itt a téli gépem első villája, meg a korona maróm. látszik, h nem ment rá a szerszám, így nem tudtam volna felütni rá a koronát. ilyen lett utána:
itt a téli gépem első villája, meg a korona maróm. látszik, h nem ment rá a szerszám, így nem tudtam volna felütni rá a koronát. ilyen lett utána:
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt vannak a spéci szerszámaim. mind cyclus tools. múlt télen vettem őket. mindet a rose-tól, mert nagyon le volt nyomva az áruk. az eredeti ár kb 60%-a volt. mondjuk így sem volt olcsó, de nekem megérte.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom.
vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni.
nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg.
meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük.
na. itt a jó kis téli bicajkám. frankó columbus max csövekből, de erről már írtam. nem kell sokat vissza lapozni. (nem nagyon pörög mostanában a fórum, sajna. vlszínű, h többet fogok írkálni ide, mert a facebook... na az tudjuk milyen) a nyáron kicseréltem a nyereg csövet. egy deda rs01-re. polírozott alu. sztem nagyon szép. a feliratot egy pillanat alatt leszedtem róla, némi acetonnal, és vattával.
idén kap új felniket is a vas. már megvan a két felni. mavic open elite-ek lesznek. most a küllőkre várok. 2-1,8-2-es dt-el lesz fűzve, alu niplikkel. az agyak maradnak. könnyebb a mostani open pro, de nem akartam annyit költeni rá. basszus. azért ezek az open pro felnik legalább 10 éve használatban vannak nálam. lehet, h még régebb óta. még a Matuz Zsolti fűzte nekem. na mind1 is. cserélni kell, mert már nagyon kopott az oldala. félek, h szétnyomja a guminyomás. ezzel se fogok szervízbe menni. van itthon minden hozzá. egyedül küllő feszesség mérőm nincsen, de vlmikor azt is fogok venni. mondjuk eddig megoldottam enélkül is a kerék építést. sztem egész jó kerekeket építek.
és legyen egy kis fekete leves is. amikor vettem a vázat, akkor nem is gondoltam arra, h esetleg az első váltó konzolja nincsen jó pozícióban. nem tudom ki gyártotta a vázat. azt se, h mikor, de nagyon lent van ez a konzol. sztem még az 50-es lánctányérhoz is alacsonyan lenne. tuti, h használta vlki, de nem tudom milyen hajtómű, és első váltó lehetett rajta. tervben volt, h nyáron átrakatom vlmi szakival, csak éppen ez elmaradt. a bilincs nem játszik. oválisak a csövek. szóval nem tudok rá rakni bilincset. remélem jövőre nem marad el ez az átalakítás.
fel tudtam szerelni az első váltót, de nagyon nem szerencsés megoldással.
szóval van ez a kis bibi. majd megoldom.
amúgy a amikor az spéci szerszámokat használtam, akkor láttam, h a kidolgozása a váznak okés. szépen szépen be vannak reszelve a muffokba a csövek. az első villa nyakát kapásból meg kellett marnom a korona marómmal. nem 26,4 volt az átmérője. 26,8 mm volt talán, vagy már nem is tudom. az első váltó konzolt leszámítva elégedett vagyok a téli bringámmal. jó a cső szett, és jó a geója is. mit meg nem adtam volna egy ilyen vázért a 90-es években.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ez az új bianchi oltre rc. többen röhögnek a stucni, kormány kombón. nekem se tetszik. ami viszont tetszik, h ezt az ejtett felsőcsöves megoldást végre kezdik hanyagolni a váz gyártók.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
"https://www.youtube.com/watch?v=ymcKwwCyoXY"
írok is a magyar szarfaszú közútnak, hogy sejtik-e már miért gondolja mindenki, hogy egy semmirekellő aljadék szarhadék az egész társaságuk
vittore30 módosította - 2022. augusztus 22. - 22:41
Donciccio köszönöm!
Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni Campa ügyben.
Adott egy 8 sebességes hátsó kerékagy, aminek a bal oldali csészéje kuka. Láttam, hogy elvileg létezik hozzá csésze, kónusz. Van esély arra, hogy itthon ezek beszerezhetőek, illetve valaki foglalkozik Campa agyak ilyen szintű szervízével?
Annyit tudok, hogy a 8s sor nem megy fel a 9s és10s rotorra (mint Shimano esetén), de a 8s rotor csereszabatos a 9s-10s rotorral rendelkező golyó-kónuszos (Athena,Veloce stb) agyakkal?
Válaszokat előre is köszönöm!
Imre Zsoltot (Csoltmester) keresd. a facebook-on megtalálod őt. csészéje nem biztos, h lesz. talán kónusz igen. a rotor csere is játszhat, de csak akkor, ha nem ipari csapágyas agyról jön le. athena, és fölötte) őszintén szólva 1xűbb lenne egy másik agy beszerzése. a másik, h az ilyen rotor, ami neked kell spéci záróanyát igényel. ami meg sokszor olyan drága (ha egyáltalán lehet kapni), mint maga az agy. ha maradsz a 8-as rendszernél, akkor jobb egy új agy. azokat hamarabb be lehet szerezni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni Campa ügyben.
