Kicsit megyegethettem végre a másik géppel is, és tapasztalatok után lentebb került a kormány, így fest most:
Vejne módosította - 2014. április 21. - 19:36
Kicsit megyegethettem végre a másik géppel is, és tapasztalatok után lentebb került a kormány, így fest most:
Vejne módosította - 2014. április 21. - 19:36
hoppácska. 24 mm széles: http://www.tufo.com/c-s33-pro-24-1/ ez egy kicsit elgondolkodtatott. nekem volt régen ilyen tufo-m,de az még csak 21 mm széles volt. igaz,az is nagyon jó volt. kb 6500 körül már meg lehet kapni ezeket,és tuti kényelmesek,meg elég jó minőségüek. elég sokat elfutottak nekem. okés. a súlya nem a legjobb: 385 grammot írnak. vegyünk példának egy átlagos,edzésre tökéletesen megfelelő,23 mm körüli,hajtogatós külsőt. ez kb 250-260 gramm. én könnyű belsőt használok,az kb 60-70 gramm. a felni szalag nem egy jelentős tömeg,de azért vegyük ide. ez kb 20-30 gramm lehet. ezt sajna még sosem mértem le. szóval nem lenne sokkal több a tömege a tufo-nak sem. ha hagyományos belsővel használnám a kerekeim,akkor már bőven meglenne a tufo súlya,mert azok kb 120 grammosak. nézük az árakat. a könnyű belső kb 2000 ft/db,a külső 5-6000 ft/db-tól kezdődnek. felni szalagot nem írok.
lehet,h ha elkopnak a vittoria zaffiro pro külsőim,akkor ilyen tufo-t fogok venni. eddig nem nagyon akartam vissza állni a peremes szingóra,de ez a széles verzió kifejezetten tetszik. azért elég sokba kerülne,mert egyből 3 db-ot kéne vennem. 1 kéne pótguminak. meg kéne vennem defekt javító lötyit is hozzá. az kb 1000-1200 ft.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.
Köszi a választ. A probléma az hogy ha mondjuk rossz lenne a nyeregmagasság. Ami pillanatnyilag úgy van hogy a sarkam pont beleillik a pedálba alsó pozícióban nyújtott lábbal. Előtte nem volt semmi bajom a térdemmel.Ugyanezzel a beállítással mentem előtte is. A stoplit állítgattam már. Van ez az függőónos módszer, mikor a térdünk vonalát egybe kell állítani a pedáltengellyel. Na az a közelébe sincs, bármit is csinálok.Adatok: 62-es nyergvázcső, 59-es felsőcső, 20-as fejcső. Stucni 110-es és pár fokban felfelé áll a vízszintestől. Én 194cm vagyok, amihez 89cm belső lábhossz és hosszú karok párosulnak.
faktum1 módosította - 2014. április 21. - 10:23
FAKT
A hétvégén voltam egy hosszabb teljesítménytúrán. Eddig a maximum távjaim 100km-ek voltak. Ez a túra 214 volt és úgy 140.150 km táján elkezdett fájni a bal térdkalácsom. Minden pedálfordulatnál beleszúrt. A végére egy picit a jobb is elkezdett de nem vészesen. Mi lehet a probléma. Ma már kevésbé fáj, 2 nap telt el. Nyeregmagasság? Stopli beállítás? Lehet hogy csak túlerőltettem? Azóta mentem egy 30-as kört, és 15-től fájt mindkét térdkalácsom eleje. Gondoltam még arra h megfázhatott a nagyobb túrán(átlag 12 fok volt) ahol meg is áztunk kicsit. Térdmelegítőt használok még.
Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.
Üdv!
