Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#441
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

kicsit még visszatérve a fékváltókarokhoz, és ebből kiindulva a bovdenekhez. 

 

néhány éve, amikor megjelent az ekar szett, akkor egy magát bringás újságírónak tartó ember (aki egyébként emlékeim szerint még a bikkmakkra is írt) azon nevetgélt a fb-on, h milyen hosszú váltó bovdenház csatlakozik a hátsó váltóhoz ennél a szettnél. aztán vlki egy kommentben leoltotta, h az nem volt gond, h kb 15 évig nem tudta a shimi berakni a bovdeneket a bandázs alá? na mind1. még vergődött vlmit ez az ember, aztán annyiban maradt a dolog. 

 

ez nem is olyan fontos eset, csak éppen az ilyen emberek miatt is lett olyan megítélése idehaza a campának, mint amilyen. 

 

szóval fékváltókarok, és bovden. a shimi hőscincér korszaka :D tehát a fityegő, libegő váltó bovdenek sztem nem véletlenül voltak úgy vezetve, ahogy. egyrészt összefügg a bovden húzással, és magával a mecanikával is. annyit talán érdemes tudni, h a bandázs alatt vezetett bovden nagyobb súrlódást eredményez, és ezt akár nagyobb bovden húzással is ki lehet küszöbölni. amikor a shimi tutira akart menni, akkor alkalmazta is ezt a dolgot. példa rá a 8-as dura ace. ez a kívül vezetett bovden egyébként elég jól működött. a gond akkor kezdődött, amikor a bandázs alá rakták be a bovdeneket. onnantól több lett a bovden szakadás. (nagyobb súrlódás) 

 

és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.  

 


  • Kisherceg and Rabbit like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#442
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
Jaja, van haver, aki szerint ez vudu és kb felesleges. Mondjuk ja, ha nem ázol el, valszeg tényleg felesleges (ő nem fog), én meg szeretem az effajta vudut. Szorgalmasan fújkálok, Crc336-ot. Alkalmanként meglévő vázba is szoktam újra fújni, ha véletlenül elázok vele, száradás után, vagy csak úgy, 1-2 évente.
  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#443
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://velo-orange....use-frame-saver nem olyan régen láttam egy váz építős videót, amiben egy ilyen spray-el kezelték le egy váz belső részeit. érdekes. nem tudom, h hol lehet kapni. ennek még nem jártam utána, de gyanítom, h itthon nem találnék.


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#444
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

én csak annyit tennék hozzá teljesen OFF-módon, hogy nagyon örülök don visszatérésének, hiányzott az elmúlt hónapokban! :)


  • Rabbit and donciccio like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#445
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.smile.png

Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.

Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.

A record az minimum ultegra szint, nem?

a record az dura ace szint. illetve most nem az. mert vissza hozták a super recordot is. :D na ez nagyon nem megy a campának. átneveznek, meg ilyenek, és nem mindig tudni, h melyik micsoda. a centaur szett előszőr mtb szett volt, aztán később megint megjelent, de akkor már egy 105-ös szintű országúti szett lett belőle. 2 dologban nagyon a mezőny aljában van a campa. a marketing, és az elnevezések. :D ahogy én látom, itthon azért nem terjedt el igazán a campa, mert jött ez a "szarolasz" hozzáállás. pedig sokan versenyeztek a 90-es évekig campával. a 90-es évektől változott sokat a dolog. 

 

volt szerencsém a rejtett bovdenes shimi sti karokhoz, de csak állványon szórakoztam velük. ezeknél gyakori a bovden szakadás, és elég rossz helyen ráadásul. nehéz kiszedni a beleszakadt bovden véget. ennél a típusnál erősen ajánlott legalább évente cserélni a bovdent, és nem vlmi gagyira, ha van rá mód. 

