Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#4541
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

30 éves vasváz http://bit.ly/1SzB9No modern campával. egyáltalán nem illenek egymáshoz :-(



#4542
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ja, mint a BB körökben a "chocolate milch" a különféle bcaa-glutamin-hidrolizált tejsavó fehérjék helyett.. ;)

 

Egyébként A Neil Pryde Nazarét (Alize volt, amíg egy hülye S-es nem gondolta, hogy az alléhoz hasonlít alakilag a leírása) nézted, mint váz? Nem csúnya, ahhoz képest, hogy aero váz. Mondjuk kerékpárokat nemrég kezdtek építeni, de más sportokban (vitorlázás) elég régóta nyomják a krabont. 

A sima Nazare nem tetszik egyaltalan.  A 2-es egesz jo lenne, ha a bowdenek nem lennenek ennyire aero megoldasuak.

Legyen aero oke, de bakker ez borzaszto ez a stucni mogotti bowdenbemenet.  Es egy ideig meg bowdenes leszek, asszem.

http://www.neilpryde...duct/22_156.jpg


  • Vejne kedveli ezt

#4543
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ja, mint a BB körökben a "chocolate milch" a különféle bcaa-glutamin-hidrolizált tejsavó fehérjék helyett.. ;)

 

Egyébként A Neil Pryde Nazarét (Alize volt, amíg egy hülye S-es nem gondolta, hogy az alléhoz hasonlít alakilag a leírása) nézted, mint váz? Nem csúnya, ahhoz képest, hogy aero váz. Mondjuk kerékpárokat nemrég kezdtek építeni, de más sportokban (vitorlázás) elég régóta nyomják a krabont. 

 

 



#4544
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Most olvastam egy tanulmany kivonatot, hogy azonnya edzes utan gyorskaja is tokeletes!    (vs. K draga speci recoveri italok es kajak es tapkiegeszitok.)

http://journals.huma...ort-supplements

 

Horner se veletlenul birt hamburger eves mellett versenyeket nyerni. :D   (Na persze nem csak emiatt)


ave módosította - 2015. november 07. - 00:35

  • Vejne kedveli ezt

#4545
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Múltkor LBS szerelősrác mesélt egy Felt vázról, amivel órákat szopott, mire sikerült átbowdeneznie. Bár az időfutamváz volt, és régebbi modell. Már más szerviztől is hallottam, hogy a Felt vázak bowdenezése sokszor nem egyszeru feladat, de inkább a hátsó váltóra panaszkodtak, hogy azt nehéz beállítani.

Ha bent van a regi bowden akkor tokegyszeru feladat kicserelni.  A vazon belul pedig eleg ritkan szakad el, szerintem. :)    Ha valami okos kihuzza a regit, na az szep feladat lehet.

A beallitas 6700/7900-zal minden vaznal problemas volt, meg rejtett bowden nelkul is neha.


  • Vejne kedveli ezt

#4546
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Múltkor LBS szerelősrác mesélt egy Felt vázról, amivel órákat szopott, mire sikerült átbowdeneznie. Bár az időfutamváz volt, és régebbi modell. Már más szerviztől is hallottam, hogy a Felt vázak bowdenezése sokszor nem egyszeru feladat, de inkább a hátsó váltóra panaszkodtak, hogy azt nehéz beállítani.



#4547
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Na multkor szo volt rola, hogy milyen vazat, sallalalla...

 

Kicsit korulneztem, es a Felt AR egeszen tetszik.

 

Van ilyen valakinek idehaza, nem tudja valaki?    Eloben azert megneznem szivesen, mert a hatso fek bowden bevezetese azert nem tunik valami szepnek.

felt_ar_frd.jpg


  • Alexander the Great és Vejne kedveli ezt

#4548
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy. :)  Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása. 

 

>Bocsi, magas labda volt :D <

 

egyébként van Felt F75 is.

http://www.bike-disc...36323/wg_id-657

 

Vagy az 50-es Cube Attain. Szerintem jó, szimpatikus a komfortos, de nem égbeemelős geo. Ha sportosabbat szeretnél, akkor meg Felt. De ahogy elnéztem, a 47-es Merida Scultura 400-as, vagy Fuji Roubaix 1.5 is jó lehet.

