azért ez abban az időben óriási fejlesztés volt. egyébként nem csak a campa csinált váltókat. még a vittoria is próbálkozott vele. https://velobase.com...um=108&AbsPos=5
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#501
Írta 2022. január 31. - 10:34
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#502
Írta 2022. január 31. - 10:31
különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú
pedig szabványos 22,2 mm-es. sztem a mai bringákhoz szokott szemünknek tűnik túl vékonykának. illetve a váz csövei is nagyobb átmérőjűek, mint a megszokott acél vázak.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#503
Írta 2022. január 29. - 23:18
campy shifting régen nehezebb volt :-)
------------https://www.youtube....cNI------------
vittore30 módosította - 2022. január 29. - 23:18
- donciccio kedveli ezt
#504
Írta 2022. január 29. - 23:07
nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.
nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.
különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú
- donciccio kedveli ezt
#505
Írta 2022. január 29. - 21:50
"https://www.youtube.com/watch?v=9APfJWiVZfE"
merénylet. teljesen nem illik rá a hajtókar és a hátsó váltó. ha már a fékkarnál belőtte az irányt a shi 600 felé akkor én tartottam volna végig. 8-as sor, váltók és hajtókar (amiből a 600-as kifejezetten szép darab) szintén. de valószínűleg nem akart 4 szög tengelyes BB-t. így viszont katyvasz lett
vittore30 módosította - 2022. január 29. - 21:51
#506
Írta 2022. január 10. - 09:10
nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.
donciccio módosította - 2022. január 10. - 09:17
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#507
Írta 2022. január 10. - 09:04
http://labibleduvelo.blogspot.com/p/catalogues.html frankó kis katalógus gyűjtemény.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#509
Írta 2021. december 24. - 01:48
Találkozott már valaki olyan problémával, hogy pattog a felni a hegesztésnél? Menet közben, amikor ez a rész van alul. Fulcrum racing 3 első kerék. Más baja nincs, látható baja nincs, a küllők merevek, nyolcas nincs, csak zavar a pattogása.
szia
gumi,.felniszallag le, felni nemcsak heggesztve van hanem van benne egy közdarab, ami mozog, ez adja a hangot. Fogsz egy pontozot es 3-3 pontot utsz a heggesztes ket oldalara belul, kb 5-10mm tavolsagra az illesztesztol.
udv
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#510
Írta 2021. december 23. - 09:39
azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#511
Írta 2021. december 23. - 09:15
- Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#512
Írta 2021. december 16. - 19:12
https://labibleduvel...umbus-1987.html ez egy 1987-es Columbus katalógus. ebben már szerepel a Max. a Genius 1991-ben jelent meg.
ezen az oldalon elég sok régi katalógus megtalálható. nem minden,de elég sok: http://labibleduvelo...catalogues.html
donciccio módosította - 2021. december 16. - 19:15
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#513
Írta 2021. december 16. - 10:17
könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát.
talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?
se a max, se a genius csöves váznál nincsen merevítés a csapágyház mögött. a genius csőszettnél nem hiszem, h lenne súly limit. legalábbis sehol nem találtam eddig erre vonatkozó infót. pedig már végig nyálaztam minden fellelhető doksit.
ez a gugli fordítós leirata a max csőszettnek:
A MAX koncepció a Columbus kutatásból származik. A használt acél Nivacrom; rendkívüli szívósságának köszönhetően a csövek vastagsága 0,4 mm-re csökkent, így a csövek rendkívül könnyűek. Egy ilyen vékony csőben lévő szabványos rész általában túl rugalmassá teszi a vázat, és így csökkenti a menetteljesítményt. azaz a pedálozás során keletkező energia egy része kerékpár deformációját eredményezné. A MAX cső rugalmasságának optimális szintre csökkentése érdekében a csövek átmérőjét növelni kell. A MAX készletben ez szelektíven történik, a legnagyobb igénybevételnek kitett területeken ellipszis alakú szakaszok felvételével, amelyek a nagy tengelyükkel a feszültség iránya mentén helyezkednek el. A terep által kiváltott igénybevételekkel szemben különösen érzékeny kormányzónában a felső és az alsó csövek hosszirányú síkban vannak nagyobb tengelyekkel. Ezzel szemben az alsó konzol körüli területeken a felső és az alsó csövek főtengelye keresztirányú síkban van, hogy jobban ellenálljon a váltakozó oszcillációnak, amely különösen nagy a sprintek során.
