Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#501
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

campy shifting régen nehezebb volt :-)

 

------------https://www.youtube....cNI------------

azért ez abban az időben óriási fejlesztés volt. egyébként nem csak a campa csinált váltókat. még a vittoria is próbálkozott vele. https://velobase.com...um=108&AbsPos=5


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#502
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú

pedig szabványos 22,2 mm-es. :) sztem a mai bringákhoz szokott szemünknek tűnik túl vékonykának. illetve a váz csövei is nagyobb átmérőjűek, mint a megszokott acél vázak.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#503
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

campy shifting régen nehezebb volt :-)

 

------------https://www.youtube....cNI------------


vittore30 módosította - 2022. január 29. - 23:18

  • donciccio kedveli ezt

#504
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg

 

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg

különben ez a bicód is jól néz ki. egyedül furcsa (szemre) a stucni szára túl karcsú


  • donciccio kedveli ezt

#505
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

"https://www.youtube.com/watch?v=9APfJWiVZfE"

 

merénylet. teljesen nem illik rá a hajtókar és a hátsó váltó. ha már a fékkarnál belőtte az irányt a shi 600 felé akkor én tartottam volna végig. 8-as sor, váltók és hajtókar (amiből a 600-as kifejezetten szép darab) szintén. de valószínűleg nem akart 4 szög tengelyes BB-t. így viszont katyvasz lett


vittore30 módosította - 2022. január 29. - 21:51


#506
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

nem is értem,h miért ragaszkodtam eddig a fix sárvédőkhöz. smile.png azért ez a levehető verzió,amit mostanában használok elég praktikus tud lenni. pl a 7végén sem kellett,mert csont száraz volt minden. na meg a takarítás is 1xűbb. talán annyit még lehetne módosítani a bringán,h a váltó bovden házakat,a kormánynál,kicsit rövidebbre vágom. nem zavaró. jól is vált,de kicsit nagy a hajlás. egyébként most más irányban vezettem el a bovdeneket a kormányon, a bandázs alatt. érdekes módon jobban vált,mint a régebbi verzió. lehet,h kisebb a törés az ergónál. talán ezért.

 

22_7989.jpg


donciccio módosította - 2022. január 10. - 09:17

  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#507
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

 http://labibleduvelo.blogspot.com/p/catalogues.html frankó kis katalógus gyűjtemény. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#508
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
Pillanatragasztó ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#509
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy pattog a felni a hegesztésnél? Menet közben, amikor ez a rész van alul. Fulcrum racing 3 első kerék. Más baja nincs, látható baja nincs, a küllők merevek, nyolcas nincs, csak zavar a pattogása.


szia
gumi,.felniszallag le, felni nemcsak heggesztve van hanem van benne egy közdarab, ami mozog, ez adja a hangot. Fogsz egy pontozot es 3-3 pontot utsz a heggesztes ket oldalara belul, kb 5-10mm tavolsagra az illesztesztol.

udv

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#510
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. :) vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. :D nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. :D meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük. 

 

tn_20_7924.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#511
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://foto.testbik...622/20_7924.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#512
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

https://labibleduvel...umbus-1987.html ez egy 1987-es Columbus katalógus. ebben már szerepel a Max. a Genius 1991-ben jelent meg. 

 

ezen az oldalon elég sok régi katalógus megtalálható. nem minden,de elég sok: http://labibleduvelo...catalogues.html


donciccio módosította - 2021. december 16. - 19:15

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#513
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?

se a max, se a genius csöves váznál nincsen merevítés a csapágyház mögött. a genius csőszettnél nem hiszem, h lenne súly limit. legalábbis sehol nem találtam eddig erre vonatkozó infót. pedig már végig nyálaztam minden fellelhető doksit. :)

 

ez a gugli fordítós leirata a max csőszettnek:

 

A MAX koncepció a Columbus kutatásból származik. A használt acél Nivacrom; rendkívüli szívósságának köszönhetően a csövek vastagsága 0,4 mm-re csökkent, így a csövek rendkívül könnyűek. Egy ilyen vékony csőben lévő szabványos rész általában túl rugalmassá teszi a vázat, és így csökkenti a menetteljesítményt. azaz a pedálozás során keletkező energia egy része kerékpár deformációját eredményezné. A MAX cső rugalmasságának optimális szintre csökkentése érdekében a csövek átmérőjét növelni kell. A MAX készletben ez szelektíven történik, a legnagyobb igénybevételnek kitett területeken ellipszis alakú szakaszok felvételével, amelyek a nagy tengelyükkel a feszültség iránya mentén helyezkednek el. A terep által kiváltott igénybevételekkel szemben különösen érzékeny kormányzónában a felső és az alsó csövek hosszirányú síkban vannak nagyobb tengelyekkel. Ezzel szemben az alsó konzol körüli területeken a felső és az alsó csövek főtengelye keresztirányú síkban van, hogy jobban ellenálljon a váltakozó oszcillációnak, amely különösen nagy a sprintek során.

