Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4541
Írta 2015. október 26. - 10:38
#4542
Írta 2015. október 26. - 10:19
Köszönöm a gyors segítséget, akkor azt hiszem hasonlóan látjuk, nem egyértelmű .
A Transition Raptor az tök ugyan ez, egy cég a kettő, meg a bringa is. Azért szeretném a Traitor-t mert abból van teljesen sötét és egyszínű (ilyen nőies okai vannak ).
Egyébként a Transition egészen nevetséges méret segítsége alapján egyértelműen az 55-ös kell (5'11" az 180 cm), az M-es 52-es az sokkal kisebb embereknek kell:
http://www.transitio...ture_Sizing.cfm
Az 56-os Crux-hoz hasonlítgatom, ilyenem volt: http://www.specializ...tforce#geometry
Én is csak azt a fránya 570 mm-es felsőcső hosszt nem értem. Lehet máshogy mérik?
nem hinném, egyszerüen valamiért így méreteznek
nézd meg a cseh meg tót gyártókat , valami embertelen hosszú vázakra építeik az outi bringákat. ép ésszel kb felfoghatatlan, mi okból.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4543
Írta 2015. október 26. - 09:40
Köszönöm a gyors segítséget, akkor azt hiszem hasonlóan látjuk, nem egyértelmű .
A Transition Raptor az tök ugyan ez, egy cég a kettő, meg a bringa is. Azért szeretném a Traitor-t mert abból van teljesen sötét és egyszínű (ilyen nőies okai vannak ).
Egyébként a Transition egészen nevetséges méret segítsége alapján egyértelműen az 55-ös kell (5'11" az 180 cm), az M-es 52-es az sokkal kisebb embereknek kell:
http://www.transitio...ture_Sizing.cfm
Az 56-os Crux-hoz hasonlítgatom, ilyenem volt: http://www.specializ...tforce#geometry
Én is csak azt a fránya 570 mm-es felsőcső hosszt nem értem. Lehet máshogy mérik?
#4544
Írta 2015. október 26. - 08:00
#4545
Írta 2015. október 26. - 06:35
Surlynak nincs hasonlója? Straggler?
Mert az 55 nagynak tűnik. Az 52-höz tudsz alkalmazkodni.
szerk: nézd a fejcsövet is, mert, ha jól látom, az alsó csésze nem integrált, plusz a cx villa-gumi is emel a gép orrán. Magas és hosszú az 55-ös.
Vejne módosította - 2015. október 26. - 06:41
#4546
Írta 2015. október 25. - 22:09
Méret segítséget szeretnék kérni.
Jelentősen teleszemeteltem a fórumot single speed CX bringákkal , váratlanul lehet lesz az egyikből valami. 180 cm magassághoz és 82 cm-es belső lábhosszhoz melyiket ajánlaná a csapat? Az 52 minta egyértelműen kicsi lenne, de az 55 meg talán nagy CX-re (esetleg rövidebb stucnival?).
https://www.traitorc...8D7CF5FC95858CE
Bal oldalon a spec-re kell kattintani, azt nem tudom linkelni....
Köszönöm.
egy köztes méret lenne az igazi de az 570 felsőcső az q. soknak tűnik.
Bikertigger módosította - 2015. október 25. - 22:09
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4547
Írta 2015. október 25. - 22:02
Méret segítséget szeretnék kérni.
Jelentősen teleszemeteltem a fórumot single speed CX bringákkal , váratlanul lehet lesz az egyikből valami. 180 cm magassághoz és 82 cm-es belső lábhosszhoz melyiket ajánlaná a csapat? Az 52 minta egyértelműen kicsi lenne, de az 55 meg talán nagy CX-re (esetleg rövidebb stucnival?).
https://www.traitorc...8D7CF5FC95858CE
Bal oldalon a spec-re kell kattintani, azt nem tudom linkelni....
Köszönöm.
52, az 55 nagyon nagy.
A sebesség mindent megold.
#4548
Írta 2015. október 25. - 21:19
Méret segítséget szeretnék kérni.
Jelentősen teleszemeteltem a fórumot single speed CX bringákkal , váratlanul lehet lesz az egyikből valami. 180 cm magassághoz és 82 cm-es belső lábhosszhoz melyiket ajánlaná a csapat? Az 52 minta egyértelműen kicsi lenne, de az 55 meg talán nagy CX-re (esetleg rövidebb stucnival?).
https://www.traitorc...8D7CF5FC95858CE
Bal oldalon a spec-re kell kattintani, azt nem tudom linkelni....
