Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#541
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

https://www.walmart....Bikes/295182211

 

kemény



#542
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

jó kis edzőhely. 

https://www.youtube.com/watch?v=RO2NrbEApIU&t=771s

nekem az acélvázas brinyó 1000x jobban bejött. 

 

amúgy 92-ben ez nagyon könnyűnek számíthatott a 9,36 kg-al. pedig ez a nyereg és a fékek se grammhuszárok. na jó  a szingós kerék segített sokat, de pl 0 karbon alkatrész. szóval maga a vázszett is csúcs lehetett acél műfajban

a pedál egy mostani shimi ,ami rajta van. mondjuk egy korabeli Time pedállal ugyanez a tömeg elérhető. az én Bianchi-m 8670 gramm, a könnyű kerekekkel. pedállal, és kulacstartókkal. szóval ki lehet hozni jó súlyokat, csak kell némi odafigyelés. a Shamal kerekekkel is 9 kg körül van a bringám. mint sok más esetben, nálam is az ördög a részletekben rejlik. egy maréknyi titán csavar is be van építve a bringámba. kevés alu csavar, és a stucni dió behúzó csavarja, és a dió magnézium. a gyors zárakat is lecseréltem titán tengelyesre. egyébként még van lehetőség könnyítésre, csak ahhoz komolyan zsebbe kellene nyúlni. pl egy 10-es titán Record sorral, és titán Record nyeregcsővel még lehetne faragni a tömegéből. mindkettő nagyon drága, és a sor el is kopna. a kormányt is ki lehetne cserélni egy könnyebbre. most 3ttt Ergopower Due van rajta. volt egy 3ttt Prima kormányom is, de az nagyon karcos volt, így eladtam. egyébként a titán gyors zár egy viszonylag olcsó tömeg csökkentő tuning. ;) 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#543
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

jó kis edzőhely. 

https://www.youtube.com/watch?v=RO2NrbEApIU&t=771s

nekem az acélvázas brinyó 1000x jobban bejött. 

 

amúgy 92-ben ez nagyon könnyűnek számíthatott a 9,36 kg-al. pedig ez a nyereg és a fékek se grammhuszárok. na jó  a szingós kerék segített sokat, de pl 0 karbon alkatrész. szóval maga a vázszett is csúcs lehetett acél műfajban


vittore30 módosította - 2022. február 01. - 19:36

  • donciccio kedveli ezt

#544
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

https://www.youtube....h?v=UrypnWDlkKM

 

elfogadnám ezt a campa szerszám koffert. :) érdemes követni ezt a csatornát. szépen dolgozik a szerelő. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#545
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

campy shifting régen nehezebb volt :-)

 

------------https://www.youtube....cNI------------

azért ez abban az időben óriási fejlesztés volt. egyébként nem csak a campa csinált váltókat. még a vittoria is próbálkozott vele. https://velobase.com...um=108&AbsPos=5


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#546
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú

pedig szabványos 22,2 mm-es. :) sztem a mai bringákhoz szokott szemünknek tűnik túl vékonykának. illetve a váz csövei is nagyobb átmérőjűek, mint a megszokott acél vázak.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#547
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

campy shifting régen nehezebb volt :-)

 

------------https://www.youtube....cNI------------


vittore30 módosította - 2022. január 29. - 23:18

  • donciccio kedveli ezt

#548
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg

 

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg

különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú


  • donciccio kedveli ezt

#549
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

"https://www.youtube.com/watch?v=9APfJWiVZfE"

 

merénylet. teljesen nem illik rá a hajtókar és a hátsó váltó. ha már a fékkarnál belőtte az irányt a shi 600 felé akkor én tartottam volna végig. 8-as sor, váltók és hajtókar (amiből a 600-as kifejezetten szép darab) szintén. de valószínűleg nem akart 4 szög tengelyes BB-t. így viszont katyvasz lett


vittore30 módosította - 2022. január 29. - 21:51


#550
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg


donciccio módosította - 2022. január 10. - 09:17

  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#551
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

 http://labibleduvelo.blogspot.com/p/catalogues.html frankó kis katalógus gyűjtemény. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#552
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.256 hozzászólás
Pillanatragasztó ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#553
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy pattog a felni a hegesztésnél? Menet közben, amikor ez a rész van alul. Fulcrum racing 3 első kerék. Más baja nincs, látható baja nincs, a küllők merevek, nyolcas nincs, csak zavar a pattogása.


szia
gumi,.felniszallag le, felni nemcsak heggesztve van hanem van benne egy közdarab, ami mozog, ez adja a hangot. Fogsz egy pontozot es 3-3 pontot utsz a heggesztes ket oldalara belul, kb 5-10mm tavolsagra az illesztesztol.

udv

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#554
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. :) vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. :D nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. :D meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük. 

