Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#8481
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

 

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

Az a rugó cserélhető, ha elgyengülne, már keresgéltem ilyesmit, és kapható. Te is legkissebb-legkissebb fogaskereken tárolod a bicajt, mint én, úgyhogy annak a rugónak nagy baja nem lesz sokáig. :)


  • Vejne likes this

#8482
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Koszi, ez hasznos. Esetleg ha veszek vmi konnyebb kereket, jo lenne az atjarhatosag a montival, minden eshetosegre.

#8483
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)

nekem perfektül vált, hang és tétovázás nélkül,akkor is, ha egyszerre 2 vagy 3 lépést teszek a nagyobb lánckerék felé, vagy hátul többet váltok le 1szerre. Csak nagy humplikon néha-néha elenged egy fokozatot, pedig a szervizes szerint nincs teljesen "felpuhulva" a váltókarban a rugó. :)

 

arn:ez volt tárgyalva, a lényeg: egy 30t hátsó lánckeréknél már úgy van kialakítva a legnagyobb, hogy a küllők felé "áll", így kisebb helyre össze tudják zsúfolni a 11 lánckereket. "szűk" országúti soroknál erre nincs lehetőség.

 

http://bikemag.hu/ma...ubb-technikaval

 

ld komment:

"Németh Balázs 2014. április 12. at 13:44 Válasz

Információink szerint a szabadonfutótest-kialakítás nem változott. Montinál egyszerűbb a helyzet, mivel a lánc közelebb kerülhet a kerékhez, hisz nagyobb átmérőjű a legnagyobb hátsó lánckerék (nincsenek útba a küllők). Ha pedig leszabályozzák, hogy 40 fognál nincs kisebb lánckerék belül, akkor még beljebb vihető a láncvonal. Országúti rendszernél a 10-es kazettatestre simán fel lehet tenni egy pl. 11-es 12-30-as sort, de a 11-23-ast már nem, mivel a váltókanál a tengelyhez közelebb helyezkedik el, ahol a küllők kijjebb vannak.
Érthető így?"



#8484
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 

 

Nekem teljesen ki kellett tekernem, így közelebb van a sorhoz a felső váltó görgő, és úgy vált, mint a parancsolat. Míg be volt tekerve, addíg állítgattam a váltót szorgalmasan, mert hülyén váltott... Már majdnem lecseréltem kompletten. :)



#8485
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

 

koszi, akkor megvarom a kovetkezo modellevet, vagy ultegra lesz, de annyit meg nem szannek egy cx bringara. ha ujat veszek, legalabb egyket evig legyen fjucsorpruf. 

 

ha mas a kazettatest, hogy hasznalnak 29er kerekeket?


Edited by arn, 2014. July 09. - 21:10.


#8486
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Kis agyeregetés a hideg időre, szakadó esőre való tekintettel. 

 

Donciccio ajánlotta korábban, hogy nézzek utána a rugófeszesség-állítócsavarnak a 8s campag hátsó váltón, mert a tekergetése megoldhatja azt a problémát, hogy nagyobb tempónál huplin vagy vasúti átkelőn való áthaladáskor a váltó spotán ugorjon egyet a kisebb lánckerék irányába. 

old_der.jpg

Ha a csavart kifelé tekerem, azzal alacsonyabb feszességet állítok be. Nos, nálam az a csavar konkrétan csutkára be van tekerve, így most szépen kintebb állítottam, s majd megnézem az úton is, hogy teljesít a rendszer kisebb tenzió mellett. 



#8487
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.

Igen.



A sebesség mindent megold.

 


#8488
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts

Sziasztok,

 

Ezer éve jártam itt utoljára és a bringát is a "szögre" akasztottam egy darabig.

 

Új bringát építek és egy gyors megerősítésre lenne szükségem!  ;)

 

Adott egy Tiagra 4600 kompakt hajtókar. Ehhez, saját integrált középcsapágyán kívül, használhatok mondjuk egy Ultegra (BB6700) csapágyat ami szintén "angol" és 68mm?

 

Köszi előre is a tanácsokat.



#8489
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|

http://www.sapim.be/...es/l1170829.jpg  alátét?

 

Egyébként kicsit nehéz elhinni, hogy alu nippliket adnak sima 2mm-es küllőkhöz :) Olyan, mint a régi vicc a McDonaldsban a Light Colával... :D

 

Alátéttel meg már mindegy, az még plusz tömeg. Esetleg alu anyákat eladod, s veszel sima réz küllőanyákat? :)


Edited by Vejne, 2014. July 09. - 10:44.


#8490
smokk

smokk

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

Sziasztok!

 

Igaz az,hogy szegecselés nélküli felnibe nem ajánlott az alu küllőanya? Dt swiss championhoz alut adnak alapból,de nekem szegecseletlen a felnim,így nem tudom megfelelne -e... :|



#8491
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
jobb esetben még a kazettatestet is... ejj, a németek, ha csak 200 ftot játszok meg ekkora arányu mészárlásra, most a tenyerem is viszketne...

de a 11s szettnél már más a bowdenhuzás sajna, s a lánckeréksornak is extra hossz kell a szabadonfuto testen... :-( campánál bezzeg....

#8492
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

egy olyan kerdesem lenne, hogy az idei (meg 10es) 105ost hogy lehet 11esre konvertalni? mindent cserelni kell? koszoru, valto, fekvaltokar?



