Igyál vizet ! Az nem ragad.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#5121
Posted 2015. July 15. - 00:22

#5122
Posted 2015. July 14. - 22:32

Egy ideje eleg lassu a hatso valtasom, mar csereltem bowdent is, de nem sokaig javitott a helyzeten. Ma rajottem mi a baj. A kulacsom nem zar jol, es a DM-s izo cucc elkepesztoen ragados, ha a viz elparolog belole. Szoval kiszivarog a kulacsbol a lotty, lefolyik a vazra, onnan a kozepcsapagy ala, a bowdenvezetobe, es konkretan beragasztja a bowdent. Kattintok, es nem tortenik semmi, annyira ragad. 1-2 masodpercbe is beletelik, mire elkezd kerregni a lanc, es utan 1-2 mp es mar valt is!
Van olyan kulacs, ami abszolut nem szivarog? Ez most Zefal, de van Born-os is, asszem az Tacx gyartmany, az is ugyanolyan rossz.
#5123
Posted 2015. July 14. - 22:27

#5124
Posted 2015. July 14. - 14:57

#5125
Posted 2015. July 14. - 12:23

nekem simán kijön,kiengedett féknél. nekem is távol vannak a fékbetétek a felnitől.
na este megmérem a felni-fékpofa távot
addig ezt a rettenetet elemezzük http://road.cc/sites...pierre - 10.jpg, innen http://road.cc/content/feature/156398-bikes-2015-tour-de-france , nem semmi hogy 1 db SRAM csapat maradt
#5126
Posted 2015. July 14. - 07:44

Már említettem Donci-nak, hogy vannak érdekességek a 25-s külsővel, legalábbis nálam. A felni cxp 33, valószínűleg szűkebb mint amit pl a TDF-n pörgetnek (karbon), szóval ezért van az nálam hogy a felnihez beállított féket kinyitva sem tudom a 25-ös kereket kivenni, kivéve ha leeresztem vagy eleve defektes. ráadásul az első fékem alapból távolabbra van állítva a felnitől mint a hátsó. nem zavaró, de egy versenyzőnek szopó lenne ez a felállás, vagyis hogy felpumpált kereket nem tudna visszatenni
nekem simán kijön,kiengedett féknél. nekem is távol vannak a fékbetétek a felnitől.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5127
Posted 2015. July 14. - 07:41

Ez nem kerdes. Szegyen gyalazat lenne, ha a regi jobb lenne. Azokat meg szemmel terveztek.
nem vagyok biztos benne,h annyival rosszabb,mint amit a marketingesek erőltetnek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5128
Posted 2015. July 13. - 21:56

http://www.reynoldsc...is-wider-better
Nincs nagy eltérés? Csupán a mai szélesebb felnikre szélesebb gumi való&azzal lesz egységesebb a gumi-felni kettős, lesz hatékonyabb a rendszer légellenállás szemponjtából.
Csak őszinte leszek.. 24mm-es gumi 17.5mm belső szélességű felni kombó után a hátam közepére sem kívánom a 20-as gumikat 13mm-es csirkeráfon.
Ha a sajat kerekeihez hasonlitja, akkor nem csodalom, hogy nem lat kulonbseget. A rzr nem egy aero bajnok. Meghat hol volt 1989-ben 60mm-es felni? Vagy 80-as? Tomegrol meg ugye...
Edited by ave, 2015. July 13. - 22:00.
#5129
Posted 2015. July 13. - 14:18

Inkabb az a trukk, hogy ha megmered nincs 25mm szeles.
Volt nalam kolcson egy Stan's kerek, 23-as Specialized gumikkal, az kb. 26mm szeles volt vonalzoval merve. Szemre kapasbol 25-osnek saccoltam, de a felirat egyertelmuen 23-as volt. Nem is volt konnyu betenni a vazba.
A felni belső szélessége döntő a felrakott gumi csak akkor adja a gyári méretét ha a megfelelő felnire kerül.
25-ös hutchinson gumi régi mavic mavic open 4cd felnin inkább 22-es. míg 24-es Lithion2 Ksyrium elite-n inkább 25-ös. Szóval a szám a gumin csak tájékoztató jellegű de minél régebbi a felni, annál keskenyebb és annál keskenyebbre fog fújódni a gumi is rajta.
#5130
Posted 2015. July 13. - 14:07

