Colnago karbon videóhoz: ha nincs esés, törés, bármi külső sérülés, akkor mennyi km a karbonváz élettartam? van anyagfáradás, mint pl az acélnál 100e km után?
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#9221
Posted 2014. April 23. - 13:03

#9222
Posted 2014. April 23. - 12:50

esetleg ő:
http://apro.bikemag....x-l226471.html#
már HTII-es, 10-es százötös, csak sajnos tripla. De nem rossz ár érte.
#9223
Posted 2014. April 23. - 12:46

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9224
Posted 2014. April 23. - 09:05

Árban jó, ránézésre nincs agyonhajtva, bár ezt egy országútinál nem lehet tudni, sajnos a váz már nem az "örökéletű" szériákból való. A hirdető meg egy béna, se képet nem tud csinálni, se szöveget írni.
- donciccio likes this
A sebesség mindent megold.
#9225
Posted 2014. April 23. - 06:05

kicsúsztam a szerkesztési ablakból..
http://apro.bikemag....n-l226405.html#
ez nem rossz. Oké, kínai katalógusváz, de ha megnézzük a Chorus szett árát, Record hajtókarral, Scirocco35 kerékszettel, meg a kiegészítőkkel, amik rajta vannak, oda jutunk, hogy... Olcsóbb így egy vázra akasztva.
És ezen is peremes Tufo szingó van Csak a szín és a név eléggé ellentmondásos. A baba Mattock kulacstartók meg aranyosak, nekem is van ám belőle, brutális 365 forintos áron vettem ebayen, ingyen szállítással, és abszolút stabilan fogja a literes kulacsot is.
Edited by Vejne, 2014. April 23. - 06:07.
#9226
Posted 2014. April 23. - 05:42

Ő egy 2003 körüli Cannondale korabeli 9s oktalinkes (5500) 105ös szettel, meg Gipiemme Grecal Parade kerékszettel, a cannondale házi márkás fékjeivel, nagyon szép váz, szinte nem is látni a varratokat.
a zsibbadásról annyit: van értelme néha-néha kiemelkedni a nyeregből, és pár rövid méteren kiállva menni. Sokat segít.
ez sem csúnya:
http://apro.bikemag....el-l226440.html
Edited by Vejne, 2014. April 23. - 05:47.
#9227
Posted 2014. April 22. - 23:30

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9228
Posted 2014. April 22. - 21:53

Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá?
A német BikeMagazin is orvosokra hivatkozva a negyed óránkénti kiállva tekerést, kiemelkedést javasolják. A vér újra átjárja az esetlegesen elnyomott részeket.
De persze a nyeregbeállítással is lehetnek gondok. Jó kisérletezést !
Edited by marton, 2014. April 22. - 21:56.
- faktum1 likes this
#9229
Posted 2014. April 22. - 16:33

Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá?
Lehetséges okok: nagyon hátul ülsz, széles a nyerged, puha nyereg, magasan van a nyereg eleje...stb. Én úgy szoktam védekezni hogy pár másodpercre felemelkedek a nyeregből vagy picit kiállok.Igazából az ok az hogy nyereg elnyomja a lágy részeken az ereket, ezért jobb egy vékony kemény nyereg, vagy egy kivágott(nekem az olyannál is előfordult, sőt).
FAKT
#9230
Posted 2014. April 22. - 16:02

Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar...
Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá?
#9231
Posted 2014. April 22. - 15:51

nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.
Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..
http://apro.bikemag....yo-l219108.html
ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni..
bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..
Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar...
FAKT
#9232
Posted 2014. April 22. - 14:53

És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.
nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.
Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..
http://apro.bikemag....yo-l219108.html
ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni.. bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..
Edited by Vejne, 2014. April 22. - 14:59.
- faktum1 likes this
#9233
Posted 2014. April 22. - 10:30

bevallom derekasan, én pont ezért járok laposfejuvel-imbuszkészlettel. Mikor még "puhatolóztam", nagy segítséget jelentett, hogy meg-megálltam, s utánállítottam a nyeregnek-stoplinak-nyeregmagasságnak.
És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.
#9234
Posted 2014. April 22. - 10:06

még sosem tört-repedt alattam váz, hát a hétvégén ez is meglett. A Principiam "integrált" nyeregcső bilincse adta meg magát és repedt el egy jó nagy reccsenés kíséretében. Picit fáztam ettől a megoldástól mikor megvettem, és hát bejött. Ez nem egy jó konstrukció, kb. kódolva van, hogy a jó hosszan felvágott nyeregvázcsőre ráhegesztett szemek mikor törnek majd le a folyamatos feszültségtől. Ha szerencséd van akkor csak a szem reped le amiben az összehúzó csavar van, ha nincs szerencséd akkor hoz magával a csőből is. Nálam ez történt, de egy reszelő csodákat tesz! lekaptam a szemekből a maradékot és megy rá két sima nyeregcső bilincs a biztonság kedvéért, szóval nem nagy a baj.
De én azt ajánlom, hogy akinek ilyen megoldású az aluváza az fogjon egy reszelőt és reszelje le kör keresztmetszetre és tegyen rá sima bilincset.
Régi Cannondale vázakon volt ugyanilyen megoldás, pl itt is:
http://apro.bikemag....oad-l223665.htm
az se véletlen, hogy erről a megoldásról szépen lassan leszoktak a gyártók.
#9235
Posted 2014. April 22. - 06:02

