30 éves vasváz http://bit.ly/1SzB9No modern campával. egyáltalán nem illenek egymáshoz :-(
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4541
Írta 2015. november 07. - 19:40

#4542
Írta 2015. november 07. - 19:08

Ja, mint a BB körökben a "chocolate milch" a különféle bcaa-glutamin-hidrolizált tejsavó fehérjék helyett..
Egyébként A Neil Pryde Nazarét (Alize volt, amíg egy hülye S-es nem gondolta, hogy az alléhoz hasonlít alakilag a leírása) nézted, mint váz? Nem csúnya, ahhoz képest, hogy aero váz. Mondjuk kerékpárokat nemrég kezdtek építeni, de más sportokban (vitorlázás) elég régóta nyomják a krabont.
A sima Nazare nem tetszik egyaltalan. A 2-es egesz jo lenne, ha a bowdenek nem lennenek ennyire aero megoldasuak.
Legyen aero oke, de bakker ez borzaszto ez a stucni mogotti bowdenbemenet. Es egy ideig meg bowdenes leszek, asszem.
http://www.neilpryde...duct/22_156.jpg
- Vejne kedveli ezt
#4543
Írta 2015. november 07. - 12:30

Ja, mint a BB körökben a "chocolate milch" a különféle bcaa-glutamin-hidrolizált tejsavó fehérjék helyett..
Egyébként A Neil Pryde Nazarét (Alize volt, amíg egy hülye S-es nem gondolta, hogy az alléhoz hasonlít alakilag a leírása) nézted, mint váz? Nem csúnya, ahhoz képest, hogy aero váz. Mondjuk kerékpárokat nemrég kezdtek építeni, de más sportokban (vitorlázás) elég régóta nyomják a krabont.
#4544
Írta 2015. november 07. - 00:34

Most olvastam egy tanulmany kivonatot, hogy azonnya edzes utan gyorskaja is tokeletes! (vs. K draga speci recoveri italok es kajak es tapkiegeszitok.)
http://journals.huma...ort-supplements
Horner se veletlenul birt hamburger eves mellett versenyeket nyerni. (Na persze nem csak emiatt)
ave módosította - 2015. november 07. - 00:35
- Vejne kedveli ezt
#4545
Írta 2015. november 06. - 17:39

Múltkor LBS szerelősrác mesélt egy Felt vázról, amivel órákat szopott, mire sikerült átbowdeneznie. Bár az időfutamváz volt, és régebbi modell. Már más szerviztől is hallottam, hogy a Felt vázak bowdenezése sokszor nem egyszeru feladat, de inkább a hátsó váltóra panaszkodtak, hogy azt nehéz beállítani.
Ha bent van a regi bowden akkor tokegyszeru feladat kicserelni. A vazon belul pedig eleg ritkan szakad el, szerintem. Ha valami okos kihuzza a regit, na az szep feladat lehet.
A beallitas 6700/7900-zal minden vaznal problemas volt, meg rejtett bowden nelkul is neha.
- Vejne kedveli ezt
#4546
Írta 2015. november 06. - 13:24

Múltkor LBS szerelősrác mesélt egy Felt vázról, amivel órákat szopott, mire sikerült átbowdeneznie. Bár az időfutamváz volt, és régebbi modell. Már más szerviztől is hallottam, hogy a Felt vázak bowdenezése sokszor nem egyszeru feladat, de inkább a hátsó váltóra panaszkodtak, hogy azt nehéz beállítani.
#4547
Írta 2015. november 06. - 12:58

Na multkor szo volt rola, hogy milyen vazat, sallalalla...
Kicsit korulneztem, es a Felt AR egeszen tetszik.
Van ilyen valakinek idehaza, nem tudja valaki? Eloben azert megneznem szivesen, mert a hatso fek bowden bevezetese azert nem tunik valami szepnek.
- Alexander the Great és Vejne kedveli ezt
#4548
Írta 2015. november 05. - 19:14

