Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#6641
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

még mindig keresgélek 2. generációs ergopower-re fehér borítást. ilyet: http://www.rosebikes...bers/aid:486045 mondjuk,még mindig nem vagyok biztos benne,h érdemes e rá kiadnom némi pénzmagot rá. itt-ott lehet kapni,de kb 7000 forint. a tuttibringát is felhívtam,h van e nekik,de nem jártam szerencsével. azért őket kerestem első körben,mert 3500 körül volt nekik vlmikor. a másik,h az eladó állítása szerint nem is a legjobb minőség. kenődik,v mi. vlkinek van ilyen gumival tapasztalata? érdemes e keresgélnem,v hagyjam a francba. még a kínai csudásbódékat nem tanulmányoztam kellő mélységben. lehet,h ott lenne. szóval tapasztalatokat,és vásárlási lehetőséget is várok tőletek.  :) köfi

 

lehetőleg vlmi pesti bolt lenne jó nekem

több helyről kapott információk alapján nem kell nekem ilyen. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6642
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
vittore, olyan váza van, tegnap elött még nekem is volt, bár ma már nincs....

steller zsolt ur szerint abbol a vázbol s méretu kellene Norbynak. vmi pár darab outit eladnak, s szerinte m váz.már nagy 170 cmhez.

nekem mondjuk az xl re azt mondta h tökéletes

#6643
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Norby86,

 

Ha ilyen a bringád/vázad http://www.wiggle.co...na-tiagra-2012/ akkor a size guide alapján jó vagy a 170 cm-el az M mérethez

 

Az itteni "find your size" http://www.wilier.co...ts/int/road/gts alapján meg pont határeset



#6644
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

érdekesek ezek a bringás cipők,talpbetétek. egyenlőre még nem tudtam hosszabb távon kipróbálni a sidi cipőm. csak görgőztem vele,de úgy tűnik,h a speci talpbetétjével jó páros lehet nekem. a speci csukám,a saját betétjével meg nem volt annyira kényelmes. lehet,h a talp dőlése,és a talpbetét emelése már sok volt nekem. na mind1. majd kiderül. a sidi az ünneplős bringához való,így majd csak kb 1 hónap múlva derül ki,h valójában jó e ez a felállás. 

 

 

más. időnként látni,h használt felniket árulnak. az áruk,most mind1. ált. a következő szöveg olvasható: szép,megkímélt állapot. hasonlók. ok. lehet látni a kopást,de azt,h mennyire deformált,v milyen feszültség lehet a felniben,azt a kutya nem mondja meg. csak ha már be van fűzve. sztem tök lutri használtan felnit venni. nekem kicsit olyan,mintha vlki használt sort,és láncot árul. nekem van itthon mavic gp4-es,szingós felnim,de eszembe nem jutna eladni. volt már befűzve,és csak akkor látszódott,h nem tökéletes. így ránézésre jobb állapotúnak látszódik,mint pl a Bianchi-mban lévő abroncsok.  


donciccio módosította - 2015. február 13. - 09:20

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6645
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Mekkora a váz? Vizszintes felsocsohossz?

Egyébként én is azzal èrtek egyet hogy a 10cm-nél rövidebb stucniknak valahol az 50-es vázakig van létjogosultsága. Kevés furább setup van mint pl egy 60-62es váz (felsőcsove 57-59) egy 90es stucnival. Ilyenkor a rider háta túl nagy szõget zár be a vizszinthez képest, igy egyertelmuen derékfäjást okoz.

 

48 cm vázméret, (váz aljára írva: 48 CC) 53,7 cm felsőcsőhossz. Már csak az a kérdés akkor ehhez az én 170 cm magasságommal, milyen stucnit vegyek majd ha ez így nem válna be? 100 mm vagy 90 mm? Illetve ajánlottak nekem ugye egy Pinarello stucnit ami 85 mm. Eközül a három érték közül kellene belőni a jó hosszt.

 

Tudom, látom. (Egyébként +13fokban áll :) ).

 

Simán mehet a rövidebb stucni, nem kell annyira félni a kormányzástól, kis méretekben különben is a rövid a nyerő a lapos fejcsőszög miatt.

 

Nem félek ettől. :) Csak olyanokat olvastam hogy rövidebb stucnival a kormányzár rosszabb lesz. Persze ezt mondhatta egy 180 cm magas ember is.


Norby86 módosította - 2015. február 12. - 23:18


#6646
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Mekkora a váz? Vizszintes felsocsohossz?

