vaskos elsővillád lehet :-)
Nem panaszkodom 6cm a féknél
Sziasztok!
Vettem egy shimano féket de sajnos rövid az első villámhoz a hozzá adott leghosszabb anya is... Nincs valakinek itt véletlenül 40mm hosszú fék anyája?
Ilyen:
Valami külföldi fórumon szintén olvastam, hogy nem kell a leszedéshez az extra célszerszám. Bármilyen csapágylehúzó jó hozzá, van három karos, meg két karos is. Olyan kell aminek állítható a "harapása" (nem is tudom van-e másmilyen). Csak be kell állítani a kívánt szélességre és hajrá. A speciális célszerszám is pont ugyanez, csak nem állíthatók a karok, cserébe drága.
Köszi megnézzük
Sziasztok!
Lomtalanításnak hála egy gumibelső szelepe átdöfte az 500kmt futott conti attack külsőmet. Egy 3mmes nyílás keletkezett rajta. a kérdésem az lenne, hogy meg lehet ezt valahogy menteni?
Sajnálnám ennyi km-el kidobni...
Valami külföldi fórumon szintén olvastam, hogy nem kell a leszedéshez az extra célszerszám. Bármilyen csapágylehúzó jó hozzá, van három karos, meg két karos is. Olyan kell aminek állítható a "harapása" (nem is tudom van-e másmilyen). Csak be kell állítani a kívánt szélességre és hajrá. A speciális célszerszám is pont ugyanez, csak nem állíthatók a karok, cserébe drága.
megnéztem a szerszámokat hozzá,és sztem is elég hozzá egy csapágylehúzó.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Valami külföldi fórumon szintén olvastam, hogy nem kell a leszedéshez az extra célszerszám. Bármilyen csapágylehúzó jó hozzá, van három karos, meg két karos is. Olyan kell aminek állítható a "harapása" (nem is tudom van-e másmilyen). Csak be kell állítani a kívánt szélességre és hajrá. A speciális célszerszám is pont ugyanez, csak nem állíthatók a karok, cserébe drága.
Köszi,fogunk próbálkozni valamivel.........a végén esetleg megy a bringa a kukába....
privátba elküldhetnéd,h melyik kukába dobtátok a vázat.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
sAJNOS a PT-nél 14mm-es imbuszkulcs kell, de az kevés. Ugyanis a nem-hajtásoldali kart nem tudod levenni hajtókarlehúzó szerszám nélkül, a csavar nem önlehúzós. Szeretik a szerelők, ld. pár hete írt kommentem az UT vs. PT kapcsán. Nevet írok, vagyis boltot, mert Debrecen (szvsz..) legjobban felkészült és legjobban felszerelt boltja (Regina) sem tart ám hajtókarleszedőt. Mikor az UT csészét csavarta be "Zozoba", kollegája csak annyit mondott, hogy a "franc se fog venni azért 20ezer ft-os szerszámot, hogy százévente egy PT-s gépet behoznak a boltba."
http://forum.bikemag...dent/?p=1200375
"Váltottam pár szót a szerelőkkel, s mondták, hogy PT-hez hozzá nem nyúlnak, vagyis, nem igazán van hajtókar-leszedőjük. Kicsit furcsa, mert olasz középrészhez menetvágó az van, pedig arra ritkábban van szükség, mint PT hajtások leszedésére, de ez van.
Ha tovább folytatja a "garázdaságot" a campag hajtókar téren, a 2007-2010 közt gyártott UT hajtások árai jól föl lesznek pumpálva. Meg sokan vesznek majd Fulcrum hajtásokat. (Az alap Fulcrum modelll olcsóbb, mint mondjuk egy PowerTorque alu Centaur, s akiknek már megvan az UT csésze, nem kényszerülnek arra, hogy még azt is külön vegyenek. )
"szóval kb. huszonhatezredik alkalommal gratulálok a Campagnolonak, hogy egy jól működő és sokat dicsért rendszer mellé sikeresen behozták a PT-t. Revomagon GrenTamas is kifejtette a véleményét a témában, érdemes elolvasni, mert minden szava gyémánt.No, ez van. Szívesen segítenék, de Nyíregyházán nem igazán ismerek szervizeket, plusz nem hinném, hogy azok jobban fel lennének szerelve (példának okáért, volt, hogy egy nyíregyházi ismerősnek fel kellett frissíteni pár középcsapágyház menetet régebbi olasz vázakon. Persze, hogy Regináékhoz vitte, mert nekik van olasz középcsapágyházhoz menetvágójuk, de a elgtöbb szervizben ugyebár nincs.)>a bolt nevének feltüntetését meg vállalom. érdekem nem fűződik a reklámozásukhoz, de tele van a kibaszott internet különféle negatív kritikákkal, szeretném, ha lenne pozitív csengésű is!<
Köszi,fogunk próbálkozni valamivel.........a végén esetleg megy a bringa a kukába....