 

ennél a csőszettnél lapításokkal, és túl méretes csövekkel merevítik a vázat.

 

ez meg a genius leirata:

 

Sportoló: A Genius ideális választás versenykeretekhez. A „Differential Shape Butted” koncepciónak köszönhetően a cső súlya biztonságosan csökkent a vázon belüli feszültségeloszlásnak megfelelően. Keretépítő: A Nivacrom acélnak köszönhetően a Genius csövek tartós mechanikai tulajdonságokat biztosítanak. A keret megfelelő összeszerelése érdekében pozícionáló hornyok vannak megjelölve. A Genius AWI hegesztéshez készült, de különböző csövek állnak rendelkezésre füles és sarokforrasztáshoz is.

 

ennél meg a csövek belsejében van a terhelésnek megfelelő merevítés. ez a "differential shape butted" koncepció. kerek a keresztmetszete a csöveknek. a a felső cső, és az alsó cső enyhén túl méretes. 

 

KÉT OLDALSÁV. = Differential Shape Butted Vannak olyan használati feltételek, amelyek eltérő feszültségeloszlással járnak ugyanazon a szakaszon; ez azt jelenti, hogy a könnyedség javítható, ha azonosítjuk a szakaszok azon részeit, ahol a vastagság csökkenthető. A vastagságok a hossztengelyhez képest aszimmetrikusak, azaz a vastagságok ugyanazon merőleges szakaszon változhatnak.

 

dsb.gif


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#514
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

könnyen lehet hogy a középrésznél érzett különbség a középcsapágyház mögötti merevítő cuccnak köszönhető, ami összefogja a két láncvillát. 

 

talán 100 gr plusz súlyt se jelent, de ezek szerint merevségben ott van. btw a genius csövekből készült vázakhoz nincs tömeglimit (mármint a használóé...persze tudom téged nem érint) ?


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#515
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. smile.png Sok mókát véle!

nem középkategóriás cső szett ez. :D ugyanolyan ötvözet, mint a Genius, amiből a Bianchi-m készült. :) http://framebuilding.com/Genius.htm ez a Genius. http://framebuilding.com/Max.htm ez meg a Max. 

 

kellene egy Bianchi is ebből a csőszettből. :D létezett is. Proto Max volt a neve. kb ilyen: https://veloseven.co...-dyna-lite.html erre a vázra rá kellene pattintani egy 2007-es 10-es Record szettet, és mehetne bele a Shamal kerékszettem. :) ez lenne a síkra való járgányom. a Genius meg lenne a mászós bicaj. :D 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#516
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Szia Vejne! Jó újra látni itt! smile.png



#517
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ez lesz az új téli bringám. smile.png Columbus Max csövekből épült a váz. sajna a villa nem eredeti. egy sks raceblade pro xl sárvédő szett lesz rajta. majd csinálok még hozzá kiegészítő toldalékokat,mert az nem egy teljes sárvédő. a váz nem könnyű. 2030 gramm,de kiváló menettulajdonságai vannak. merevebb,mint a Bianchi-m. főleg a középrésznél,és a hátsó villánál érezhető ez. az irányítása meg ugyanolyan,mint a Bianchi-nak. 

 

A biológiát, pardon, fizikát nem lehet meghágni, a nagy csőátmérők, vastagabb falú csövek azért sokat jelentenek, még, ha az ötvözetben van is némi különbség. Igazából ezeket a középkategóriás "igásló-csőszetteket" én sokra tartom napi használatra, főleg nagyobb méretű vázaknál, testesebb ridereknél. :) Sok mókát véle!


  • donciccio kedveli ezt

#518
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be! wink.png
 

írnék én többet, de eltűntem kb mindenhonnan. PH, FB, bikemag.. Külföldi fórumokról is. ... : ) Gyakorlatilag megszűntem. Egész évben kétszer akasztottam le az országútit a kampóról, csak azért, hogy nyomást tegyek a gumiba, szerintem 30km-t nem tekertem sportcélzattal az évben :)


Vejne módosította - 2021. december 15. - 11:32


#519
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok :o :o

...és feltűnt Vejne is, aki még régebben járt erre! Azt hittem, már sosem köszönsz be! ;)

Már csak arn nincs meg. Valaki tud róla?

Kisherceg módosította - 2021. december 15. - 09:31

  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#520
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

"https://www.youtube.com/watch?v=qMz08o06eBQ"

 

nem tudtam hogy a Favoritokat Reynolds-ból rakták össze

Is. Itthon azért ritka madár az olyan csehség. : ) Amiket én szoktam látni, sokszor lemezpapucsos-méterhosszú tengelytávos túradarabok :o :o 


  • Kisherceg, Rabbit és donciccio kedveli ezt