Egyébként én is azzal èrtek egyet hogy a 10cm-nél rövidebb stucniknak valahol az 50-es vázakig van létjogosultsága. Kevés furább setup van mint pl egy 60-62es váz (felsőcsove 57-59) egy 90es stucnival. Ilyenkor a rider háta túl nagy szõget zár be a vizszinthez képest, igy egyertelmuen derékfäjást okoz.

#6647
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez a stucni most lefelé áll, nem felfelé, ez most -6 fokba van fordítva. Szerintem egyáltalán nem nagyapós, nézd meg ezen az oldalon a gyári képet: http://www.wiggle.co...na-tiagra-2012/ Ezen is alul van a 3 gyűrű. Minden embernek mások a testi adottságai, így nincs két egyforma jó beállítás. Ha én kiveszem a gyűrűket alóla, akkor nagyon előre kell nyúlnom és a kormányzás stabil érzetét teljesen elvesztem. Onnan tudom hogy mikor megvettem és haza bicikliztem vele, az úton folyamatosan azt éreztem hogy a kormány elejét valahol a következő sarkon kell keressem, abszolút nem voltam egyensúlyba. Most hogy így van beállítva a kormány, már lazán érzem az egyensúlyom, és még ígyis szinte teljesen vízszintes testhelyzetbe tekerek. A váz az kicsit nagyobb, de utólag ezen már nem tudok változtatni, rövidebb stucnival meg mondtátok páran és olvastam is hogy ront a kormányzás minőségén. Annak sincs értelme szerintem hogy lentebb teszem a kormányszárat és átfordítom +6 fokba a stucnit.

 

Vejne: Ennél a Dedánál ha jól látom nincs alsó fogásnak kialakítva ív. Pedig én azért ott is fogom fogdosni. :) Nem rossz az a fogás, még 2 ujjammal el is érem jelenlegi állapotban a fékkar végét onnan. Csak azért kérdeztem hogy a fékkar jó szögbe áll e, mert ha lejjebb húznám kényelmesebben elérném alsó fogásból a fékkart mint most. Minden esetre még ezen majd maximum finomítok holnap.

Tudom, látom. (Egyébként +13fokban áll :) ).

 

Simán mehet a rövidebb stucni, nem kell annyira félni a kormányzástól, kis méretekben különben is a rövid a nyerő a lapos fejcsőszög miatt.



A sebesség mindent megold.

 


#6648
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Ne rakd fel a bandázst, csak ha már belőtted a fékkarok helyzetét bicajozás alapján én egy hétig elbicajozgattam bandázs nélkül imbusz kulcsal a zsebemben.



#6649
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Ezt a hajlékonyság alapján szokták belőni. Nyújtott térddel èn meg tudom érinteni a talajt, viszont van aki a tenyerét is le tudja tenni. Szoval ebben nagy difik vannak

#6650
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Norby86,

Hány cm-el van most alacsonyabban a kormány mint a nyereg?

 

5 cm



#6651
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Norby86,

Hány cm-el van most alacsonyabban a kormány mint a nyereg?

#6652
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Nagy váz -> hosszú fejcső, sok alátét + stucni felfelé áll = nagyapós bringa.

 

Ez a stucni most lefelé áll, nem felfelé, ez most -6 fokba van fordítva. Szerintem egyáltalán nem nagyapós, nézd meg ezen az oldalon a gyári képet: http://www.wiggle.co...na-tiagra-2012/ Ezen is alul van a 3 gyűrű. Minden embernek mások a testi adottságai, így nincs két egyforma jó beállítás. Ha én kiveszem a gyűrűket alóla, akkor nagyon előre kell nyúlnom és a kormányzás stabil érzetét teljesen elvesztem. Onnan tudom hogy mikor megvettem és haza bicikliztem vele, az úton folyamatosan azt éreztem hogy a kormány elejét valahol a következő sarkon kell keressem, abszolút nem voltam egyensúlyba. Most hogy így van beállítva a kormány, már lazán érzem az egyensúlyom, és még ígyis szinte teljesen vízszintes testhelyzetbe tekerek. A váz az kicsit nagyobb, de utólag ezen már nem tudok változtatni, rövidebb stucnival meg mondtátok páran és olvastam is hogy ront a kormányzás minőségén. Annak sincs értelme szerintem hogy lentebb teszem a kormányszárat és átfordítom +6 fokba a stucnit.

 

Vejne: Ennél a Dedánál ha jól látom nincs alsó fogásnak kialakítva ív. Pedig én azért ott is fogom fogdosni. :) Nem rossz az a fogás, még 2 ujjammal el is érem jelenlegi állapotban a fékkar végét onnan. Csak azért kérdeztem hogy a fékkar jó szögbe áll e, mert ha lejjebb húznám kényelmesebben elérném alsó fogásból a fékkart mint most. Minden esetre még ezen majd maximum finomítok holnap.