sAJNOS a PT-nél 14mm-es imbuszkulcs kell, de az kevés. Ugyanis a nem-hajtásoldali kart nem tudod levenni hajtókarlehúzó szerszám nélkül, a csavar nem önlehúzós. Szeretik a szerelők, ld. pár hete írt kommentem az UT vs. PT kapcsán. Nevet írok, vagyis boltot, mert Debrecen (szvsz..) legjobban felkészült és legjobban felszerelt boltja (Regina) sem tart ám hajtókarleszedőt. Mikor az UT csészét csavarta be "Zozoba", kollegája csak annyit mondott, hogy a "franc se fog venni azért 20ezer ft-os szerszámot, hogy százévente egy PT-s gépet behoznak a boltba."
http://forum.bikemag...dent/?p=1200375
"Váltottam pár szót a szerelőkkel, s mondták, hogy PT-hez hozzá nem nyúlnak, vagyis, nem igazán van hajtókar-leszedőjük. Kicsit furcsa, mert olasz középrészhez menetvágó az van, pedig arra ritkábban van szükség, mint PT hajtások leszedésére, de ez van.
Ha tovább folytatja a "garázdaságot" a campag hajtókar téren, a 2007-2010 közt gyártott UT hajtások árai jól föl lesznek pumpálva. Meg sokan vesznek majd Fulcrum hajtásokat. (Az alap Fulcrum modelll olcsóbb, mint mondjuk egy PowerTorque alu Centaur, s akiknek már megvan az UT csésze, nem kényszerülnek arra, hogy még azt is külön vegyenek. )
"szóval kb. huszonhatezredik alkalommal gratulálok a Campagnolonak, hogy egy jól működő és sokat dicsért rendszer mellé sikeresen behozták a PT-t. Revomagon GrenTamas is kifejtette a véleményét a témában, érdemes elolvasni, mert minden szava gyémánt.No, ez van. Szívesen segítenék, de Nyíregyházán nem igazán ismerek szervizeket, plusz nem hinném, hogy azok jobban fel lennének szerelve (példának okáért, volt, hogy egy nyíregyházi ismerősnek fel kellett frissíteni pár középcsapágyház menetet régebbi olasz vázakon. Persze, hogy Regináékhoz vitte, mert nekik van olasz középcsapágyházhoz menetvágójuk, de a elgtöbb szervizben ugyebár nincs.)>a bolt nevének feltüntetését meg vállalom. érdekem nem fűződik a reklámozásukhoz, de tele van a kibaszott internet különféle negatív kritikákkal, szeretném, ha lenne pozitív csengésű is!<
azt nem tudtam,h 14-es kulcs kell hozzá. azt hittem csak ez a gond,mert kényszermegoldásként lehet hozzá "szerszámot csinálni" egy hatlapfejű csavarból,meg néhány anyából a csavar kitekeréséhez. egyébként le lehetne szedni sztem egy sima 3 karos csapágylehúzóval is,csak több lenne vele a macera.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
hajtókar lehúzó? ezt nem értem. nem egy 10-12 körüli inbuszkulcs kell a szétszedéséhez? vagy a csapágyat is le kellene bombázni a tengelyről?
ilyesmire gondolsz? http://pardo.net/bik...um-crankset.jpg
sAJNOS a PT-nél 14mm-es imbuszkulcs kell, de az kevés. Ugyanis a nem-hajtásoldali kart nem tudod levenni hajtókarlehúzó szerszám nélkül, a csavar nem önlehúzós. Szeretik a szerelők, ld. pár hete írt kommentem az UT vs. PT kapcsán. Nevet írok, vagyis boltot, mert Debrecen (szvsz..) legjobban felkészült és legjobban felszerelt boltja (Regina) sem tart ám hajtókarleszedőt. Mikor az UT csészét csavarta be "Zozoba", kollegája csak annyit mondott, hogy a "franc se fog venni azért 20ezer ft-os szerszámot, hogy százévente egy PT-s gépet behoznak a boltba."
