Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#481
Írta 2022. december 02. - 19:13

Egy dolgot tennék hozzá: sp41 házat használok, műanyag kupakokkal és köszörült bovdennel. Utóbbi márkáját kb sose figyelem, ami a legfinomabb tapintásra, azt veszem. 😁 Amit Don írt, hogy kijönnek a szálak, valid, én is tapasztalom, de nem szokott gondot okozni. Összerakás után beállítom, max egy alkalommal finomítani, de ennyi.
- Rabbit és donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#482
Írta 2022. december 02. - 11:30

A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.
Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.
Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)
Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
oké, h le lesz köszörülve a ház vége, de az csak egy ideik marad olyan amilyen. ha meghajlik a ház, akkor már el fognak tolódni a házban lévő acél szálak. másrészről a műanyag kupak engedi, h a ház palástja deformálódjon. a kupak vele együtt hajlik, deformálódik. a bevonatos bovdenek csak némelyike jó. jobb szeretem a sima köszörült, rozsdamentes verziót. annál nincsen az említett probléma, h beleragad a házba a lekopott bevonat. van egyébként a campának is bevonatos bovdene. ez csak váltó bovden. rohadt drága. jó lenne kipróbálni, de az ára nekem sok. ez a komplett szett: https://www.bike24.com/p29598.html 40 akárhány euró. ez meg a fullos váltó bovden szett: https://www.bike24.com/p2294922.html 80 euró. és ebben csak a váltó bovdenek vannak.
kipróbáltam ezt a aliexpress-es alu bogyókból álló bovdenház készletet is. lehet, h könnyebb, mint az acél, de elég siralmas a súrlódása, pedig van kenőanyag a teflonszálakban. még a féknél elmegy, de a váltónál elég gáz.
a mostani váz trendek se segítik elő a bovden cserét. ezt azért szeretném kiemelni. vesz vlki egy ultegrás aero országúti gépet, aztán csodálkoznak, h amikor bovden cserére lenne szükség, akkor elég komoly pénzeket kérnek a műhelyekben.
másrészről meg elég vicces, h ezt baromi könnyen meg lehetne oldani, de kevés gyártó áll bele, h a vázon belül legyen vezető. érdekes módon az acél vázaknál ezt már vagy 40 éve meg tudják csinálni. a legnagyobb baromságnak gondolom azt, h a stucniban, homlok csövön keresztül vezetik a bovdeneket. a kormányzásba is egy fölösleges súrlódást tesznek, meg a bovdeneknek sem használ. oké, h az elektromos cuccoknál ez már nem akkora probléma, de a fékcsöveket is oda vezetik.
donciccio módosította - 2022. december 02. - 11:40
- Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#483
Írta 2022. december 01. - 14:57

és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.
A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.
Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.
Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)
Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
- donciccio kedveli ezt
#484
Írta 2022. december 01. - 14:17

már írtam, h a téli bringámon rossz helyen van az első váltó konzolja. hétfőn elcsesztem az első váltóba fúrt menetet, így rákényszerültem vlmi megoldásra. mára sikerült eredményt elérni. innen indultam:
kinagyítva látszik, h a konzol túl alacsonyan van. vagyis már csak volt. bevallom őszintén, előszőr nem tudtam mitévő legyek. több megoldáson is gondolkodtam. olyan is megfordult a fejemben, h a megmarad a konzol, és vlmi kiegészítő bizbazt szerkesztek hozzá. aztán maradtam a bilincsnél, ami kézenfekvő lenne, ha kör keresztmetszetű lenne az ülő cső.... de ovális, miután a columbus max az ilyen. szóval maradtam a bilincses megoldásnál. ez volt a legkevesebb meló talán. kedden rendeltem bilincset, tegnap lefűrészeltem, meg vlmennyire lereszeltem a konzol maradékát. ma meg össze raktam. alu alátétekkel próbáltam megoldani, h mégis vlmennyire kör formát vegyen fel a felfogatásra szánt hely. ilyen lett a végeredmény:
nem tökéletes, de talán most megteszi. lehet, h kell még variálnom az alátétekkel, mert akár el is tud fordulni a váltó, amikor felrakja a láncot.
nem ez a tuti megoldás. az az lett volna, h egy szaki új konzolt forraszt fel a vázra, de most ebből tudtam főzni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#485
Írta 2022. november 30. - 11:12

