Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#4901
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

  Miért? :)

Ráadásul az X4-est. Megnéztem az X2-est, és nem tetszett a csirke előlap. Az a baj, hogy a görbített thomson nyeregszár nem a kedvencem, de a hátranyúlásra meg valószínűleg szükség lenne.

mert "instant" birtoklási vágyat ébresztett. :)

 

a hajlított thomson csövekkel nekem is ez a bajom. kellett volna a cove-ra, de nagyon bután nézett ki.  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4902
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

ezt_nem_kellett_volna! :)

  Miért? :)

Ráadásul az X4-est. Megnéztem az X2-est, és nem tetszett a csirke előlap. Az a baj, hogy a görbített thomson nyeregszár nem a kedvencem, de a hátranyúlásra meg valószínűleg szükség lenne.



#4903
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Rabbit: én ugyebár idén is 17 fokossal toltam, amíg nem jöttem rá, hogy jobban járok egy modern kokpittel. WW-en rengetegen mennek -17fokossal, sőt, akár 52-es, 50-es vázakon 130-140-es stucnikkal! 

 

Szóval, nem lesz gond.

 

A stucnihossz választásnál vedd figyelembe a kormány előrenyúlását. Én pl. még el bírnék viselni akár egy 140-est is a Coralon, mert a kormány pont 1 cm-rel rövidebb, de, a fékkarral-dőlésszöggel játszva kb. sikerült kényelmesre hangolnom 130-assal is. :)

 

ld. 130-as thomson stucni, -17fok, Pro kompakt kormány, Thomson nyeregcső, a kormány 42cc, a váz meg 52-es:

 

2013-custom-painted-cannondale-evo-17438

 

De arrafelé a 140-es stucni is divat:

http://farm6.static....0dcb02b76_b.jpg

http://s665.photobuc...CF0056.jpg.html


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 10:45

  • Rabbit kedveli ezt

#4904
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

....a probike-os hiperakciós thomsont választanám, 15 ezerért....

 

ezt_nem_kellett_volna! :)


  • Rabbit és Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4905
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A kormány széles lenne? Ültél már trekkingen? :D

 

egyékbént, stucniszög. A kormány formája nekem bejön, kompakt, szép hajlítású. Stucnit ebayen "uno" néven érdemes vadászni, azok 130mm-es hosszban acélcsavarokkal is 124 gramm körül vannak, 6-7ezer ft-ért.

 

illetve, AJÁNLOM:

http://ttbikefit.com/stemcalc.html

 

http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php

 

:) Kormányból, ha anatomikus, akkor Deda Newton/Supernatural (7075 3plán húzott alu), vagy Syntace Racelite, a Newton ebayről olcsón beszerezhető ingyen szállítással, a Syntace meg nem tudom, egy fórumtagnak volt 42cm cc méretben, de szerintem nem eladó... :)

 

Linkeket most nem tudok adni, de "úgy láttam". Amúgy, ha nem akadna Anatomikus, az RHM dedákat tudom még ajánlani, mert azoknak az ejtése nagyobb, mint a legtöbb kompaktnak (130mm vs. 125mm).

 

szerk: szopcsi, a 120-as Uno stucnik csak 7 fokosban elérhetőek, 17 fokost csak 110mm-ig gyártanak..

 

http://www.ebay.com/...=item27d46586dc

 

Bike-components.de oldalon nézelődnék tovább, illetve, ha csak stucni, akkor planet-x! Kormányból a componentsen találsz Controltech darabokat is, ott még 140mm ejtésű darabot is ki lehet halászni, vagy, Pro, amiből több forma (kerek-kompakt-anat) elérhető, s más-más esés-előrenyúlás társul ezekhez. Vagy német apróban sokszor van "finishkitcsomag" magánszemélytől, stucni-kormány-nyeregcső hármasban.. :)

 

Plusz ötlet: kormánycsapágy felső zárókupak kisebbre cserélése? ("zero stack headset dust cover/cup")

 

 

 

Jók a geós linkek, köszönöm! Nem csalódtam benned! (Néztem persze a szokott webboltokat, ez nem is kérdés)

 

Trekkingen nem ültem, de montin 69 centin közlekedek. A 44 cm országúton nem tetszik, de a régi 40 helyett a nagyobb ejtés miatt is bepróbálom a 42-est.