#8493
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D

 

Ez mindíg így van. Bicajjal én is akkor estem csak, mikor megálltam. Hiába, szokni kellett az spd pedált. :)



#8494
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Hihetetlen:

http://apro.bikemag....an-l240461.html

 

hogy ma törtem össze az arcom-pofám és a 3 éves szemüvegem... Sajnos csak a két lencse lesz annyi, mint ez a szett, szóval ismételten nem költök egy fillért se másra..

 

De pont filóztam, hogy mennyire érdekes, hogy bringán nagyobb tempónál, vagy nagy forgalomban soha sincs semmi "meleg" helyzet. Edzőteremben robbanékony gyakorlatoknál, vagy nagyobb súlynál sincs soha egy apró megingás vagy fájdalom se. De az öltözőküszöb sunyi, a parkoló autóba bele tudok menni, az otthoni lépcsőn többször estem már nagyokat, sőt, volt, hogy utcán sétálva nekimentem egy villanyoszlopnak.

 

Azt hiszem, kis gond van a koncentrációmmal a "nyugis" szituációkban, és hajlamos vagyok elbambulni olyan helyzetekben, amikor úgymond "semmi extra" nem történik... :D



#8495
Binglof

Binglof

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts

Köszönöm szépen még egyszer a segítségeteket kormány-, meg rezgés-, meg csillapítás ügyben.  :wub: 

Megoldódott. Találtam - hosszas keresgélés után - megfelelő Selle Italia Smooth Tape XL bandázst, ami 5 mm vastag és tökéletes. Nem kell alá bar phat sem. Ha valalkit érdekel, szívesen megadom honnan lehet beszerezni.


Edited by Binglof, 2014. July 08. - 10:32.

Soha ne hagyd abba a csüggedést!


#8496
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

arra az agyra gondolsz,aminek nincs tengelye? 

Igen. Érdekes konstrukció, játékautó-csapágy, fura tengelymegoldás. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor használtam azt a kereket. :) Egyébként van tengelye, csak három részből áll, múlthéten vettem észre, hogy a távtartó belső felébe felütközik a két tengelycsonk, így pontos illesztéssel valódi tengelyt kapunk. A gyártás vagy a tervezés pontatlan, mert a gyorszárat meghúzva szorul a csapágy, kicsit igazítani kellett az agyon, hogy ez ne így legyen. Most a bringából kivéve szorul, berakva szépen forog. Pelikán Jani edző kerekében is ilyen agy van és még nem hullott szét.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#8497
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,390 posts

A kerék is sokat tud dobni a kényelmen, egy könnyű, alacsony felnis fűzött kerék nekem többet számít kényelem szempontjából, mint maga a váz. Pl a 68 grammos AC agyas, húzott küllős, open pro felnis kerekem nagyon durván simítja az utat.

 

 

arra az agyra gondolsz,aminek nincs tengelye? 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#8498
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A kerék is sokat tud dobni a kényelmen, egy könnyű, alacsony felnis fűzött kerék nekem többet számít kényelem szempontjából, mint maga a váz. Pl a 68 grammos AC agyas, húzott küllős, open pro felnis kerekem nagyon durván simítja az utat.

 

Létezik belső nélküli gumikra folt, azzal kéne megfoltozni, ha tudsz szerezni.

Ezt tárgyalva volt nemrég, akkor viccesen meg is jegyezted, hogy milyen jól elvannak a fisszátók városban aero felnin radiálba fűzött első kerékkel, 23-as gumival és egyenes aero villával, szigorúan 9 baron. :) 

 

Mostanság ismét divat lesz a keresztezett fűzésminta országúton. Tárcsafék ugyebár, szinte minden hétre jut egy új "jövevény" amin nem patkó van.



#8499
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A kerék is sokat tud dobni a kényelmen, egy könnyű, alacsony felnis fűzött kerék nekem többet számít kényelem szempontjából, mint maga a váz. Pl a 68 grammos AC agyas, húzott küllős, open pro felnis kerekem nagyon durván simítja az utat.

 

Sziasztok!

Lomtalanításnak hála egy gumibelső szelepe átdöfte az 500kmt futott conti attack külsőmet. Egy 3mmes nyílás keletkezett rajta. a kérdésem az lenne, hogy meg lehet ezt valahogy menteni?

 

Sajnálnám ennyi km-el kidobni...

Létezik belső nélküli gumikra folt, azzal kéne megfoltozni, ha tudsz szerezni.



A sebesség mindent megold.

 


#8500
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Pár napja volt szó a kormány felől érkező rázkódáscsökkentésről. Itt van 10 eurós áron jónak tűnő megoldás http://bit.ly/1sjwaTU. Én rendelnék, de a 10 eurós szállítási költség miatt nem akkora az üzlet. Ha valamelyikőtöket érdekli, rendelhetünk közösen.

http://www.bike-disc...37933/wg_id-483

 

Lehet a közeljövőben lesz rendelés. Ugyebár mától végre beindul az örömbringázás. 

 

De nézz körül a diszkont oldalon szvsz, mert ha gumi (vicc áron van a GP4000) vagy lánc mellé rendeled, szvsz már megéri..

 

Más: Donciccionak:

 

http://www.velossimo...&product_id=151

 

Egy ilyen kormányt szerintem Te is el tudnál viselni, főleg hasonló színű stucnival. :) Hiába OS, de klasszikusan szép. 


Edited by Vejne, 2014. July 07. - 11:05.