Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#8481
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nekem az R 501 nagyon nem jött be(törött rotor,kónusz),fulcrum 7- ben nem rég cseréltem csapágyakat(skf) de már "kotyognak" lehet hogy megprobálkozok sikló csapágyakkal :D

én kerekek/agyak közt csak egyben csalódtam: a shimano 10-es 105-öse (FH-5600) illetve a kazettatest kb 1-2 ezer km után már lötyögött



#8482
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

nekem az R 501 nagyon nem jött be(törött rotor,kónusz),fulcrum 7- ben nem rég cseréltem csapágyakat(skf) de már "kotyognak" lehet hogy megprobálkozok sikló csapágyakkal :D



#8483
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Sziasztok!

 

Edzésre,túrázgatásra,ilyesmikre kellene egy kerékszett. max 40 ezret költenék rá.Van valami tippetek?

 

Eddig ezeket néztem ki:

 

Olcsóbbak:

 

Miche excite,Ambrosio Varo,Shimano WH-R501,

 

Drágábban,bár ezek már erősen feszegetik a költségvetést..csak akkor venném ha sokkal jobban megéri a felsorolt olcsóbbaknál..

 

FSA vision team 25,Fulcrum racing 7 és 7 cx,miche race 707

 

 



#8484
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Az a rugó cserélhető, ha elgyengülne, már keresgéltem ilyesmit, és kapható. Te is legkissebb-legkissebb fogaskereken tárolod a bicajt, mint én, úgyhogy annak a rugónak nagy baja nem lesz sokáig. :)

viszont kipróbáltam ma szándékosan egy hosszabb körön a csavar pár fordulattal való kitekerését. Mintha új hátsó váltóm és váltókarom lett volna...

 

Sokkal kisebb erőfeszítéssel váltottam a nagyobb lánckerekek felé, sokkal simábban futott át a nagyobb lánckerék felé a lánc, s egyáltalán nem volt "térdenrúgós-csattogós" érzése a váltásnak.

 

Donciccionak köszönet a tippért ismételten. Jellemző módon már hónapokkal ezelőtt felhívta rá a figyelmem, de én hülye csak most ejtettem meg a 4!! másodperces műveletet. Szerintem így még tovább nyújtható a rugó élettartama, ugyebár kisebb ellenállás ellen kell dolgoznia a váltókarnak...

 

bicajozás után megálltam pózolni egy kirakatüvegben, ott persze nagy-2. lánckerék kombón volt a rendszer, csak, hogy amatőrnek tűnjek :D


Vejne módosította - 2014. július 10. - 12:31

  • donciccio kedveli ezt

#8485
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

 

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

Az a rugó cserélhető, ha elgyengülne, már keresgéltem ilyesmit, és kapható. Te is legkissebb-legkissebb fogaskereken tárolod a bicajt, mint én, úgyhogy annak a rugónak nagy baja nem lesz sokáig. :)


  • Vejne kedveli ezt

#8486
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Koszi, ez hasznos. Esetleg ha veszek vmi konnyebb kereket, jo lenne az atjarhatosag a montival, minden eshetosegre.

#8487
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

 

arn:ez volt tárgyalva, a lényeg: egy 30t hátsó lánckeréknél már úgy van kialakítva a legnagyobb, hogy a küllők felé "áll", így kisebb helyre össze tudják zsúfolni a 11 lánckereket. "szűk" országúti soroknál erre nincs lehetőség.

 

http://bikemag.hu/ma...ubb-technikaval

 

ld komment:

"Németh Balázs 2014. április 12. at 13:44 Válasz

Információink szerint a szabadonfutótest-kialakítás nem változott. Montinál egyszerűbb a helyzet, mivel a lánc közelebb kerülhet a kerékhez, hisz nagyobb átmérőjű a legnagyobb hátsó lánckerék (nincsenek útba a küllők). Ha pedig leszabályozzák, hogy 40 fognál nincs kisebb lánckerék belül, akkor még beljebb vihető a láncvonal. Országúti rendszernél a 10-es kazettatestre simán fel lehet tenni egy pl. 11-es 12-30-as sort, de a 11-23-ast már nem, mivel a váltókanál a tengelyhez közelebb helyezkedik el, ahol a küllők kijjebb vannak.
Érthető így?"



