Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34367 hozzászólás a témában

#4881
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Igen, már pár hónapja lesem a hirdetéseket, de elég kevés gép kerül fel, ami beindítja a fantáziámat, meg méretben is jó. A fuji-t nem tudom miért linkeltem, annyira nem is szimpi.

Nyereg, gumi "apróságok", azok a későbbiekben viszonylag olcsón cserélhetőek, a váz-szett-kerék fontosabb.

A cube színvilága szerintem eszméletlen, Szentendre környékén a hétvégén láttam megint egyet, megőrülök érte. :D  

Focus méretére rákérdezek, aztán meglátjuk, Sopron nincs messze Győrtől, lehet hétvégén megnézem.

Köszi a segítséget!


jackbacsi87 módosította - 2015. augusztus 14. - 19:50


#4882
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azok közül a Cayo. Egyrészt mert karbon, másrészt, mert az a libegőbowdenes DA fékváltókar nagyon jó. A Roubaix sem rossz, de a kerékszett nagyon lehúzza ott az összképet. A Pelotonról nem tudok érdemben nyilatkozni, én nem venném.

 

Amúgy nem tudom, érdemes-e várni, mert annyira pang a piac, hogy borzalom. Semmit sem lehet eladni, még ingyen sem. A Cayot ha 211-re le tudod alkudni, szerintem egy nagyon jó bringát kapsz.

 

A Roubaix mellett szólna a 4000SII gumiszett, de a Cayon is valami "handmade in germany" feliratú conti van, szóval 100%, hogy nem drótos 3500ft-os alapmodell. :)

 

Külsőre amúgy nekem a Roubaix viszi a prímet. Méretre amúgy tudnék ezekhez alkalmazkodni :)

 

Fékből ha jól látom, a Fujin Oval van (Tektro 510?) Míg a Cayon szintén Tektro, csak már FSA néven. 

 

Kerékszettből a régi Fulcrum5-ös kb. 1.9 kg, de cserébe jó erős.

 

Kormányból az Oval Kompakt szümpathikusabb, mint a régi "anatomikus" FSA, de ezek részletkérdések. Nyeregből a Prologó jó lehet, mert széles, de úgy tudom, agyonpárnázott, ami zsibbasztó és fárasztó. 

 

Ha váz-szett-kerék hármast nézem, akkor Cayo, ha kontaktpontokat-gumikat, akkor Roubaix.


Vejne módosította - 2015. augusztus 14. - 19:32


#4883
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Sziasztok!
 

Le szeretném cserélni a gépem, 200e környékén nézegetek outikat. Érdemes várni, ősszel nagyobb a választék?

56-os bringák között nézelődök, most 3 szúrtam ki:

fuji roubaix: http://bolha.testbik...php?clid=227324

focus cayo: http://apro.bikemag....o-l300856.html#

cube peloton pro http://apro.bikemag....o-l301766.html#

 

Előre is köszi!



#4884
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy cyclocross bringa,mennyire alkalmas amatőr,hobbi szinten országútra.Láttam most egy használt Giant-et.

Teljesen mindegy ezen a szinten,vagy felesleges?Eddig csak montiztam,sose tekertem országútival.Miben különbözik egyáltalán a két típus?

kicsit geó, fék (canti vagy mini v ), hajtómű-sor kiosztás. meg befér emberibb méretű külső. (montihoz szokva nem hátrány :)).

én biztos azt vennék (főleg he lenne belőle fulltelós :))


Bikertigger módosította - 2015. augusztus 14. - 14:24

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4885
CSEKONICS

CSEKONICS

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy egy cyclocross bringa,mennyire alkalmas amatőr,hobbi szinten országútra.Láttam most egy használt Giant-et.

Teljesen mindegy ezen a szinten,vagy felesleges?Eddig csak montiztam,sose tekertem országútival.Miben különbözik egyáltalán a két típus?


Akár azt gondolod,hogy képes vagy valamire,akár azt,hogy nem,mindenképp igazad van!

#4886
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.269 hozzászólás

Egy kicsit a Thomson cuccokra: a hátranyúlás nélküli alu nyeregcsövük nem kényelmetlen, mint a rosseb? Értem, hogy merev, de egy nyeregcső ne büntessen. Kár, hogy gyönyörű darabról van szó. :)

 

 

 

az inbredben thomson elite cső van. a felébe/harmadába kerülő, ugyanolyan méretű BBB érezhetően rugalmasabb. régebben volt USE Alien nyeregcsövem is (ugyanilyen méretben). 220gramm és a bbb-hez hasonlóan kényelmes (és ugyanolyan tömegű) B+ csőnél is jobb volt.

