Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34317 hozzászólás a témában

#4841
bijancsi

bijancsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

stucni-hosszhoz> azé' próbáljatok ki egy 110-es meg egy 130-as stucnit, aztán meglátjátok, mi a különbség  :rolleyes: - hajlik, mint áááállat :ph34r: , hosszabbról nem is beszélve

 

guminyomáshoz> anno, mikor még versenyeztem, azért defekteltem le 50km-enként és 55 kilósan, mert a pl. 7.5 bar helyett 6-tal mentem (Bükk/Mátra környéke) - amióta (69 kilósan) a gyári spec. 8.5 bar-on használom a Contikat, egyetlen defektem sem volt...  :blink: ja, és szvsz az elsőbe nem érdemes kevesebbet fújni, mint hátra> ha úgy rendesen kiállsz hegyen vagy sprintnél, ugyanazt, ha nem durvább erőt kapja, mint a hátsók :huh:



#4842
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Biztos vagy a nyomásban?
 
http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf
 
ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.


Nem tunik soknak elso blikkre, eleg komfortos gumi - nem olyan durva, mint a kojak anyaga (ami elvileg ua, mint a durano).

#4843
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.330 hozzászólás

http://myworldfromab...zing-chart.html ez már egy régi oldal,de azért jó lehet egy alap nyeregmagasság beállításhoz. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4844
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,

Na jó, pár évtizedig az volt :) 70-80-90-es évek, hmm. 

 

Kár, hogy egyre kevésbé elérhető, de, szerintem újra divat lesz, ahogy elnéztem, a homlokcsövek gyorsabban nőnek magasságra, mint a bambusz.. Ezt valamivel kompenzálni kell majd-illik.

 

http://apro.bikemag....r-l303269.html#

 

Broá, Vittoria Rubino Pro3 slick? Oké, rohadt jól gördül, de azon kívül? Nem egy liga a 4000S-el, bár, ha megnézem, hogy mennyit ment az én Rubinom, és most is azt használom, defekt nélkül, akkor azt mondom: kiváló edzőgumi szárazra. Csak ne bízd rá az életed kanyarban :) Szeret taknyosan viselkedni.

 

http://apro.bikemag....l-l303290.html#

 

korrekt darab. huszonhétkettes csőből ítélve vagy Cromor vagy SL csőszett lesz. Más a kora miatt nem játszik. 

 

Másik: a Gossamer is megkapta az ultraszexi négykaros dizájnt... Érik az az új hajtókar a Coralra :D

 

! Stucnihossz&dőlésszög kis váznál: A hosszú előnye: jobb kezelhetőség-nyugisabb és kiszámíthatóbb viselkedés, plusz aeszthétikailag tetszetősebb

 

0UGnTE5.jpg?3


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 17:10

  • Rabbit kedveli ezt

#4845
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tökéletes. :)


  • Rabbit kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4846
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,

Meggyőztetek. 

42-es anatomikus, -17 fok, távtartó nélkül. Jani, jó lesz? :)



#4847
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Nagyon gáz lenne a mínusz 17-es stucni? Használ valaki ilyet? (Most megnéztem 73 fokos a fejcső, a kisebb vázaknál szokott 72,5-höz képest.)

Igazából ez a klasszikus országúti dőlésszög,


  • Rabbit és Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#4848
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

mert "instant" birtoklási vágyat ébresztett. :)

 

a hajlított thomson csövekkel nekem is ez a bajom. kellett volna a cove-ra, de nagyon bután nézett ki.  :wacko:

Nekem is nagyon erősen kell másra gondolnom, hogy ne....

Viszont, a Vejne által beszúrt képen igencsak jól mutat a "görbe cső" is! Tán mert nincs kilométerre kihúzva a vázból, mint a montin? Mennyi is egy masterpiece manapság kint? (27,2-es kell sajnos.)

 

@ Vejne: Megnyugtattál, és köszönöm a szép galériát is. (+Privi megy ebédszüntben...)

Az a cannondale brutál jól néz ki...X2 lehet rajta, mi?


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 12:07


#4849
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Biztos vagy a nyomásban?

 

http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf

 

ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.

 

elol 42% van, hatul 58% :) van jopar fele modszer, de nekem az a tapasztalatom, hogy guminkent valtozik, hogy hol mi a jo - anyag, profil, etc a gyarto is eleg eltero nyomasertekeket javasol.