Erre gondoltam, ez tömegben is vállalható:

https://www.bike-com...-Lenker-p26921/

 

A stucni kapcsán fontos az esztétikum is, szeretnék valami egységes képet kialakítani. C220-ból van 6 és 17 fokos is, bármely hosszúságban:

https://www.bike-com...ll-2015-p41351/

 

Vagy Easton, a EA90-esek 10 fokosak, de akkor inkább már a probike-os hiperakciós thomsont választanám, 15 ezerért.

A kormánycsapágy piszkálása eddig nem jutott eszembe, nagyon jó, elgondolkodtató.... beszélek a "szerelőmmel".

 

Nagyon gáz lenne a mínusz 17-es stucni? Használ valaki ilyet? (Most megnéztem 73 fokos a fejcső, a kisebb vázaknál szokott 72,5-höz képest.)


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 10:25


#4906
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

...lemaradt: 

 

Kormányszár Radon Stem light 90cm, 105g : http://www.bike-disc...59062/wg_id-480

(Szerintem kiváló ár-érték-súly arány!)

 

Nyeregcső: olcsó távolkeleti alu, Turner márkanévvel, vágva 155g

 

A vázszett innen van: http://shop.edelrad....-and-white.html

Még 56-os méret van készleten, ez volt az utolsó 54-es

 

 

Az egyedüli aggodalmam a BB30-as középcsapirendszer, amiről nem hallottam jókat, ráadásul a Shimano hajtóműtengelyhez (24mm) kellett még egy szűkítő is bele. Ezeket adták a vázhoz, de nem sok jót nézek ki belőle  (FSA). Érdekessége a váznak, hogy nem nem alu csapágycsészék vannak, hanem közvetlenül a karbonban képezték ki.

 

A kerékszett tartóssága még kérdéses, pilincka BITEX agyon papír BOR felnik, 85kg ajánlott max súlyhoz. Adok neki egy esélyt...

 

 

 

 

 

 



#4907
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Új jövevény a családban. Született 54 centivel és 6.5 kilóval (pedál, kulacstartó nélkül). Apuka jól van, anyuka ismeretlen :)

 

19883028104_5beec056c2_b.jpg

 

Saját építés

 

Váz: Felt F1 2013, 54cm, kb 850g, villa vágva 280g

 

Groupset: Ultegra 6800, 52/36

Érdekesség a Ultegra 11-28 alapra részben Dura ace fogaskerekekből általam összelegózott 12-28-as fogsor. Gyárilag ilyen nincs Ultegraban.

 

Kerekek: http://www.slowbuild...bor373-1200-gr/

Kerékszett mért súlya 1280 g (a 24/28-as fűzés)

 

Kormány: http://shop.edelrad....op-ca-167g.html

Mért súlya 176g (méret 42 cm)

 

Külsők: Conti Force + Attack, belső: Conti race light

 

Pedál: Time Xpresso 4

 

Nyereg: Fizik Aliante VS

 

 

Komplett bringa pedál és kulacstartó nélkül 6.5 kg, útra készen: 6.8 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • vittore30 és Alexander the Great kedveli ezt

#4908
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A kormány széles lenne? Ültél már trekkingen? :D

 

egyékbént, stucniszög. A kormány formája nekem bejön, kompakt, szép hajlítású. Stucnit ebayen "uno" néven érdemes vadászni, azok 130mm-es hosszban acélcsavarokkal is 124 gramm körül vannak, 6-7ezer ft-ért.