kicsit még visszatérve a fékváltókarokhoz, és ebből kiindulva a bovdenekhez.
néhány éve, amikor megjelent az ekar szett, akkor egy magát bringás újságírónak tartó ember (aki egyébként emlékeim szerint még a bikkmakkra is írt) azon nevetgélt a fb-on, h milyen hosszú váltó bovdenház csatlakozik a hátsó váltóhoz ennél a szettnél. aztán vlki egy kommentben leoltotta, h az nem volt gond, h kb 15 évig nem tudta a shimi berakni a bovdeneket a bandázs alá? na mind1. még vergődött vlmit ez az ember, aztán annyiban maradt a dolog.
ez nem is olyan fontos eset, csak éppen az ilyen emberek miatt is lett olyan megítélése idehaza a campának, mint amilyen.
szóval fékváltókarok, és bovden. a shimi hőscincér korszaka tehát a fityegő, libegő váltó bovdenek sztem nem véletlenül voltak úgy vezetve, ahogy. egyrészt összefügg a bovden húzással, és magával a mecanikával is. annyit talán érdemes tudni, h a bandázs alatt vezetett bovden nagyobb súrlódást eredményez, és ezt akár nagyobb bovden húzással is ki lehet küszöbölni. amikor a shimi tutira akart menni, akkor alkalmazta is ezt a dolgot. példa rá a 8-as dura ace. ez a kívül vezetett bovden egyébként elég jól működött. a gond akkor kezdődött, amikor a bandázs alá rakták be a bovdeneket. onnantól több lett a bovden szakadás. (nagyobb súrlódás)
és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#486
Írta 2022. november 29. - 21:08

- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#487
Írta 2022. november 29. - 19:41

https://velo-orange....use-frame-saver nem olyan régen láttam egy váz építős videót, amiben egy ilyen spray-el kezelték le egy váz belső részeit. érdekes. nem tudom, h hol lehet kapni. ennek még nem jártam utána, de gyanítom, h itthon nem találnék.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#489
Írta 2022. november 29. - 11:02

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.
Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.
Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.
A record az minimum ultegra szint, nem?
a record az dura ace szint. illetve most nem az. mert vissza hozták a super recordot is. na ez nagyon nem megy a campának. átneveznek, meg ilyenek, és nem mindig tudni, h melyik micsoda. a centaur szett előszőr mtb szett volt, aztán később megint megjelent, de akkor már egy 105-ös szintű országúti szett lett belőle. 2 dologban nagyon a mezőny aljában van a campa. a marketing, és az elnevezések.
ahogy én látom, itthon azért nem terjedt el igazán a campa, mert jött ez a "szarolasz" hozzáállás. pedig sokan versenyeztek a 90-es évekig campával. a 90-es évektől változott sokat a dolog.
volt szerencsém a rejtett bovdenes shimi sti karokhoz, de csak állványon szórakoztam velük. ezeknél gyakori a bovden szakadás, és elég rossz helyen ráadásul. nehéz kiszedni a beleszakadt bovden véget. ennél a típusnál erősen ajánlott legalább évente cserélni a bovdent, és nem vlmi gagyira, ha van rá mód.
egyébként igen. mindegyik gyártónál vannak, voltak félrement tervezések. a shiminél egyértelműen a 9-es szettek a legrosszabbak. még a bikkmakkon is volt a 9-es 105-ös szettről egy hosszútávú teszt. egy éven belül olyan kopások voltak azon a szetten, h azt nehéz alul múlni. de elég megnézni a használt piacot. 9-es shimi szettből alig találni vlmit. még bringán se. kivéve a dura ace-t. az meg volt építve. a campánál is volt egy csomó félrement dolog. volt egy alsó kategóriás ergo mechanika, ami full gagyi. azt kerülni kell. aztán ott van a power torque hajtóművük is. az se vlmi nagy eresztés. azt is jobb kerülni. ellenben az ultra torque ott van a szeren. a shiminél még most is van gond a hajtóművek terén. a dura ace, ultegra hajtókarok ragasztva vannak, és bizonyos időjárási körülmények között elengedi a ragasztó. ha ilyet lát az ember a használt piacon, akkor nagyon meg kell nézni, h nincsen e rajta repedés, vagy ilyesmi.
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#490
Írta 2022. november 29. - 00:53

