Sikeresen kipróbáltam a Zondákat különféle helyzetekben, az első tapasztalatok nagyon pozitívak, körülbelül azt kaptam a pénzemért, amit vártam.
A korábbi szetthez képest (3x-es xc kerekek) hatalmas a kontraszt. A kerék gyorsíthatósága a korábbival összehasonlítva félelmetes. Már kis sebességnél is az első métereken picit fogtam a fejem, hogy ez most tényleg így van, vagy csak túlreagálom a dolgokat. Aztán irány egy jó kis szembeszeles szakasz, ahol viszonylag jól tudtam tartani a sebességet. Jött az emelkedő teszt és akkor esett le az állam, szezon elejéhez képest (lásd pulzus az egekben) meglepően könnyen mentem felfelé, az 5:30-as célidő helyett 5:12-t mentem az aktuális szegmensben, hogy vigyorogtam a tetején. Majd jött kétszer a domb másik fele, ahol szintén öröm volt a tekerés. Minden emelkedőn vannak ilyen kiugró százalékok ahol hacsak rövid távra is, de meredekebbé válik az út, a jó gyorsíthatóság és könnyű súly miatt ezzel a szettel ezeket könnyebben le lehet küzdeni, amikor pszichésen megrogynál, vagy akár erőnlétileg is, gyorsítani kell, mert az annyira könnyen megy, hogy akkor már megkeményíted magad, mert csak azért is tartani akarod a tempót.
Utána kipróbáltam síkon a nagy sebesség tartását. Könnyed, viszont a rossz út miatt sajnos sok helyen vissza kell venni a tempóból, nem szabad, hogy elszaladjon a ló az emberrel.
Ami a korábbihoz képest negatív, hogy a fékhatást gyengébbnek érzem, bár a fékpofáim már régiek kopottak, csereérettek, de a korábbi szettnél úgy érzésre jobbnak találtam a fékhatást. Itt nem azt kell érteni, hogy rángatom a kart és szaladok be a susnyásba, ez ilyen hülye kitolatok a kerós elé kerülésnél jött elő, hogy vészfékezésnél mintha gyengébb lett volna.
Az Aero küllők miatt oldalszélre érzékeny, erre vigyázni kell. Normál szélnél ez nem gond, viszont a komolyabb lökések kitérítik 1-2 centit a kormányt.
A teszteken írják a komfortot, hogy merev, kemény, kényelmetlenebb, mint a többi. Selle SMP nyergem van, dekás gatyóval, Ritchey para bandázs, 1590 hufos Nakamura kesztyű. Elöl Conti Ultra Sport, hátul Pro 4 Endurance Michelin 7,5 barra fújva. Nekem kövezzenek meg a teszterek, de nem jelentkezett kényelmetlenség. Az eleje kifejezetten jobban irányítható. Korábban Michelin Megamium 2 volt elöl, kissé kopott, veterán darab, az új kombináció magabiztosabb fordulást tesz lehetővé.
Összességében:
Előnyök:
- Jó gyorsíthatóság
- Jól tarja a sebességet
Hátrány:
- A régihez képest a fékhatás némileg kevesebb
Szubjektív:
-Nekem nincsenek komfortproblémáim
Amire még érdemes figyelni, hogy a nagyon passzos külső gumik felszerelése picit tovább tart (nekem ez kb 20-30 másodperc, amcsi fórumokon volt aki nem tudott felszenvedni rá egy külsőt), cserébe nagyon stabilan passzolnak egymáshoz.
A küllő hozzá viszonylag drága teljes első, bal hátsó, jobb hátsó 3*4 darab 57 euró, viszont a bike-components-en be lehet szerezni (én megtettem), de az összeszerelés minőségét elnézve, ha nem állatkodik vele az ember , illetve a súlyhatáron belül marad nem lesz gond.
Én jó szívvel ajánlom a 300 eurós kategóriában keresőknek.
A kör a straván, csak hogy lássátok milyen terepeken mentem:
https://www.strava.c...ities/282695006
Edited by torma99, 2015. April 10. - 18:18.