#8488
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 

 

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)



#8489
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

 

koszi, akkor megvarom a kovetkezo modellevet, vagy ultegra lesz, de annyit meg nem szannek egy cx bringara. ha ujat veszek, legalabb egyket evig legyen fjucsorpruf. 

 

ha mas a kazettatest, hogy hasznalnak 29er kerekeket?


arn módosította - 2014. július 09. - 21:10


#8490
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kis agyeregetés a hideg időre, szakadó esőre való tekintettel. 

 

Donciccio ajánlotta korábban, hogy nézzek utána a rugófeszesség-állítócsavarnak a 8s campag hátsó váltón, mert a tekergetése megoldhatja azt a problémát, hogy nagyobb tempónál huplin vagy vasúti átkelőn való áthaladáskor a váltó spotán ugorjon egyet a kisebb lánckerék irányába. 

old_der.jpg

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 



#8491
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.

Igen.



A sebesség mindent megold.

 


#8492
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 hozzászólás

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.



#8493
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|

http://www.sapim.be/...es/l1170829.jpg  alátét?

 

Egyébként kicsit nehéz elhinni, hogy alu nippliket adnak sima 2mm-es küllőkhöz :) Olyan, mint a régi vicc a McDonaldsban a Light Colával... :D

 

Alátéttel meg már mindegy, az még plusz tömeg. Esetleg alu anyákat eladod, s veszel sima réz küllőanyákat? :)


Vejne módosította - 2014. július 09. - 10:44


#8494
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|



#8495
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

#8496
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

egy olyan kerdesem lenne, hogy az idei (meg 10es) 105ost hogy lehet 11esre konvertalni? mindent cserelni kell? koszoru, valto, fekvaltokar?



#8497
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D

 

Ez mindíg így van. Bicajjal én is akkor estem csak, mikor megálltam. Hiába, szokni kellett az spd pedált. :)



#8498
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hihetetlen:

http://apro.bikemag....an-l240461.html

 

hogy ma törtem össze az arcom-pofám és a 3 éves szemüvegem... Sajnos csak a két lencse lesz annyi, mint ez a szett, szóval ismételten nem költök egy fillért se másra..

 

De pont filóztam, hogy mennyire érdekes, hogy bringán nagyobb tempónál, vagy nagy forgalomban soha sincs semmi "meleg" helyzet. Edzőteremben robbanékony gyakorlatoknál, vagy nagyobb súlynál sincs soha egy apró megingás vagy fájdalom se. De az öltözőküszöb sunyi, a parkoló autóba bele tudok menni, az otthoni lépcsőn többször estem már nagyokat, sőt, volt, hogy utcán sétálva nekimentem egy villanyoszlopnak.

 

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D



#8499
Binglof

Binglof

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás

Köszönöm szépen még egyszer a segítségeteket kormány-, meg rezgés-, meg csillapítás ügyben.  :wub: 

Megoldódott. Találtam - hosszas keresgélés után - megfelelő Selle Italia Smooth Tape XL bandázst, ami 5 mm vastag és tökéletes. Nem kell alá bar phat sem. Ha valalkit érdekel, szívesen megadom honnan lehet beszerezni.


Binglof módosította - 2014. július 08. - 10:32

Soha ne hagyd abba a csüggedést!


#8500
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

arra az agyra gondolsz,aminek nincs tengelye? 

Igen. Érdekes konstrukció, játékautó-csapágy, fura tengelymegoldás. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor használtam azt a kereket. :) Egyébként van tengelye, csak három részből áll, múlthéten vettem észre, hogy a távtartó belső felébe felütközik a két tengelycsonk, így pontos illesztéssel valódi tengelyt kapunk. A gyártás vagy a tervezés pontatlan, mert a gyorszárat meghúzva szorul a csapágy, kicsit igazítani kellett az agyon, hogy ez ne így legyen. Most a bringából kivéve szorul, berakva szépen forog. Pelikán Jani edző kerekében is ilyen agy van és még nem hullott szét.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.