 

illetve, AJÁNLOM:

http://ttbikefit.com/stemcalc.html

 

http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php

 

:) Kormányból, ha anatomikus, akkor Deda Newton/Supernatural (7075 3plán húzott alu), vagy Syntace Racelite, a Newton ebayről olcsón beszerezhető ingyen szállítással, a Syntace meg nem tudom, egy fórumtagnak volt 42cm cc méretben, de szerintem nem eladó... :)

 

Linkeket most nem tudok adni, de "úgy láttam". Amúgy, ha nem akadna Anatomikus, az RHM dedákat tudom még ajánlani, mert azoknak az ejtése nagyobb, mint a legtöbb kompaktnak (130mm vs. 125mm).

 

szerk: szopcsi, a 120-as Uno stucnik csak 7 fokosban elérhetőek, 17 fokost csak 110mm-ig gyártanak..

 

http://www.ebay.com/...=item27d46586dc

 

Bike-components.de oldalon nézelődnék tovább, illetve, ha csak stucni, akkor planet-x! Kormányból a componentsen találsz Controltech darabokat is, ott még 140mm ejtésű darabot is ki lehet halászni, vagy, Pro, amiből több forma (kerek-kompakt-anat) elérhető, s más-más esés-előrenyúlás társul ezekhez. Vagy német apróban sokszor van "finishkitcsomag" magánszemélytől, stucni-kormány-nyeregcső hármasban.. :)

 

Plusz ötlet: kormánycsapágy felső zárókupak kisebbre cserélése? ("zero stack headset dust cover/cup")

 

slammed-stem_IMG_1726-Edit.jpg


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 06:17


#4909
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A fontos focimeccs árnyékában beóvakodtam a nappaliba a kecskékkel.

Az országúti geometriában jártas kollégák segítségét kérem tisztelettel.

A maliról ültem át a ktmre, most már mentem annyit vele, hogy levonjak némi konklúziót, így:

a kormány túl széles, és nyomja a tenyerem alsó fogásban, plusz a végéből hiányzik egy két ujjnyi. A 120-as stucni jó, a felsőcsőhossz gyakorlatilag azonos a két bicajon.

Ami probléma, a istentelen magas fejcső (a villa is magasabb egyébként).

A fotók alapján, maradjak a 6 fokos stucninál, vagy menjek lejjebb? 10, vagy netán 17 fok? A kormányt biztos cserélem 42-es anatómikusra,

 

Ja, egyébként a komplett geó kényelmes lenne, a a hitvány alsó fogást leszámítva, illetve a könyököm külső fele hasogat a második óra környékén, az ok ismeretlen (a malin nem fordul elő).

Amiért tanácsot kérek -azon felül, hogy e két bicajon kívül nincs több országúti tapasztalatom-, szerettem volna a csereberét egy füst (rendelés) alatt intézni.

Mit mérjek, mire figyeljek még? Jó felé tapogatózom, hogy a stucniszöggel kompenzálnék, vagy csak elbaltázom a gyárilag kitalált geometriát?

 

Összehasonlító képek:

https://goo.gl/photo...BiewRUV3pqFDbT9


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 00:11


#4910
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

Tuti, hogy nem lesz gyorsabb? Mert nemrég vásároltam egy decathlonos cross trecking kerékpár (amin no name hajtáslánc van, kb mint a triban 500-ason) után egy Kross Evado 3.0-t, ami szintén kross trecking de shimano hajtáslánc van rajta és kb 10 km/h-s átlaggal gyorsabban megyek vele. Úgy érzem, hogy az erő, amit befektetek nem vész el hajtás közben, hanem valahogy jobban átmegy a kerekekre. Mindkettő ugyanúgy 24 sebességes.

 

Nem lehet hogy az ember ugyanezt érzi egy shimano 105,nél is ha átszereli?

 

 

Köszi a választ előre is.