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.
Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.
Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.
A record az minimum ultegra szint, nem?
Rabbit módosította - 2022. november 29. - 00:54
- Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#491
Írta 2022. november 28. - 19:10

Tudom, hogy a létezik ez a campa fétis, én nem használtam ergopowert, csak próbaszinten, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont van két bicajon is 5800-as sti-om, meg előtte is volt ez-az, de soha eszembe sem jutott szétszedni, egyiket sem.
alapból nem kell szétszedni az sti karokat, de történhet bukás, vagy más egyéb, amikor jó lenne kicserélni benne egy alkatrészt. miután alkatrész sincsen hozzá, így elég problémás lehet a dolog. van, h csak egy rugót kellene cserélni, de ehhez kell egy donor kar. ezért gond sztem, h nehézkesen javítható az sti. a bukásnál megsérült sti karral is csak annyit lehet csinálni, h kicseréli az ember. az meg elég zsebbe nyúlós tud lenni. a campánál ez jóval 1xűbb. sok alkatrész van a használt piacon, és új cuccokat is lehet kapni. egyébként a campa le is írja a szerelési doksijában, h x km után szét kellene szedni, és cserélni néhány alkatrészt.
használtam én is shimit. az első bringámon exage 500-as váltó szett volt. 2x7 fokozat. alsó csöves váltókarokkal. elég jól működött. aztán campám lett. egy stratos szettet nyúztam évekig. avval versenyeztem. kb évi 20 ezer kil ment bele, és tök jól működött. még az is alsó csöves váltós volt. aztán váltottam rx100-as szettre. na ott ért néhány csalódás. már volt sti karom, de nem úgy váltott, mint akár a stratos, vagy az exage 500-as szett. egy rosszabb úton eltörött az rx100-as váltóm. 9-es 105-re lett cserélve, de annyira gagyi volt, h az már nevetséges volt. 1 éven belül kikopott, és lógott a váltó. soha többé nem lehetet beállítani normálisan. utána lett campám megint. előszőr csak veloce, aztán record. hát... ég, és föld, még a veloce is a 105-rx100-hoz képest. a veloce karokat használom még most is a téli bicajomon. a record, meg record marad a pokolban is. megfelelő karbantartás mellett nagyon sokáig pontos marad a váltás. a shiminél ezt nem látom. nagyon hamar kopnak. ezt már csak a műhely tapasztalatomra alapozom. dolgoztam néhány bringa boltban, így láttam sok kopott lógó shimi váltót pl. sztem az is érdekes, h kisebb, vagy tömeg mellett tartósabb a campa. legalábbis a régebbi 10-11-es cuccok. 12-est még nem láttam. az elektromos váltókból meg még csak shimivel találkoztam. most nem tudom mi a helyzet, de a régebbi campa cuccokról biztosan állítom, h tartósabbak. meg szebbek is.
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#492
Írta 2022. november 28. - 17:24

https://www.youtube....3fKCBKQk&t=891s vs https://www.youtube....OocYpHXJ3Y&t=3s
egy pöttyet 1xűbb a campa ergo, mint egy sti
Tudom, hogy a létezik ez a campa fétis, én nem használtam ergopowert, csak próbaszinten, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont van két bicajon is 5800-as sti-om, meg előtte is volt ez-az, de soha eszembe sem jutott szétszedni, egyiket sem.
- Kisherceg és donciccio kedveli ezt
#493
Írta 2022. november 28. - 08:46

https://www.youtube....3fKCBKQk&t=891s vs https://www.youtube....OocYpHXJ3Y&t=3s
egy pöttyet 1xűbb a campa ergo, mint egy sti
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#494
Írta 2022. november 26. - 10:52