#6653
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Nagy váz -> hosszú fejcső, sok alátét + stucni felfelé áll = nagyapós bringa.



A sebesség mindent megold.

 


#6654
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szerintem így is elég mély a kormány, 3 távtartó gyűrűvel. :) Amúgy ezen gyárilag van ennyi, igaz mikor vettem, akkor ebből a távtartó gyűrűből 2 volt felül, egy volt alul, de akkor már annyira kellett tornásznom mintha a plafont kéne elérnem. :D Sok olyan versenybringát látok képeken ahol három távtartó gyűrű alul van.

 

 

Még nem próbáltam másik kormányt. Milyen kormányok vannak amik nem nyúlnak ennyire előre?

Deda RHM



#6655
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?

Még meg se melegedett nála a bicaj. Nemhogy kormányváltáson törte volna magát. :)

 

egyébként:

http://apro.bikemag....i-l272845.html#

 

"ajátkezileg összerakott Wilier országúti kerékpáromat. Tavaly nyár elején raktam össze. Kerékszettet, hajtókart, kormányt, fékváltókarokat, nyerget, hátsó-első váltót újonnan vettem rá."

 

Hogy lehet valaki ennyire.... inkompetens?

 

Újonnan vette a régi ultegra szettet, DE simán megvette mellé a campy-rotoros kerékszettet campa sorral? Értem én, hogy a 8s rendszerük egész jól működik együtt, de a 10-esnél én még jót nem hallottam azoktól, akik sh váltáshoz campy 10s sort használtak. Konkrétan zörög-csattog, minden, csak nem finom.

 

Ha valaki egy ilyen giényes vázra igényes alkatrészcsaládot vásárol drága pénzen, miért nem figyel az ilyen "apróságokra"? Ez, ellentétben azzal, mikor pl. a gumin levő felirat nincs egy vonalban a szeleppel, tényleg minőségben befolyásolja a kerékpár használhatóságát.. :( 



#6656
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Flexet adjak? :D

 

viccet félretéve, jó ötlet az a rengeteg távtartógyűrű a kormányszár alatt? :)

 

Szerintem így is elég mély a kormány, 3 távtartó gyűrűvel. :) Amúgy ezen gyárilag van ennyi, igaz mikor vettem, akkor ebből a távtartó gyűrűből 2 volt felül, egy volt alul, de akkor már annyira kellett tornásznom mintha a plafont kéne elérnem. :D Sok olyan versenybringát látok képeken ahol három távtartó gyűrű alul van.

 

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?

 

Még nem próbáltam másik kormányt. Milyen kormányok vannak amik nem nyúlnak ennyire előre?



#6657
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

tavaly ősszel probáltam olyan bringát amin "felfelé álló" stucni volt,elég érdekes volt a kormányzás(persze lehet hogy bennem volt a hiba)



#6658
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

olyan kormányt nem probáltál ami nem nyulik ennyit előre?



#6659
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)

Flexet adjak? :D

 

viccet félretéve, jó ötlet az a rengeteg távtartógyűrű a kormányszár alatt? :)


Vejne módosította - 2015. február 12. - 20:42


#6660
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

"Akkor hol az igazság? "  hát nincs igazság :) nem vagyunk egyformák. Landis szöges ellentétje Sean Yates,és igazából mindegyik eredményes volt a maga modján.

 

Akkor ezek szerint mondhatjuk azt is hogy ez a + vagy - fokba helyezett kormány stucni nem sokat befolyásol a sebességen?

 

Ma amúgy volt egy kis időm és leszaladtam a bringával a  házunk előtti parkolóba kipróbálni mennyire is kényelmes -6 fokos kormányszár pozícióban tekerni. Meglepődtem hogy nagyjából kényelmes volt, igaz a nyerget pár napja előbbre toltam, most pont közép állásban van és a térdem még most is pont jó helyen van a pedálnál. Szóval ha ez beválik, így marad, ha meg hosszabb távon kényelmetlen lesz akkor +6 fokba emelem a stucnit és csókolom. Azt hiszem nem kell vennem ezért másikat. :) Mondjuk hozzáteszem hogy a kormány is kicsit előre volt billenve szemre, ezért állítottam azon is, de le is fotóztam a jelenlegi beállításokat. Legfőképp a fékváltókar pozíciójára lennék kíváncsi, hogy szerintetek az jó helyen van, vagy egy fél centit csúsztassam lejjebb a kormányvég felé? http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Ja igen, bandázs holnap lesz rá tekerve csak. :)


Norby86 módosította - 2015. február 12. - 20:37