Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34335 hozzászólás a témában

#441
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

nézegettem a 7végén néhány bringát a neten. belépő, de nem gagyi cuccokkal szerelt gépeket. bevallom nem sok gyártó oldalát kerestem fel, de azért találtam 3-4-at, ami érdekes lehet. a canyon, a rose, és a deca bringáit találtam, ami érdekes lehet. legalábbis én annak tartom. itt a 3 gyártó, 4 kerékpárja:

 

https://www.canyon.c...hmenfarbe=BU/BK

 

https://www.rosebike...pe=mandarin red

 

https://www.decathlo...529300&c=FEKETE

 

https://www.decathlo...5668?mc=8667858

 

a canyon a legdrágább közölük. dizájn szempontból nekem a rose tetszik a legjobban. a decás gépek meg a legolcsóbbak. mindegyik alu vázas, felni fékes, és 105-el vannak szerelve. kivéve a decást. abból van centaur is. a vázak geója... hááát.. na ott vannak különbségek. a deca már, már verseny geós, a másik kettő meg endurance. egyébként sztem ebben a szegmensben, és a lejjebb lévő kategóriákban még egy jó darabig megmarad a bovdenes váltó, és a felnifék. írnám, h szerelhetőség szempontjából a decásak a legjobbak, de sztem akik ilyen bringákat veszenek, azok nem otthon szerelnek. inkább elviszik egy műhelybe. vlmiért itthon kinevetik a decát, mint márkát, pedig sztem nem kellene. oké. nem a csúcs kategóriára vannak kihegyezve, de azért vannak jó kerékpárjuk. sőt. van egy bringájuk, amiről csak a legjobbakat olvastam. tőlünk nyugatra sokan veszik commuter bringának, vagy gravelnek. mondjuk nem fér be túl széles külső, de csak 200 ezer ft. https://www.decathlo...c=8545836&c=KÉK a rose nagyon vonzza a tekintetet azzal a piros színnel, és ez köztudott, h pirostól gyorsabb lesz minden is. :D  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#442
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

alapból a gyári új campa bovden készletbe nem kell kenőanyag. nem is szoktam rakni bele semmit, csak, ha már átkerül a téli bringámra. igen. én újra hasznosítom a bovdeneket is. amit leszedek a bianchiról, az általában a télin teljesít tovább. egy darabig, mert a téli körülmények között gyorsabban használódik el. próbáltam már sok mindent bovden kenésre. volt ami nagyon nem jött be. szilikon zsír pont ilyen. beragad az egész tőle. tudom, h létezik kifejezetten bovdenhez való zsír, de sose próbáltam. ami viszont jól teljesít nálam, az egy wax féleség. magam csináltam. :) paraffin olaj, és gyertya viasz keveréke. nem olyan sűrű, mint amit lánchoz használok. ebbe több paraffin olajat teszek. máshova nem használom, csak bovdenhez, de ott egész jól működik. 

 

van két váltó bovden, ami még nálam jó szokott lenni, persze nem tökéletes, de megteszi. egyik a decás váltó bovden, a másik meg a sunrace bovdene. mind a kettő feje megfelelő méretű a campához. viszonylag olcsó mind a kettő, ezért ezekből szoktam tartani itthon tartalékot. 

 

próbáltam olyan kombót is, h bovdenes tárcsafékhez való házat kombináltam decás, vagy sunrace bovdennel. azt hittem, h a nagyobb belső átmérő miatt jobb lesz, de nem így volt. 

 

egyébként még a decás fekete teflon bevonatos bovdenek se rosszak, csak abból ritkán van készleten. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#443
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Hadd trollkodjak bele! smile.png Használtan egy jó állapotú finom-csiszolt Shimano Di2 vagy 2.4 GHz-en polírozott eTap. tongue.png

az a gond az elektromos váltással, h még mindig elég borsos ára van.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#444
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Bevallom, villanyos váltót nem próbáltam még. De kb minden nap bringán ülök, télen-nyáron sárban, fagyban-hőségben de nagyobb problémám soha nem volt a váltómmal v bovdenemmel.

+ múltkor ment haver előttem, gondolta kikerüli a saras részt. A fadarabka lazán tépte le a váltóját. Fél óra szereléssel megoldottuk, hogy haza tudjon gurulni. Első gondolatom az volt, mennyibe fájt volna ha ez egy elektromos váltó. De lehet hogy azok jobban bírják a fát, nem tudom.


