Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#501
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. :) vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. :D nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. :D meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük. 

 

tn_20_7924.jpg


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#502
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

https://foto.testbik...622/20_7924.jpg


  • Rabbit likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#503
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

https://labibleduvel...umbus-1987.html ez egy 1987-es Columbus katalógus. ebben már szerepel a Max. a Genius 1991-ben jelent meg. 

 

ezen az oldalon elég sok régi katalógus megtalálható. nem minden,de elég sok: http://labibleduvelo...catalogues.html


Edited by donciccio, 2021. December 16. - 19:15.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#504
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?

se a max, se a genius csöves váznál nincsen merevítés a csapágyház mögött. a genius csőszettnél nem hiszem, h lenne súly limit. legalábbis sehol nem találtam eddig erre vonatkozó infót. pedig már végig nyálaztam minden fellelhető doksit. :)

 

ez a gugli fordítós leirata a max csőszettnek:

 

A MAX koncepció a Columbus kutatásból származik. A használt acél Nivacrom; rendkívüli szívósságának köszönhetően a csövek vastagsága 0,4 mm-re csökkent, így a csövek rendkívül könnyűek. Egy ilyen vékony csőben lévő szabványos rész általában túl rugalmassá teszi a vázat, és így csökkenti a menetteljesítményt. azaz a pedálozás során keletkező energia egy része kerékpár deformációját eredményezné. A MAX cső rugalmasságának optimális szintre csökkentése érdekében a csövek átmérőjét növelni kell. A MAX készletben ez szelektíven történik, a legnagyobb igénybevételnek kitett területeken ellipszis alakú szakaszok felvételével, amelyek a nagy tengelyükkel a feszültség iránya mentén helyezkednek el. A terep által kiváltott igénybevételekkel szemben különösen érzékeny kormányzónában a felső és az alsó csövek hosszirányú síkban vannak nagyobb tengelyekkel. Ezzel szemben az alsó konzol körüli területeken a felső és az alsó csövek főtengelye keresztirányú síkban van, hogy jobban ellenálljon a váltakozó oszcillációnak, amely különösen nagy a sprintek során.

 

ennél a csőszettnél lapításokkal, és túl méretes csövekkel merevítik a vázat.

 

ez meg a genius leirata:

 

Sportoló: A Genius ideális választás versenykeretekhez. A „Differential Shape Butted” koncepciónak köszönhetően a cső súlya biztonságosan csökkent a vázon belüli feszültségeloszlásnak megfelelően. Keretépítő: A Nivacrom acélnak köszönhetően a Genius csövek tartós mechanikai tulajdonságokat biztosítanak. A keret megfelelő összeszerelése érdekében pozícionáló hornyok vannak megjelölve. A Genius AWI hegesztéshez készült, de különböző csövek állnak rendelkezésre füles és sarokforrasztáshoz is.

 

ennél meg a csövek belsejében van a terhelésnek megfelelő merevítés. ez a "differential shape butted" koncepció. kerek a keresztmetszete a csöveknek. a a felső cső, és az alsó cső enyhén túl méretes. 

 

KÉT OLDALSÁV. = Differential Shape Butted Vannak olyan használati feltételek, amelyek eltérő feszültségeloszlással járnak ugyanazon a szakaszon; ez azt jelenti, hogy a könnyedség javítható, ha azonosítjuk a szakaszok azon részeit, ahol a vastagság csökkenthető. A vastagságok a hossztengelyhez képest aszimmetrikusak, azaz a vastagságok ugyanazon merőleges szakaszon változhatnak.

 

dsb.gif


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#505
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?


  • donciccio and Vejne like this

#506
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. smile.png Sok mókát véle!

nem középkategóriás cső szett ez. :D ugyanolyan ötvözet, mint a Genius, amiből a Bianchi-m készült. :) http://framebuilding.com/Genius.htm ez a Genius. http://framebuilding.com/Max.htm ez meg a Max. 

 

kellene egy Bianchi is ebből a csőszettből. :D létezett is. Proto Max volt a neve. kb ilyen: https://veloseven.co...-dyna-lite.html erre a vázra rá kellene pattintani egy 2007-es 10-es Record szettet, és mehetne bele a Shamal kerékszettem. :) ez lenne a síkra való járgányom. a Genius meg lenne a mászós bicaj. :D 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#507
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
  • LocationKelenföld

Szia Vejne! Jó újra látni itt! smile.png



#508
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ez lesz az új téli bringám. smile.png Columbus Max csövekből épült a váz. sajna a villa nem eredeti. egy sks raceblade pro xl sárvédő szett lesz rajta. majd csinálok még hozzá kiegészítő toldalékokat,mert az nem egy teljes sárvédő. a váz nem könnyű. 2030 gramm,de kiváló menettulajdonságai vannak. merevebb,mint a Bianchi-m. főleg a középrésznél,és a hátsó villánál érezhető ez. az irányítása meg ugyanolyan,mint a Bianchi-nak. 