A hétvégén voltam egy hosszabb teljesítménytúrán. Eddig a maximum távjaim 100km-ek voltak. Ez a túra 214 volt és úgy 140.150 km táján elkezdett fájni a bal térdkalácsom. Minden pedálfordulatnál beleszúrt. A végére egy picit a jobb is elkezdett de nem vészesen. Mi lehet a probléma. Ma már kevésbé fáj, 2 nap telt el. Nyeregmagasság? Stopli beállítás? Lehet hogy csak túlerőltettem? Azóta mentem egy 30-as kört, és 15-től fájt mindkét térdkalácsom eleje. Gondoltam még arra h megfázhatott a nagyobb túrán(átlag 12 fok volt) ahol meg is áztunk kicsit. Térdmelegítőt használok még.
Válaszokat előre is köszönöm.
Írtam az edzés topikba, de nem válaszol senki, azért írtam ide.
FAKT
...valamint láma táska benne tartalék gumival(na nem olyannal
) é
bőven jó ha olyan is van ![]()
Szép bringa amúgy, de nem értem, hogy a fejcsőszög miért nem változik szinte egyik méretnél sem?
Mert valószínűleg ez egy katalógusváz és azoknál nem vacakolnak ilyen finomságokkal.
A sebesség mindent megold.
Nagy lesz neki. Itt van előttem a geometria-táblázata, nagyon nagy ez a váz, annak aki árulja is nagy, mai geoban számolva simán elmegy 56-57-esnek. A leányzónak inkább 53-54-es bringát nézzél. Nagyon szép és jó ez a Klein, de tényleg nem az ő mérete, még nekem is nagy lenne. Szívesen rábeszélnélek, mert szeretem ezt a márkát nagyon (vajon miért?
), még mai szemmel nézve is az egyik legjobb alu vázakat gyártották. Egyébként maga a bringa használati érték szempontjából nem ér annyit amennyiért hirdetik, ennek már más értéke van.
http://apro.bikemag....al-l225575.html mostelvinniazonnal ZSCS
Gondold át újra
Referencia:
Nekem 17.5ös fejcső, 57-es felsőcsőhossz van a "modernebb" vázamon, és 16-os fejcső, 57-es felsőcső a "vintázson". Előbbinek 73.5 fok a fejcsőszöge, utóbbinak passz, de tökig betolva 985 mm a tengelytáv.
Szerintem NAGY lesz a lánynak az 55-ös váz, én 53 körül nézegetnék, elég kéne, hogy legyen.
Fejcső magassága nagyon fontos x) Ez azt jelentené, hogy pl. GTR_ből nehéz lenne választani, mert a felsőcső alapján XL-est nézhetnék, de a fejcsőből meg ott már 19.5 lenne az érték.
A vázméretezésről naponta "kérdezgetnek", s néha megijedek, miket hallok. Pl. egy 178 cm-es srác nézne magának XL-es vázat, mert a trekkingjének is olyan a felsőcsőhossza, de nem nézi, hogy trekkingen közel van a kormány, főleg neki az égbe emelkedő stucnival, ami még rövid is..
Nagyon köszi a tanácsokat! Megvezetett a Canyon mérettáblázata, onnan nézegettük a 990 ajrós modellt és az M-eset dobta ki a rendszer.
