Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#4621
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Üdv!
Kérdeznék tőletek. Nemrég vettem egy országútit és olyan problémám van vele, hogy egy idő után elkezd zsibbadni a mutató ujjam és környéke. Állítólag a fékváltókar fogàsa közben elnyomódnak idegek és ez okozza. Próbáltam géles párnázású kesztyűvel is. Rendeltem hozzá géles bandázst, de még nem jött meg. Hogyan lehetne jól beállítani a fékváltókarokat? Egy CUBE Peloton Race-ról van szó.

#4622
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

köszi

ezt néztem a Tuttibringa-nál is csak ott 23as

mondd nekik, hogy kell 22mm-es, szerintem hoznak, ha arról van szó. Vagy planet-x-en van, kis csomagot 7.5 euróért kiküldik. Ha ügyesen "válogatsz" és befér minden egy kis dobozba, akkor megáll annyiban a pk. :)



#4623
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás

köszi

ezt néztem a Tuttibringa-nál is csak ott 23as

 



#4624
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

PKolozsi, még ajánlom figyelmedbe:

 

http://www.probikesh...x22c/94858.html

 

220-as szövetsuruseg, es 22mm szelesseg. Annyi, hogy ezeket 8 barra kell fujni kb., mert alatta olyan erzesed van, mintha fordulna le a felnirol a gumi :( foleg kanyarban.. sajnos mo-ot kiválasztva az ár 18.5 euróra fölugrik, ÁFA <3


Vejne módosította - 2015. október 16. - 07:26


#4625
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...merlin-fuse-105

 

400ezer

 

a fék is 105

a hajtás is 105

a szett többi része is 105

a kiegészítők "munkáslovak"

a váz jónak tűnik, a geometria is (nem hasalós, nem felhőjárós, hanem félsportos-féltúrás)

ahol spórolnak, az a kerékszett és gumi

 

Ennyiért erősen megérné, ha Merlinék szállítanának Mo-ra. :) Egyébként ez egy Ridley? A geometria és a kiegészítők alapján az..

 

http://forum.tour-ma...no-105er-Gruppe

 

ez egy beteg ember.. 150 euró az egész szett? És CAMPÁRA vált? :o Vagy sok pénze van, vagy kevés hely otthon, vagy rossz barátnő..


Vejne módosította - 2015. október 16. - 06:41


#4626
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot :)

 

Add el, és vegyél egy olyat, ami megfelel. Ebbe így nem érdemes belemenni. Már anyagilag...


ncc1701 módosította - 2015. október 15. - 21:52

  • biktop kedveli ezt

#4627
efem27

efem27

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

 

Ma kaptam egy versenybringát (remélem ez egy és ugyanaz mint az országúti). Nem árulok el sokat, ha bevallom, hogy annyit értek a biciklikhez, hogy hajtani kell és akkor haladok is. Namármost. Szeretném átalakítani ezt a csodát. Szóval szeretnék érdeklődni, hogy a kormányt tudom e cserélni (olyasmire mint a normál kerékpárokon van, tehát nem hajlított stb.). A kormányon kívül a fékek is cserére szorulnak (ehhez ötlet kéne, hogy miféle féket varázsoljak rá). Továbbá, ha valaki tudna nekem olyan márkájú és ár érték arányban jó pedálokat említeni, ami lehetőleg fém azt megköszönném. Az első lámpa és hátsó lámpa is kardinális kérdés amiben szintén segítséget szeretnék kérni, viszonylag olcsó de jó darabok kellenének. Prizmából szintén, itt csak azt nem tudom milyenek kellenek stb. A nyerget is cserélném, szóval ha úgy nézzük csak a váz maradna, a válaszokat előre is köszönöm, ha valaki veszi a fáradtságot :)



#4628
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

86683-largest_1_SlowtwitchTire-Compariso

 

megtaláltam. Csak, hogy értsd, mire gondoltam akkor, mikor "magasságról" meg "szélességről" beszéltem. :) a 23mm-essel több helyed lesz. Gondolom, a váz ejtőpapucsos, így a kerék hátrébb helyezésére nincs lehetőség.


  • biktop kedveli ezt

#4629
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Van egy Fulcrum 5 kerékszettem 2015-ös amin 25-ös vittoria rubinho pro külső van.a problémám,hogy hátul a váltóbilincsnél talán 1 mm a távolság a váz és a külső között.ha erre vennék egy 21es külsőt nagyobb lenne a távolság vagy az is szétterülne?
A peremes tufo szingóról mondana vki véleményt?
Köszönöm

szétterül,de a guminak van "magassága" is, amiben a 21mm-es kisebb lesz. De 23mm-estől keskenyebbet ne vegyél, szerintem. Főleg, hogy a 2015-ös R5 17mm belső szélességű, szóval, az már nem igazán szereti a tyúkbél külsőket. 