Köszönöm.
Furcsán hosszúnak tűnnek, kicsit lapos szögekkel. Inkább az 55-ös.
#4549
Írta 2015. október 25. - 21:09
Méret segítséget szeretnék kérni.
Jelentősen teleszemeteltem a fórumot single speed CX bringákkal , váratlanul lehet lesz az egyikből valami. 180 cm magassághoz és 82 cm-es belső lábhosszhoz melyiket ajánlaná a csapat? Az 52 minta egyértelműen kicsi lenne, de az 55 meg talán nagy CX-re (esetleg rövidebb stucnival?).
https://www.traitorc...8D7CF5FC95858CE
Bal oldalon a spec-re kell kattintani, azt nem tudom linkelni....
Köszönöm.
#4550
Írta 2015. október 25. - 17:31
- Vejne kedveli ezt
#4551
Írta 2015. október 25. - 11:02
Létezik, hogy ezeket a görgőket csak gyorsszáras bringákhoz gyártják,
igen
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4552
Írta 2015. október 25. - 10:28
Mennyi hézag van a gumi és a villa között alapállapotban? Én először megnézném, hogy esetleg kotyog a kerékcsapágy. Ha nem, akkor bringát oldalról megfogva magadtól elfelé döntve lábbal ráterhelsz mondjuk a középcsapágyházra, ezzel szimulálva az oldalirányú erőt. Ekkor figyeld, hogy mit csinál a kerék és a villa. Szerintem inkább a kerék(tengely) rugalmassága adja az elmozdulás nagyobb részét.
#4553
Írta 2015. október 25. - 08:04
#4554
Írta 2015. október 25. - 07:45
Ezt hogy tudom tesztelni? Ha állva behúzott fékekkel rángatom a kormányt, akkor szemre a gumi az, ami össze-vissza deformálódik és mozog, nem a felni. A villát nemesen kizárnám.. Az talán még túl merev is.
A gumi terheletlenül nem deformálódik, sisqonak van igaza.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#4555
Írta 2015. október 25. - 06:49
Ezt hogy tudom tesztelni? Ha állva behúzott fékekkel rángatom a kormányt, akkor szemre a gumi az, ami össze-vissza deformálódik és mozog, nem a felni. A villát nemesen kizárnám.. Az talán még túl merev is.
#4556
Írta 2015. október 24. - 21:25
Ha MÁR gumi, nyáron feltűnt, hogy a Diamante Pro Radiale (hangsúly a végén. Radiális) mennyire "érdekesen" viselkedik. Kisebb nyomáson (7.5 bar környékén) erősen rossz vele kanyarodni, olyan, mintha nem igazán szeretne a felnin maradni. Kissé "vizesslag" érzetet ad. 8 barra fújva, ha oldalról az ujjaiddal megszorítod a gumit, olyan, mintha durván 1 barral kevesebb lenne bennük, mint van, oldalirányban deformálódnak, nem is kicsit.
És ami a legjobb: a villa belső oldalán egy nagy adag fekete gumimassza van felkenődve, néhány kanyarban érdekes "súrlódó" hangot is hallani. Úgy tapasztaltam, hogy, ha nagyobb nyomás alatt vannak, akkor ez a "slag-érzet" csökken, és a kanyarban való deformálódás sem olyan számottevő. Sajnos az itthoni "gányolt" aldis pumpa kb. 8 barig bírja az iramot, de már ott izmozni kell, nagyon. Állítólag 8.5-9 baron teljesen kiszámíthatóan és jól viselkednének a gumik, de ezt nem fogom tudni kipróbálni. Annyi biztos, hogy a komfortot dicsérik, de szokni kell a velük való kanyarodást, mert más. Kb. ahhoz hasonló, mintha más, nem radiális szövésu külsőt nem helyeznél használati nyomásra.
Jó gumik, de muszáj leszek tisztességes pumpát szerezni hozzájuk. a 24mm-est amúgy kereken 25nek mértem a nem túl széles 14-es vento felniken, szerintem a 15-ös racing5 széthúzná 26mm-re őket.
Jó, hogy 24-es mellett kapható 22mm-esben is, így pl. a korallon előre jó lenne még tengely fölé gányolt fémbetétek nélkül is
Amúgy az első kerékről lekapni-visszatenni a külsőt lényegesen egyszerubb, nincs váltókanál, lánc, sor, meg nyeregvázcső, én megcserélném forgásiránynak megfelelően. Ne azon a másfél percen múljon a "tankönyviesség".