 

tn_20_7924.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#555
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

https://foto.testbik...622/20_7924.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#556
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

https://labibleduvel...umbus-1987.html ez egy 1987-es Columbus katalógus. ebben már szerepel a Max. a Genius 1991-ben jelent meg. 

 

ezen az oldalon elég sok régi katalógus megtalálható. nem minden,de elég sok: http://labibleduvelo...catalogues.html


donciccio módosította - 2021. december 16. - 19:15

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#557
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?

se a max, se a genius csöves váznál nincsen merevítés a csapágyház mögött. a genius csőszettnél nem hiszem, h lenne súly limit. legalábbis sehol nem találtam eddig erre vonatkozó infót. pedig már végig nyálaztam minden fellelhető doksit. :)

 

ez a gugli fordítós leirata a max csőszettnek:

 

A MAX koncepció a Columbus kutatásból származik. A használt acél Nivacrom; rendkívüli szívósságának köszönhetően a csövek vastagsága 0,4 mm-re csökkent, így a csövek rendkívül könnyűek. Egy ilyen vékony csőben lévő szabványos rész általában túl rugalmassá teszi a vázat, és így csökkenti a menetteljesítményt. azaz a pedálozás során keletkező energia egy része kerékpár deformációját eredményezné. A MAX cső rugalmasságának optimális szintre csökkentése érdekében a csövek átmérőjét növelni kell. A MAX készletben ez szelektíven történik, a legnagyobb igénybevételnek kitett területeken ellipszis alakú szakaszok felvételével, amelyek a nagy tengelyükkel a feszültség iránya mentén helyezkednek el. A terep által kiváltott igénybevételekkel szemben különösen érzékeny kormányzónában a felső és az alsó csövek hosszirányú síkban vannak nagyobb tengelyekkel. Ezzel szemben az alsó konzol körüli területeken a felső és az alsó csövek főtengelye keresztirányú síkban van, hogy jobban ellenálljon a váltakozó oszcillációnak, amely különösen nagy a sprintek során.

 

ennél a csőszettnél lapításokkal, és túl méretes csövekkel merevítik a vázat.

 

ez meg a genius leirata:

 

Sportoló: A Genius ideális választás versenykeretekhez. A „Differential Shape Butted” koncepciónak köszönhetően a cső súlya biztonságosan csökkent a vázon belüli feszültségeloszlásnak megfelelően. Keretépítő: A Nivacrom acélnak köszönhetően a Genius csövek tartós mechanikai tulajdonságokat biztosítanak. A keret megfelelő összeszerelése érdekében pozícionáló hornyok vannak megjelölve. A Genius AWI hegesztéshez készült, de különböző csövek állnak rendelkezésre füles és sarokforrasztáshoz is.

 

ennél meg a csövek belsejében van a terhelésnek megfelelő merevítés. ez a "differential shape butted" koncepció. kerek a keresztmetszete a csöveknek. a a felső cső, és az alsó cső enyhén túl méretes. 

 

KÉT OLDALSÁV. = Differential Shape Butted Vannak olyan használati feltételek, amelyek eltérő feszültségeloszlással járnak ugyanazon a szakaszon; ez azt jelenti, hogy a könnyedség javítható, ha azonosítjuk a szakaszok azon részeit, ahol a vastagság csökkenthető. A vastagságok a hossztengelyhez képest aszimmetrikusak, azaz a vastagságok ugyanazon merőleges szakaszon változhatnak.

 

dsb.gif


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#558
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#559
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.455 hozzászólás

A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. smile.png Sok mókát véle!

nem középkategóriás cső szett ez. :D ugyanolyan ötvözet, mint a Genius, amiből a Bianchi-m készült. :) http://framebuilding.com/Genius.htm ez a Genius. http://framebuilding.com/Max.htm ez meg a Max. 

 

kellene egy Bianchi is ebből a csőszettből. :D létezett is. Proto Max volt a neve. kb ilyen: https://veloseven.co...-dyna-lite.html erre a vázra rá kellene pattintani egy 2007-es 10-es Record szettet, és mehetne bele a Shamal kerékszettem. :) ez lenne a síkra való járgányom. a Genius meg lenne a mászós bicaj. :D 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#560
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.041 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Szia Vejne! Jó újra látni itt! smile.png