azt hiszem,h egy közel végleges setup sikeredett. sikerül a sárvédő toldásokat megcsinálnom. vettem decás lámpákat. kicsik,és nem volt túl nehéz rögzíteni őket. a hátsó csak fel van akasztva a nyeregtáskára. az elsőhöz kellett egy egész kicsi sarokvasat használnom...meg némi barkácsolás kellett hozzá. cseréltem még néhány apróságot,ami nem látványos,de pótlásra szorultak. a nyereg tatyi is le lett cserélve. 3 dl-es,ez a régi bringáról került át. igaz ez is módosítva lett. nem szeretem,ha a nyeregcsőnél rögzítve van egy tépőzárral. tönkre vágja a nadrágot. ez a tépőzár le lett szedve,és egy régi,bőr klipsz szíjjal biztosítottam a rögzítést. tuti nem hagyom így el. egyébként az összes nyeregtatyimnál szeretem ezt a megoldást alkalmazni. mondjuk a klipsz szíjjakra érdekes reakciók szoktak keletkezni. nem értik a mai suhancok,h mire is jó ez a szíj. vettem piros vizes körülményekre való fékbetéteket. ezek is le lettek cserélve. a papucsba való M3-as csavarok is rozsdamentesre lettek cserélve. nem akartam,h bele rohadjon a papucsba. természetesen kapott zsírt is ez a csavarka. a bovdenakasztó is campa lett. jó volt a shimi is. az volt rajta,de az nem kerek csöves vázakhoz volt. igazából ezt a campát akartam első körben is felrakni,csak az építés közben nem találtam meg. meg kapott még trikolor kormányvég dugókat a bicaj. úgy gondoltam,h ez a gép megérdemli ezt a kis apróságot. végül egy agyon használt 13-26-os sor is felkerült a hátsó kerékre. ez nem volt éppen a legjobb ötletem,mert egy csomó fokozatban ugrott a lánc. volt egy 12-23-as sorom,amit első körben használtam ezen a bringán. ebből vettem ki 7 lánckereket. ezekkel nem ugrott a lánc. szóval most is 13-26-os sor van hátul,csak éppen a nagyon kopott részek ki lettek cserélve. rakhattam volna fel 12-25-öt is,vagy az említett 12-23-at is,de télire nem kell a 12-es lánckerék nekem. viszont a 18,és a 26 meg igen. szóval ez lett. ami már biztos,h a következő téli szezont új felnikkel lenne érdemes megkezdeni. eléggé megkoptak. remélem még tavaszig kihúzom velük.
na. itt a jó kis téli bicajkám. frankó columbus max csövekből, de erről már írtam. nem kell sokat vissza lapozni. (nem nagyon pörög mostanában a fórum, sajna. vlszínű, h többet fogok írkálni ide, mert a facebook... na az tudjuk milyen) a nyáron kicseréltem a nyereg csövet. egy deda rs01-re. polírozott alu. sztem nagyon szép. a feliratot egy pillanat alatt leszedtem róla, némi acetonnal, és vattával.
idén kap új felniket is a vas. már megvan a két felni. mavic open elite-ek lesznek. most a küllőkre várok. 2-1,8-2-es dt-el lesz fűzve, alu niplikkel. az agyak maradnak. könnyebb a mostani open pro, de nem akartam annyit költeni rá. basszus. azért ezek az open pro felnik legalább 10 éve használatban vannak nálam. lehet, h még régebb óta. még a Matuz Zsolti fűzte nekem. na mind1 is. cserélni kell, mert már nagyon kopott az oldala. félek, h szétnyomja a guminyomás. ezzel se fogok szervízbe menni. van itthon minden hozzá. egyedül küllő feszesség mérőm nincsen, de vlmikor azt is fogok venni. mondjuk eddig megoldottam enélkül is a kerék építést. sztem egész jó kerekeket építek.
és legyen egy kis fekete leves is. amikor vettem a vázat, akkor nem is gondoltam arra, h esetleg az első váltó konzolja nincsen jó pozícióban. nem tudom ki gyártotta a vázat. azt se, h mikor, de nagyon lent van ez a konzol. sztem még az 50-es lánctányérhoz is alacsonyan lenne. tuti, h használta vlki, de nem tudom milyen hajtómű, és első váltó lehetett rajta. tervben volt, h nyáron átrakatom vlmi szakival, csak éppen ez elmaradt. a bilincs nem játszik. oválisak a csövek. szóval nem tudok rá rakni bilincset. remélem jövőre nem marad el ez az átalakítás.
fel tudtam szerelni az első váltót, de nagyon nem szerencsés megoldással.
szóval van ez a kis bibi. majd megoldom.
amúgy a amikor az spéci szerszámokat használtam, akkor láttam, h a kidolgozása a váznak okés. szépen szépen be vannak reszelve a muffokba a csövek. az első villa nyakát kapásból meg kellett marnom a korona marómmal. nem 26,4 volt az átmérője. 26,8 mm volt talán, vagy már nem is tudom. az első váltó konzolt leszámítva elégedett vagyok a téli bringámmal. jó a cső szett, és jó a geója is. mit meg nem adtam volna egy ilyen vázért a 90-es években.