  • donciccio kedveli ezt
Marci

#445
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.047 hozzászólás
Jaja, megoldás egy problémára, ami nem is létezik. (Jó, végülis létező probléma, mert sikerült "fejleszteni" annyit, hogy létezzen...) 🥴😁
  • koga, marton, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#446
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hadd trollkodjak bele! :) Használtan egy jó állapotú finom-csiszolt Shimano Di2 vagy 2.4 GHz-en polírozott eTap. :P


  • Rabbit kedveli ezt

#447
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

+ 1 szavazat az SP-41 -re!!

Vmi köszörült bowden bele azt annyi! Jó lesz.

Hülye ismerőst óvva intettem hogy megvegye a méregdrága Shimano bevonatos bowden szettet - megvette. Aztán jött a sírás hogy mi van ezzel, mert vmi nem jó.

Sufni-tuning rovatunkban meg megemlítem, hogy ha kicsit akadozgat a bovden (pl eláztál vele néhányszor,...), hátul a legnagyobb fogra felváltani, a váltókart lekattintani a legkisebb fogig (kónuszra) de nem tekerni a pedált. Ekkor a váltóbovdenek fellazulnak mindenhol, egy kis adag WD40 belenyom a bowdenházba...csodát tesz vele, még a beázott, berozsdásodott bovdeneket is rendbe rakja - egy időre. De átmenetileg teljesen jó megoldás.

 


  • Rabbit és donciccio kedveli ezt
Marci

#448
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Ja-ja SP-41.wink.png

Sokat gondolkoztam ma Don tapasztalatain, bevallom, nem sokra jutottam. Az egyetlen ötletem az volt, hogy Don elsősorban olyan régebbi acélbicajokkal foglakozott, melyeken nem a montis, mély, sliccelt bowdenakasztó van, mely teljesen passzentosan veszi körbe a tokvéget, így deformálódik és reped szét esetenként a műanyag tokvég. Az egyes hosszirányú szálak elmozdulását sem tapasztaltam, csak olyat,hogy a használt tokvégen a fémszálakról hátrébb csúszik a fekete múanyag borítás kissé.

Mindez persze simán lehet a tapasztalat hiánya, túl keveset mentem és megyek ahhoz, hogy ezek a fáradásos hibákat előidézzem. Ezt támasztja alá az is, hogy bowdenvéget sem tudtam még soha leszakítani a fékváltókarban, pedig azt én is hallottam, hogy könnyen előfordul.

dolgoztam több kerékpár szervízben is. egyébként elsősorban az alacsony kategóriás mtb-re volt jellemző, amit írtam. ott olcsó a bovdenezés is. tehát az átszúrt, deformálódott műanyag kupakok. igaz, ott a tulajok se figyelnek a legtöbbszőr a bringáikra. szóval láttam csodákat. biggrin.png  a beszakadt bovdenek, meg egyértelműen a rejtett bovdenes sti karok jellemzője. a csúcs a Biondo volt számomra. ott csupa országúti bicaj, és nem az alsó kategória. milliós Pinarello-k.... igaz, azokkal alig kellett csinálni vlmit. már a gyárból úgy jött meg a boltba, h készre volt szerelve 99%-ban. nyereg beállítás, és első kerék a helyére, meg leszeded a csomagolást. ez volt az új bicaj. aztán szerelni azt is kellett. meg egy csomó Wilier. azt a márkát is kedvelem. smile.png a legalja a decathlon volt. biggrin.png hárman voltunk szerelők. tudás is lett volna, meg szerszám park is, de a vezetőség szerint jobb volt az, ha mi kint voltunk az üzlettérben, és mindenféle vackokat aggatunk a polcokra, még a pénztárban is kellett ücsörögni. biggrin.png igaz, akkor éppen nem volt munkám, és pont jól jött, h oda felvettek. szóval fiatal voltam, és kellett a pénz. biggrin.png nem vagyok rá büszke. biggrin.png meg még voltam máshol is, de az már mind1 is. a decában nekem jó sztori volt, h még az elején, amolyan teszt jelleggel odaadta a bringás részleg vezetője a bicaját, h van egy kis nyolcas a kerekében. csináljam meg. ott volt egy másik műhelyes srác is. ő kint volt a franciáknál a deca központjánál, ott tanulta ezeket a szerelős dolgokat. eléggé kente az mtb témát. meg még néhányan az eladók közül is, akit érdekelt a szerelés. na szóval szerelek, de közönség előtt. biggrin.png ilyen se volt még. biggrin.png kihúztam a nyolcast, aztán megnyomkodtam oldalirányból a kereket, h tehermentesítsem a küllőket, és beálljanak a helyükre. közben meg mondtam, h mit miért csinálok. aztán amikor ezt a lépést csináltam, a másik szerelő srác felkiáltott, h "ez az! így kell csinálni!" előszőr nem értettem a dolgot, mert nekem ez természetes lépés volt. aztán mondta, h akik ott megfordultak, azok közül sokan ezt nem csinálták meg. amúgy a műhely melóban nem az a nagy tudomány, h egy fasza bringát meg tudsz e csinálni, mert 99,9%, h igen. hanem az, h egy ócskavasból működő gép legyen. na az a tudomány. biggrin.png


