Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#8841
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....tt-l233311.html  ha 6402-es lenne a hátsó agy.. 

 

valakinek nincs felesleges elfekvő 9-es rotorja? :D



#8842
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

Már gyártják az új technikai újításokra a szóvicceket a bikerumoron.. néhány gyöngyszem:

 

Shimagnolo Dura Record,  Camano Super Ace, Sciamano Durazza

 

Az a poén vagy van ami az elmúlt 20 évben nem sokat változott a Campánál, nevezetesen a váltó bovden feszesség állító tekerentyűje :) egyenlőre még szoknom kell ezt az új designt, csoda hogy a fékváltókarhoz nem nyúltak hozzá radikálisan. Az hittem egyébként, hogy majd előrukkolnak az EPS 2. generációjával.


Edited by kipage, 2014. May 27. - 22:15.

11:38:11 IM 2012

#8843
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Nemtom megagáz az új Campa cucc.

 

http://www.bikeradar...rst-look-41166/

 

egy az egyben lemásolták a Dura Ace technikai újításait, kicsit aggódom a Campa miatt, mi lesz így velük..

Hát ez tényleg köpködős. Tartok tőle, hogy a jó 10-es cuccok sorsa az lesz, mint az agyaknak: csak a Record marad újonnan elérhető, vagy az ebay; de ott meg fel fognak menni az árak, ha egyre kevesebb lesz az elérhető alkatrész



#8844
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

Nemtom megagáz az új Campa cucc.

 

http://www.bikeradar...rst-look-41166/

 

egy az egyben lemásolták a Dura Ace technikai újításait, kicsit aggódom a Campa miatt, mi lesz így velük..


11:38:11 IM 2012

#8845
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

régen nekem itthonra tök elég volt egy 8-as 12-21-es sor. 11-et soha nem használtam. nem is nagyon kellet. max akkor jött volna jól,amikor hazafele stéhereztem vlmi teherautó mögött. :)

az IFA-k mögött elég volt az 52/14 is :)  később már kellet azért a 53/12.



#8846
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

neked a 28-ra szükséged van? az,h én ilyen puhatestű lettem,és nekem elférne az ok,de nálad ez meglep. :) ha lenne 11-es rendszerem,akkor is 12-27 lenne. az a mostani gyengeségemhez is elég lenne itthonra. elől maradna az 53/39. lényegében én csak olyan sorokat szoktam használni,amiben van 16-os fogaskerék,és ne legyen 18-as lehetőleg. meg nem szeretem,ha 13-al kezdődik a sor. néhány vázba beleér miatta a lánc. bár a télimen pont van,de azzal úgy sem tekerek annyit. nálam ez úgy volt,h a fokozatok számának növekedésével a tömegem is nőtt. :D

Kell, mert előfordul, hogy csak nagyon lazán tekerek és az emelkedőkön ilyenkor kihasználom, sőt múltkor a szélben 39/24-et hajtottam, már csak egy váltás hiányzott hozzá. Versenyen is ezt akartam használni, de aztán nem volt teljesen kompatibilis a versenykerekemmel és vettem egy 11-23-at, ami szintén nem az igazi, de kis trükkel használhatóvá tettem, viszont legalább könnyebb, mint a 11-28. :) Versenyen azért szeretem a a 28-as végű sort, mert a hazai versenyeket így végig lehet nyomni nagytányéron. Lehet majd bizonyos versenyekre felszerelem, bár 53/23-ban nem olyan zajos a hajtás, mint 53/28-ban.

 

 

A Strava KOM (rovidebb tavra) egyebkent 1h 11' 22" volt a szakasz elott, szoval ~20perccel gyorsabbak a profik...  :o

http://www.strava.com/segments/7262680

 

A legjobb amator is ~1 perccel rosszabb idot ment, mint a tegnap gruppettos Martijn Keizer.

 

 

Valami "trükk" lehet az amatőr idejénél, mert ez elég gyenge idő, egy jobb napomon tudok ennél jobbat menni.



A sebesség mindent megold.