 

pl a varosi gumim 28as (30asnak mertem), ott 4 es 5 bar valt be elol hatul.

a 35os kojeknel viszont 4.5 es 5.5 aszfalton. ez a gumi eleg "muanyagos" erzesre, a komforterzet nem sokkal jobb alacsonyabb nyomasnal, viszont nagyon megno a gordulesi ellenallasa a profil miatt. a schwalbe is eleg magas ertekeket irt ra, szerintem igazuk is van (bar terepen probaltam 3 es 4 baron).

 

igazabol nem ragaszkodom egy ertekhez sem, mert csak beallitom, aztan ha nem tetszik, akkor felfel baronkent elkezdek varialni.  a conti min 6.5 bart javasol, en 5-5.5 hatulra 7-7.5el probalnam eloszor.



#4850
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

a felninel a max nyomast honnan lehet megtudni? ami a cxen van, szerintem montis felni lesz, es ketsegeim vannak, hogy birni fogjak az elozetesen kalkulalt nyomast (5.5 elore, 7.5 hatra). viszont nem talalok rola semmi infot (konehez, olcso gyari giant).

Biztos vagy a nyomásban?

 

http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf

 

ha az össztömegnek 40-60%át kalkulálod az első-hátsó kerékre, s számításba veszed, hogy széles felnin a 25mm-es Conti külsők akár 28mm-re is szétterülnek... Talán hátra sem kell 7.5 browning.



#4851
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a felninel a max nyomast honnan lehet megtudni? ami a cxen van, szerintem montis felni lesz, es ketsegeim vannak, hogy birni fogjak az elozetesen kalkulalt nyomast (5.5 elore, 7.5 hatra). viszont nem talalok rola semmi infot (konehez, olcso gyari giant).


arn módosította - 2015. augusztus 12. - 11:06


#4852
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

  Miért? :)

Ráadásul az X4-est. Megnéztem az X2-est, és nem tetszett a csirke előlap. Az a baj, hogy a görbített thomson nyeregszár nem a kedvencem, de a hátranyúlásra meg valószínűleg szükség lenne.

mert "instant" birtoklási vágyat ébresztett. :)

 

a hajlított thomson csövekkel nekem is ez a bajom. kellett volna a cove-ra, de nagyon bután nézett ki.  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4853
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

ezt_nem_kellett_volna! :)

  Miért? :)

Ráadásul az X4-est. Megnéztem az X2-est, és nem tetszett a csirke előlap. Az a baj, hogy a görbített thomson nyeregszár nem a kedvencem, de a hátranyúlásra meg valószínűleg szükség lenne.



#4854
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Rabbit: én ugyebár idén is 17 fokossal toltam, amíg nem jöttem rá, hogy jobban járok egy modern kokpittel. WW-en rengetegen mennek -17fokossal, sőt, akár 52-es, 50-es vázakon 130-140-es stucnikkal! 

 

Szóval, nem lesz gond.

 

A stucnihossz választásnál vedd figyelembe a kormány előrenyúlását. Én pl. még el bírnék viselni akár egy 140-est is a Coralon, mert a kormány pont 1 cm-rel rövidebb, de, a fékkarral-dőlésszöggel játszva kb. sikerült kényelmesre hangolnom 130-assal is. :)

 

ld. 130-as thomson stucni, -17fok, Pro kompakt kormány, Thomson nyeregcső, a kormány 42cc, a váz meg 52-es:

 

2013-custom-painted-cannondale-evo-17438

 

De arrafelé a 140-es stucni is divat:

http://farm6.static....0dcb02b76_b.jpg

http://s665.photobuc...CF0056.jpg.html


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 10:45

  • Rabbit kedveli ezt

#4855
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.006 hozzászólás

....a probike-os hiperakciós thomsont választanám, 15 ezerért....

 

ezt_nem_kellett_volna! :)


  • Rabbit és Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4856
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A kormány széles lenne? Ültél már trekkingen? :D

 

egyékbént, stucniszög. A kormány formája nekem bejön, kompakt, szép hajlítású. Stucnit ebayen "uno" néven érdemes vadászni, azok 130mm-es hosszban acélcsavarokkal is 124 gramm körül vannak, 6-7ezer ft-ért.