 

szerk: a poszt is "bizoníccsa", mostanában egy árkategóriában kb. ugyanazt a szinted kapod mindenkitől, más matricával.. :o

 

a Tiagra 4700-as szettes vasak között simán vannak most 150 euró különbségek a piacon...eléggé megbolygatta az állóvizet, szinte az összes, tavaly még full 105 modell Tiagrás lett, az Ultegra+105 mixek meg tisztán 105-k. mondjuk nem tűnik rossz szettnek, de egy 105-nek jobban örülnék.

 

a Cube geója nekem is tetszik így kép alapján, megvárom míg lesz itthon belőle a boltokban + elvileg a ROSE is nyit bemutatótermet, ahol lesz 51-es méretű Pro SL 2000 is. a kettőt összehasonlítva talán már döntésképesebb leszek, mindkettő tetszik. más márkákba nem igazán akarok belebonyolódni.

 

a Canyonról azt mondod akkor inkább tegyek le, ha kicsit is sportosabb geót szeretnék? nem írnak vészesen rossz szállítási határidőket.

 

finishing kit: első komolyabb oúti bringám, ahogy nézem a méretemben megfelelő szélesek a kormányok, de ezt én még netes alkatrészlista alapján nem tudom eldönteni, hogy 90 vagy 100as stucnival lesz jobb. jó nyergem van, a többit meg úgyis az idő dönti el mi a kényelmes :)


DaveRider módosította - 2015. november 05. - 19:16

  • Vejne kedveli ezt

#4549
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy. :)  Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása. 

 

>Bocsi, magas labda volt :D <

Figyelek ám. :D

(Ha már szóba került: a mínusz 17-es stucni nagyon bejött. A full 105 szintén. :))

 

Vidámság:

DSCN3881_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


  • donciccio kedveli ezt

#4550
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy. :)  Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása. 

 

>Bocsi, magas labda volt :D <

 

egyébként van Felt F75 is.

http://www.bike-disc...36323/wg_id-657

 

Vagy az 50-es Cube Attain. Szerintem jó, szimpatikus a komfortos, de nem égbeemelős geo. Ha sportosabbat szeretnél, akkor meg Felt. De ahogy elnéztem, a 47-es Merida Scultura 400-as, vagy Fuji Roubaix 1.5 is jó lehet.

 

szerk: a poszt is "bizoníccsa", mostanában egy árkategóriában kb. ugyanazt a szinted kapod mindenkitől, más matricával.. :o


Vejne módosította - 2015. november 05. - 18:16


#4551
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.

Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t

Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot. 

 

Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot :D

 

http://www.radon-bikes.de/

 

Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.

 

De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.

 

szerelmeszerk:

 

http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014

 

51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne :) :\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube

 

 

Na igen, ez egy elég alap kerékszett - valami márkásabb jobb lenne, az kerülne be a mostani, eladósorba kerülő bringámba,amiből kikerül a Fulcrum 5...

Karbon váz alapvetően nem vágyálmom, legfeljebb olyan, ami valódi élettartam garanciás - az pedig nem az 1000 euró körüli kategória.

 

a Radont néztem, de őszintén szólva nekem abból az 50es kicsinek, az 53as méret meg nagynak tűnik és még annyira nincs vele itthon tapasztalat...

Testreszabhatóság alatt mit értesz pontosan? sem a ROSE Pro SL 2000, sem a Canyon nem variálható a rendelés során (ROSE-nál csak a drágább bringák ilyenek), alapkiépítésében egyikkel sincs bajom...a számok alapján tehát a Cube kényelmesebb lehet, mint a ROSE?



#4552
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás

 

Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról! 

Az Orbea ilyen szempontból nagyon korrekt. Nálam a láncvilla tört (alu) közvetlen a váltó előtt és mivel a kiegészítők színe miatt ragaszkodtam a törött váz színéhez a gyár Amerikából hozatott egy ugyanolyat, mivel azt a típus már nem volt elérhető Európában. Így volt az egész ügymenet 3 hét. 


Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#4553
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.

Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t

Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot. 

 

Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot :D

 

http://www.radon-bikes.de/

 

Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.

 

De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.

 

szerelmeszerk:

 

http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014

 

51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne :) :\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube

C16_geo_caad8.1440214826.gif


Vejne módosította - 2015. november 05. - 07:06


#4554
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

sziasztok, max. 350 eHUF (~1150 EUR) értékben szeretnék országúti bringát venni. Az alábbi gépeket néztem ki, amik ebbe a keretbe beleférhetnek jobb felszereltséggel...