G

 

Már leírták, hogy nem a kerótól és a szettől leszel 10 km/h-val gyorsabb, de hogy némileg igazat adjak neked, én 7 szezon alatt lényegében ugyanazzal a bringával elértem ezt a bűvös javulást, igaz, hogy a béka segge alól indultam és most a lelkes hobbista kategóriáig értem fel (20 km/h => ~30 km/h). Amire rájöttem, hogy max kerékszettet érdemes cserélni, a többi csak szerelem, illetve anyagi lehetőségek miatt fontos, hobbistán nem fog segíteni. Ezért érdemes egy nagy beruházás előtt elmenni egy maratonra és megnézni, hogy milyen gépekkel induló népeket is hagysz le, egy általuk lesajnált belépő, vagy afeletti szintű keróval. Garantáltan meg fogsz nyugodni és nem fogod elszórni a pénzed magasabb kategóriás, szebb, csillogóbb, de valódi és érdemi teljesítménynövekedést nem hordozó alkatrészekre.

 

Amit plö most a bbikefesten észrevettem (baráti társaság miatt a szintemnél gyengébb mezőnyben tekerve), hogy hiába a 105-ultegra-athena-91 ezer forintos Casco aero sisak, mert ha az ember különböző okok miatt nem tud tekerni, illetve nem teker komolyan nem fog rajta semmi segíteni.


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

alkdefohij.png


#4911
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

mi szamit jo kereknek? :)

 

szamomra a villa-vaz (geo), gumi, de pl fontosak a kontaktpontok (markolat, nyereg). minden ezek utan.

Most átirányítás következik a vörös alapon fehér grafikás hátradőlve tekerős fórumra. :) "Izzik"



#4912
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Fura dolgokat mértem pár hónapja. (Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas poszt következik!) :D Monti vs. "oúti": http://forum.bikemag...opik/?p=1212283

Mérési hibával együtt is kb. 5, maximum 10 Wattnál nem vész el több a montis XC bütykös gumival az országúti slickhez képest, HHH aszfalton méregettem, mindkét bringán Watt-mérővel. Ezek után a 105 vs. Sora és társainál sem hiszem, hogy nagyon maximum 1-2-3 Wattnál több lenne a diffi - persze minél több komponensről beszélünk, annál több lehet a különbség összesítve, stb. stb.

 

ez a tema engem is nagyon erdekel... szerintem csinalj egy merest mas sebessegtartomanyban is :) mongy 25-30as atlaggal, aszfalton.

 

aszfalton (25kmh atlag):

montinal anno en olyan 1.5kmh differenciat mertem a 2 bar kornyeki ralph+ron kombo es a kojak 35os (5bar) kozott.

cyclocrossnal olyan 1.5-2kmh differenciat a 3 bar ron mintas cx gumi (35os), es a kojak 35os (5bar) kozott.

 

terepen (15kmh atlag):

cyclocrossnal kojak 35 slick (3 bar) vs ron 35 (3 bar) kb egal, elenyeszo.

 

az viszont dobbenetes volt szamomra, hogy a slick szaraz korulmenyek kozott hogy tapadt terepen. megkockaztatom, hogy forgasiranyban kesobb csuszott meg fekezesnel is, felfele meg szinte nem is tudtam kiporgetni (mongy 36/28). persze ettol nem biznam ra az eletemet lazabb talajon, vagy ha kicsit is nyalkas - de siman vallalhato alkalmi terepezesre (cx viszonylatban).

 

rendeltem 25os gp2 gumit, kivancsi vagyok, hogy itt mit tapasztalok :) nem szamitok sokra a kojak utan.


arn módosította - 2015. augusztus 11. - 15:14


#4913
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tuti, hogy nem lesz gyorsabb? Mert nemrég vásároltam egy decathlonos cross trecking kerékpár (amin no name hajtáslánc van, kb mint a triban 500-ason) után egy Kross Evado 3.0-t, ami szintén kross trecking de shimano hajtáslánc van rajta és kb 10 km/h-s átlaggal gyorsabban megyek vele. Úgy érzem, hogy az erő, amit befektetek nem vész el hajtás közben, hanem valahogy jobban átmegy a kerekekre. Mindkettő ugyanúgy 24 sebességes.

 

Nem lehet hogy az ember ugyanezt érzi egy shimano 105,nél is ha átszereli?

 

 

Köszi a választ előre is.