ennél a csőszettnél lapításokkal, és túl méretes csövekkel merevítik a vázat.
ez meg a genius leirata:
Sportoló: A Genius ideális választás versenykeretekhez. A „Differential Shape Butted” koncepciónak köszönhetően a cső súlya biztonságosan csökkent a vázon belüli feszültségeloszlásnak megfelelően. Keretépítő: A Nivacrom acélnak köszönhetően a Genius csövek tartós mechanikai tulajdonságokat biztosítanak. A keret megfelelő összeszerelése érdekében pozícionáló hornyok vannak megjelölve. A Genius AWI hegesztéshez készült, de különböző csövek állnak rendelkezésre füles és sarokforrasztáshoz is.
ennél meg a csövek belsejében van a terhelésnek megfelelő merevítés. ez a "differential shape butted" koncepció. kerek a keresztmetszete a csöveknek. a a felső cső, és az alsó cső enyhén túl méretes.
KÉT OLDALSÁV. = Differential Shape Butted Vannak olyan használati feltételek, amelyek eltérő feszültségeloszlással járnak ugyanazon a szakaszon; ez azt jelenti, hogy a könnyedség javítható, ha azonosítjuk a szakaszok azon részeit, ahol a vastagság csökkenthető. A vastagságok a hossztengelyhez képest aszimmetrikusak, azaz a vastagságok ugyanazon merőleges szakaszon változhatnak.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#514
Írta 2021. december 15. - 21:45
könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát.
talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?
- donciccio és Vejne kedveli ezt
#515
Írta 2021. december 15. - 15:34
A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. Sok mókát véle!
nem középkategóriás cső szett ez. ugyanolyan ötvözet, mint a Genius, amiből a Bianchi-m készült. http://framebuilding.com/Genius.htm ez a Genius. http://framebuilding.com/Max.htm ez meg a Max.
kellene egy Bianchi is ebből a csőszettből. létezett is. Proto Max volt a neve. kb ilyen: https://veloseven.co...-dyna-lite.html erre a vázra rá kellene pattintani egy 2007-es 10-es Record szettet, és mehetne bele a Shamal kerékszettem. ez lenne a síkra való járgányom. a Genius meg lenne a mászós bicaj.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#516
Írta 2021. december 15. - 14:14
#517
Írta 2021. december 15. - 13:05
ez lesz az új téli bringám. Columbus Max csövekből épült a váz. sajna a villa nem eredeti. egy sks raceblade pro xl sárvédő szett lesz rajta. majd csinálok még hozzá kiegészítő toldalékokat,mert az nem egy teljes sárvédő. a váz nem könnyű. 2030 gramm,de kiváló menettulajdonságai vannak. merevebb,mint a Bianchi-m. főleg a középrésznél,és a hátsó villánál érezhető ez. az irányítása meg ugyanolyan,mint a Bianchi-nak.
A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. Sok mókát véle!
- donciccio kedveli ezt
#518
Írta 2021. december 15. - 11:32
...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be!
írnék én többet, de eltűntem kb mindenhonnan. PH, FB, bikemag.. Külföldi fórumokról is. ... : ) Gyakorlatilag megszűntem. Egész évben kétszer akasztottam le az országútit a kampóról, csak azért, hogy nyomást tegyek a gumiba, szerintem 30km-t nem tekertem sportcélzattal az évben
Vejne módosította - 2021. december 15. - 11:32
#519
Írta 2021. december 15. - 09:31
...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be!Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok
Már csak arn nincs meg. Valaki tud róla?
Kisherceg módosította - 2021. december 15. - 09:31
- Rabbit és donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#520
Írta 2021. december 15. - 06:58
"https://www.youtube.com/watch?v=qMz08o06eBQ"
nem tudtam hogy a Favoritokat Reynolds-ból rakták össze
Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok
- Kisherceg, Rabbit és donciccio kedveli ezt