 

egyébként igen. mindegyik gyártónál vannak, voltak félrement tervezések. a shiminél egyértelműen a 9-es szettek a legrosszabbak. még a bikkmakkon is volt a 9-es 105-ös szettről egy hosszútávú teszt. egy éven belül olyan kopások voltak azon a szetten, h azt nehéz alul múlni. de elég megnézni a használt piacot. 9-es shimi szettből alig találni vlmit. még bringán se. kivéve a dura ace-t. az meg volt építve. a campánál is volt egy csomó félrement dolog. volt egy alsó kategóriás ergo mechanika, ami full gagyi. azt kerülni kell. aztán ott van a power torque hajtóművük is. az se vlmi nagy eresztés. azt is jobb kerülni. ellenben az ultra torque ott van a szeren. a shiminél még most is van gond a hajtóművek terén. a dura ace, ultegra hajtókarok ragasztva vannak, és bizonyos időjárási körülmények között elengedi a ragasztó. ha ilyet lát az ember a használt piacon, akkor nagyon meg kell nézni, h nincsen e rajta repedés, vagy ilyesmi. 


  • Kisherceg and Rabbit like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#446
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.smile.png

Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.

Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.

A record az minimum ultegra szint, nem?


Edited by Rabbit, 2022. November 29. - 00:54.

  • Kisherceg and donciccio like this

#447
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Tudom, hogy a létezik ez a campa fétis, én nem használtam ergopowert, csak próbaszinten, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont van két bicajon is 5800-as sti-om, meg előtte is volt ez-az, de soha eszembe sem jutott szétszedni, egyiket sem.

alapból nem kell szétszedni az sti karokat, de történhet bukás, vagy más egyéb, amikor jó lenne kicserélni benne egy alkatrészt. miután alkatrész sincsen hozzá, így elég problémás lehet a dolog. van, h csak egy rugót kellene cserélni, de ehhez kell egy donor kar. ezért gond sztem, h nehézkesen javítható az sti. a bukásnál megsérült sti karral is csak annyit lehet csinálni, h kicseréli az ember. az meg elég zsebbe nyúlós tud lenni. a campánál ez jóval 1xűbb. sok alkatrész van a használt piacon, és új cuccokat is lehet kapni. egyébként a campa le is írja a szerelési doksijában, h x km után szét kellene szedni, és cserélni néhány alkatrészt. 

 

használtam én is shimit. az első bringámon exage 500-as váltó szett volt. 2x7 fokozat. alsó csöves váltókarokkal. elég jól működött. aztán campám lett. egy stratos szettet nyúztam évekig. avval versenyeztem. kb évi 20 ezer kil ment bele, és tök jól működött. még az is alsó csöves váltós volt. aztán váltottam rx100-as szettre. na ott ért néhány csalódás. már volt sti karom, de nem úgy váltott, mint akár a stratos, vagy az exage 500-as szett. egy rosszabb úton eltörött az rx100-as váltóm. 9-es 105-re lett cserélve, de annyira gagyi volt, h az már nevetséges volt. 1 éven belül kikopott, és lógott a váltó. soha többé nem lehetet beállítani normálisan. utána lett campám megint. előszőr csak veloce, aztán record. hát... ég, és föld, még a veloce is a 105-rx100-hoz képest. a veloce karokat használom még most is a téli bicajomon. a record, meg record marad a pokolban is. megfelelő karbantartás mellett nagyon sokáig pontos marad a váltás. a shiminél ezt nem látom. nagyon hamar kopnak. ezt már csak a műhely tapasztalatomra alapozom. dolgoztam néhány bringa boltban, így láttam sok kopott lógó shimi váltót pl. sztem az is érdekes, h kisebb, vagy tömeg mellett tartósabb a campa. legalábbis a régebbi 10-11-es cuccok. 12-est még nem láttam. az elektromos váltókból meg még csak shimivel találkoztam. most nem tudom mi a helyzet, de a régebbi campa cuccokról biztosan állítom, h tartósabbak. meg szebbek is. 


