Létezik, hogy ezeket a görgőket csak gyorsszáras bringákhoz gyártják,
igen
Létezik, hogy ezeket a görgőket csak gyorsszáras bringákhoz gyártják,
igen
Mennyi hézag van a gumi és a villa között alapállapotban? Én először megnézném, hogy esetleg kotyog a kerékcsapágy. Ha nem, akkor bringát oldalról megfogva magadtól elfelé döntve lábbal ráterhelsz mondjuk a középcsapágyházra, ezzel szimulálva az oldalirányú erőt. Ekkor figyeld, hogy mit csinál a kerék és a villa. Szerintem inkább a kerék(tengely) rugalmassága adja az elmozdulás nagyobb részét.
Ezt hogy tudom tesztelni? Ha állva behúzott fékekkel rángatom a kormányt, akkor szemre a gumi az, ami össze-vissza deformálódik és mozog, nem a felni. A villát nemesen kizárnám..
Az talán még túl merev is.
A gumi terheletlenül nem deformálódik, sisqonak van igaza.
A sebesség mindent megold.
Ezt hogy tudom tesztelni? Ha állva behúzott fékekkel rángatom a kormányt, akkor szemre a gumi az, ami össze-vissza deformálódik és mozog, nem a felni. A villát nemesen kizárnám.. Az talán még túl merev is.
Ha MÁR gumi, nyáron feltűnt, hogy a Diamante Pro Radiale (hangsúly a végén. Radiális) mennyire "érdekesen" viselkedik. Kisebb nyomáson (7.5 bar környékén) erősen rossz vele kanyarodni, olyan, mintha nem igazán szeretne a felnin maradni. Kissé "vizesslag" érzetet ad. 8 barra fújva, ha oldalról az ujjaiddal megszorítod a gumit, olyan, mintha durván 1 barral kevesebb lenne bennük, mint van, oldalirányban deformálódnak, nem is kicsit.
És ami a legjobb: a villa belső oldalán egy nagy adag fekete gumimassza van felkenődve, néhány kanyarban érdekes "súrlódó" hangot is hallani. Úgy tapasztaltam, hogy, ha nagyobb nyomás alatt vannak, akkor ez a "slag-érzet" csökken, és a kanyarban való deformálódás sem olyan számottevő. Sajnos az itthoni "gányolt" aldis pumpa kb. 8 barig bírja az iramot, de már ott izmozni kell, nagyon. Állítólag 8.5-9 baron teljesen kiszámíthatóan és jól viselkednének a gumik, de ezt nem fogom tudni kipróbálni.Annyi biztos, hogy a komfortot dicsérik, de szokni kell a velük való kanyarodást, mert más. Kb. ahhoz hasonló, mintha más, nem radiális szövésu külsőt nem helyeznél használati nyomásra.
Jó gumik, de muszáj leszek tisztességes pumpát szerezni hozzájuk. a 24mm-est amúgy kereken 25nek mértem a nem túl széles 14-es vento felniken, szerintem a 15-ös racing5 széthúzná 26mm-re őket.
Jó, hogy 24-es mellett kapható 22mm-esben is, így pl. a korallon előre jó lenne még tengely fölé gányolt fémbetétek nélkül is
Amúgy az első kerékről lekapni-visszatenni a külsőt lényegesen egyszerubb, nincs váltókanál, lánc, sor, meg nyeregvázcső, én megcserélném forgásiránynak megfelelően. Ne azon a másfél percen múljon a "tankönyviesség".
A csapágyak gyárilag a venton kissé szorosra, a khamsinon meg lazára voltak hagyva (a khamsinnál pl. ha ujjal mozgattad a hátsó felnit, kb. éreztél egy pici "kottyanást". ez egy pici csapágyfeszítés állítás után tökéletesen megszűnt, ordítani meg így is ordít a szabadonfutó, sokak szerint zavaróan hangos) Ha szépen forog, nem érzel kottyanást a felniben, s nem érzed azt sem, hogy szorulna-nem forogna szabadon, akkor szerintem maradhat a gyári érték.
jutubozas kozben talaltam ezt veletlenul.
A sort nem mosnám vele így, csapágyazásnak nem biztos, h jót tesz a mosószer. Amúgy ötletes, de nekem a láncbontószem egyszerűbb.
Ha MÁR gumi, nyáron feltűnt, hogy a Diamante Pro Radiale (hangsúly a végén. Radiális) mennyire "érdekesen" viselkedik. Kisebb nyomáson (7.5 bar környékén) erősen rossz vele kanyarodni, olyan, mintha nem igazán szeretne a felnin maradni. Kissé "vizesslag" érzetet ad. 8 barra fújva, ha oldalról az ujjaiddal megszorítod a gumit, olyan, mintha durván 1 barral kevesebb lenne bennük, mint van, oldalirányban deformálódnak, nem is kicsit.
És ami a legjobb: a villa belső oldalán egy nagy adag fekete gumimassza van felkenődve, néhány kanyarban érdekes "súrlódó" hangot is hallani. Úgy tapasztaltam, hogy, ha nagyobb nyomás alatt vannak, akkor ez a "slag-érzet" csökken, és a kanyarban való deformálódás sem olyan számottevő. Sajnos az itthoni "gányolt" aldis pumpa kb. 8 barig bírja az iramot, de már ott izmozni kell, nagyon. Állítólag 8.5-9 baron teljesen kiszámíthatóan és jól viselkednének a gumik, de ezt nem fogom tudni kipróbálni. Annyi biztos, hogy a komfortot dicsérik, de szokni kell a velük való kanyarodást, mert más. Kb. ahhoz hasonló, mintha más, nem radiális szövésu külsőt nem helyeznél használati nyomásra.