 

Canyon Endurace Al 5.0/6.0 (Tiagra 4700 vagy 105)

ROSE Pro SL 2000 (csak 105)

Cuba Attain Race (Tiagra 4700)

 

Első kérdés: mit gondoltok az új Tiagra szettről? Alapvetően egy full 105-höz ragaszkodnék, de az új Tiagra is kellően jónak tűnik már és pl. az azzal szerelt Canyon már 900 euróból itt van. Az új Cubeokból viszont a full 105 már 390ezer...

 

(Egy jó kerékszett kikerül a mostani bringámból, így ez nem annyira szempont, persze nem is mellékes. A dupla, kompakt hajtás mellett már letettem a voksomat korábban.)

 

Esetleg van valakinek a Canyon vagy ROSE vázak méretezésével tapasztalata? Mit gondoltok a geometráikról?

Nem egy trekking vázas országútit szeretnék, de nem is amatőr versenyzés a cél - maratonok, teljesítménytúrák, hétvégi egész napos országúti túrák, hét közben 1.5-2.5 órák munka után. Mire érdemes figyelni úgy általában a geometriák nézegetésénél?

 

170egynéhány cm vagyok, relatív rövid karokkal...egy 52-es nyeregvázcsöves, alap Trek Alpha bringám van, a felsőcső hossza viszont az 54 centit közelíti - ez az elmúlt 1.5 év tapasztalata alapján hosszú nekem és a váz is nagy, csak néhány cm lóg ki a nyeregcsőből...



#4555
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.

pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.

A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.

Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )

 

versenyző ismerős Specialized karbonja repedt meg a váltó rögzítésénél, bevitte az Allez-be Budapesten és két hét múlva megkapta a legújabb szériás modellt, ingyen. szóval náluk ilyen téren megéri a plusz összeg.



#4556
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő

Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.

pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.

A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.

Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )


Marci

#4557
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Szia !

Én használom,. Kb. 30 e.km van benne. Eddig hibátlan.

Mellesleg, nem kerékpáros alkat vagyok.

Köszi az infót, holnap mentem volna érte, ma elvitték. :(



#4558
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Simon, itt már az esztétika játszik. Nekem nincs gondom a nagy csőátmérőkkel, de az aero vázak bűnrondák és nem jól néznek ki. 

 

A klasszikus vonalú, "filigránabb" vázakért vonzódom, ld.: SuSi, Zero7, Focus Cayo, Ridley Helium, Cornago C60.. A Merida Scultura karbonvázak meg szvsz szebbek a Reacto szériától, ráadásul a Sculturából van is olyan méret, ami mm-re "rám van szabva". (A scultura egyébként (sculpture) szobrot jelent. Nyugodtan asszociáljatok elegánsan faragott, kecses megjelenésű művészetre)

 

Egyébként:

 

http://www.ebay.de/itm/191722222186

 

ezzel a külsővel van valakinek tapasztalata? Párban 40eur+9,5 eur posta lenne, nagyon tetszik a klasszikus bézs-barnás (elefántcsont) oldalfal, és úgy hiszem, elég jó minőségű darab. (Tessék, esztétika :D )



#4559
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

2, se túl vastag átmérőjű csövek

4, recsegésmentes középrész megoldás

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő

Ahojtye!!  :)

No, akkor essünk már neki! Pontosan miért baj ha vastag a váz?? Több a pozitívuma a "vastag" keresztmetszetű és falvastagságú váznak mint a filigrán társának. Próbáltam mindkettőt. A "recsegésmentes" középrész "vajon mi"?? :P

Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról! 


Ridley Noah Fast 


#4560
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Most cseréltem én is le a vázam,egy alu Merida Race Lite 904-est,egy 2015-ös Merida Scultura 5000 Lampre replica-ra,előző L-es 56-os volt 575mm felsőcsővel,az újat egy mérettel kisebbre fogtam M/L 54-es méretre 560-as felsőcsővel,közel egy ezres már benne van,eddig nagyon fasza.Fejcsöve is alacsonyabb 10mm-el,meg végre kellő hátranyulásra tehettem a nyerget+10mm-vel hosszabb stucnit kapott.Középcsapágy még hagyományosan a csendes menetes.Érdekesség a kormánycsapágy alsó csapágya,ami csak simán egyből a villa anyagából kiképzett kúpra illeszkedik,nincs felfekvő csésze rajta.


GT-Atee