G

Fura dolgokat mértem pár hónapja. (Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas poszt következik!) :D Monti vs. "oúti": http://forum.bikemag...opik/?p=1212283

Mérési hibával együtt is kb. 5, maximum 10 Wattnál nem vész el több a montis XC bütykös gumival az országúti slickhez képest, HHH aszfalton méregettem, mindkét bringán Watt-mérővel. Ezek után a 105 vs. Sora és társainál sem hiszem, hogy nagyon maximum 1-2-3 Wattnál több lenne a diffi - persze minél több komponensről beszélünk, annál több lehet a különbség összesítve, stb. stb.


  • Vejne kedveli ezt

#4914
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

mi szamit jo kereknek? :)

 

szamomra a villa-vaz (geo), gumi, de pl fontosak a kontaktpontok (markolat, nyereg). minden ezek utan.


arn módosította - 2015. augusztus 11. - 14:40


#4915
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tuti, hogy nem lesz gyorsabb? Mert nemrég vásároltam egy decathlonos cross trecking kerékpár (amin no name hajtáslánc van, kb mint a triban 500-ason) után egy Kross Evado 3.0-t, ami szintén kross trecking de shimano hajtáslánc van rajta és kb 10 km/h-s átlaggal gyorsabban megyek vele. Úgy érzem, hogy az erő, amit befektetek nem vész el hajtás közben, hanem valahogy jobban átmegy a kerekekre. Mindkettő ugyanúgy 24 sebességes.

 

Nem lehet hogy az ember ugyanezt érzi egy shimano 105,nél is ha átszereli?

 

 

Köszi a választ előre is.

G

Egy jobb kereket, jobb gumit észreveszel, ha mindenképp költeni akarsz inkább azt.



#4916
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez akkor lehetne hiteles ha 2 egyébként azonos bringán (föleg váz villa kerekek) lenne 2 eltérő szett. de nagy összegben mernék fogadni hogy ilyen körülmények közti vaktesztben egy alap cuccal és egy felső közép kategórissal szerelt közt sem lenne szabad szemmel látható különbség.

 

a dekás fos és a lengyel fos közti különbséget, meg sokkal inkább a vázgeó, kerekek, gumik adhatják mint a hajtás.

 

 

1ébként meg alapvetően nem a technikán múlik  :)

 

a dekas outikat angoloknal most elegge felkaptak... legalabbis tesztekben szepen szerepelnek.

 

***

 

10kmh atlagkulonbseget szerintem vmi lejtozos mtb es outi kozott se tudnek csinalni aszfalton (es szerintem a hobbybringasok nagy resze sem) :)


arn módosította - 2015. augusztus 11. - 12:49


#4917
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Ez csak placebó...verseny körülmények között van jelentősége amikor a sprintnél centik döntenek mondjuk...a nagyon olcsó kolbász négyszög és a ht2 között zongorázni lehet a különbséget merevségben, de gyorsabb nem leszel semilyen szettől, csak precízebb lesz a váltás. Helyesen kell beállítani a bringát, erősíteni kell ha gyorsabban akarsz menni... húzd össze magad, fogd alul a kormányt...na akkor gyors leszel... :)


  • torma99 kedveli ezt

#4918
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

nahát... :)

http://www.bikeradar...roadlink-44957/

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4919
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

ez akkor lehetne hiteles ha 2 egyébként azonos bringán (föleg váz villa kerekek) lenne 2 eltérő szett. de nagy összegben mernék fogadni hogy ilyen körülmények közti vaktesztben egy alap cuccal és egy felső közép kategórissal szerelt közt sem lenne szabad szemmel látható különbség.

 

a dekás fos és a lengyel fos közti különbséget, meg sokkal inkább a vázgeó, kerekek, gumik adhatják mint a hajtás.

 

 

1ébként meg alapvetően nem a technikán múlik  :)


Bikertigger módosította - 2015. augusztus 11. - 12:34

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4920
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

.....kb 10 km/h-s átlaggal gyorsabban megyek vele. ....

 

vagy a mérés rossz, vagy az előző bringáddal volt valami nagy gebasz.


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"