 


#8847
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

A 28-ra szerettem volna célozni. :) A 11 nálam alap.

neked a 28-ra szükséged van? az,h én ilyen puhatestű lettem,és nekem elférne az ok,de nálad ez meglep. :) ha lenne 11-es rendszerem,akkor is 12-27 lenne. az a mostani gyengeségemhez is elég lenne itthonra. elől maradna az 53/39. lényegében én csak olyan sorokat szoktam használni,amiben van 16-os fogaskerék,és ne legyen 18-as lehetőleg. meg nem szeretem,ha 13-al kezdődik a sor. néhány vázba beleér miatta a lánc. bár a télimen pont van,de azzal úgy sem tekerek annyit. nálam ez úgy volt,h a fokozatok számának növekedésével a tömegem is nőtt. :D


Edited by donciccio, 2014. May 27. - 15:19.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8848
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

régen nekem itthonra tök elég volt egy 8-as 12-21-es sor. 11-et soha nem használtam. nem is nagyon kellet. max akkor jött volna jól,amikor hazafele stéhereztem vlmi teherautó mögött. :)

A 28-ra szerettem volna célozni. :) A 11 nálam alap.



A sebesség mindent megold.

 


#8849
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 

Ha már fék: a kezembe kerül egy pár éves újság amiben Francia hágókról írtak és adtak tanácsokat a bringára nézve is. A cikkben az szerepelt, hogy egy 105-ös szint alatti fékkel egyenesen veszélyesek ezek az utak és óva intenek mindenkit attól, hogy rosszabbal arra tévedjen. Még jó, hogy az 1 forgáspontos időkben ezt a cikket nem olvasták, különben a Tour se arra ment volna...

Vicces módon van a "családban" egyforgáspontos hosszú benyúlású 1050-es és kétforgáspontos BR-4600os Tiagra is. Valószínűleg utóbbi nem szereti a felni anyagát, mert iszonyatosan rossz fékhatást produkál az egyforgáspontoshoz viszonyítva :D 

 

Engem ami meglepett, hogy a kétforgáspontos cca. 2004-es Centaur a gyári fékbetétjével (teljesen érintetlen betét) mekkorát harap. Bár aláírom, egyforgáspontos csodákon szocializálódtam. :)

 

Egyébként érdekes, hogy a Tiagra-Sora-Claris vonalban dicsérik a váltást, dicsérik az alkatrészek kidolgozottságát, felületkezelését, megjelenését. Amire rendszeresen panaszkodnak, az a tetemes tömeg és a fékbetétek-fékhatás minősége. Talán ezek fényében nem is olyan katasztrófa, hogy a bringák nagy részén a féket valami Tektro modellel helyettesítik. :)

 

Fékekről még: a régi exage egyforgáspontosokra sem tudnék panaszkodni, a modell egyszerűségéhez, kis tömegéhez és olcsóságához képest meglepően jó fékerőt ad, igaz, az adagolhatóság rovására (igaz, nem mentem velük sokat, pár tíz km-t városban.)



#8850
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Tőlünk is mentek ki páran erre a hétre megnézni a Giro-t és bringázni egy kicsit. Az egyiküknek én adtam oda az edzőkerekemről a 11-28-as soromat, nekem itthonra is kell edzéseken. :)

régen nekem itthonra tök elég volt egy 8-as 12-21-es sor. 11-et soha nem használtam. nem is nagyon kellet. max akkor jött volna jól,amikor hazafele stéhereztem vlmi teherautó mögött. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8851
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nekem akkor csak 39/21-em volt. azzal mentem föl. egy 23,vagy 25 jól jött volna. :) el fog férni a kompakt. most már a kompakt sem lenne elég nekem. :D

Tőlünk is mentek ki páran erre a hétre megnézni a Giro-t és bringázni egy kicsit. Az egyiküknek én adtam oda az edzőkerekemről a 11-28-as soromat, nekem itthonra is kell edzéseken. :)


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#8852
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Kemény vagy!

30 évvel ezelőtthöz képest a 39 a kompakt.

akkor mentem kb 20000 km-t egy évben. most meg múlt évben összesen 2000 jött össze. gondolhatod mennyire lepkefing lettem. :D meg dagadtabb is. :D akkor 57-58 kg körül mozogtam,most meg 85 körül. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8853
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

vlmi idióta kitalálta,h milyen jó lesz Dunakeszin a főúton lévő bringa utat könnyen olvadó aszfalt,és apró kavics keverékével javítani. ezúton is gratulálnék neki. :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8854
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

nekem akkor csak 39/21-em volt. azzal mentem föl. egy 23,vagy 25 jól jött volna. :) el fog férni a kompakt. most már a kompakt sem lenne elég nekem. :D

Kemény vagy!