A csapágyak gyárilag a venton kissé szorosra, a khamsinon meg lazára voltak hagyva (a khamsinnál pl. ha ujjal mozgattad a hátsó felnit, kb. éreztél egy pici "kottyanást". ez egy pici csapágyfeszítés állítás után tökéletesen megszűnt, ordítani meg így is ordít a szabadonfutó, sokak szerint zavaróan hangos) Ha szépen forog, nem érzel kottyanást a felniben, s nem érzed azt sem, hogy szorulna-nem forogna szabadon, akkor szerintem maradhat a gyári érték.
A villára kenődő gumi inkább a villa vagy a kerék rugalmassága miatt lehet.
#4557
Írta 2015. október 24. - 20:38
jutubozas kozben talaltam ezt veletlenul.
A sort nem mosnám vele így, csapágyazásnak nem biztos, h jót tesz a mosószer. Amúgy ötletes, de nekem a láncbontószem egyszerűbb.
#4558
Írta 2015. október 24. - 19:02
jutubozas kozben talaltam ezt veletlenul.
Erdekes!
- donciccio és Vejne kedveli ezt
#4559
Írta 2015. október 24. - 13:25
Ha MÁR gumi, nyáron feltűnt, hogy a Diamante Pro Radiale (hangsúly a végén. Radiális) mennyire "érdekesen" viselkedik. Kisebb nyomáson (7.5 bar környékén) erősen rossz vele kanyarodni, olyan, mintha nem igazán szeretne a felnin maradni. Kissé "vizesslag" érzetet ad. 8 barra fújva, ha oldalról az ujjaiddal megszorítod a gumit, olyan, mintha durván 1 barral kevesebb lenne bennük, mint van, oldalirányban deformálódnak, nem is kicsit.
És ami a legjobb: a villa belső oldalán egy nagy adag fekete gumimassza van felkenődve, néhány kanyarban érdekes "súrlódó" hangot is hallani. Úgy tapasztaltam, hogy, ha nagyobb nyomás alatt vannak, akkor ez a "slag-érzet" csökken, és a kanyarban való deformálódás sem olyan számottevő. Sajnos az itthoni "gányolt" aldis pumpa kb. 8 barig bírja az iramot, de már ott izmozni kell, nagyon. Állítólag 8.5-9 baron teljesen kiszámíthatóan és jól viselkednének a gumik, de ezt nem fogom tudni kipróbálni. Annyi biztos, hogy a komfortot dicsérik, de szokni kell a velük való kanyarodást, mert más. Kb. ahhoz hasonló, mintha más, nem radiális szövésu külsőt nem helyeznél használati nyomásra.
Jó gumik, de muszáj leszek tisztességes pumpát szerezni hozzájuk. a 24mm-est amúgy kereken 25nek mértem a nem túl széles 14-es vento felniken, szerintem a 15-ös racing5 széthúzná 26mm-re őket.
Jó, hogy 24-es mellett kapható 22mm-esben is, így pl. a korallon előre jó lenne még tengely fölé gányolt fémbetétek nélkül is
Amúgy az első kerékről lekapni-visszatenni a külsőt lényegesen egyszerubb, nincs váltókanál, lánc, sor, meg nyeregvázcső, én megcserélném forgásiránynak megfelelően. Ne azon a másfél percen múljon a "tankönyviesség".
A csapágyak gyárilag a venton kissé szorosra, a khamsinon meg lazára voltak hagyva (a khamsinnál pl. ha ujjal mozgattad a hátsó felnit, kb. éreztél egy pici "kottyanást". ez egy pici csapágyfeszítés állítás után tökéletesen megszűnt, ordítani meg így is ordít a szabadonfutó, sokak szerint zavaróan hangos) Ha szépen forog, nem érzel kottyanást a felniben, s nem érzed azt sem, hogy szorulna-nem forogna szabadon, akkor szerintem maradhat a gyári érték.
#4560
Írta 2015. október 24. - 12:04
A gumiabroncsnak lehet forgásiránya, mint pl a Continental GP4000 v. Vittoria OpenPro így ez határozza meg az elsőkerék forgásirányát.
nem az lepett meg, hogy van forgásirányos gumi (nem tegnap kezdtem tekerni) hanem az, hogy országúti gumik között is van ilyen. utóbbin ugye nem sok minta van, aminek a szerepe is inkább tűnik esztétikainak, mint funkcionálisnak.
- Vejne kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"