Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#9221
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Colnago karbon videóhoz: ha nincs esés, törés, bármi külső sérülés, akkor mennyi km a karbonváz élettartam? van anyagfáradás, mint pl az acélnál 100e km után?



#9222
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ezt mexakértenétek ?

 

http://apro.bikemag....az-l226209.html

 

kösz

esetleg ő:

http://apro.bikemag....x-l226471.html#

 

már HTII-es, 10-es százötös, csak sajnos tripla. :) De nem rossz ár érte.



#9223
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9224
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ezt mexakértenétek ?

 

http://apro.bikemag....az-l226209.html

 

kösz

Árban jó, ránézésre nincs agyonhajtva, bár ezt egy országútinál nem lehet tudni, sajnos a váz már nem az "örökéletű" szériákból való. A hirdető meg egy béna, se képet nem tud csinálni, se szöveget írni.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#9225
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kicsúsztam a szerkesztési ablakból..

 

http://apro.bikemag....n-l226405.html#

 

ez nem rossz. Oké, kínai katalógusváz, de ha megnézzük a Chorus szett árát, Record hajtókarral, Scirocco35 kerékszettel, meg a kiegészítőkkel, amik rajta vannak, oda jutunk, hogy... Olcsóbb így egy vázra akasztva.

 

És ezen is peremes Tufo szingó van :) Csak a szín és a név eléggé ellentmondásos. A baba Mattock kulacstartók meg aranyosak, nekem is van ám belőle, brutális 365 forintos áron vettem ebayen, ingyen szállítással, és abszolút stabilan fogja a literes kulacsot is. :D


Vejne módosította - 2014. április 23. - 06:07


#9226
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ezt mexakértenétek ?

 

http://apro.bikemag....az-l226209.html

 

kösz

Ő egy 2003 körüli Cannondale korabeli 9s oktalinkes (5500) 105ös szettel, meg Gipiemme Grecal Parade kerékszettel, a cannondale házi márkás fékjeivel, nagyon szép váz, szinte nem is látni a varratokat.

 

Nem rossz, nem rossz :) 

 

a zsibbadásról annyit: van értelme néha-néha kiemelkedni a nyeregből, és pár rövid méteren kiállva menni. Sokat segít. :)

 

ez sem csúnya:

http://apro.bikemag....el-l226440.html


Vejne módosította - 2014. április 23. - 05:47


#9227
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

ezt mexakértenétek ?

 

http://apro.bikemag....az-l226209.html

 

kösz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9228
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá? :)

A német BikeMagazin is orvosokra hivatkozva a negyed óránkénti kiállva tekerést, kiemelkedést javasolják. A vér újra átjárja az esetlegesen elnyomott részeket.

De persze a nyeregbeállítással is lehetnek gondok. Jó kisérletezést !


marton módosította - 2014. április 22. - 21:56

  • faktum1 kedveli ezt
Marci

#9229
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá? :)

Lehetséges okok: nagyon hátul ülsz, széles a nyerged, puha nyereg, magasan van a nyereg eleje...stb. Én úgy szoktam védekezni hogy pár másodpercre felemelkedek a nyeregből vagy picit kiállok.Igazából az ok az hogy nyereg elnyomja a lágy részeken az ereket, ezért jobb egy vékony kemény nyereg, vagy egy kivágott(nekem az olyannál is előfordult, sőt).


FAKT


#9230
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar... 

Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá? :)



#9231
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.

 

Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..

 

http://apro.bikemag....yo-l219108.html

 

ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni.. :) bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..

Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar... 


FAKT


#9232
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.

nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.

 

Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..

 

http://apro.bikemag....yo-l219108.html

 

ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni.. :) bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..


Vejne módosította - 2014. április 22. - 14:59

  • faktum1 kedveli ezt

#9233
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

bevallom derekasan, én pont ezért járok laposfejuvel-imbuszkészlettel. Mikor még "puhatolóztam", nagy segítséget jelentett, hogy meg-megálltam, s utánállítottam a nyeregnek-stoplinak-nyeregmagasságnak.

És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.



