Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#4641
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.


  • Vejne likes this

#4642
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok Kedves Fórumozók! Még új vagyok itt és nem tudom, hogy amit kérdezni fogok az felmerült-e korábban, vagy sem, de most bátorkodom megkérdezni a nagyérdeműt efelől. :)

Országúti építés előtt állok és kacérkodom a kínai karbon vázas gondolattal. Az lenne a kérdésem, hogy melyik középrész megoldást javasoljátok, ha Shimano Ultegra szettet kívánok majd használni? Gondolok itt a BSA-ra, de az újabb vázaikat BB30-cal, BBright-tal hirdetik? Ezekben az esetekben milyen hajtás jöhet számításba, szerintetek megéri átalakítókkal szenvedni? Kaphatóak mindenféle adapterek, de ezen a téren nincs tapasztalatom. Kérlek nyissátok fel a szemem! :D

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#4643
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Ha nem,kell akkor nem kell.

Azért hirdetem mert már nincs szükségem rá,ahogy írtam is,de ha megmarad,akkor megmarad.

A kerék nem szar,én használtam rendesen,kritikán aluli utakon is,ezt itteni kollégák is tudják,s mert ritkán egy-egy sugár oldali küllő meglazult és kapott kis menetrögzítőt,ami óta semmi ilyesmi nem fordult elő,akkor mi van.

A kerék így marad,én már nem változtatok rajta,mert jó.

Ha csak a felniket és az agyakat nézem,amik kifogástalanok,ha már a fűzés nem tetszik,akkor is árban vagyunk,max újrafűzi emberünk,ha nem tetszik neki.


Edited by GT_Atee, 2015. October 11. - 20:17.

  • Vejne likes this
GT-Atee

#4644
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)

Nem a marketing részleg találta ki.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#4645
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Akkor marad a Fulcrum. Már csak azt remélem, hogy a 9s racsnimhoz lesz elég spacer a csomagban, vagy ha nem, akkor tudok hozzá szerezni itthon.



#4646
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.

Buta kérdés, de:

a korábbi fulcrum-campag kerekeknél tényleg 2:1 arányban volt hátul a küllőzés, amióta behozták az aszimmetrikus-eltolt felnit, azóta 1:1. Az aszimmetrikus kialakítás tette lehetővé, hogy megfelelő küllőfeszességet érjenek el 1:1 aránynál? Mert a marketing részlegük ezt mondta :)



#4647
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A probléma az, hogy nem szerencsés hajtás kereszt, nem hajtás radiált 1:1-be fűzni, nagy lesz a feszességkülönbség a két oldal között, ezért lazul le. A 2:1 sokkal jobb ennél a felállásnál csak erős felni kell hozzá.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#4648
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,241 posts

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.

ON

 

off

nem volt gyári kerekem, de ettől és árkategóriától függetlenül, ha egy kerékben lazulnak a küllők menetrögzítő nélkül, akkor az sz@r. mármint a fűzés, nem az alkatrészek. nagyjából bármiből lehet jól fűzni, csak érteni kell hozzá.

on


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4649
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.

Nem lehet, hogy a küllőhosszak nem megfelelőek? :o Sokszor "anyagi okokból" nem a megfelelő hosszú küllőket szerzik be, aztán csodálkoznak, ha pl. hátul a hajtásoldal gyakorta kilazul.



#4650
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Khamsin asy 2014-es, újonnan vettem, 5500 km van benne: hibátlan, iszonyat szép hangja van a szabadonfutónak (ráadásul a 8s lánckeréksor nem vágta be.. :) ) a hátsóban nulla oldalirányú kitérés, elöl a gyári minimális "8-as"-on kíüvl semmi. A küllők nagyon feszesek, a felni fékfelületén kopás nincs. A csapágyfeszesség kívülről állítható 2.5mm-es imbuszkulccsal, akár pár mp alatt. 21 mm széles a felni kívül, így a 23-as külsőt 24.5mm-re "terjeszti ki", a 22mm-est meg 23.5mm-re.