Inkabb az a trukk, hogy ha megmered nincs 25mm szeles.
Volt nalam kolcson egy Stan's kerek, 23-as Specialized gumikkal, az kb. 26mm szeles volt vonalzoval merve. Szemre kapasbol 25-osnek saccoltam, de a felirat egyertelmuen 23-as volt. Nem is volt konnyu betenni a vazba.
De van, pont 25mm a durranó.
A sebesség mindent megold.
#5131
Posted 2015. July 13. - 14:04

Ez nem kerdes. Szegyen gyalazat lenne, ha a regi jobb lenne. Azokat meg szemmel terveztek.
http://www.reynoldsc...is-wider-better
"I recently reviewed wheel wind tunnel data that I collected in 1989, and it surprised me to see that the overall aerodynamic drag values were similar to drag values of wheels manufactured and tested in 2014. With all of the significant advancements that have occurred in wheel design in the last twenty-five years, how is it possible that wheel drag has not improved significantly?
The answer is clear when we examine trends in tire diameters. During the late 1980s and early 1990s, 18 mm and 19 mm tires were popular. Because tire diameters were often smaller than rim widths, the separated airflow easily re-attached. As a result, aerodynamic drag values were similar to today’s.
Today’s drag values – derived from 25 mm tires mounted to a 25 mm or 26 mm rims - have a similar relationship to the tires and wheels from the late 1980s and early 1990s. The key similarity is that the separated airflow can re-attach, and this enhances aerodynamics. "
Nincs nagy eltérés? Csupán a mai szélesebb felnikre szélesebb gumi való&azzal lesz egységesebb a gumi-felni kettős, lesz hatékonyabb a rendszer légellenállás szemponjtából.
Csak őszinte leszek.. 24mm-es gumi 17.5mm belső szélességű felni kombó után a hátam közepére sem kívánom a 20-as gumikat 13mm-es csirkeráfon.
#5132
Posted 2015. July 13. - 13:42

Inkabb az a trukk, hogy ha megmered nincs 25mm szeles.
Volt nalam kolcson egy Stan's kerek, 23-as Specialized gumikkal, az kb. 26mm szeles volt vonalzoval merve. Szemre kapasbol 25-osnek saccoltam, de a felirat egyertelmuen 23-as volt. Nem is volt konnyu betenni a vazba.
Fék nem berhálható meg, hogy nagyobbra nyíljon?
#5133
Posted 2015. July 13. - 13:41

a másik meg legyen egy új kerékszett. pl egy bora ultra 50,vagy egy hasonló mavic
tudom,h tömegben,merevségben nem versenyezhetnek egymással,de légellenállás szempontjából szerintetek melyik a hatékonyabb? szerintem a régebbi. a gumiknál természetesen mindegyikhez a megfelelő. a régi,keskenyhez max 21-es (inkább vékonyabb),az újhoz mehet a szélesebb gumi. amelyik passzol hozzá. a képzeletbeli kerékpár,amibe berakjuk a gurigákat meg nem egy aero vázas vlmi.
kinek mi a véleménye?
Ez nem kerdes. Szegyen gyalazat lenne, ha a regi jobb lenne. Azokat meg szemmel terveztek.
#5134
Posted 2015. July 13. - 13:39

