014. január 22. - 19:50

általában amit ajánlanak az jó(nálam ez alól kivétel a merida)
Pedig épp most nyertek World-Tour versenyen szakaszt vele.
#9937
Írta 2014. január 22. - 17:51

Biztosan nem lesz ilyen gondom, hogy ilyen váz miatt kelljen aggódnom :-) De azért kinek higgyek, a grammok tekintetében?
http://epictrain.me/...ommasini-tecno/
vagy a hivatalos verziónak?
http://tommasinibicy...asini_tecno.htm
#9938
Írta 2014. január 22. - 12:03

nem kötözködésképpen, de ha boltból tizenpárezerért, messziföldről 12ért itt a cucc (és most is van mivel fékezned, tehát ráérsz kivárni) akkor miért szenvedsz az apróval, használttal?
Végül is, a cipőtalp meg küllők közé dugott cipőorr is féknek számít.
Megtartom a szett ezüstöt, aztán lehet, rendelek távolból valamit.
#9939
Írta 2014. január 22. - 09:29

nem kötözködésképpen, de ha boltból tizenpárezerért, messziföldről 12ért itt a cucc (és most is van mivel fékezned, tehát ráérsz kivárni) akkor miért szenvedsz az apróval, használttal?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9940
Írta 2014. január 22. - 08:45

Félretéve a szanitert.
Érdekelt lehetek fekete kétforgáspontos szép állapotú fékszett vásárlásában. Ami a "vágy" lenne, SRAM Apex, de ez itthon drága, Tajvanról meg nem jön meg jövő hét közepére.
Gyorskioldó nem kell amúgy a féktestre, az van a fékkaromban. Nem tudom, mennyit variáltak a bowdenhúzással, de pl. a régi 8-as Record Titanium fékváltókarral jól működött a sima egyforgáspontos Athena is. Shimanonál talán ahogy bejött az 5700-es, 67es és 79-es szett, akkor módosítottak, így inkább kerülném ezt a mutatványt.
Az egészre zusammen szánnék 10k Ft-ot, mivel boltból se lenne sokkal drágább egy új szett Veloce vagy Primato pl.
http://apro.bikemag....ek-l209526.html
A fényes feketének örülnék ám, bár tudom, érzékeny felületkezelés. fórumosok közt bárkinek van hasonló elfekvő csodája, nyugodtan megszórhat ajánlattal.
Vejnecske módosította - 2014. január 22. - 08:45