másik yt csatorna: https://www.youtube....ORLDBIKEVINTAGE kár, h egy szót nem értek belőle. talán spanyol. biztos informatív lehet, mert egy csomó campa cuccról beszél benne a csajszi. meg pl a zeus-ról is. ő is szerel össze bringákat, csak éppen nem olyan szakértelemmel, mint a szlovák, v cseh szerelő.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#495
Írta 2022. november 20. - 19:23

http://veterankerekp...310&gid=2790021 na tessék. guglizik az ember egy kicsit, és ilyenekre bukkan.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#496
Írta 2022. november 20. - 19:18

https://www.youtube....ageBikes/videos már régóta követem ezt a csatornát. sok érdekes gép fordul meg a szerelő keze alatt. azért az is elég komoly, h ennyi spéci favorit bringára rálelnek. legutóbb is egy favoritot rakott össze az emberünk.
https://www.youtube....h?v=jlrgHpX-fGg ez volna az. régi dura ace szett került rá. ami érdekes lehet, az a hátsó papucsok beállítása. az első váltó konzolja is problémás volt. nekem is hasonló gondom van a téli bringámon, csak nekem túlzottan lentre került.
https://www.youtube....h?v=qMz08o06eBQ ez egy reynolds csöves favorit. ilyet láttam fotókon a neten.
https://www.youtube....h?v=E2Fe6L5BmCU ez is favorit. régi tt bringa. megvan a gyártója is. benne van a videóban.
https://www.youtube....h?v=7nJr2iob7jM ezt szerintem sokan ismerjük. a cocializmusban, ha nagy szerencséd, és kapcsolatod volt, akkor lehetett egy ilyened.
https://www.youtube....KfNmkJfus&t=84s ez is egy f1 special. itt is dura ace került rá.
https://www.youtube....h?v=BArzAF8SBeo ez az előző bringa váza. festés után gatyába rázza a közép részt a szerelő.
https://www.youtube....nYOolVbA&t=985s ez meg egy cyclo cross favorit.
egyébként vlmi hasonló szisztéma szerint készülhettek el ezek a favorit gépek, mint nálunk. a csepel kerékpár gyárnak volt egy külön részlege, ahol az akkori mesterek gyártották a válogatott versenyzőknek a vázakat. csepel kísérleti kerékpár műhely volt talán a neve. Pajti bácsi is ott tanulta a szakmát, ha jól tudom. szóval a favorit gyárban is lehetett vlmi hasonló részleg, ami nem a nagy közönségnek gyártottak vázakat. régen, amikor még versenyeztem, hallottam néhány sztorit. pl.: állítólag volt egy magyar mester, aki vlmi hasonló rendszert fejlesztett ki, mint az ahead kormánycsapágy, és stucni. csak éppen nem terjedt el. az okát nem tudom, h miért nem.
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#497
Írta 2022. november 16. - 19:30

erre emlékszek én is, volt Mavic717 felnim, azon szerintem rajta volt a "Made in Romania".
717... 17mm belső széles volt, ma már a
terepútigravel bringákon is szélesebb...![]()
![]()
a mostani trendek miatt egy csomó bringás rácsodálkozik a régebbi dolgokra. pl.: felni, külső szélesség. megy a tárcsafék őrület is ezerrel... hazai felhasználás mellett nem nagyon van rá szükség. alföldre minek? de mind1. ez a trend, ez a divat, ezért kell ilyen bringákat venni.
aminek én örülnék: ha már mostanában a 25 mm széles külsők is keskenynek számítanak, akkor a 23-asokat olcsóbban adhatnák... mondjuk olyan 50 %-al.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#498
Írta 2022. november 16. - 11:08

erre emlékszek én is, volt Mavic717 felnim, azon szerintem rajta volt a "Made in Romania".
717... 17mm belső széles volt, ma már a terepúti gravel bringákon is szélesebb...
- donciccio kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#499
Írta 2022. november 16. - 10:41

Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.
amit most fogok majd a közeljövőben lecserélni open pro felniket, azok a franciáknál készültek. az újabbakon nincsen feltüntetve a gyártó ország.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#500
Írta 2022. november 16. - 00:00

egy kis érdekesség. mavic open elite felnik Romániában készülnek.
Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.
- donciccio kedveli ezt