Ahol zárt, tehát a bowdenházban ott szilikonzsír. Az alegjobb, a drágább bowdenházakl fel is vannak töltve vele. Ahol szabadon van ott száraz kenőanyag, teflon spray. Az olaj begyűjti a port és gyönyörűen fűrészeli a műanyag vezetőt...extrém esetben ragadóssá válik és pont az ellenkezőjét éred el vele...
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#4501
Írta 2015. november 14. - 18:46

#4502
Írta 2015. november 14. - 17:35

Én régebben olajoztam a bowdenházakat, de lebeszéltek róla, aztán idén ismét előkerült: tf2-vel fújtuk ki őket& a középcsapágyház alatti műanyag vezetőt
én sem használok mindenáron olajat a házakba,de van amikor indokolt. pl most nálam sokat dobott az egészen.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4503
Írta 2015. november 14. - 17:30

Még egy kis poén:
" Az az érdekes, hogy amúgy a régi balos campag fvk-ok (amik még 12-őt kattannak, és nem pozicionáltak) kb. 2.415 mm bowdent húznak. Egy shimano váltóval hátul viszik a 10-es campa sorokat...

#4504
Írta 2015. november 14. - 17:20

Don: mentem 7.2 baron a gommitaliakkal... =19.5mm. Hát. Nyáron el akartam adni a Korallt, annyira rázott. Aztán földobtam a régi külsőket, amik a szekrényben voltak. Ég és föld a komfort.
A Csirkegumi biztos jó valakinek, nem nekem.
A 23-as Rubino még 9 baron se ráz annyira, mint az az olasz gennyedék 7 baron..
Én régebben olajoztam a bowdenházakat, de lebeszéltek róla, aztán idén ismét előkerült: tf2-vel fújtuk ki őket& a középcsapágyház alatti műanyag vezetőt
Vejne módosította - 2015. november 14. - 17:22
#4505
Írta 2015. november 14. - 17:08

én tegnap tettem fel a 25-ös rubino pro külsőimet. direkt megméretem a szélességét. pont 25 mm az én felnimen. ma kipróbáltam a bianchi-t az új beállításokkal,alkatrészekkel. őszintén szólva nagy kényelmi ugrást nem éreztem a szélesebb külsőkön. inkább sztem azért más,mert kisebb nyomást állítottam be rá,mint az open külsőkre. azokat 8-8,5 bar-ra fújtam,a rubino-t meg 7,5-8-ra. amúgy 9 légkörnél nem is ajánl a gyártó többet bele. bovdent is cseréltem. decás bovdenek,és hosszanti szálas fékbovdenek kerültek a váltáshoz,és a fékezéshez is. először szárazon raktam össze,de nem volt jó. tettem a házakba finom műszerolajat,és minden okés lett. most nagyon szépen mozognak a spagók a házakban.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4506
Írta 2015. november 14. - 17:06

A sort tolómérővel meg tudod mérni szerintem eléggé nagy pontossággal. A húzást pedig úgy tudod, hogy ott ahol szabadon fut a bowden maszkoló szalag a vázra és egy darab a bowdenre. Gyönyörűen lehet vonalkázni...már én is csináltam ilyet régebben...
#4507
Írta 2015. november 14. - 17:03

http://blog.artscycl...-compatibility/
sticky
Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world
Köszi, én is erre tippeltem, hogy a záróanyának hála rouleaux-képződésest játszanak a lánckerekek és távtartók.
Vejne módosította - 2015. november 14. - 17:06
#4508
Írta 2015. november 14. - 16:57

Vejne, azért mindenhol berágódott, mert a záróanya annyira összefeszíti a lánckerekeket, hogy akkora terhelés hatására, mint amivel te hajtod, még nem akarnak külön életet élni, inkább együtt rágódnak be.
A váltókról:
Örülök, hogy szóba jött a téma, mert már egy ideje foglakoztat. Honnan lehet szerezni gyártói specifikációkat a lánckerekek vastagságáról és a hézagolásról? Főként a Shimano (8s) érdekelne, de a Campáét is szívesen megnézném.
A másik ami érdekelne, hogy netán az is gyártói specifikáció miszerint a bowdenhúzás és a váltókanál elmozdulás között fix az arány?
- Vejne kedveli ezt
#4509
Írta 2015. november 14. - 15:58

