jja, a kerék kb 2 éve megvan. a nyeregpálca hátsó része (bemenet a foglalatba) is kapott olajat
ülve, kisebb emelkedőn, vagy meginduláskor kattog
jja, a kerék kb 2 éve megvan. a nyeregpálca hátsó része (bemenet a foglalatba) is kapott olajat
ülve, kisebb emelkedőn, vagy meginduláskor kattog
gondolom a küllőfeszesség is rendben van. :\ azon kívül más ötlet nem igazán, talán a nyeregpálca, bár azt is átkented..
Nálam az oktalinkes monoblokk-hajtókar csatlakozás pucolása, zsírozása szűntette meg a rejtélyes kattogást, ami már az őrületbe kergetett. De persze elötte berendeltem, megvettem az új monoblokkot, mondván, úgyis az lesz a baj. Nem az volt. ![]()
Visszatérő téma a kattogó hang, pedálozás közben. Nálam annyiban újszerű, hogy csak ülve hajtáskor hallható. Kifogytam az ötletekből, eddig ezek történtek:
- nyeregcső (és alkatrészei) zsírozás, nyeregvázcső takarítás, nyeregpálca zsírozás
- pedálcsere, pedálmenetek zsírozása
- próbakör nem stoplis, utcai cipőben
- lánckerék csavarok zsírozása, meghúzás
- középrész ki- és beszerelés, tisztítás
- hátsókerék: küllők és agyperem kontakt-felület olajozás
- bowdenvezető alsó műanyag tisztítás
- sor tisztítás
bármilyen egyéb tippetek van...........
gondolom a küllőfeszesség is rendben van. :\ azon kívül más ötlet nem igazán, talán a nyeregpálca, bár azt is átkented..
Visszatérő téma a kattogó hang, pedálozás közben. Nálam annyiban újszerű, hogy csak ülve hajtáskor hallható. Kifogytam az ötletekből, eddig ezek történtek:
- nyeregcső (és alkatrészei) zsírozás, nyeregvázcső takarítás, nyeregpálca zsírozás
- pedálcsere, pedálmenetek zsírozása
- próbakör nem stoplis, utcai cipőben
- lánckerék csavarok zsírozása, meghúzás
- középrész ki- és beszerelés, tisztítás
- hátsókerék: küllők és agyperem kontakt-felület olajozás
- bowdenvezető alsó műanyag tisztítás
- sor tisztítás
bármilyen egyéb tippetek van...........
Nos, ma voltam egy ortopéd specialistánál. Írt egy krémet amivel dunsztkötést kell raknom éjszakára rájuk. Azt mondja velószínűleg a hirtelen hosszú táv sok volt neki és kicsit begyulladt, Megfázni nem tud a térd, sőt a hideg jót tesz neki. Azt mondja ez egy téves beidegződés hogy a térd vagy bármi meg tud fázni. Ilyen nincs. A térdeknek a legrosszabb a majdnem egyenes pozíció(rogyasztott állapot), akkor kapja a legnagyobb terhelést a doki szerint. Amúgy a környék (100 km-ről is jönnek hozzá) legjobbja ezen a téren.
Igen, pont ezért használunk membrános térdmelegítőket és egy ízületvédőket, mert ezt tapasztaltuk, amit a doki mond...
A sebesség mindent megold.
Nos, ma voltam egy ortopéd specialistánál. Írt egy krémet amivel dunsztkötést kell raknom éjszakára rájuk. Azt mondja velószínűleg a hirtelen hosszú táv sok volt neki és kicsit begyulladt, Megfázni nem tud a térd, sőt a hideg jót tesz neki. Azt mondja ez egy téves beidegződés hogy a térd vagy bármi meg tud fázni. Ilyen nincs. A térdeknek a legrosszabb a majdnem egyenes pozíció(rogyasztott állapot), akkor kapja a legnagyobb terhelést a doki szerint. Amúgy a környék (100 km-ről is jönnek hozzá) legjobbja ezen a téren.
FAKT
Colnago karbon videóhoz: ha nincs esés, törés, bármi külső sérülés, akkor mennyi km a karbonváz élettartam? van anyagfáradás, mint pl az acélnál 100e km után?
esetleg ő:
http://apro.bikemag....x-l226471.html#
már HTII-es, 10-es százötös, csak sajnos tripla.
De nem rossz ár érte.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Árban jó, ránézésre nincs agyonhajtva, bár ezt egy országútinál nem lehet tudni, sajnos a váz már nem az "örökéletű" szériákból való. A hirdető meg egy béna, se képet nem tud csinálni, se szöveget írni.
A sebesség mindent megold.
kicsúsztam a szerkesztési ablakból..
http://apro.bikemag....n-l226405.html#
ez nem rossz. Oké, kínai katalógusváz, de ha megnézzük a Chorus szett árát, Record hajtókarral, Scirocco35 kerékszettel, meg a kiegészítőkkel, amik rajta vannak, oda jutunk, hogy... Olcsóbb így egy vázra akasztva.
És ezen is peremes Tufo szingó van
Csak a szín és a név eléggé ellentmondásos. A baba Mattock kulacstartók meg aranyosak, nekem is van ám belőle, brutális 365 forintos áron vettem ebayen, ingyen szállítással, és abszolút stabilan fogja a literes kulacsot is. ![]()
Edited by Vejne, 2014. April 23. - 06:07.