donciccio módosította - 2022. december 03. - 11:14

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#449
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.016 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Ja-ja SP-41.wink.png

Sokat gondolkoztam ma Don tapasztalatain, bevallom, nem sokra jutottam. Az egyetlen ötletem az volt, hogy Don elsősorban olyan régebbi acélbicajokkal foglakozott, melyeken nem a montis, mély, sliccelt bowdenakasztó van, mely teljesen passzentosan veszi körbe a tokvéget, így deformálódik és reped szét esetenként a műanyag tokvég. Az egyes hosszirányú szálak elmozdulását sem tapasztaltam, csak olyat,hogy a használt tokvégen a fémszálakról hátrébb csúszik a fekete múanyag borítás kissé.

Mindez persze simán lehet a tapasztalat hiánya, túl keveset mentem és megyek ahhoz, hogy ezek a fáradásos hibákat előidézzem. Ezt támasztja alá az is, hogy bowdenvéget sem tudtam még soha leszakítani a fékváltókarban, pedig azt én is hallottam, hogy könnyen előfordul.


  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#450
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.047 hozzászólás
Don minden szavával egyetértek!
Egy dolgot tennék hozzá: sp41 házat használok, műanyag kupakokkal és köszörült bovdennel. Utóbbi márkáját kb sose figyelem, ami a legfinomabb tapintásra, azt veszem. 😁 Amit Don írt, hogy kijönnek a szálak, valid, én is tapasztalom, de nem szokott gondot okozni. Összerakás után beállítom, max egy alkalommal finomítani, de ennyi.
  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#451
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.

Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.

Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)

Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
 

oké, h le lesz köszörülve a ház vége, de az csak egy ideik marad olyan amilyen. ha meghajlik a ház, akkor már el fognak tolódni a házban lévő acél szálak. másrészről a műanyag kupak engedi, h a ház palástja deformálódjon. a kupak vele együtt hajlik, deformálódik. a bevonatos bovdenek csak némelyike jó. jobb szeretem a sima köszörült, rozsdamentes verziót. annál nincsen az említett probléma, h beleragad a házba a lekopott bevonat. van egyébként a campának is bevonatos bovdene. ez csak váltó bovden. rohadt drága. jó lenne kipróbálni, de az ára nekem sok. ez a komplett szett: https://www.bike24.com/p29598.html 40 akárhány euró. ez meg a fullos váltó bovden szett: https://www.bike24.com/p2294922.html 80 euró. és ebben csak a váltó bovdenek vannak. 

 

kipróbáltam ezt a aliexpress-es alu bogyókból álló bovdenház készletet is. lehet, h könnyebb, mint az acél, de elég siralmas a súrlódása, pedig van kenőanyag a teflonszálakban. még a féknél elmegy, de a váltónál elég gáz. 