#9234
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

még sosem tört-repedt alattam váz, hát a hétvégén ez is meglett. A Principiam "integrált" nyeregcső bilincse adta meg magát és repedt el egy jó nagy reccsenés kíséretében. Picit fáztam ettől a megoldástól mikor megvettem, és hát bejött. Ez nem egy jó konstrukció, kb. kódolva van, hogy a jó hosszan felvágott nyeregvázcsőre ráhegesztett szemek mikor törnek majd le a folyamatos feszültségtől. Ha szerencséd van akkor csak a szem reped le amiben az összehúzó csavar van, ha nincs szerencséd akkor hoz magával a csőből is. Nálam ez történt, de egy reszelő csodákat tesz! lekaptam a szemekből a maradékot és megy rá két sima nyeregcső bilincs a biztonság kedvéért, szóval nem nagy a baj.

De én azt ajánlom, hogy akinek ilyen megoldású az aluváza az fogjon egy reszelőt és reszelje le kör keresztmetszetre és tegyen rá sima bilincset.

Régi Cannondale vázakon volt ugyanilyen megoldás, pl itt is:

http://apro.bikemag....oad-l223665.htm

 

az se véletlen, hogy erről a megoldásról szépen lassan leszoktak a gyártók.



#9235
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nos, ma nem bírtam ki és mentem egy kört mert hibátlan idő volt. Próbáltam pörgetős áttétellel kismama tempóban menni. 15km-nél egy hosszabb pihi. Itt állítottam  4-5 mm-ert lefelé a nyeregmagasságon és egy picit hátra is(már majdnem koppra hátra van tolva). Visszafelé is lightos tempóban jöttem. Most nem fájt úgy a térdem de azért éreztem ha beletaposnék fájna.... :(

bevallom derekasan, én pont ezért járok laposfejuvel-imbuszkészlettel. Mikor még "puhatolóztam", nagy segítséget jelentett, hogy meg-megálltam, s utánállítottam a nyeregnek-stoplinak-nyeregmagasságnak.


  • faktum1 kedveli ezt

#9236
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Nos, ma nem bírtam ki és mentem egy kört mert hibátlan idő volt. Próbáltam pörgetős áttétellel kismama tempóban menni. 15km-nél egy hosszabb pihi. Itt állítottam  4-5 mm-ert lefelé a nyeregmagasságon és egy picit hátra is(már majdnem koppra hátra van tolva). Visszafelé is lightos tempóban jöttem. Most nem fájt úgy a térdem de azért éreztem ha beletaposnék fájna....:(


  • Vejne kedveli ezt

FAKT


#9237
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kicsit megyegethettem végre a másik géppel is, és tapasztalatok után lentebb került a kormány, így fest most:

 

relaxed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
a Kínai Karbon cső nagyon jól tompítja a rezgéseket hátul, viszont elöl érződik, hogy OS befogóval bíró 310 gramm körüli Ritchey kormányhoz egy alap Ritchey, inkább MTB felhasználásra alkalmas stucni van. Ha az acélmasina BBB kormányára támaszkodom, szemre hajlik, ez a ritchey brutálmerev.
 
"házi tuningként" szóba kerülhet egy Kalloy Uno Ultralight (7) stucni, ami 110es hosszban is megáll 115 gramm körül, bele szűkítővel pedig egy hasonló BBB kormány, mint a másik masinában szolgál. Ez nagyon ruganyosítana az elején.
 
Nem nevezném nagyon kényelmetlennek, de bizony, mikor ráültem hosszú "távollét" után, eleinte furcsa volt. Kényelemben sokat dobott még a gumi, 290-es szövetsűrűséggel, anno valami 5800 ft-os darabáron osztogatták Planet-X-en, és nagyon elégedett vagyok vele. És a legjobb, belekerült jópár km a hétvégén, viszont a láncnak kutya baja még mindig, hibátlanul és hangtalanul vált-fut (tavaly láncbontóval szétszedtem, s mikor összeraktam, jöttem rá, hogy elvileg ez nagyon nem ajánlott a gyártó által. Egyébként ez is kellemes meglepetés, mennyire finoman fut, s pontosan vált. Nem ilyenre emlékeztem, hanem "vérprimitívre" :)
 