Alszunk még rá párat, meg amint lesz időnk, meg is nézünk párat, nagyon sokat hirdetnek Ausztriában, egész jókat is, népszerű sport errefelé. ![]()
...valamint láma táska benne tartalék gumival(na nem olyannal
) és egy marék szerszámmal mert a hosszú utak alatt bármi meg eshet. kulacsom még mindig nincsen
ezért mindig patak parton ill. temetők környékén tekerek ![]()
pedál,cipő,kulacstartó,kulacs,mez,nadrág,fejvédő,napszeműveg.........kondició
nekem az utolso ketto még nincs meg. ![]()
az utolsón dolgoztam ma-tegnap-holnap, de az utolsó előtti belátható időn belül nem lesz meg
Viszont hosszabb lett a kezem, mert ideje lesz kivenni egy hézagolót a stucni alul : )
Szép bringa amúgy, de nem értem, hogy a fejcsőszög miért nem változik szinte egyik méretnél sem? Amúgy a leírás alapján kellemes, a jobb aluvázak közül való, a tiagra ezen inkarnációja meg szerintem a fékeken kívül teljesen megbízható és jól teljesítő szett (bár kissé túlsúlyos egy veloceval összevetve pl. )
Mert ahogy nézem, az 52-54es méretek nagyon hasonlóak. Felsőcsőben-fejcsőben nem sok az eltérés, az eltérő fejcsőszög miatt meg a tengelytáv szinte ugyanannyi. Majd dobj föl képeket róla, ha Nálad lesz ![]()
Merlinék igazán szállíthatnának amúgy MO-ra is. :\
Vejne módosította - 2014. április 20. - 18:44
még egy hét és itthon lesz a bringa : http://www.merlincyc...tion-68373.html , a 175cm magasságomhoz az 54 méretet választottam . Szerintem nem rossz az ára. Vélemény? Mi az amit kezdő outisként még is érdemes lenne cserélni rajta esetleg beszerezni hosszabb tekeréshez?
pedál,cipő,kulacstartó,kulacs,mez,nadrág,fejvédő,napszeműveg.........kondició ![]()
még egy hét és itthon lesz a bringa : http://www.merlincyc...tion-68373.html , a 175cm magasságomhoz az 54 méretet választottam . Szerintem nem rossz az ára. Vélemény? Mi az amit kezdő outisként még is érdemes lenne cserélni rajta esetleg beszerezni hosszabb tekeréshez?
Először is szükséged lesz egy lazább derékra, nyakra és vállra
, nagyon hosszú és kényelmetlen lesz az elején, de idővel megszokod. Kell majd egy rövidebb stucni, mert hosszú a váz ahhoz képest, hogy csak 54-es.
A sebesség mindent megold.
még egy hét és itthon lesz a bringa : http://www.merlincyc...tion-68373.html , a 175cm magasságomhoz az 54 méretet választottam . Szerintem nem rossz az ára. Vélemény? Mi az amit kezdő outisként még is érdemes lenne cserélni rajta esetleg beszerezni hosszabb tekeréshez?
Cipő méretezésnél mi a jó megoldás? Legyen passzentos vagy laza picit. A speci passzentos volt 47/302mm, a Chain picit nagy 47/~310mm. A speci BG mérésen a lábam 296/290mm bal/jobb és mégis a nagyobb cipők kényelmesek. Northwave meg pont a kettő között van a 47/305mm vagy 48/314mm. Kíváncsi vagyok. Elméletileg jövő hétre hoznak egy 47-est próbára. Legalábbis remélem ideér 2.5 hét alatt.
Tökélestesen passzolnia kéne minden irányból. A hosszúság talán kevésbé fontos, mint a szélesség (úgy értem inkább legyen kicsit hosszabb, mint hogy oldalról nyomjon).
MJani01 módosította - 2014. április 20. - 14:17
A sebesség mindent megold.
Közben mire szerkesztettem volna, lejárt az idő.
Vettem egy Speedplay pedált. Egy rövidet mentem vele. Eddig ok. Kicsit tartottam attól amit írnak, hogy a szabad mozgás miatt az álva tekerésnél olyan mintha jégen lenne a cipő. Nem vészes, nem zavaró nekem. Belépni még nagyon nehéz, kifelé könnyebb, de nagyob erő kell hozzá, mint amit használtam a Campa pedálomon.A kétoldalassága jó nekem. A stack-height csökkenés, pedál talp távolság, tényleg érezhető. Nem billeg annyira mint a magasabb pedálnál. Most három hét fogműtét kihagyás után próbáltam ki. A bal lábam gyengébb és azt vetem észre, hogy a rugómentessége miatt először nagyon kelebelált a lábam mindkét irányban, amikor kezdett fáradni, de hazafelé már nem volt gond. Megszoktam. Viszont a stopli élére fogok ragasztani egy egy alu L-profilt kopórésznek.