 

a mostani váz trendek se segítik elő a bovden cserét. ezt azért szeretném kiemelni. :D vesz vlki egy ultegrás aero országúti gépet, aztán csodálkoznak, h amikor bovden cserére lenne szükség, akkor elég komoly pénzeket kérnek a műhelyekben. :D másrészről meg elég vicces, h ezt baromi könnyen meg lehetne oldani, de kevés gyártó áll bele, h a vázon belül legyen vezető. érdekes módon az acél vázaknál ezt már vagy 40 éve meg tudják csinálni. a legnagyobb baromságnak gondolom azt, h a stucniban, homlok csövön keresztül vezetik a bovdeneket. a kormányzásba is egy fölösleges súrlódást tesznek, meg a bovdeneknek sem használ. oké, h az elektromos cuccoknál ez már nem akkora probléma, de a fékcsöveket is oda vezetik. 


donciccio módosította - 2022. december 02. - 11:40

  • Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#452
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.016 hozzászólás
  • LocationKelenföld
és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.  

 

A precíz bowdenezés nálam is becsípődött. Én kb. 20 éve mindig komplett tokkészletet veszek, 99 százalékban shimanot. Soha, semmi problémám nem volt a műanyag tokvéggel, annyi a titok, hogy simára köszörülöm a levágott végeket. Ami még hasznos, a kenés, gyári szilikonzsírral: a tokvéget a kupak alatt, és a bowden fejét, főként.

Azt a sárgásbarna teflonos bevonatot gyártják még? Nekem az 105-ös országútimon volt gyárilag, na az tényleg semmit nem ér.

Shimanoból a jó váltóbowden a majdnem fekete, kicsit zöldes árnyalatú. Ezt is a 9-es időkből szivárogtatták át, akkor az XTR volt ilyen. A sram XO is hasonló bevonattal rendelkezett, mattfekete színben, de az lepergett. (Nem olyan rondán, mint az említett barna, az konkrétan eltömte nálam a tok belsejét.)

Ja, és persze adrága, tömített tokvégeket érdemes használni, mindenhová. Mostanában úgysem kell sok, mindenhol telibe megy a bowdenezés.
 


  • donciccio kedveli ezt

#453
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

már írtam, h a téli bringámon rossz helyen van az első váltó konzolja. hétfőn elcsesztem az első váltóba fúrt menetet, így rákényszerültem vlmi megoldásra. mára sikerült eredményt elérni. innen indultam:

 

47_7338.jpg

 

kinagyítva látszik, h a konzol túl alacsonyan van. vagyis már csak volt. bevallom őszintén, előszőr nem tudtam mitévő legyek. több megoldáson is gondolkodtam. olyan is megfordult a fejemben, h a megmarad a konzol, és vlmi kiegészítő bizbazt szerkesztek hozzá. aztán maradtam a bilincsnél, ami kézenfekvő lenne, ha kör keresztmetszetű lenne az ülő cső.... de ovális, miután a columbus max az ilyen. szóval maradtam a bilincses megoldásnál. ez volt a legkevesebb meló talán. kedden rendeltem bilincset, tegnap lefűrészeltem, meg vlmennyire lereszeltem a konzol maradékát. ma meg össze raktam. alu alátétekkel próbáltam megoldani, h mégis vlmennyire kör formát vegyen fel a felfogatásra szánt hely. ilyen lett a végeredmény:

 

46_8657.jpg45_1816.jpg

 

nem tökéletes, de talán most megteszi. lehet, h kell még variálnom az alátétekkel, mert akár el is tud fordulni a váltó, amikor felrakja a láncot. 

 

nem ez a tuti megoldás. az az lett volna, h egy szaki új konzolt forraszt fel a vázra, de most ebből tudtam főzni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#454
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

kicsit még visszatérve a fékváltókarokhoz, és ebből kiindulva a bovdenekhez. 

 

néhány éve, amikor megjelent az ekar szett, akkor egy magát bringás újságírónak tartó ember (aki egyébként emlékeim szerint még a bikkmakkra is írt) azon nevetgélt a fb-on, h milyen hosszú váltó bovdenház csatlakozik a hátsó váltóhoz ennél a szettnél. aztán vlki egy kommentben leoltotta, h az nem volt gond, h kb 15 évig nem tudta a shimi berakni a bovdeneket a bandázs alá? na mind1. még vergődött vlmit ez az ember, aztán annyiban maradt a dolog. 

 

ez nem is olyan fontos eset, csak éppen az ilyen emberek miatt is lett olyan megítélése idehaza a campának, mint amilyen. 

