Amilyen pénzeket elkérnek a colos karbonvillákért, az eszméletlen. Az acélvillákért sokszor még többet kérnek.
Ami tényleg olcsón beszerezhető colos villa, az általában alumínium (ld. Rose-ék oldalán.)
Mivel a cső falkialakítása és csőforma is sokat számít a vibráció tompításában, így egy olcsó, de hajlított és viszonylag olcsón beszerezhető aluvillát se utasítanék vissza, ha az azt jelentené, hogy a jó öreg Coralba előre beférne a 25-ös szélességű gumi. A villa fontos, jó, ha gyári, de ha az adott villa előrenyúlása ugyanaz, s ugyanolyan benyúlású fék kell hozzá, és még a beépítési magassága is azonos, nem látom, hogy tudná tönkretenni a bicaj irányítását.
NB: mikor csövekről beszélek, sokszor eszembe jutnak a Deda OS acélcsőszettjeiből készült nem muffos vázak, amik állítólag csak annyira kényelmetlenek, mint egy párnázatlan rodeóbika.
Egyébként érdekesek ezek az angol csúcsacélvázak (ld. Condor Cycles termékei..). Felhasználják a legmodernebb-legjobb csőszetteket, és nehéz vázat építenek belőle. Meg sajnos a Condor acélvázainál nekem a geometria se jött annyira be.
Szerencsére Hunor Kézmíves Kerékpár ill. Kurtz és Merényi is kreálnak olyan finomságokat itthon, hogy ihaj. Igaz, utóbbinál az árak emelkedése mintha exponenciális fázisban lenne. =)
De érdekes, mikor kúpos, integrált fejcsöves, BB30 vagy BB86 középrészes acélvázat látsz 340 gramm alatti karbonvillával... Ugyebár azok a top-tip acélvázak 1.5 kiló körül mérlegelnek, még villával-fejcsapággyal is 2 kg alatt van a vázszett tömege.. 
lfgss napi "kéne":
http://www.lfgss.com/thread129323.html
acélváz és a 10s szettek "jolly-jokere", a 2010-es Centaur (UT-US-Szkeleton..)
Vejne módosította - 2014. június 29. - 09:48