http://forum.bikemag...dent/?p=1200375
"Váltottam pár szót a szerelőkkel, s mondták, hogy PT-hez hozzá nem nyúlnak, vagyis, nem igazán van hajtókar-leszedőjük. Kicsit furcsa, mert olasz középrészhez menetvágó az van, pedig arra ritkábban van szükség, mint PT hajtások leszedésére, de ez van. Ha tovább folytatja a "garázdaságot" a campag hajtókar téren, a 2007-2010 közt gyártott UT hajtások árai jól föl lesznek pumpálva. Meg sokan vesznek majd Fulcrum hajtásokat. (Az alap Fulcrum modelll olcsóbb, mint mondjuk egy PowerTorque alu Centaur, s akiknek már megvan az UT csésze, nem kényszerülnek arra, hogy még azt is külön vegyenek. )
Edited by Vejne, 2014. July 01. - 07:59.
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék Tőletek.
Fiamnak az országúti bringáján Campa Athena 11 szett van, BB30 középcsapággyal.
A bringa egy éves,és recseg-ropog a középrész minden pedál terhelésnél.
Szét kellene szedni,de itt (Debrecen) egy szerviznek sincs hajtókar lehúzó célszerszáma....(power torque)
Bp.-n megcsinálják,de ha lehet itt a környéken szeretnék valami rendes szervizt találni,akik meg tudnák oldani a problémát.
Kérlek,ha Debrecen környékén tudtok ilyet,vagy valami megoldást a problémára,írjatok.
Nagyon köszönöm a segítségeteket
hajtókar lehúzó? ezt nem értem. nem egy 10-12 körüli inbuszkulcs kell a szétszedéséhez? vagy a csapágyat is le kellene bombázni a tengelyről?
ilyesmire gondolsz? http://pardo.net/bik...um-crankset.jpg
Edited by donciccio, 2014. July 01. - 07:41.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék Tőletek.
Fiamnak az országúti bringáján Campa Athena 11 szett van, BB30 középcsapággyal.
A bringa egy éves,és recseg-ropog a középrész minden pedál terhelésnél.
Szét kellene szedni,de itt (Debrecen) egy szerviznek sincs hajtókar lehúzó célszerszáma....(power torque)
Bp.-n megcsinálják,de ha lehet itt a környéken szeretnék valami rendes szervizt találni,akik meg tudnák oldani a problémát.
Kérlek,ha Debrecen környékén tudtok ilyet,vagy valami megoldást a problémára,írjatok.
Nagyon köszönöm a segítségeteket
Ma batyogtam a 35-ösön szépen városkánk felé, szokás szerint óriási forgalom, én meg haladok békésen a fehér vonalon kívül.
Feltűnt két rendőrbácsi, intettek, az egyikük elindult az út felé. Melléértem, de csak biccentett, egy közeledő autóst állított csak félre. Nem lett volna vicces helyzet, ha nem egy kerékpározást tiltó táblától 10 méterre történik, de errefelé kb. nem nézik, amíg normálisan közlekedsz.
Még valami: szerzek egy kis krabonhomokos pasztát a stucnimhoz. Mintha az elmúlt hetekben a kormány kissé "lefittyedt" volna, visszaállítottam úgy, hogy a fékváltókar fogás vízszintes legyen, s rátéptem annyira a csavarra, amennyire bírtam erőből, de extrának azért jó lesz egy kis súrlódás-növelő adalékanyag. Meg amúgy is féltem a kormányt, mert hiába volt csak 3ezer ft új állapotában (BBB megnemmondommilyen) de összesen 256 gramm az egész, s nem szívesen roppantanám meg a befogórésznél. Egyébként kellemes darab, esése elég nagy, ellenben nem túl nagy az előrenyúlása, hajlítása ugyanaz, mint a Modolo Q-evennek volt, de attól sokkal merevebb, (bár tud hajolni rendesen.) és kompaktabb valamivel. Nomeg a Modolo 315 gramm volt, igaz, 2 cm-el szélesebb és 2.5 cm-el nagyobb az előrenyúlása
előre is bocsánatot kérek mindenkitől,akit érint,de sajna ezt le kell írjam.