 

illetve, AJÁNLOM:

http://ttbikefit.com/stemcalc.html

 

http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php

 

:) Kormányból, ha anatomikus, akkor Deda Newton/Supernatural (7075 3plán húzott alu), vagy Syntace Racelite, a Newton ebayről olcsón beszerezhető ingyen szállítással, a Syntace meg nem tudom, egy fórumtagnak volt 42cm cc méretben, de szerintem nem eladó... :)

 

Linkeket most nem tudok adni, de "úgy láttam". Amúgy, ha nem akadna Anatomikus, az RHM dedákat tudom még ajánlani, mert azoknak az ejtése nagyobb, mint a legtöbb kompaktnak (130mm vs. 125mm).

 

szerk: szopcsi, a 120-as Uno stucnik csak 7 fokosban elérhetőek, 17 fokost csak 110mm-ig gyártanak..

 

http://www.ebay.com/...=item27d46586dc

 

Bike-components.de oldalon nézelődnék tovább, illetve, ha csak stucni, akkor planet-x! Kormányból a componentsen találsz Controltech darabokat is, ott még 140mm ejtésű darabot is ki lehet halászni, vagy, Pro, amiből több forma (kerek-kompakt-anat) elérhető, s más-más esés-előrenyúlás társul ezekhez. Vagy német apróban sokszor van "finishkitcsomag" magánszemélytől, stucni-kormány-nyeregcső hármasban.. :)

 

Plusz ötlet: kormánycsapágy felső zárókupak kisebbre cserélése? ("zero stack headset dust cover/cup")

 

 

 

Jók a geós linkek, köszönöm! Nem csalódtam benned! (Néztem persze a szokott webboltokat, ez nem is kérdés)

 

Trekkingen nem ültem, de montin 69 centin közlekedek. A 44 cm országúton nem tetszik, de a régi 40 helyett a nagyobb ejtés miatt is bepróbálom a 42-est.

Erre gondoltam, ez tömegben is vállalható:

https://www.bike-com...-Lenker-p26921/

 

A stucni kapcsán fontos az esztétikum is, szeretnék valami egységes képet kialakítani. C220-ból van 6 és 17 fokos is, bármely hosszúságban:

https://www.bike-com...ll-2015-p41351/

 

Vagy Easton, a EA90-esek 10 fokosak, de akkor inkább már a probike-os hiperakciós thomsont választanám, 15 ezerért.

A kormánycsapágy piszkálása eddig nem jutott eszembe, nagyon jó, elgondolkodtató.... beszélek a "szerelőmmel".

 

Nagyon gáz lenne a mínusz 17-es stucni? Használ valaki ilyet? (Most megnéztem 73 fokos a fejcső, a kisebb vázaknál szokott 72,5-höz képest.)


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 10:25


#4857
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

...lemaradt: 

 

Kormányszár Radon Stem light 90cm, 105g : http://www.bike-disc...59062/wg_id-480

(Szerintem kiváló ár-érték-súly arány!)

 

Nyeregcső: olcsó távolkeleti alu, Turner márkanévvel, vágva 155g

 

A vázszett innen van: http://shop.edelrad....-and-white.html

Még 56-os méret van készleten, ez volt az utolsó 54-es

 

 

Az egyedüli aggodalmam a BB30-as középcsapirendszer, amiről nem hallottam jókat, ráadásul a Shimano hajtóműtengelyhez (24mm) kellett még egy szűkítő is bele. Ezeket adták a vázhoz, de nem sok jót nézek ki belőle  (FSA). Érdekessége a váznak, hogy nem nem alu csapágycsészék vannak, hanem közvetlenül a karbonban képezték ki.

 

A kerékszett tartóssága még kérdéses, pilincka BITEX agyon papír BOR felnik, 85kg ajánlott max súlyhoz. Adok neki egy esélyt...

 

 

 

 

 

 



#4858
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

Új jövevény a családban. Született 54 centivel és 6.5 kilóval (pedál, kulacstartó nélkül). Apuka jól van, anyuka ismeretlen :)

 

19883028104_5beec056c2_b.jpg

 

Saját építés

 

Váz: Felt F1 2013, 54cm, kb 850g, villa vágva 280g

 

Groupset: Ultegra 6800, 52/36

Érdekesség a Ultegra 11-28 alapra részben Dura ace fogaskerekekből általam összelegózott 12-28-as fogsor. Gyárilag ilyen nincs Ultegraban.