Nos, ma nem bírtam ki és mentem egy kört mert hibátlan idő volt. Próbáltam pörgetős áttétellel kismama tempóban menni. 15km-nél egy hosszabb pihi. Itt állítottam 4-5 mm-ert lefelé a nyeregmagasságon és egy picit hátra is(már majdnem koppra hátra van tolva). Visszafelé is lightos tempóban jöttem. Most nem fájt úgy a térdem de azért éreztem ha beletaposnék fájna....
bevallom derekasan, én pont ezért járok laposfejuvel-imbuszkészlettel. Mikor még "puhatolóztam", nagy segítséget jelentett, hogy meg-megálltam, s utánállítottam a nyeregnek-stoplinak-nyeregmagasságnak.
- faktum1 likes this
#9236
Posted 2014. April 21. - 21:46

Nos, ma nem bírtam ki és mentem egy kört mert hibátlan idő volt. Próbáltam pörgetős áttétellel kismama tempóban menni. 15km-nél egy hosszabb pihi. Itt állítottam 4-5 mm-ert lefelé a nyeregmagasságon és egy picit hátra is(már majdnem koppra hátra van tolva). Visszafelé is lightos tempóban jöttem. Most nem fájt úgy a térdem de azért éreztem ha beletaposnék fájna....
- Vejne likes this
FAKT
#9237
Posted 2014. April 21. - 19:34

Kicsit megyegethettem végre a másik géppel is, és tapasztalatok után lentebb került a kormány, így fest most:

Edited by Vejne, 2014. April 21. - 19:36.
#9238
Posted 2014. April 21. - 16:47

hoppácska. 24 mm széles: http://www.tufo.com/c-s33-pro-24-1/ ez egy kicsit elgondolkodtatott. nekem volt régen ilyen tufo-m,de az még csak 21 mm széles volt. igaz,az is nagyon jó volt. kb 6500 körül már meg lehet kapni ezeket,és tuti kényelmesek,meg elég jó minőségüek. elég sokat elfutottak nekem. okés. a súlya nem a legjobb: 385 grammot írnak. vegyünk példának egy átlagos,edzésre tökéletesen megfelelő,23 mm körüli,hajtogatós külsőt. ez kb 250-260 gramm. én könnyű belsőt használok,az kb 60-70 gramm. a felni szalag nem egy jelentős tömeg,de azért vegyük ide. ez kb 20-30 gramm lehet. ezt sajna még sosem mértem le. szóval nem lenne sokkal több a tömege a tufo-nak sem. ha hagyományos belsővel használnám a kerekeim,akkor már bőven meglenne a tufo súlya,mert azok kb 120 grammosak. nézük az árakat. a könnyű belső kb 2000 ft/db,a külső 5-6000 ft/db-tól kezdődnek. felni szalagot nem írok.
lehet,h ha elkopnak a vittoria zaffiro pro külsőim,akkor ilyen tufo-t fogok venni. eddig nem nagyon akartam vissza állni a peremes szingóra,de ez a széles verzió kifejezetten tetszik. azért elég sokba kerülne,mert egyből 3 db-ot kéne vennem. 1 kéne pótguminak. meg kéne vennem defekt javító lötyit is hozzá. az kb 1000-1200 ft.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9239
Posted 2014. April 21. - 10:20

Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.
Köszi a választ. A probléma az hogy ha mondjuk rossz lenne a nyeregmagasság. Ami pillanatnyilag úgy van hogy a sarkam pont beleillik a pedálba alsó pozícióban nyújtott lábbal. Előtte nem volt semmi bajom a térdemmel.Ugyanezzel a beállítással mentem előtte is. A stoplit állítgattam már. Van ez az függőónos módszer, mikor a térdünk vonalát egybe kell állítani a pedáltengellyel. Na az a közelébe sincs, bármit is csinálok.Adatok: 62-es nyergvázcső, 59-es felsőcső, 20-as fejcső. Stucni 110-es és pár fokban felfelé áll a vízszintestől. Én 194cm vagyok, amihez 89cm belső lábhossz és hosszú karok párosulnak.
Edited by faktum1, 2014. April 21. - 10:23.
FAKT
#9240
Posted 2014. April 20. - 22:16

A hétvégén voltam egy hosszabb teljesítménytúrán. Eddig a maximum távjaim 100km-ek voltak. Ez a túra 214 volt és úgy 140.150 km táján elkezdett fájni a bal térdkalácsom. Minden pedálfordulatnál beleszúrt. A végére egy picit a jobb is elkezdett de nem vészesen. Mi lehet a probléma. Ma már kevésbé fáj, 2 nap telt el. Nyeregmagasság? Stopli beállítás? Lehet hogy csak túlerőltettem? Azóta mentem egy 30-as kört, és 15-től fájt mindkét térdkalácsom eleje. Gondoltam még arra h megfázhatott a nagyobb túrán(átlag 12 fok volt) ahol meg is áztunk kicsit. Térdmelegítőt használok még.
Szerintem jó helyen kapisgálsz. Pont az általad említett dolgok okozhatnak térdfájást. pl. túl alacsonyan van a nyereg, vagy a stoplin kell kicsit állítani. Mindkettő lehet oka. És persze a hideg is, bár ez érzékenység kérdése is, és nem valószínű, hogy azonnal jelentkezett volna, szóval szerintem vagy a nyereg, vagy a pedál. Az előbbit egyszerűen ellenőrizni tudod, az utóbbival pedig némi kísérletezgetés lehet szükséges.
- faktum1 likes this