 

A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. :) Sok mókát véle!


  • donciccio likes this

#509
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be! wink.png
 

írnék én többet, de eltűntem kb mindenhonnan. PH, FB, bikemag.. Külföldi fórumokról is. ... : ) Gyakorlatilag megszűntem. Egész évben kétszer akasztottam le az országútit a kampóról, csak azért, hogy nyomást tegyek a gumiba, szerintem 30km-t nem tekertem sportcélzattal az évben :)


Edited by Vejne, 2021. December 15. - 11:32.


#510
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts

Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok :o :o

...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be! ;)

Már csak arn nincs meg. Valaki tud róla?

Edited by Kisherceg, 2021. December 15. - 09:31.

  • Rabbit and donciccio like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#511
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

"https://www.youtube.com/watch?v=qMz08o06eBQ"

 

nem tudtam hogy a Favoritokat Reynolds-ból rakták össze

Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok :o :o 


  • Kisherceg, Rabbit and donciccio like this

#512
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
  • LocationKelenföld

most egy normál betét van benne,de egyébként piros decás (jagwire) esőre való betétet szoktam használni. időjárástól függ,h mennyit bír,de egy tél alatt elhasználok legalább 1 garnitúra betétet. de volt már rá példa,h 2 is elkopott.

Nagyon köszi, hasznos információ. Lassan mindent is a decában vesz az ember....



#513
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Megkérdezhetem, hogy mlyen fékbetétet használsz télen? Mennyit bírnak ki?
 

most egy normál betét van benne,de egyébként piros decás (jagwire) esőre való betétet szoktam használni. időjárástól függ,h mennyit bír,de egy tél alatt elhasználok legalább 1 garnitúra betétet. de volt már rá példa,h 2 is elkopott.


  • Rabbit likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#514
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
  • LocationKelenföld

ez lesz az új téli bringám. smile.png Columbus Max csövekből épült a váz. sajna a villa nem eredeti. egy sks raceblade pro xl sárvédő szett lesz rajta. majd csinálok még hozzá kiegészítő toldalékokat,mert az nem egy teljes sárvédő. a váz nem könnyű. 2030 gramm,de kiváló menettulajdonságai vannak. merevebb,mint a Bianchi-m. főleg a középrésznél,és a hátsó villánál érezhető ez. az irányítása meg ugyanolyan,mint a Bianchi-nak. 

 

 

 

 

Megkérdezhetem, hogy mlyen fékbetétet használsz télen? Mennyit bírnak ki?
 



#515
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,003 posts
Don, ritkán látni téged errefelé mostanában, már nem tudtam, mi van veled. Örülök, hogy itt vagy és új bicajjal! :-)
  • donciccio and Vejne like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#516
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

ez lesz az új téli bringám. :) Columbus Max csövekből épült a váz. sajna a villa nem eredeti. egy sks raceblade pro xl sárvédő szett lesz rajta. majd csinálok még hozzá kiegészítő toldalékokat,mert az nem egy teljes sárvédő. a váz nem könnyű. 2030 gramm,de kiváló menettulajdonságai vannak. merevebb,mint a Bianchi-m. főleg a középrésznél,és a hátsó villánál érezhető ez. az irányítása meg ugyanolyan,mint a Bianchi-nak. 

 

 

2_3458.jpg


  • Kisherceg, Rabbit, vittore30 and 1 other like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#517
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

ez a Favorit a Csehszlovák válogatottnak készült. ezért készült Reynolds Csövekből.

 


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#518
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

"https://www.youtube.com/watch?v=qMz08o06eBQ"

 

nem tudtam hogy a Favoritokat Reynolds-ból rakták össze


Edited by vittore30, 2021. December 11. - 20:52.

  • donciccio likes this

#519
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

https://index.hu/spo...rszagi-szakasz/

 

6-8 bar guminyomással versenytempóban a híres magyar aszfalton. nagyon merész

 

és a térkép alapján Visegrád átment Nógrádba

 

fantasztikus


Edited by vittore30, 2021. November 03. - 18:38.


#520
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

https://bikemag.hu/m...ekpar-svajcbol/

 

végre egy jó teszt. különösen annak örültem, hogy a totál felesleges infókkal – ár, tömeg – nem fáraszt minket a szerző