30 évvel ezelőtthöz képest a 39 a kompakt.



#8855
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Shimano orszaguti hidros fektarcsa "olvasztas" a Tour magazintol.

 

http://www.tour-maga...sen/a30097.html

 

 

Valoszinuleg nem olvadt, csak kipreselte az alu magot a ket acellemez kozul, de attol meg aggaszto lehet annak, aki akar ilyet.

Mindig meglepődök azon, hogy emberek mi energiát, időt és pénzt ölnek abba, hogy dolgokat szétbasszanak!

Egy ilyen tesztnek akkor lenne szerintem értelme, hogy ezt megcsinálná egy normál fékkel is, és a lassulási értékeket is megadná mellé. Tényleg kiváncsi lennék az eredményre, hogy az túlélné-e, nem olvadna-e meg a betét ekkora túlsúllyal vagy hogy fogna-e a fék a végén is.

 

Ha már fék: a kezembe kerül egy pár éves újság amiben Francia hágókról írtak és adtak tanácsokat a bringára nézve is. A cikkben az szerepelt, hogy egy 105-ös szint alatti fékkel egyenesen veszélyesek ezek az utak és óva intenek mindenkit attól, hogy rosszabbal arra tévedjen. Még jó, hogy az 1 forgáspontos időkben ezt a cikket nem olvasták, különben a Tour se arra ment volna...



#8856
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

Kell a kompakt? Véletlenül pont arra leszek pénteken :-)   (szerintem kelleni fog úgyhogy csak fölteszem, legalább évente 2 napot legyen fönt ha már van, amúgy meg 5 perc áttenni, kb. gyorsabb mint sort cserélni hátul)

nekem akkor csak 39/21-em volt. azzal mentem föl. egy 23,vagy 25 jól jött volna. :) el fog férni a kompakt. most már a kompakt sem lenne elég nekem. :D


  • petter78 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8857
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

most néztem a giro szakaszait,és azt vettem észre,h a hegyi egyenkénti útvonalán én már jártam. :) nagyon brutál hegy. 

 

tappa_dettagli_tecnici_altimetria_19.jpg

Kell a kompakt? Véletlenül pont arra leszek pénteken :-)   (szerintem kelleni fog úgyhogy csak fölteszem, legalább évente 2 napot legyen fönt ha már van, amúgy meg 5 perc áttenni, kb. gyorsabb mint sort cserélni hátul)



#8858
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Shimano orszaguti hidros fektarcsa "olvasztas" a Tour magazintol.

 

http://www.tour-maga...sen/a30097.html

 

 

Valoszinuleg nem olvadt, csak kipreselte az alu magot a ket acellemez kozul, de attol meg aggaszto lehet annak, aki akar ilyet.

Ez teljesen normális. :D



A sebesség mindent megold.

 


#8859
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Shimano orszaguti hidros fektarcsa "olvasztas" a Tour magazintol.

 

http://www.tour-maga...sen/a30097.html

 

 

Valoszinuleg nem olvadt, csak kipreselte az alu magot a ket acellemez kozul, de attol meg aggaszto lehet annak, aki akar ilyet.



#8860
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Aru adatai a tegnapi Montecampione-rol.

 

  • Distance: 19.35km
  • Time: 53m13s
  • VAM: 1,647m/h
  • Avg. power 360W
  • 440W during the attack (duration unknown)
  • 5.85W/kg for the whole climb
  • Weight: 61.5kg
  • Height: 1m81

 

Tisztara, mint en, magassag, suly stimmel, a teljesitmeny is, csak neki elirtak a 260-at valamiert 360-ra. :D

Szoval koztem es kozte csak egy izzonyi a kulonbseg. :)

 

 

A Strava KOM (rovidebb tavra) egyebkent 1h 11' 22" volt a szakasz elott, szoval ~20perccel gyorsabbak a profik...  :o

http://www.strava.com/segments/7262680

 

A legjobb amator is ~1 perccel rosszabb idot ment, mint a tegnap gruppettos Martijn Keizer.

 


  • ivancso.isti likes this