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy.
Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása.
>Bocsi, magas labda volt
<
egyébként van Felt F75 is.
http://www.bike-disc...36323/wg_id-657
Vagy az 50-es Cube Attain. Szerintem jó, szimpatikus a komfortos, de nem égbeemelős geo. Ha sportosabbat szeretnél, akkor meg Felt. De ahogy elnéztem, a 47-es Merida Scultura 400-as, vagy Fuji Roubaix 1.5 is jó lehet.
szerk: a poszt is "bizoníccsa", mostanában egy árkategóriában kb. ugyanazt a szinted kapod mindenkitől, más matricával..
a Tiagra 4700-as szettes vasak között simán vannak most 150 euró különbségek a piacon...eléggé megbolygatta az állóvizet, szinte az összes, tavaly még full 105 modell Tiagrás lett, az Ultegra+105 mixek meg tisztán 105-k. mondjuk nem tűnik rossz szettnek, de egy 105-nek jobban örülnék.
a Cube geója nekem is tetszik így kép alapján, megvárom míg lesz itthon belőle a boltokban + elvileg a ROSE is nyit bemutatótermet, ahol lesz 51-es méretű Pro SL 2000 is. a kettőt összehasonlítva talán már döntésképesebb leszek, mindkettő tetszik. más márkákba nem igazán akarok belebonyolódni.
a Canyonról azt mondod akkor inkább tegyek le, ha kicsit is sportosabb geót szeretnék? nem írnak vészesen rossz szállítási határidőket.
finishing kit: első komolyabb oúti bringám, ahogy nézem a méretemben megfelelő szélesek a kormányok, de ezt én még netes alkatrészlista alapján nem tudom eldönteni, hogy 90 vagy 100as stucnival lesz jobb. jó nyergem van, a többit meg úgyis az idő dönti el mi a kényelmes
DaveRider módosította - 2015. november 05. - 19:16
- Vejne kedveli ezt
#4549
Írta 2015. november 05. - 18:35

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy.
Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása.
>Bocsi, magas labda volt
<
Figyelek ám.
(Ha már szóba került: a mínusz 17-es stucni nagyon bejött. A full 105 szintén. )
Vidámság:
- donciccio kedveli ezt
#4550
Írta 2015. november 05. - 18:02

testreszabhatóság= finishing kit személyre szabása (kormány-stucni-nyeregcső-nyereg). Mert a forma-szélesség-hosszúság-kialakítás nagyon nem mindegy. Esetleg még: hajtókarhossz és áttét, lánckeréksor kiosztás és váltókanál (Rabbit köhhm) kiválasztása.
>Bocsi, magas labda volt <
egyébként van Felt F75 is.
http://www.bike-disc...36323/wg_id-657
Vagy az 50-es Cube Attain. Szerintem jó, szimpatikus a komfortos, de nem égbeemelős geo. Ha sportosabbat szeretnél, akkor meg Felt. De ahogy elnéztem, a 47-es Merida Scultura 400-as, vagy Fuji Roubaix 1.5 is jó lehet.
szerk: a poszt is "bizoníccsa", mostanában egy árkategóriában kb. ugyanazt a szinted kapod mindenkitől, más matricával..
Vejne módosította - 2015. november 05. - 18:16
#4551
Írta 2015. november 05. - 16:22

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.
Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t
Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot.
Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot
Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.
De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.
szerelmeszerk:
http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014
51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne
:\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube
Na igen, ez egy elég alap kerékszett - valami márkásabb jobb lenne, az kerülne be a mostani, eladósorba kerülő bringámba,amiből kikerül a Fulcrum 5...
Karbon váz alapvetően nem vágyálmom, legfeljebb olyan, ami valódi élettartam garanciás - az pedig nem az 1000 euró körüli kategória.
a Radont néztem, de őszintén szólva nekem abból az 50es kicsinek, az 53as méret meg nagynak tűnik és még annyira nincs vele itthon tapasztalat...
Testreszabhatóság alatt mit értesz pontosan? sem a ROSE Pro SL 2000, sem a Canyon nem variálható a rendelés során (ROSE-nál csak a drágább bringák ilyenek), alapkiépítésében egyikkel sincs bajom...a számok alapján tehát a Cube kényelmesebb lehet, mint a ROSE?
#4552
Írta 2015. november 05. - 11:10

Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról!
Az Orbea ilyen szempontból nagyon korrekt. Nálam a láncvilla tört (alu) közvetlen a váltó előtt és mivel a kiegészítők színe miatt ragaszkodtam a törött váz színéhez a gyár Amerikából hozatott egy ugyanolyat, mivel azt a típus már nem volt elérhető Európában. Így volt az egész ügymenet 3 hét.
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#4553
Írta 2015. november 05. - 06:55

Ha nem akarsz trekkinget meg hónapokat várni és nem akarod, hogy egy teljesen testreszabhatatlan bringád legyen, nem veszel canyont.
Ha sportos geót akarsz és testreszabhatóságot, akkor Rose-t
Ha félsportos de kényelmes geometriát, jó felszereltséget és helyi szervizhátteret, támogatást, akkor Cube-ot.
Ha csak az ár:érték arány érdekel, akkor meg a Radon névre matricázott Cube-ot
Egyébként én a Cube-ra lazán voksolnék a kinézet-helyi támogatás-geometria hármassága után. Az Új Attain váza nagyon jóra sikerült "táblázat alapján", se nem hasalós, de nem is csillagszedős. Az endurace-nél a race-t el lehet felejteni, sima endurance, a stack:reach arány alapján legalább egyel kisebb méretet kell venned, ha nem akarsz merőleges háttal tekeregni.
De ennyiért kapsz szvsz karbont tiagra-105 mixszel is. Típust-boltot nem írok, mert le fognak hurrogni.
szerelmeszerk:
http://mali.hu/hu/or...5-105-blue-2014
51-es jó lehet. és pont a kerékszett az, ami nem jó benne :\ bár ezen még 10s 105 van... szóval racionálisan Radon vagy Cube
Vejne módosította - 2015. november 05. - 07:06
#4554
Írta 2015. november 05. - 03:00

sziasztok, max. 350 eHUF (~1150 EUR) értékben szeretnék országúti bringát venni. Az alábbi gépeket néztem ki, amik ebbe a keretbe beleférhetnek jobb felszereltséggel...
Canyon Endurace Al 5.0/6.0 (Tiagra 4700 vagy 105)
ROSE Pro SL 2000 (csak 105)
Cuba Attain Race (Tiagra 4700)
Első kérdés: mit gondoltok az új Tiagra szettről? Alapvetően egy full 105-höz ragaszkodnék, de az új Tiagra is kellően jónak tűnik már és pl. az azzal szerelt Canyon már 900 euróból itt van. Az új Cubeokból viszont a full 105 már 390ezer...
(Egy jó kerékszett kikerül a mostani bringámból, így ez nem annyira szempont, persze nem is mellékes. A dupla, kompakt hajtás mellett már letettem a voksomat korábban.)
Esetleg van valakinek a Canyon vagy ROSE vázak méretezésével tapasztalata? Mit gondoltok a geometráikról?
Nem egy trekking vázas országútit szeretnék, de nem is amatőr versenyzés a cél - maratonok, teljesítménytúrák, hétvégi egész napos országúti túrák, hét közben 1.5-2.5 órák munka után. Mire érdemes figyelni úgy általában a geometriák nézegetésénél?
170egynéhány cm vagyok, relatív rövid karokkal...egy 52-es nyeregvázcsöves, alap Trek Alpha bringám van, a felsőcső hossza viszont az 54 centit közelíti - ez az elmúlt 1.5 év tapasztalata alapján hosszú nekem és a váz is nagy, csak néhány cm lóg ki a nyeregcsőből...
#4555
Írta 2015. november 05. - 02:35

Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.
pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.
A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.
Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )
versenyző ismerős Specialized karbonja repedt meg a váltó rögzítésénél, bevitte az Allez-be Budapesten és két hét múlva megkapta a legújabb szériás modellt, ingyen. szóval náluk ilyen téren megéri a plusz összeg.
#4556
Írta 2015. november 05. - 01:12

5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő
Ezt is buktad ! Teljesen szubjektív, hogyan bírálnak el.
pl. TÖBB !! ismerősöm Trek vázával volt gond de szóba sem akartak velük állni a forgalmazónál, nemhogy valami segítséget nyújtani, esetleg cserélni a vázat.
A magyar forgalmazó saját Scott váza néhány hónap után megrepedt. A Scott kiröhögte, nem volt hajlandó cserélni, azt mondta, ez külső sérülés.
Haver GT váza eltört. A forgalmazó elhajtotta. (majd odasúgta, hogy "zsebre egy 20ast és minden el lesz intézve." El is lett. (ez már nagyon régi sztori, nem a mostani forgalmazóról beszélek) )
#4557
Írta 2015. november 04. - 21:21

Szia !
Én használom,. Kb. 30 e.km van benne. Eddig hibátlan.
Mellesleg, nem kerékpáros alkat vagyok.
Köszi az infót, holnap mentem volna érte, ma elvitték.
#4558
Írta 2015. november 04. - 18:40

Simon, itt már az esztétika játszik. Nekem nincs gondom a nagy csőátmérőkkel, de az aero vázak bűnrondák és nem jól néznek ki.
A klasszikus vonalú, "filigránabb" vázakért vonzódom, ld.: SuSi, Zero7, Focus Cayo, Ridley Helium, Cornago C60.. A Merida Scultura karbonvázak meg szvsz szebbek a Reacto szériától, ráadásul a Sculturából van is olyan méret, ami mm-re "rám van szabva". (A scultura egyébként (sculpture) szobrot jelent. Nyugodtan asszociáljatok elegánsan faragott, kecses megjelenésű művészetre)
Egyébként:
http://www.ebay.de/itm/191722222186
ezzel a külsővel van valakinek tapasztalata? Párban 40eur+9,5 eur posta lenne, nagyon tetszik a klasszikus bézs-barnás (elefántcsont) oldalfal, és úgy hiszem, elég jó minőségű darab. (Tessék, esztétika )
#4559
Írta 2015. november 04. - 18:24

2, se túl vastag átmérőjű csövek
4, recsegésmentes középrész megoldás
5, olyan gyártó, ahol tényleg él az élettartam garancia és ha úgy adódik, nem kezdenek el pöcsölni és nem fél év a várakozási idő
Ahojtye!!
No, akkor essünk már neki! Pontosan miért baj ha vastag a váz?? Több a pozitívuma a "vastag" keresztmetszetű és falvastagságú váznak mint a filigrán társának. Próbáltam mindkettőt. A "recsegésmentes" középrész "vajon mi"??
Az ötös pontod is nagyon nehezen definiálható, sajnos ebben Q....va sok a humán faktor a gyártó és értékesítő oldaláról!
Ridley Noah Fast
#4560
Írta 2015. november 04. - 00:32

Most cseréltem én is le a vázam,egy alu Merida Race Lite 904-est,egy 2015-ös Merida Scultura 5000 Lampre replica-ra,előző L-es 56-os volt 575mm felsőcsővel,az újat egy mérettel kisebbre fogtam M/L 54-es méretre 560-as felsőcsővel,közel egy ezres már benne van,eddig nagyon fasza.Fejcsöve is alacsonyabb 10mm-el,meg végre kellő hátranyulásra tehettem a nyerget+10mm-vel hosszabb stucnit kapott.Középcsapágy még hagyományosan a csendes menetes.Érdekesség a kormánycsapágy alsó csapágya,ami csak simán egyből a villa anyagából kiképzett kúpra illeszkedik,nincs felfekvő csésze rajta.