A Guerciotti iránti titkolt vonzódásom tettenérhető a pedálokon : ) A kerékszett szvsz jó lesz, sima 2mm-es küllők, nem is egyenes fejűek, nagyon sokat kaptak már, fognak még kapni, s kutya bajuk, semmi kilengés. Iszonyatosan túl van építve. Egyedül a fékhatással vagyok nagyon elégedetlen, meg fogom nézni a fékbetétek állapotát (a felniket takarítottam, elvielg azokkal nincs gond)

Vejne módosította - 2014. április 21. - 19:36


#9238
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

hoppácska. 24 mm széles: http://www.tufo.com/c-s33-pro-24-1/ ez egy kicsit elgondolkodtatott. nekem volt régen ilyen tufo-m,de az még csak 21 mm széles volt. igaz,az is nagyon jó volt. kb 6500 körül már meg lehet kapni ezeket,és tuti kényelmesek,meg elég jó minőségüek. elég sokat elfutottak nekem. okés. a súlya nem a legjobb: 385 grammot írnak. vegyünk példának egy átlagos,edzésre tökéletesen megfelelő,23 mm körüli,hajtogatós külsőt. ez kb 250-260 gramm. én könnyű belsőt használok,az kb 60-70 gramm. a felni szalag nem egy jelentős tömeg,de azért vegyük ide. ez kb 20-30 gramm lehet. ezt sajna még sosem mértem le. szóval nem lenne sokkal több a tömege a tufo-nak sem. ha hagyományos belsővel használnám a kerekeim,akkor már bőven meglenne a tufo súlya,mert azok kb 120 grammosak. nézük az árakat. a könnyű belső kb 2000 ft/db,a külső 5-6000 ft/db-tól kezdődnek. felni szalagot nem írok. 

lehet,h ha elkopnak a vittoria zaffiro pro külsőim,akkor ilyen tufo-t fogok venni. eddig nem nagyon akartam vissza állni a peremes szingóra,de ez a széles verzió kifejezetten tetszik. azért elég sokba kerülne,mert egyből 3 db-ot kéne vennem. 1 kéne pótguminak. meg kéne vennem defekt javító lötyit is hozzá. az kb 1000-1200 ft.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9239
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.

 

Köszi a választ. A probléma az hogy ha mondjuk rossz lenne a nyeregmagasság. Ami pillanatnyilag úgy van hogy a sarkam pont beleillik a pedálba alsó pozícióban nyújtott lábbal. Előtte nem volt semmi bajom a térdemmel.Ugyanezzel a beállítással mentem előtte is. A stoplit állítgattam már. Van ez az függőónos módszer, mikor a térdünk vonalát egybe kell állítani a pedáltengellyel. Na az a közelébe sincs, bármit is csinálok.Adatok: 62-es nyergvázcső, 59-es felsőcső, 20-as fejcső. Stucni 110-es és pár fokban felfelé áll a vízszintestől. Én 194cm vagyok, amihez 89cm belső lábhossz és hosszú karok párosulnak. 


faktum1 módosította - 2014. április 21. - 10:23

FAKT


#9240
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

 

A hétvégén voltam egy hosszabb teljesítménytúrán. Eddig a maximum távjaim 100km-ek voltak. Ez a túra 214 volt és úgy 140.150 km táján elkezdett fájni a bal térdkalácsom. Minden pedálfordulatnál beleszúrt. A végére egy picit a jobb is elkezdett de nem vészesen. Mi lehet a probléma. Ma már kevésbé fáj, 2 nap telt el. Nyeregmagasság? Stopli beállítás? Lehet hogy csak túlerőltettem? Azóta mentem egy 30-as kört, és 15-től fájt mindkét térdkalácsom eleje. Gondoltam még arra h megfázhatott a nagyobb túrán(átlag 12 fok volt) ahol meg is áztunk kicsit. Térdmelegítőt használok még.

 

 

Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.

 


  • faktum1 kedveli ezt