11144916_854890701268221_636864063258648
 

Elöl 18, hátul 20 küllő (1:1) hátul aszimmetrikus felni, elöl-hátul eltérő magasságú felnik (elöl valamivel alacsonyabb, hátul magasabb, s mivel hátul a felni aszimmetrikus, így két oldalt kb. egyforma hosszúságú küllők vannak) ELöl radiál, hátul hajtásoldal 2x, ellenoldal radiál, egyenes fejű küllők, kivéve hajtásoldali hátsót (ott sima J-bend)

 

Tökéletesen elégedett vagyok vele. 30ezer ft-ot fizettem érte, egyébként 39-40 ezer körül kapod meg boltban.

 

A Vento Asyvel kb. ugyanez a helyzet, ezzel kevesebbet, kb. 1800 km-t mentem, ugyanazokat tudja, mint a "kistestvér", extra a kardküllő, alu küllőanya és a hajtás oldalon is egyenes fejű küllők túlméretes agyperemmel. Ugyanúgy 18-20 küllő 1:1 arányban, bitang erős és nagyon merev. Súlyban egyik sem "bajnok" (khamsin 1.800, vento 1690 gramm) de korrekt-kiválóan forog az agy, a felni magyar utakra hitelesítve, a fékfelület meg NEM VAJBÓL van, ellentétben azzal, amit néhány angol mond. 

 

Árban csomagban vettem 2 vittoria diamante pro radilale (24mm, ténylegesen mért 25.2) külsővel és belsőkkel, 62ezer ft volt a két gumi-belső és a kerékszett.

11934946_851701471587144_636684677177979
 

Én bátran ajánlom mindkettőt, így a Fulcrum LG7-est és 5-öst is. 

 

Szerk: formától függően 75 és 80 kg közt tanyázok, nem ütöm-vágom, de nem is kímélem, a gumikat 8 bartól többre nem fújom (kivéve a DIamantét, ott sajnos muszáj vagyok 8.5-ig elmenni, mert furcsa viselkedése van alacsony nyomáson (kb. fordul le a felniről, pl. elöl a villa vállának belső oldalát ki is dekorálta)

 

Erős-megbízható-rendelhető hozzá pótalkatrész, tolerálja az abúzust. És jobban eladható, mint a kézzel fuzott egyedi kerékszettek.


Edited by Vejne, 2015. October 11. - 11:10.


#4651
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

OFF
Ez már inkább keréképítés topik. A gyári kerekeket ebben a kategóriában vajon igényesebben fűzik/centrírozzák? A belépő szintű Shimano Wh-r500-as kerekem gyárilag volt menetrögzítőzve.

ON


  • Vejne likes this

#4652
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,241 posts

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz.

 

Ez nagyon igaz! A lazulás mutatja a fűzés minőségét, ugyanígy a "megoldás" is...


Edited by Kisherceg, 2015. October 11. - 10:05.

  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4653
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.

Ott én kérdeztem hülyeséget, azért írta h nem kell az agyat zsírozni. Viszont a szabadonfutóról olvastam, hogy gyárilag nincs megkenve.



#4654
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Majd újabb kérdéseimre újabb válasz: "Igen újkorába is meg lett kenve és két szezon közti télen is(a szabadonfutó),mert tényleg szinte száraz volt,nagyon egyszerűen kézzel lehúzható róla a kazetta test(sorral együtt is) és megkenhető.Hátsó keréknél volt néha csak küllő lazulás a sugár oldalon,de kapott kis Loctite menetrögzítőt,az megoldotta,törés-szakadás ilyesmi nem volt."
Mivel én tök homály vagyok a dologhoz, bennetek milyen összképet kelt a dolog így?


Ha loctite kell, hogy ne lazuljon ki küllő, az már rég rossz. Ipari csapágyas ágyat meg nem azért vesz az ember, hogy kenegesse.

#4655
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Megkaptam a választ: "Helyi szervízben fűzték,merevségre az én 75-80kg-omhoz megfelelő,zsírozva nem volt,mert ipari csapágyas,1szezont és kb egy negyedet használtam,mikor széthullott egy Novatech kerékszettem,mióta Ultegra 6800-ast használok,nem kell már tartaléknak." írta a gazdája. Sajnos csak Tatabányán lehet átvenni... :(

Majd újabb kérdéseimre újabb válasz: "Igen újkorába is meg lett kenve és két szezon közti télen is(a szabadonfutó),mert tényleg szinte száraz volt,nagyon egyszerűen kézzel lehúzható róla a kazetta test(sorral együtt is) és megkenhető.Hátsó keréknél volt néha csak küllő lazulás a sugár oldalon,de kapott kis Loctite menetrögzítőt,az megoldotta,törés-szakadás ilyesmi nem volt."