 

szóval fékváltókarok, és bovden. a shimi hőscincér korszaka :D tehát a fityegő, libegő váltó bovdenek sztem nem véletlenül voltak úgy vezetve, ahogy. egyrészt összefügg a bovden húzással, és magával a mecanikával is. annyit talán érdemes tudni, h a bandázs alatt vezetett bovden nagyobb súrlódást eredményez, és ezt akár nagyobb bovden húzással is ki lehet küszöbölni. amikor a shimi tutira akart menni, akkor alkalmazta is ezt a dolgot. példa rá a 8-as dura ace. ez a kívül vezetett bovden egyébként elég jól működött. a gond akkor kezdődött, amikor a bandázs alá rakták be a bovdeneket. onnantól több lett a bovden szakadás. (nagyobb súrlódás) 

 

és most térnék rá a bovdenekre, meg a bovdenházakra. a campa elég jó készletet kínál. sőt. már kipróbáltam egy csomó variációt, de a campa a saját készletével működik a legjobban. kicsi a súrlódása. a váltó bovden átmérője kisebb, a ház meg nagyobb, mint az átlag. tényleg frankón működik vele a váltó. a shimi gyárija azért nem ilyen jó. amikor behozták a japánok ezt a barna színű bovdent, akkor egy kicsit meglepődtem, amikor szereltem. már behúztam a zsír új bovdent, akkor lejött róla a bevonat. ezt a bovdent én kerülném. aztán ott van a házon a kupak. kell a fém kupak. nem jó a műanyag. átszúrja a ház a műanyagot, meg deformálódik a vége is, ami miatt nem fog normálisan váltani. az egyik legolcsóbb tuning a bringán, ha jó a bovdenezés. én shimire vlmi utángyártott jobb minőségű bovdent vennék. jagwire, v ilyesmi. campához meg a campát.  

 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#455
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.047 hozzászólás
Jaja, van haver, aki szerint ez vudu és kb felesleges. Mondjuk ja, ha nem ázol el, valszeg tényleg felesleges (ő nem fog), én meg szeretem az effajta vudut. Szorgalmasan fújkálok, Crc336-ot. Alkalmanként meglévő vázba is szoktam újra fújni, ha véletlenül elázok vele, száradás után, vagy csak úgy, 1-2 évente.
  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#456
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

https://velo-orange....use-frame-saver nem olyan régen láttam egy váz építős videót, amiben egy ilyen spray-el kezelték le egy váz belső részeit. érdekes. nem tudom, h hol lehet kapni. ennek még nem jártam utána, de gyanítom, h itthon nem találnék.


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#457
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.047 hozzászólás

én csak annyit tennék hozzá teljesen OFF-módon, hogy nagyon örülök don visszatérésének, hiányzott az elmúlt hónapokban! :)


  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#458
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.smile.png

Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.

Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.

A record az minimum ultegra szint, nem?

a record az dura ace szint. illetve most nem az. mert vissza hozták a super recordot is. :D na ez nagyon nem megy a campának. átneveznek, meg ilyenek, és nem mindig tudni, h melyik micsoda. a centaur szett előszőr mtb szett volt, aztán később megint megjelent, de akkor már egy 105-ös szintű országúti szett lett belőle. 2 dologban nagyon a mezőny aljában van a campa. a marketing, és az elnevezések. :D ahogy én látom, itthon azért nem terjedt el igazán a campa, mert jött ez a "szarolasz" hozzáállás. pedig sokan versenyeztek a 90-es évekig campával. a 90-es évektől változott sokat a dolog. 

 

volt szerencsém a rejtett bovdenes shimi sti karokhoz, de csak állványon szórakoztam velük. ezeknél gyakori a bovden szakadás, és elég rossz helyen ráadásul. nehéz kiszedni a beleszakadt bovden véget. ennél a típusnál erősen ajánlott legalább évente cserélni a bovdent, és nem vlmi gagyira, ha van rá mód. 