  • Kisherceg and Rabbit like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#448
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

https://www.youtube....3fKCBKQk&t=891s vs https://www.youtube....OocYpHXJ3Y&t=3s

 

egy pöttyet 1xűbb a campa ergo, mint egy sti biggrin.png

Tudom, hogy a létezik ez a campa fétis, én nem használtam ergopowert, csak próbaszinten, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont van két bicajon is 5800-as sti-om, meg előtte is volt ez-az, de soha eszembe sem jutott szétszedni, egyiket sem.


  • Kisherceg and donciccio like this

#449
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://www.youtube....3fKCBKQk&t=891s vs https://www.youtube....OocYpHXJ3Y&t=3s

 

egy pöttyet 1xűbb a campa ergo, mint egy sti :D 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#450
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

másik yt csatorna: https://www.youtube....ORLDBIKEVINTAGE kár, h egy szót nem értek belőle. :D talán spanyol. biztos informatív lehet, mert egy csomó campa cuccról beszél benne a csajszi. meg pl a zeus-ról is. ő is szerel össze bringákat, csak éppen nem olyan szakértelemmel, mint a szlovák, v cseh szerelő. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#451
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://veterankerekp...310&gid=2790021 na tessék. guglizik az ember egy kicsit, és ilyenekre bukkan. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#452
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://www.youtube....ageBikes/videos már régóta követem ezt a csatornát. sok érdekes gép fordul meg a szerelő keze alatt. azért az is elég komoly, h ennyi spéci favorit bringára rálelnek. legutóbb is egy favoritot rakott össze az emberünk.

 

https://www.youtube....h?v=jlrgHpX-fGg ez volna az. régi dura ace szett került rá. ami érdekes lehet, az a hátsó papucsok beállítása. az első váltó konzolja is problémás volt. nekem is hasonló gondom van a téli bringámon, csak nekem túlzottan lentre került. 

 

https://www.youtube....h?v=qMz08o06eBQ ez egy reynolds csöves favorit. ilyet láttam fotókon a neten.

 

https://www.youtube....h?v=E2Fe6L5BmCU ez is favorit. régi tt bringa. megvan a gyártója is. benne van a videóban.

 

https://www.youtube....h?v=7nJr2iob7jM ezt szerintem sokan ismerjük. a cocializmusban, ha nagy szerencséd, és kapcsolatod volt, akkor lehetett egy ilyened. :D

 

https://www.youtube....KfNmkJfus&t=84s ez is egy f1 special. itt is dura ace került rá.

 

https://www.youtube....h?v=BArzAF8SBeo ez az előző bringa váza. festés után gatyába rázza a közép részt a szerelő.

 

https://www.youtube....nYOolVbA&t=985s ez meg egy cyclo cross favorit.

 

egyébként vlmi hasonló szisztéma szerint készülhettek el ezek a favorit gépek, mint nálunk. a csepel kerékpár gyárnak volt egy külön részlege, ahol az akkori mesterek gyártották a válogatott versenyzőknek a vázakat. csepel kísérleti kerékpár műhely volt talán a neve. Pajti bácsi is ott tanulta a szakmát, ha jól tudom. szóval a favorit gyárban is lehetett vlmi hasonló részleg, ami nem a nagy közönségnek gyártottak vázakat. régen, amikor még versenyeztem, hallottam néhány sztorit. pl.: állítólag volt egy magyar mester, aki vlmi hasonló rendszert fejlesztett ki, mint az ahead kormánycsapágy, és stucni. csak éppen nem terjedt el. az okát nem tudom, h miért nem. 


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#453
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

erre emlékszek én is, volt Mavic717 felnim, azon szerintem rajta volt a "Made in Romania". 

 

717... 17mm belső széles volt, ma már a terepúti gravel bringákon is szélesebb... ohmy.png blink.png biggrin.png

a mostani trendek miatt egy csomó bringás rácsodálkozik a régebbi dolgokra. pl.: felni, külső szélesség. megy a tárcsafék őrület is ezerrel... hazai felhasználás mellett nem nagyon van rá szükség. alföldre minek? de mind1. ez a trend, ez a divat, ezért kell ilyen bringákat venni. 