Jó gumik, de muszáj leszek tisztességes pumpát szerezni hozzájuk. a 24mm-est amúgy kereken 25nek mértem a nem túl széles 14-es vento felniken, szerintem a 15-ös racing5 széthúzná 26mm-re őket.
Jó, hogy 24-es mellett kapható 22mm-esben is, így pl. a korallon előre jó lenne még tengely fölé gányolt fémbetétek nélkül is
Amúgy az első kerékről lekapni-visszatenni a külsőt lényegesen egyszerubb, nincs váltókanál, lánc, sor, meg nyeregvázcső, én megcserélném forgásiránynak megfelelően. Ne azon a másfél percen múljon a "tankönyviesség".
A csapágyak gyárilag a venton kissé szorosra, a khamsinon meg lazára voltak hagyva (a khamsinnál pl. ha ujjal mozgattad a hátsó felnit, kb. éreztél egy pici "kottyanást". ez egy pici csapágyfeszítés állítás után tökéletesen megszűnt, ordítani meg így is ordít a szabadonfutó, sokak szerint zavaróan hangos) Ha szépen forog, nem érzel kottyanást a felniben, s nem érzed azt sem, hogy szorulna-nem forogna szabadon, akkor szerintem maradhat a gyári érték.
A gumiabroncsnak lehet forgásiránya, mint pl a Continental GP4000 v. Vittoria OpenPro így ez határozza meg az elsőkerék forgásirányát.
nem az lepett meg, hogy van forgásirányos gumi (nem tegnap kezdtem tekerni) hanem az, hogy országúti gumik között is van ilyen. utóbbin ugye nem sok minta van, aminek a szerepe is inkább tűnik esztétikainak, mint funkcionálisnak.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A gumiabroncsnak lehet forgásiránya, mint pl a Continental GP4000 v. Vittoria OpenPro így ez határozza meg az elsőkerék forgásirányát.
http://bikemarkt.mtb...-hope-neuwertig
Donciccionak:
Télinek ideális. Sárvédőszem, 28as gumi, kompakt hajtás jó nagy átfogású lánckeréksorral...
Föntebb már próbáltam, majd ha megjön a géles bandázs, akkor megpróbálom a fékváltókarokat picit följebb állítani, a kormányt meg lejjebb, de csak keveset.
szemre jónak tűnik. Talán 1 fokkal föntebb forgathatnád? Nagyon keveset, szinte semmit, mert a csukló érzékeny. Vagy picit a fékkart föntebb csúsztatni?
Az kormányfüggő. A tankönyv szerint a fékkar alsó részének a kormány vízszintes alsó részének a hosszabbításába kéne esnie. Kompakt kormánynál szeretik, ha a fékváltókar és a kormány felső része egy szép, egyenes, szinte vízszintes átmenetet képez. Milyen kormány van a Cube-on? Pár éve Syntace RL-el voltak ezek szerelve, Cube logóval, aztán Easton cockpitet kaptak, most meg talán valami jobb kompakt kormánnyal vannak szerelve.
Mindenképp kompaktot ajánlanék, vagy még a Syntace sem rossz ("kompaktoid: kicsit kompaktra hajaz, de az egyenes részek miatt anatomikus, bár erősen lapított-elnyújtott formában)
Más: szereztem tegnap egy ilyet:
http://www.bike24.de/p194494.html
Igazából teljesen véletlenül, a kitétel az volt: könnyű és erős alukormány, 44cc, kompakt, kb. 75mm előrenyúlással és 125-130mm ejtéssel, lehetőleg 250 gramm körüli tömeggel. Ez megfelelt minden kritériumnak, a Deda RHM mellé téve a formájuk-ívük majdnem identikus (a C'dale hosszabban nyúlik hátra, azon kívül más különbséget nem láttam hirtelen)
Véletlenül pont Cannondale lett. Sokat kacérkodtam ezzel: De ismerve a szerencsémet, nem mertem kockáztatni. Meg ennek a formája sem olyan jó (próbáltam..) egyedül két dologban vitte volna a prímet: tömeg és árban kb. 500 ft-ot spóroltam volna.. (sőt, annyit sem)
Egyébként mikor jött be az a divat, hogy nincs bowdenvezető az alumínium kormányokon? :| A húszezer éves Modolomon, 2008 körüli BBB-n, Ritcheyn nagyon mély hornyok voltak, a Syntace-on szintén elrejthetsz bennük pár kiló házikolbászt, de se a Deda RHM-en, se a Cannondale kormányon nincs Groove (vagyis van, de kb. olyan mélységű, mintha utólag körzővel karcolták volna meg..)
Értem én, hogy merevebbé teszi a kormányt, meg erősebbé, és így aerodinamikusabb-szárny profilú lesz a felső fogás, de néha jól jönne, ha ott van az a csatorna..
Inas, kérlek, dobj képet a fékváltókarodról-kormányodról, úgy egyszerűbb lesz segíteni.