 

/ezeket a nyeregcsöveket ugyanazon vázakban próbáltam. pl a handjobban volt a use, a thomson és a bb is, az inbredben a thomson és a bbb. volt olyan, hogy kimondottan kíváncsiságból cseréltem nyeregcsövet, így direktben előjött a különbség, de hosszabb távon könnyen megszokható volt a legmerevebb cső is./

 

szubjektív sorrend a rugalmasság/kényelem szerint, mind 27,2*400 (vagy éppen 410)mm és alu:

1. USE Alien 220gr (ó, az a befogórész!!)

2. BBB / B+ 270gr

3. Thomson Elite 300gr

 

minél könnyebb tehát, azonos méretben annál rugalmasabb. persze némi megszokás után eltűnik a különbség, ezért használom a thomsont. :)

 

az alien fejrésze nagyon érdekes. gondom nem volt vele, de beállítani egy délutáni matinés rémálom volt.

r_alien_751.jpg


Kisherceg módosította - 2015. augusztus 14. - 11:16

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4887
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Egy kicsit a Thomson cuccokra: a hátranyúlás nélküli alu nyeregcsövük nem kényelmetlen, mint a rosseb? Értem, hogy merev, de egy nyeregcső ne büntessen. Kár, hogy gyönyörű darabról van szó. :)

 

Még mindig csábít a karbon cső a Kancsóba, csak kb. értelmét nem látom, mert a Coral után mindig úgy érzem, mintha felfüggesztéssel mennék. 

 

Mondjuk 25-ös gumit még szvsz be lehetne csempészni ebbe a vázba is, de amíg 320 grammos VR3 approved-kőmerev alukormány, 31.6-os alu nyeregcső van, és még így is komfortban veri a pálcika acélt, addig föl'sleges a ballonosabb gumira voksolni. 

 

szerk: amúgy túl vagyok 1222 km-en a masinériával, és egyszeruen perfekt. Sokan próbáltak róla lebeszélni, mert, törött-javított a váz, de én meg pont a vázat szeretem legjobban az egész csomagból. Még mindig a toldott-foldott FSA lánccal fut a gép, nem ejti be a nyúlásmérőt, és 1 lánckeréktől eltekintve szép halk. VÁltani meg pöccre teszi, s ennyi idő alatt se kellett utánállítani a bowdenfeszességnek (Rabbit szavaival élve "ultra-toleráns 8-as shimano >10s campag< a hosszú bowdenhúzásával"


Vejne módosította - 2015. augusztus 14. - 10:52


#4888
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ra kell allni egy merlegre, es megtudod az eloszlast... Olyan nyilvan nincs, ami mindenhova tokeletes, de gyanitom tobbet ulsz a bringan, mint kiallsz :) komfortban mindenesetre sokat hoz. Ha atrongyolsz vmi macskakovon eleg jol lehet erezni, hogy melyik kemenyebb a masikhoz kepest.
  • Vejne kedveli ezt

#4889
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Bian: ne fussunk még egy kört :) 120-ról váltottam 130-ra, és merevebb. Oké, más rendszer, de merevebb.

 

A kényelem fontosabb, mint az, hogy rövid stucnid legyen :) A Cannondale-en gondolkozok, hogy egy 130-ast rápróbáljak. :)

 

Guminyomás: nekem bőven elég az, ha a gyártó által megkívánt minimumot használom. :)



#4890
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

35os kojak vs 25os gp2

 

nagyobb sebessegnel mintha kicsit lenduletesebb lenne a vekonyabb gumi, de lehet csak placebo, mert hajszalra ugyanolyan atlagot tekertem vele, meg a watt is pontosan annyi. annyival volt nehezebb az utobbi, hogy 36 fokban tekertem a masikat meg lightos 28ban.



#4891
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

stucni-hosszhoz> azé' próbáljatok ki egy 110-es meg egy 130-as stucnit, aztán meglátjátok, mi a különbség  :rolleyes: - hajlik, mint áááállat :ph34r: , hosszabbról nem is beszélve

 

guminyomáshoz> anno, mikor még versenyeztem, azért defekteltem le 50km-enként és 55 kilósan, mert a pl. 7.5 bar helyett 6-tal mentem (Bükk/Mátra környéke) - amióta (69 kilósan) a gyári spec. 8.5 bar-on használom a Contikat, egyetlen defektem sem volt...  :blink: ja, és szvsz az elsőbe nem érdemes kevesebbet fújni, mint hátra> ha úgy rendesen kiállsz hegyen vagy sprintnél, ugyanazt, ha nem durvább erőt kapja, mint a hátsók :huh:



#4892
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Biztos vagy a nyomásban?
 