 

egyébként igen. mindegyik gyártónál vannak, voltak félrement tervezések. a shiminél egyértelműen a 9-es szettek a legrosszabbak. még a bikkmakkon is volt a 9-es 105-ös szettről egy hosszútávú teszt. egy éven belül olyan kopások voltak azon a szetten, h azt nehéz alul múlni. de elég megnézni a használt piacot. 9-es shimi szettből alig találni vlmit. még bringán se. kivéve a dura ace-t. az meg volt építve. a campánál is volt egy csomó félrement dolog. volt egy alsó kategóriás ergo mechanika, ami full gagyi. azt kerülni kell. aztán ott van a power torque hajtóművük is. az se vlmi nagy eresztés. azt is jobb kerülni. ellenben az ultra torque ott van a szeren. a shiminél még most is van gond a hajtóművek terén. a dura ace, ultegra hajtókarok ragasztva vannak, és bizonyos időjárási körülmények között elengedi a ragasztó. ha ilyet lát az ember a használt piacon, akkor nagyon meg kell nézni, h nincsen e rajta repedés, vagy ilyesmi. 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#459
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.016 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszönöm, hogy ezt megosztottad, jólesik ilyesmikről beszélni, olvasni.smile.png

Meggyőzni nem foglak, nem is célom, Amennyire én látom, - és most csak a fékváltókarokról beszélek-, a shimano-nál a minőségi ugrást a rejtett váltóbowden megjelenése jelentette. Kár, hogy nem próbáltad ezek közül valamelyiket, elég más liga, mint a lobogó bowdenházas rsx / rx100 volt.

Nyilván mindkét gyártónak voltak legendás szettjei, melyek nagyon sokat elmentek, vagy mennek a mai napig. Nekem is van stx-rc hátsó váltóm, megszámolhatatlan kilométerrel, napi használatban.

A record az minimum ultegra szint, nem?


Rabbit módosította - 2022. november 29. - 00:54

  • Kisherceg és donciccio kedveli ezt

#460
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Tudom, hogy a létezik ez a campa fétis, én nem használtam ergopowert, csak próbaszinten, így nincs összehasonlítási alapom. Viszont van két bicajon is 5800-as sti-om, meg előtte is volt ez-az, de soha eszembe sem jutott szétszedni, egyiket sem.

alapból nem kell szétszedni az sti karokat, de történhet bukás, vagy más egyéb, amikor jó lenne kicserélni benne egy alkatrészt. miután alkatrész sincsen hozzá, így elég problémás lehet a dolog. van, h csak egy rugót kellene cserélni, de ehhez kell egy donor kar. ezért gond sztem, h nehézkesen javítható az sti. a bukásnál megsérült sti karral is csak annyit lehet csinálni, h kicseréli az ember. az meg elég zsebbe nyúlós tud lenni. a campánál ez jóval 1xűbb. sok alkatrész van a használt piacon, és új cuccokat is lehet kapni. egyébként a campa le is írja a szerelési doksijában, h x km után szét kellene szedni, és cserélni néhány alkatrészt. 

 

használtam én is shimit. az első bringámon exage 500-as váltó szett volt. 2x7 fokozat. alsó csöves váltókarokkal. elég jól működött. aztán campám lett. egy stratos szettet nyúztam évekig. avval versenyeztem. kb évi 20 ezer kil ment bele, és tök jól működött. még az is alsó csöves váltós volt. aztán váltottam rx100-as szettre. na ott ért néhány csalódás. már volt sti karom, de nem úgy váltott, mint akár a stratos, vagy az exage 500-as szett. egy rosszabb úton eltörött az rx100-as váltóm. 9-es 105-re lett cserélve, de annyira gagyi volt, h az már nevetséges volt. 1 éven belül kikopott, és lógott a váltó. soha többé nem lehetet beállítani normálisan. utána lett campám megint. előszőr csak veloce, aztán record. hát... ég, és föld, még a veloce is a 105-rx100-hoz képest. a veloce karokat használom még most is a téli bicajomon. a record, meg record marad a pokolban is. megfelelő karbantartás mellett nagyon sokáig pontos marad a váltás. a shiminél ezt nem látom. nagyon hamar kopnak. ezt már csak a műhely tapasztalatomra alapozom. dolgoztam néhány bringa boltban, így láttam sok kopott lógó shimi váltót pl. sztem az is érdekes, h kisebb, vagy tömeg mellett tartósabb a campa. legalábbis a régebbi 10-11-es cuccok. 12-est még nem láttam. az elektromos váltókból meg még csak shimivel találkoztam. most nem tudom mi a helyzet, de a régebbi campa cuccokról biztosan állítom, h tartósabbak. meg szebbek is. 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A