Mivel én tök homály vagyok a dologhoz, bennetek milyen összképet kelt a dolog így?



#4656
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Nem áldozta fel a tartósságot-merevséget pár grammért, abban biztos lehetsz.. 

Megkaptam a választ: "Helyi szervízben fűzték,merevségre az én 75-80kg-omhoz megfelelő,zsírozva nem volt,mert ipari csapágyas,1szezont és kb egy negyedet használtam,mikor széthullott egy Novatech kerékszettem,mióta Ultegra 6800-ast használok,nem kell már tartaléknak." írta a gazdája. Sajnos csak Tatabányán lehet átvenni... :(



#4657
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Közben utánaolvastam a Circus Monkey-nak, hát szeretik, mert könnyű és olcsó agyakat gyárt, de hallottam negatív tapasztalatokat főleg az MTB agyakról 1500 km után... a Fulcrummal nyugodtabban aludnék :)


Gari szempontjából is jobb lenne a fulcrum.

#4658
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Közben utánaolvastam a Circus Monkey-nak, hát szeretik, mert könnyű és olcsó agyakat gyárt, de hallottam negatív tapasztalatokat főleg az MTB agyakról 1500 km után... a Fulcrummal nyugodtabban aludnék :)



#4659
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Írtam az eladónak. Ami fura, hogy eddig senki sem vitte volna el, miközben már egy hónapja fent van? Gondolom egy ilyen épített szettnél kérdéses a merevség is, ami attól függ, hogyan fűzték. Szemre jónak tűnik mondjuk, hajtás oldalon keresztbe van fűzve. Viszont személyesen kipróbálni valószínűleg nem tudom majd.

Nem áldozta fel a tartósságot-merevséget pár grammért, abban biztos lehetsz.. 



#4660
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

No, hát az első agy kb. 80 gramm, a hátsó kb. 230 gramm, a felnik darabja 420 körül van, így megoldható, hogy ennyi legyen a tömege kétszer húzott küllőkkel.

 

Az 55LG tényleg 5LG, a fulcrum pótalkatrész-katalógus szerint csak matricában különböznek:

 

ref:

http://www.fulcrumwh...-27-02-2015.pdf

 

egyébként nekem Fulcrum5-ösöm van, sima, nem LG (Vagyis Vento Asymmetric 2014, de az R5, csak matricában térnek el..) Tőled kb. 2 kg-al vagyok nehezebb, de simán odaadnám magamtól 15 kg-al nehezebb srácnak is a kerekeket, mert ezeket strapára tervezték és ütni-vágni, nem sajnálni. :) Az LG-vel azért járnál jól, mert SZÉLES. 23mm széles kívül. Tömegre egyébként tényleg 1690 gr a campag rotoros, a shimanosok 1750 körül lesznek, de ez rohadtul nem számít, mert a tömeg-diffi a szabadonfutótestből adódik, nem a felniből.

Írtam az eladónak. Ami fura, hogy eddig senki sem vitte volna el, miközben már egy hónapja fent van? Gondolom egy ilyen épített szettnél kérdéses a merevség is, ami attól függ, hogyan fűzték. Szemre jónak tűnik mondjuk, hajtás oldalon keresztbe van fűzve. Viszont személyesen kipróbálni valószínűleg nem tudom majd.

 

ui: A Fulcrumnak rendesen utána néztem, asszem 1645g Campa rotorral, Shimanoval pedig 1690g, de ez részletkérdés... :) Mondjuk egyelőre 23mm széles gumival használnám, szóval nem élvezném előnyét az LG-nek, viszont újonnan 70 alatt itthon biztos nincsen párja így sem, a használt kerékszettekből meg kicsi a választék.


Edited by DanielLong, 2015. October 10. - 19:32.

  • Vejne likes this