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
 
ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.


Nem tunik soknak elso blikkre, eleg komfortos gumi - nem olyan durva, mint a kojak anyaga (ami elvileg ua, mint a durano).

#4893
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.460 hozzászólás

http://myworldfromab...zing-chart.html ez már egy régi oldal,de azért jó lehet egy alap nyeregmagasság beállításhoz. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4894
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,

Na jó, pár évtizedig az volt :) 70-80-90-es évek, hmm. 

 

Kár, hogy egyre kevésbé elérhető, de, szerintem újra divat lesz, ahogy elnéztem, a homlokcsövek gyorsabban nőnek magasságra, mint a bambusz.. Ezt valamivel kompenzálni kell majd-illik.

 

http://apro.bikemag....r-l303269.html#

 

Broá, Vittoria Rubino Pro3 slick? Oké, rohadt jól gördül, de azon kívül? Nem egy liga a 4000S-el, bár, ha megnézem, hogy mennyit ment az én Rubinom, és most is azt használom, defekt nélkül, akkor azt mondom: kiváló edzőgumi szárazra. Csak ne bízd rá az életed kanyarban :) Szeret taknyosan viselkedni.

 

http://apro.bikemag....l-l303290.html#

 

korrekt darab. huszonhétkettes csőből ítélve vagy Cromor vagy SL csőszett lesz. Más a kora miatt nem játszik. 

 

Másik: a Gossamer is megkapta az ultraszexi négykaros dizájnt... Érik az az új hajtókar a Coralra :D

 

! Stucnihossz&dőlésszög kis váznál: A hosszú előnye: jobb kezelhetőség-nyugisabb és kiszámíthatóbb viselkedés, plusz aeszthétikailag tetszetősebb

 

0UGnTE5.jpg?3


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 17:10

  • Rabbit kedveli ezt

#4895
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tökéletes. :)


  • Rabbit kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4896
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.041 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,

Meggyőztetek. 

42-es anatomikus, -17 fok, távtartó nélkül. Jani, jó lesz? :)



#4897
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Nagyon gáz lenne a mínusz 17-es stucni? Használ valaki ilyet? (Most megnéztem 73 fokos a fejcső, a kisebb vázaknál szokott 72,5-höz képest.)

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,


  • Rabbit és Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4898
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.041 hozzászólás
  • LocationKelenföld

mert "instant" birtoklási vágyat ébresztett. :)

 

a hajlított thomson csövekkel nekem is ez a bajom. kellett volna a cove-ra, de nagyon bután nézett ki.  :wacko:

Nekem is nagyon erősen kell másra gondolnom, hogy ne....

Viszont, a Vejne által beszúrt képen igencsak jól mutat a "görbe cső" is! Tán mert nincs kilométerre kihúzva a vázból, mint a montin? Mennyi is egy masterpiece manapság kint? (27,2-es kell sajnos.)

 

@ Vejne: Megnyugtattál, és köszönöm a szép galériát is. (+Privi megy ebédszüntben...)

Az a cannondale brutál jól néz ki...X2 lehet rajta, mi?


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 12:07


#4899
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Biztos vagy a nyomásban?

 

http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf

 

ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.

 

elol 42% van, hatul 58% :) van jopar fele modszer, de nekem az a tapasztalatom, hogy guminkent valtozik, hogy hol mi a jo - anyag, profil, etc a gyarto is eleg eltero nyomasertekeket javasol.

 

pl a varosi gumim 28as (30asnak mertem), ott 4 es 5 bar valt be elol hatul.

a 35os kojeknel viszont 4.5 es 5.5 aszfalton. ez a gumi eleg "muanyagos" erzesre, a komforterzet nem sokkal jobb alacsonyabb nyomasnal, viszont nagyon megno a gordulesi ellenallasa a profil miatt. a schwalbe is eleg magas ertekeket irt ra, szerintem igazuk is van (bar terepen probaltam 3 es 4 baron).

 

igazabol nem ragaszkodom egy ertekhez sem, mert csak beallitom, aztan ha nem tetszik, akkor felfel baronkent elkezdek varialni.  a conti min 6.5 bart javasol, en 5-5.5 hatulra 7-7.5el probalnam eloszor.



#4900
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

a felninel a max nyomast honnan lehet megtudni? ami a cxen van, szerintem montis felni lesz, es ketsegeim vannak, hogy birni fogjak az elozetesen kalkulalt nyomast (5.5 elore, 7.5 hatra). viszont nem talalok rola semmi infot (konehez, olcso gyari giant).

Biztos vagy a nyomásban?

 

http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf

 

ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.