Adott egy 8 sebességes hátsó kerékagy, aminek a bal oldali csészéje kuka. Láttam, hogy elvileg létezik hozzá csésze, kónusz. Van esély arra, hogy itthon ezek beszerezhetőek, illetve valaki foglalkozik Campa agyak ilyen szintű szervízével?
Annyit tudok, hogy a 8s sor nem megy fel a 9s és10s rotorra (mint Shimano esetén), de a 8s rotor csereszabatos a 9s-10s rotorral rendelkező golyó-kónuszos (Athena,Veloce stb) agyakkal?
Válaszokat előre is köszönöm!
A vázam nekem 41mm, neked lehet más szabvány (?). CX gépemen uolyan hajtókarom van, mint neked, ilyet vettem már 2x is hozzá a power2max support ajánlására: https://www.bike-com...-brown-standard
Az enyem BBright vaz, szoval mas a BB. No mindegy, az egyik vazambol attettuk a meg jo BB-t a rossz helyere a masik vazba. Mazli, hogy ket kozel egyforma vazam van.
De a tanulsag, hogy mindenbol kell otthon legyen tartalek. Minden masbol van is. (Jo, STI karok nincsenek.)
mondhatni kiépült a szerszámparkom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
A vázam nekem 41mm, neked lehet más szabvány (?). CX gépemen uolyan hajtókarom van, mint neked, ilyet vettem már 2x is hozzá a power2max support ajánlására: https://www.bike-com...-brown-standard
zscs módosította - 2022. május 12. - 06:56
Ja, ugy tunik ki kell venni a cseszet, es max akkor lehet cserelni...
Akkor meg mar mindegy.
Melyik ceg a magyar FSA nagyker?
Az kozepcsapagyam az egyik oldalon teljesen beallt, nem fordul el egyaltalan...
Ez egy press fit FSA csesze. Kerdes, hogy csapagyat lehet ezekben cserelni, vagy csak cseszevel egyutt lehet?
nem ismerem konkrétan a kérdéses alkatrészt, de ahogy mostanában látom: nagyon kevés esetben lehet csak külön csapágyat cserélni. persze lehet, h nem így van,
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Az kozepcsapagyam az egyik oldalon teljesen beallt, nem fordul el egyaltalan...
Ez egy press fit FSA csesze. Kerdes, hogy csapagyat lehet ezekben cserelni, vagy csak cseszevel egyutt lehet?
egy picit elszálltak az árak campa fronton https://www.ebay.com...TUAAOSw2eBhhTTv
azért az ebay árak nem mindig fedik a valóságot.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egy picit elszálltak az árak campa fronton https://www.ebay.com...TUAAOSw2eBhhTTv
a stucni visszaáll? lejjebb megy? ez a gond? sztem be van rohadva a villába a dió, vagy az ék. illetve van még egy opció, de az elég sz@r ügy. a dió szétnyomta a villa nyakát. ebben az esetben lesz egy dudor a villán, és mindig oda fog bemenni a stucni. ha ilyen a villa, akkor az kuka. nálam már 2 tönkrement így. ha a kormánycsapágy a gond, akkor nincsen peremezve a váz, és/vagy a villa korona sincsen megmarva. az utóbbihoz van szerszámom. azt meg tudom csinálni. a váz peremező szerszámot következő hónapban tervezem megvenni. utána abban is tudok segíteni.
igen és is erre spekulálok hogy az ék lent maradt. ha túl magasra felhúzom a stücnit és próbálom becsavarni, bele se kap az ékbe
a tesóm bringáján merült fel érdekesség, Donci biztos tudja a választ
menetes kormányszár van rajta, most a tavasz elején gondolta, lazább egy kicsivel magasabbra állított kormánnyal
megy is a feljebb állítás, de amikor a csavart visszacsavarja akkor feszül a system és szépen visszahúzza a kormányt az eredeti, alacsonyabb helyzetbe
a stucni visszaáll? lejjebb megy? ez a gond? sztem be van rohadva a villába a dió, vagy az ék. illetve van még egy opció, de az elég sz@r ügy. a dió szétnyomta a villa nyakát. ebben az esetben lesz egy dudor a villán, és mindig oda fog bemenni a stucni. ha ilyen a villa, akkor az kuka. nálam már 2 tönkrement így. ha a kormánycsapágy a gond, akkor nincsen peremezve a váz, és/vagy a villa korona sincsen megmarva. az utóbbihoz van szerszámom. azt meg tudom csinálni. a váz peremező szerszámot következő hónapban tervezem megvenni. utána abban is tudok segíteni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a tesóm bringáján merült fel érdekesség, Donci biztos tudja a választ
menetes kormányszár van rajta, most a tavasz elején gondolta, lazább egy kicsivel magasabbra állított kormánnyal
megy is a feljebb állítás, de amikor a csavart visszacsavarja akkor feszül a system és szépen visszahúzza a kormányt az eredeti, alacsonyabb helyzetbe