Ő egy 2003 körüli Cannondale korabeli 9s oktalinkes (5500) 105ös szettel, meg Gipiemme Grecal Parade kerékszettel, a cannondale házi márkás fékjeivel, nagyon szép váz, szinte nem is látni a varratokat.
a zsibbadásról annyit: van értelme néha-néha kiemelkedni a nyeregből, és pár rövid méteren kiállva menni. Sokat segít. ![]()
ez sem csúnya:
http://apro.bikemag....el-l226440.html
Edited by Vejne, 2014. April 23. - 05:47.
Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá?
A német BikeMagazin is orvosokra hivatkozva a negyed óránkénti kiállva tekerést, kiemelkedést javasolják. A vér újra átjárja az esetlegesen elnyomott részeket.
De persze a nyeregbeállítással is lehetnek gondok. Jó kisérletezést !
Edited by marton, 2014. April 22. - 21:56.
Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá?
Lehetséges okok: nagyon hátul ülsz, széles a nyerged, puha nyereg, magasan van a nyereg eleje...stb. Én úgy szoktam védekezni hogy pár másodpercre felemelkedek a nyeregből vagy picit kiállok.Igazából az ok az hogy nyereg elnyomja a lágy részeken az ereket, ezért jobb egy vékony kemény nyereg, vagy egy kivágott(nekem az olyannál is előfordult, sőt).
FAKT
Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar...
Cerka nekem is zsibbad néha. Mi a megoldás rá? ![]()
nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.
Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..
http://apro.bikemag....yo-l219108.html
ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni..
bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..
Tegnap én elértem azt a maximumot nyeregmagasságban, most már nincs más hátra mint lefelé haladni lassanként...nagyon nagyon lassan. A lábaim sem egyformák valszeg mivel egyformára állított stoplival a jobb lábamon azt érzem nem megfelelő valami. Ja és tegnap miután lentebb vittem a nyerget és kissé hátra elkezdett zsibbadni a cerka ami nem a legjobb dolog.Hosszú folyamat ez sajnos, mire úgy beállítod hogy se a térded se a derekad se a heréid se a talpad ne érezze rosszul magát, a seggedről nem is beszélve. Tavaly majdnem sikerült, csak akkor meg a nyereg volt a szar...
FAKT
És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.
nekem eléggé alacsonyan van a nyereg ahhoz, hogy azért mindig be legyen hajlítva a lábam, s abszolút ne "ficánkoljon" a csípőm. Rossz nézni sokszor utcán sétálgatva, ahogy néhányan dobálják magukat egyik oldalról a másikra a túl magasra húzott nyereg miatt.
Hétvégén észrevettem, hogy haverom a korábban égben levő stucniját leütötte nagyon mélyre, a válasz az volt, hogy elege van a szél miatti szopásból. Nekem viszont valamit sürgősen ki kell találnom a basson a stucnira, mert úgy néz ki, sikeresen belerohadt a villanyakba, pedig nemrég lett összerakva, nagyon erősen bezsírozva.. :\ :| Mert..
http://apro.bikemag....yo-l219108.html
ezt a kormány-stucni kombinációt el bírnám viselni..
bár azt írja az eladó, hogy 150mm-es a stucni. szóval annyira hosszú nem vagyok..
Edited by Vejne, 2014. April 22. - 14:59.
bevallom derekasan, én pont ezért járok laposfejuvel-imbuszkészlettel. Mikor még "puhatolóztam", nagy segítséget jelentett, hogy meg-megálltam, s utánállítottam a nyeregnek-stoplinak-nyeregmagasságnak.
És még így is előfordul egy hosszú túrán, h az eddíg jónak gondolt beállítás mégsem jó. Így voltam a nyereg magassággal, azt hittem, jó, aztán rájöttem, h fáj tőle a derekam, akkor több, mint 1 centit leengedve lett jó.
még sosem tört-repedt alattam váz, hát a hétvégén ez is meglett. A Principiam "integrált" nyeregcső bilincse adta meg magát és repedt el egy jó nagy reccsenés kíséretében. Picit fáztam ettől a megoldástól mikor megvettem, és hát bejött. Ez nem egy jó konstrukció, kb. kódolva van, hogy a jó hosszan felvágott nyeregvázcsőre ráhegesztett szemek mikor törnek majd le a folyamatos feszültségtől. Ha szerencséd van akkor csak a szem reped le amiben az összehúzó csavar van, ha nincs szerencséd akkor hoz magával a csőből is. Nálam ez történt, de egy reszelő csodákat tesz! lekaptam a szemekből a maradékot és megy rá két sima nyeregcső bilincs a biztonság kedvéért, szóval nem nagy a baj.
De én azt ajánlom, hogy akinek ilyen megoldású az aluváza az fogjon egy reszelőt és reszelje le kör keresztmetszetre és tegyen rá sima bilincset.
Régi Cannondale vázakon volt ugyanilyen megoldás, pl itt is:
http://apro.bikemag....oad-l223665.htm
az se véletlen, hogy erről a megoldásról szépen lassan leszoktak a gyártók.