 

Kerekek: http://www.slowbuild...bor373-1200-gr/

Kerékszett mért súlya 1280 g (a 24/28-as fűzés)

 

Kormány: http://shop.edelrad....op-ca-167g.html

Mért súlya 176g (méret 42 cm)

 

Külsők: Conti Force + Attack, belső: Conti race light

 

Pedál: Time Xpresso 4

 

Nyereg: Fizik Aliante VS

 

 

Komplett bringa pedál és kulacstartó nélkül 6.5 kg, útra készen: 6.8 kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • vittore30 és Alexander the Great kedveli ezt

#4859
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A kormány széles lenne? Ültél már trekkingen? :D

 

egyékbént, stucniszög. A kormány formája nekem bejön, kompakt, szép hajlítású. Stucnit ebayen "uno" néven érdemes vadászni, azok 130mm-es hosszban acélcsavarokkal is 124 gramm körül vannak, 6-7ezer ft-ért.

 

illetve, AJÁNLOM:

http://ttbikefit.com/stemcalc.html

 

http://yojimg.net/bi..._tools/stem.php

 

:) Kormányból, ha anatomikus, akkor Deda Newton/Supernatural (7075 3plán húzott alu), vagy Syntace Racelite, a Newton ebayről olcsón beszerezhető ingyen szállítással, a Syntace meg nem tudom, egy fórumtagnak volt 42cm cc méretben, de szerintem nem eladó... :)

 

Linkeket most nem tudok adni, de "úgy láttam". Amúgy, ha nem akadna Anatomikus, az RHM dedákat tudom még ajánlani, mert azoknak az ejtése nagyobb, mint a legtöbb kompaktnak (130mm vs. 125mm).

 

szerk: szopcsi, a 120-as Uno stucnik csak 7 fokosban elérhetőek, 17 fokost csak 110mm-ig gyártanak..

 

http://www.ebay.com/...=item27d46586dc

 

Bike-components.de oldalon nézelődnék tovább, illetve, ha csak stucni, akkor planet-x! Kormányból a componentsen találsz Controltech darabokat is, ott még 140mm ejtésű darabot is ki lehet halászni, vagy, Pro, amiből több forma (kerek-kompakt-anat) elérhető, s más-más esés-előrenyúlás társul ezekhez. Vagy német apróban sokszor van "finishkitcsomag" magánszemélytől, stucni-kormány-nyeregcső hármasban.. :)

 

Plusz ötlet: kormánycsapágy felső zárókupak kisebbre cserélése? ("zero stack headset dust cover/cup")

 

slammed-stem_IMG_1726-Edit.jpg


Vejne módosította - 2015. augusztus 12. - 06:17


#4860
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A fontos focimeccs árnyékában beóvakodtam a nappaliba a kecskékkel.

Az országúti geometriában jártas kollégák segítségét kérem tisztelettel.

A maliról ültem át a ktmre, most már mentem annyit vele, hogy levonjak némi konklúziót, így:

a kormány túl széles, és nyomja a tenyerem alsó fogásban, plusz a végéből hiányzik egy két ujjnyi. A 120-as stucni jó, a felsőcsőhossz gyakorlatilag azonos a két bicajon.

Ami probléma, a istentelen magas fejcső (a villa is magasabb egyébként).

A fotók alapján, maradjak a 6 fokos stucninál, vagy menjek lejjebb? 10, vagy netán 17 fok? A kormányt biztos cserélem 42-es anatómikusra,

 

Ja, egyébként a komplett geó kényelmes lenne, a a hitvány alsó fogást leszámítva, illetve a könyököm külső fele hasogat a második óra környékén, az ok ismeretlen (a malin nem fordul elő).

Amiért tanácsot kérek -azon felül, hogy e két bicajon kívül nincs több országúti tapasztalatom-, szerettem volna a csereberét egy füst (rendelés) alatt intézni.

Mit mérjek, mire figyeljek még? Jó felé tapogatózom, hogy a stucniszöggel kompenzálnék, vagy csak elbaltázom a gyárilag kitalált geometriát?

 

Összehasonlító képek:

https://goo.gl/photo...BiewRUV3pqFDbT9


Rabbit módosította - 2015. augusztus 12. - 00:11