ma utolért 2 triatlonos srác Őrbottyánnál. a vácdukai elágazásig mentem velük. erő volt,viszont ész,és technikai tudás nem sok. ilyen srácokat látva már nem lepődök meg azon,h ledudálnak,leszorítanak,utálnak az autósok. ők egymás mellett mentek (szinte végig),úgy,h a fél útpályát elfoglalták. én is mentem így sokszor,de nem foglaltuk el soha így az utat. az sem zavarta őket,h rendőrök mellett hajtottunk el. már azon gondolkoztam,h mit mondok a sünöknek,ha utánunk jönnek,és megállítanak. szerencsére ez nem történt meg. a kerékpárkezelésüket is megkérdőjelezném. persze nem tudnak egyenesen menni. a bringát,meg szabályosan kirúgták maguk alól,mikor kiállva tekertek. ez elég balesetveszélyes. szerencsére nem történt semmi probléma,de ezen a rövid,kb 6 km-es szakaszon elég sok veszélyhelyzetet produkáltak. szóval további sportsikereket kívánok az uraknak.
mi a konklúzió? én vagyok a hülye,h tettem rájuk a kereket.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
@don: 2009 ota vannak ilyen kartonvillaim, nem marodik be... Meg utanallitani sem kellett soha. Nyomat se nagyon latni a csapagynak a kartonon.
Jo anyag a karton!
>"sztem nem fura. írta,h nem kapni normális villavállat acélhoz. a kartonhoz nem ért. így keresett egy olyan villát,ami megfelel neki."
De hat o az acelmagus, ha o nem tud rendes acelvilalt csinalni, akkor ki tud? A tomegtermek Reynolds villa a jo?
a villavállakat (muffokat ) nem a vázkészítők gyártják. sajna nem tudom miért nem talált megfelelőt. a reynolds meg azért tetszett meg neki,mert több féle utánfutással gyártották ezt a villát.
az jó,ha ilyen f@szán müxik az ilyen kialakítású kartonvilla. remélem beválik. azért fura nekem,mert én még úgy tanultam,h a villavállon tökéletesen fel kell,h feküdjön a kormánycsapágy alsó gyűrűje (amin közvetlenül a csapágygolyók "futnak"). http://www.parktool....ting-tool-crc-1 egy ilyen szerszámmal kellett elvégezni a műveletet. láttam már sok olyan villát amin ezt nem csinálták meg,és hiába raktad össze,nem volt központos. így egy ponton szorult,egy másikon meg lógott a villa. ezen a kúpos (igazából nem is kúpos,csak nem tudom a megfelelő kifejezést rá) nem tudom,h mennyire tud hosszútávon ez megvalósulni. a másik,h úgy tudom a karton nem szereti a mechanikai sérüléseket. ha egy ilyen villán bemaródik,akkor az már nem lesz tökéletes.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
A szintén nem gagyi Reynolds 725-ből pedig építettek egy garázsnehezéket és külön gratu az 1200 grammos villához
http://www.genesisbi...oad/equilibrium
Weight 5lbs 1oz / 2.30kg (17.5? ) / Fork 2lbs 10oz / 1.20kg (Uncut)@don: 2009 ota vannak ilyen kartonvillaim, nem marodik be... Meg utanallitani sem kellett soha. Nyomat se nagyon latni a csapagynak a kartonon. Jo anyag a karton!
>"sztem nem fura. írta,h nem kapni normális villavállat acélhoz. a kartonhoz nem ért. így keresett egy olyan villát,ami megfelel neki."
De hat o az acelmagus, ha o nem tud rendes acelvilalt csinalni, akkor ki tud? A tomegtermek Reynolds villa a jo?
"4lbs 4oz / 1.92kg (56cm excl. Fork)" ez nem azt jelenti,h villával ennyi? úgy már nem rossz az 1,92 kg.
ha incl. lenne exclude(d), mint kizár.
Pedig lehet készíteni pille acélvázat, de ezt tényleg eltolták.
Egyébként lehet csinálni böszmeséget karbonból is... Pinarello FP Quattro váz 54-es méretben pl. 1350 gramm körül-felett van. Azért vicc, mert egy ismerős nagy örömmel vásárolta a vázat a Cube karbonváza helyett, aztán, mikor mérlegre tette, kissé elszontyolodott Nincs gond az 1300 gramm feletti karbonvázakkal, csak ugyebár aluból ott vannak a régi Szkandium-ötvözet vázak, 2000-es évek eleji Easton és Deda alucsőszettekből készült vázak, vagy manapság a Cannondale-Canyon nagyon könnyű vázai..
Edited by Vejne, 2014. June 29. - 12:21.