Én ki tudom venni a 25-ös gumis 19-es felnis kerekemet a fék kinyitása nélkül is. A trükk az hogy bent fognak a fékeim.
Inkabb az a trukk, hogy ha megmered nincs 25mm szeles.
Volt nalam kolcson egy Stan's kerek, 23-as Specialized gumikkal, az kb. 26mm szeles volt vonalzoval merve. Szemre kapasbol 25-osnek saccoltam, de a felirat egyertelmuen 23-as volt. Nem is volt konnyu betenni a vazba.
- vittore30 and petter78 like this
#5135
Posted 2015. July 13. - 12:39

http://www.wiggle.co...-road-wheelset/
Ezen mi a franc kerül ennyibe? a két felni kb. 90 euró
az agyszett (Novatec) kb. 100 euró.
Munkadíj? 80-85 kg? Hahaha, nagyon nem masszív!
más:
http://www.slowbuild...uct-11833222527
MJani: 15.555 hsz? az ötös!
Edited by Vejne, 2015. July 13. - 12:43.
#5136
Posted 2015. July 13. - 12:03

Már említettem Donci-nak, hogy vannak érdekességek a 25-s külsővel, legalábbis nálam. A felni cxp 33, valószínűleg szűkebb mint amit pl a TDF-n pörgetnek (karbon), szóval ezért van az nálam hogy a felnihez beállított féket kinyitva sem tudom a 25-ös kereket kivenni, kivéve ha leeresztem vagy eleve defektes. ráadásul az első fékem alapból távolabbra van állítva a felnitől mint a hátsó. nem zavaró, de egy versenyzőnek szopó lenne ez a felállás, vagyis hogy felpumpált kereket nem tudna visszatenni
Én ki tudom venni a 25-ös gumis 19-es felnis kerekemet a fék kinyitása nélkül is. A trükk az hogy bent fognak a fékeim.
A sebesség mindent megold.
#5137
Posted 2015. July 13. - 11:38

Már említettem Donci-nak, hogy vannak érdekességek a 25-s külsővel, legalábbis nálam. A felni cxp 33, valószínűleg szűkebb mint amit pl a TDF-n pörgetnek (karbon), szóval ezért van az nálam hogy a felnihez beállított féket kinyitva sem tudom a 25-ös kereket kivenni, kivéve ha leeresztem vagy eleve defektes. ráadásul az első fékem alapból távolabbra van állítva a felnitől mint a hátsó. nem zavaró, de egy versenyzőnek szopó lenne ez a felállás, vagyis hogy felpumpált kereket nem tudna visszatenni
#5138
Posted 2015. July 13. - 11:07

Jó, legyen akkor légellenállás szempontjából jó a régi keskeny gumival.
De én jobban szeretek ballonosabb külsővel, kissé alacsonyabb nyomással menni.
#5139
Posted 2015. July 13. - 10:01

fogalmam nincs, de a kérdés adott egy jó ötletet. kellene csinálni egy kézműves/garázs szélcsatornás teszthelyszínt. lenne benne egy görgő és egy ventillátor, meg vakításnak egy laptop. az üveg mögé pedig fehérköpenyes tudósokkal fokoznánk a hitelességet :-)
tudtam én,h ide kell írnom.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5140
Posted 2015. July 13. - 09:57

egy kis vita indító témát vetnék föl.
adott két aero,magas felnis kerékszett. egy régi campa shamal 12 hpw kerékszett. így néz ki,aki esetleg nem emlékszik rá:
a másik meg legyen egy új kerékszett. pl egy bora ultra 50,vagy egy hasonló mavic
tudom,h tömegben,merevségben nem versenyezhetnek egymással,de légellenállás szempontjából szerintetek melyik a hatékonyabb? szerintem a régebbi. a gumiknál természetesen mindegyikhez a megfelelő. a régi,keskenyhez max 21-es (inkább vékonyabb),az újhoz mehet a szélesebb gumi. amelyik passzol hozzá. a képzeletbeli kerékpár,amibe berakjuk a gurigákat meg nem egy aero vázas vlmi.
kinek mi a véleménye?
fogalmam nincs, de a kérdés adott egy jó ötletet. kellene csinálni egy kézműves/garázs szélcsatornás teszthelyszínt. lenne benne egy görgő és egy ventillátor, meg vakításnak egy laptop. az üveg mögé pedig fehérköpenyes tudósokkal fokoznánk a hitelességet :-)
- donciccio likes this