Cipő méretezésnél mi a jó megoldás? Legyen passzentos vagy laza picit. A speci passzentos volt 47/302mm, a Chain picit nagy 47/~310mm. A speci BG mérésen a lábam 296/290mm bal/jobb és mégis a nagyobb cipők kényelmesek. Northwave meg pont a kettő között van a 47/305mm vagy 48/314mm. Kíváncsi vagyok. Elméletileg jövő hétre hoznak egy 47-est próbára. Legalábbis remélem ideér 2.5 hét alatt.
eddie1978 módosította - 2014. április 20. - 10:33
Az kicsi nekem
, 44-es kéne. Van itthon két speci cipőm, de én nem látom, hogy dől a cipő, bár lehet, hogy az újabb modellek már mások, most a shimano cipőmben használom a speci betétet.
Nekem az rémlik, hogy 1.5fokot dől kifelé. Állati jó cipők szerintem. Nekem egy Comp Road volt tavaly nyáron pár hétig, de sajnos el kellett adnom, mert a lábfejemben a lábközépcsont ízülete kidudorodik egy picit és emiatt pár tekerés után elkezdett fájni piszkosul. Túl behúzták a külső talpélnél az ívet és alulról nyomta a talpélemet. Amit még észrevettem, hogy megfájdult a forgóm abban a cipőben. El kellett adnom sajnos.
Northwave cipőt próbálnék,ha lenne itt Fehérváron, mert az ahogy nézem egy darab anyagból van és nincsen semi zavaró a talpélnél. A mostani Chain cipő jó, de pont ott van a csatnak a bevarrt műanyag része és néha még birizgál. A Northwave-ék racsnis tekerős SLW2 mechanikájával van tapasztalat? A Specialized boa rendszere tetszett nagyon. Finomabb állítást tesz lehetővé, mint a csatos cipőm.
talán 41-est,de sztem a cipő talpa is szögben áll. viszont nekem nem annyira jön be ez a "lúdtalp betét". vlmikor nyom. az a baj,h a sima betétek nem igazán jók bele. tök más,mint a hagyományos cipőké.
Az kicsi nekem
, 44-es kéne. Van itthon két speci cipőm, de én nem látom, hogy dől a cipő, bár lehet, hogy az újabb modellek már mások, most a shimano cipőmben használom a speci betétet.
A sebesség mindent megold.
mentem ma 2,5 órát,és nem éreztem fájdalmat. teljesen okés.
Na, akkor bizakodhatsz. Nekem is rendbejött a térdszalagom, csak annyit csináltam, h kicsit jobban pörgetem, nem terhelem annyira.
végre találtam képet a vázam csöveiről. van ez a d.s.b. differential shape butted. a terhelésnek megfelelően vannak húzva a csövek,ha jól értelmezem. kíváncsi voltam,hogyan is néz ez ki,és végre:

![]()
szóval ki van ez találva. kéremszépen. gondolom e miatt is jobb az irányítása,mint az eddigi vázaimé. kivéve talán a c40-est.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
A betét áll szögben, vedd ki és tegyél bele egy simát. Hányas cipőt használsz? Én pl szeretem ezt a betétet, ettől áll egyenesen hajtás közben a térdem. Pár hete gondolkozom azon, hogy csináltatok egy speciális betétet is, elvileg hatékonyabb és kényelmesebb lesz tőle a cipőm, de előtte még megkérdezem Buzsot is róla, neki télen csináltak egyet.
talán 41-est,de sztem a cipő talpa is szögben áll. viszont nekem nem annyira jön be ez a "lúdtalp betét". vlmikor nyom. az a baj,h a sima betétek nem igazán jók bele. tök más,mint a hagyományos cipőké.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A