 

Maradnék a helyedben Vittoria Rubino Pronál, 23mm-es kivitelben. (mert tartós, és jó, míg a Tufo peremes szingókról kevés a visszajelzés, és az is nagyon vegyes, hasonlítják kertislaghoz, döglött meztelen csigához.. )


Vejne módosította - 2015. október 15. - 21:07


#4630
pkolozsi

pkolozsi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Van egy Fulcrum 5 kerékszettem 2015-ös amin 25-ös vittoria rubinho pro külső van.a problémám,hogy hátul a váltóbilincsnél talán 1 mm a távolság a váz és a külső között.ha erre vennék egy 21es külsőt nagyobb lenne a távolság vagy az is szétterülne?
A peremes tufo szingóról mondana vki véleményt?
Köszönöm

#4631
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

A vélemény és a gyakorlat kettő!! Biztosan "húztál" már be csapágyat azért mersz ilyet leírni! Ha csak simán felhúzod a tengelyre a csapágyat mielőtt még betennéd a helyére, meggyőződhetsz róla, h pontosan mennyi is az a ferdeség amit enged a csapágy a tengelyen. Megírom neked, szinte semmi! Pontosabban nem veszed észre a kotyogást, a lógást, ha igen az már baj!! Én nem elméleti síkon próbálom és nem "szvsz" írom, gyakorlatból merítem, nem az első csapágy amit betettem már bringába, és ha hiszed, ha nem én nem találkoztam még ferdén berakott csapággyal. Ha a megfelelő szerszámmal teszed a helyére az kizárt, h ferde legyen! 1ébként meg nagyon jól érzékelteti a hajtómű tengelye amikor betolod a csapágyakba, az elsőn tuti átmegy, amennyiben az ferdén van bent a helyén, azt akkor nem tolod át a másikon, pontosabban kiütnéd vele! 


Ridley Noah Fast 


#4632
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)

pár hete hívott egy ismerős, hogy "hogyan kell alátétezni az UT hajtást". Kicsit megijedtem. Leginkább sehogy, ha jó a középcsapágyház-menet, akkor jó az egész, ahogy van. Nekem is csendes, sosem volt kattogás, s a csapágy is tökéletesen fut. És arra mondják még, hogynagyon szűk tűréshatára van a rendszernek a párhuzamosság-középcsapágyház-szélesség tekintetében. :) 

 

Egyetlen emberről hallottam, aki alátétezte az UT hajtókarját, és neki 1.5 hónapot bírt ki a csapágy, állandó kattogás mellett. Bár az az ember mindenfélét csinált, legutóbb pl. ezt:

 

"Nem szeretek fórumozni, csak átadom a tapasztalataimat: BBB10s láncot kb 6000 km után levettem. Bírta volna még, de pár ezer km és a sor is mehetne a levesbe. Vagyis télire. Helyette csak a lánc ment. 10s lánc, 8s soron, 6s (vagy 7s?) CorceD'aune (vagy chorus?)hajtóművel, 6s sachs classic váltókkal, athena ergopower 8s....csodaszépen muzsikál, sokkal jobban, mint a 8s sram lánccal. Egyértelműen javult a váltás teljesítménye, pedig nem egy patent szerkezet ez a classic3500, ami ráadásul eredetuileg 6s-hez tervezett....Nem ugrik, nem szorul rá a lánckerekekre, csak az átdobó kanalát kellett picit zsugorítani (1-1,5 mm kb)...csak ennyi....

smile hangulatjel

Üdv!"

 

Bár a legmeredekebb ez volt: kitört küllők első kerékből, megoldás házilag rézzel.

 

12166657_874281682662456_410569107_n_www

12166541_874281695995788_1930251862_n_ww

12166062_874281702662454_608823758_n_www
 
 
kreativitás nem ismer határokat.

Vejne módosította - 2015. október 14. - 11:08

  • donciccio kedveli ezt

#4633
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.241 hozzászólás

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 

 

azért ez nem az a fajta/mértékű ferdeség, hogy szabad szemmel látható legyen és akadályozza a tengely beszerelését. szvsz. :)


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4634
attento.redaz

attento.redaz

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Köszönöm srácok! Akkor azt hiszem a BSA lesz a megoldás, meggyőztetek! :)



#4635
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

 .. Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

..azért azt megnézném, h ki az a F@...sz aki nem párhuzamosan erőszakolná be a csapágyakat. Én nem tudom elképzelni. 3 dolog miatt. Irgalmatlan nagy erő kell hozzá, h így sikerüljön, és azért ezt valljuk be őszintén, ez csak feltűnne, mint ahogy az is, ha esetleg sikerülne is, ennek bizony látható jelei lennének, és nem utolsó sorban a tengelyt nem tolod át ha ferde valamelyik oldalon a csapágy! 


Ridley Noah Fast 


#4636
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)

ja, csak szarból várat építeni, még Makovecz mesternek se nagyon ,,,,,


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4637
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nema, mi? :D   

:) A srácot, aki összeszerelte az enyémet, három éve ismerem már lassan, s eddig egyetlen egyszer sértődött meg... Mikor meg mertem kérdezni, hogy perfektül párhuzamosan vannak-e bepréselve a csapágyak s problémamentes lesz-e a BB30.. :D Kiakadt.. Hogy mást nem is adna ki a kezei közül, csak tökéletes munkát :)



#4638
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"

Nema, mi? :D   (igen, elolvastam)


  • Vejne kedveli ezt

#4639
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://weightweenies...hp?f=3&t=135194

 

Idevág

 

Amúgy a menetes az csendes. a BB30 natív BB30 hajtással néma. A BB386 hvernak recseg adapteres Ultegrával. :)

 

Ha menetesre voksolsz, kb. bármit használhatsz, de BB30-hoz én mindenképp 30mm-es tengelyes megoldásra voksolnék, mert' "minek a túlméretes csapágyház, ha adapterrel sztenderd tengelyes hajtást futtatsz?"


Vejne módosította - 2015. október 13. - 07:37


#4640
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Szerintem mindenkeppen BSA-t vegyel, ha teheted!   A tobbivel lehet szivas nyekerges miatt.    BB30-hoz mondjuk lehet jofele adaptereket kapni, de minek adapterezni, ha nem muszaj.

+1 a BSA mellett.


GT-Atee