 

aminek én örülnék: ha már mostanában a 25 mm széles külsők is keskenynek számítanak, akkor a 23-asokat olcsóbban adhatnák... mondjuk olyan 50 %-al. :D 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#454
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

erre emlékszek én is, volt Mavic717 felnim, azon szerintem rajta volt a "Made in Romania". 

 

717... 17mm belső széles volt, ma már a terepúti gravel bringákon is szélesebb... ohmy.png blink.png biggrin.png


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#455
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.

amit most fogok majd a közeljövőben lecserélni open pro felniket, azok a franciáknál készültek. az újabbakon nincsen feltüntetve a gyártó ország. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#456
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

egy kis érdekesség. mavic open elite felnik Romániában készülnek.

Már vagy 15 éve a Mavic csúcs (montis) kerékszettjeik is ott készültek.


  • donciccio likes this
Marci

#457
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://www.youtube....h?v=MZBzT4ZmSTU

 

most, h már a 3d nyomtatás is elérhető, sztem lenne igény az ilyen tuning cuccra. megkérdeztem néhány éve csoltmestert, h nem tudna e ilyet csinálni a cnc gépével, de sajna nem vállalta be. jó a 10-es is, de jobb lenne egy 11-es. a könnyű kerekeimen általában 12-25-ös sor van. jó lenne ugyanez a sor 11-esben. abban lenne 18-as fogaskerék is. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#458
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

4jDndXa26kBdsuT70ZAA7zFLUSPKUXW43nJWwp9t

 

ma még megfuttattam a bianchit. :) idén talán már nem lesz hasonló idő. télen ezt a gépet ropira szoktam szedni, és átnézve, felújítva, zsírozva várja a tavaszt. na ez idén nem lesz meg. csak egy kisebb kis karbantartást ejtek meg rajta. még bovdeneket se cserélek. alig van kilim idén, így nem látom értelmét. a hajtókaroknak kell majd egy kis polírozás, mert vlmi genya ráfröccsent, amit nem tudtam leszedni. ez lesz talán egy kis extra meló.


  • Kisherceg, zscs and talpfa like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#459
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

ezen a képen látszik a deda nyereg cső. sztem tök jól néz ki. :) illik a géphez. 

 

van az úgy, h nekem se jön össze egy szerelés.... a jobbos ergopower-be egy kicsit több zsírt, illetve talán jobb, ha azt írom, h rossz helyre tettem a kencét. tegnap ezt megoldottam. kis féktisztító, és már frankó is. szeretem ezeket az ergókat. könnyen javítható, meg minden. ezek konkrétan 2003 körül vettem, újonnan. 9-es volt, de kicseréltem 2 db alkatrészt, és 10-es lett. egyébként veloce. azért is szeretem, mert könnyű kideríteni, h hol van a hiba, így nem feltétlen kell leszedni a kormányról, h javítani lehessen rajta. ha felfelé nem vált rendesen, akkor az első traktusában van a gond, ha lefelé, akkor meg a G rugók környékén. most az volt, h előre több zsírt raktam a kelleténél, és betapadt tőle a váltókar. így a következő váltásnál már volt olyan, h egy kattintásra 2 fokozatot rakott fel a váltó. szóval egy jó adag féktisztítóval kifújtam a fölös zsírt, és csepegtettem némi olajat a helyére. elég volt a fékkar gumit leszedni. jó lenne nem leszedni az ergót javítani. remélem nem is kell majd ezen a télen. volt már rá példa, de szerencsére már van itthon elég alkatrész, h orvosolni tudjam a hibákat. 

 

a küllőkre sajna még várnom kell, így az open elite felnik még pihiznek. mondjuk, amikor meg fognak érkezni, akkor meg nem nagyon lesz időm átfűzni a kerekeket. :( 

 

 

43_3958.jpg


  • talpfa likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#460
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

egy kis érdekesség. mavic open elite felnik Romániában készülnek.

 

1_4661.jpg2_8597.jpg


  • talpfa likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A