Kicsit, hogy legyen
A mostani soromon lehetetlen volt beállítani a váltást, a 16-17 átmenet sehogy sem ment, ha meg annyira ráfeszítettél a bowdenre, hogy felment, akkor meg már lefelé nem váltott szépen. Mi is a megoldás?
Levettem a sort, végigméregettem egyesével a hézagolókat, lánckerekeket. A lánckerekek nagy része 1.9mm fölötti vastagságú volt, 1.95-1.92, a 16-os lánckerék 1.85 (8-as "M" miche sor, régi exa-drive rotoros campagnolo kerékszettel campatibilis, illetve, az új rotorokra a megfelelő 27mm-es zárógyűrűvel (hála Donnak) lehet applikálni.
A hézagolók nagy része 3.25mm körül volt, találtam 3.15mm-est is (gyári specifikációk szerint egyébként 3.18mm-nek kéne lennie a távtartóknak, és 1.82mm-nek a lánckerekeknek, hogy kijöjjön az 5.0mm hézagolás, de, mint látjuk, ez sehogy sem jött ki)
Apróság: jól ráhúztam a záróanyát, amennyire a karom-vállam bírta (a helyi bolt szerelője csak annyit mondott: "tépd nyugodtan, úgyse' bírod elszakítani".
Így, hogy "össze van nyomva" a sor, szebb a váltás, sőt, a 16-17 is működgetni látszik. Mégsem maradok ezen a soron, az okok a következők:
1. nem tesz jót a rotornak a 8s lánckerék. A 10-11-es szabadonfutótest nem ezekre lett kitalálva, és nincs kedvem jövőre kalapáccsal-vésővel leütni a sort.
2. A működgetni látszik nem azonos a "működik"-el. Terhelés alatt pl. már korántsem olyan jó.
3. Szeretném kipróbálni a 13-14-15-16-17-18-19-21-(23) sort. Ha marad 8, akkor 21-ig, ha lesz 9 (leírom, hogy) akkor jöhet még 23-as is.
+1: Kerékdoktorúrtól megkérdeztem, van-e régi csúcsos ergopowerbe 9-es indexricnikerék. Bingó, van. kb. 2ezer ft, beépíteni meg kb. 30 perc. Úgy pedig a mostani váltókarom régi 9-es húzású lenne. (Ne feledjétek, a 2001 előtti és 2001 utáni 9-es váltókarok bowdenhúzása más, illetve, a váltók mozgása is más)
Mivel 9-es sort amúgy is venni kellett volna a rotor miatt (ugyebár az már magas bordás) így miért is ne szerezzek a váltókarhoz is megfelelő ricnikereket? Egyébként ez a fenntarthatóság szempontjából még mindig racionálisabb a 8-asnál, és nem sokkal drágább: egyedül az indexricni árával több csupán (sort meg úgyis venni kellett volna, ha nem akartam volna leamortizálni a bordázatot a mostani szabadonfutómon.)
Egyébként kurta kérdés: A picike bemaródások a rotoron "egyenletesek", minden lánckerék alatt volt kb. fél mm kis benyomódás. Ez miért? Azt hittem volna, hogy azon a helyen lesz benyomódás, ahol sokat mentem a soron, és ahol nem használtam, ott nem kellett volna, hogy mélyüljön.
egyébként itt egy kép:


szerk: egy kedves ismerős fölajánlotta, hogy a rotoromért ad egy shimano rotort, amivel sokkal egyszerűbbé válna az életem (pl. maradhatnék 8-s rendszeren, de, ha 9-esre fejlesztem a kart, azzal is hibátlan lenne a 9s shimano sor >sőt, ha csak újfajta indexkerék menne a karomba, akkor meg kizárólag shimano sorokkal váltana jól<. Illetve, ha 10-es fékváltókart vennék, akkor is csak shimano soron tudna váltani a mostani hátsó váltóm (2.8*1,4=3,92, ami sokkal közelebb van a 3.95-höz, mint a 4.15-höz. )
mert: bowdenhúzás most : 3.5mm, a váltó pedig olyan, hogy 1.4-szer annyit mozdul el tőle (3.5*1,4=4.9, de a 8s sorok ugyebár 5mm-re vannak hézagolva)
régi 9-es bowdenhúzás: 3.2, régi hátsó váltóval 3.2*1,4=4.48, és ez pont a 9-es campy. Köss rá egy régi 1.4es arányú hátsó váltót későbbi 9-es campag karra (3.0mm húzás) és kapsz: 3*1,4=4.2mm-t, ez meg inkább a shimanohoz áll közel, sh9-es soron működik, de campy 9-en már nem igazán.)
végül pedig, mi az egyetlen bánatom:
http://www.mantel.co...WQjc3RhcnQxOA==
Ez elég "divathullámos". 19.6mm belső szélesség, 37mm profilmagasság&23mm külső szélesség.
Egyáltalán az új modellévi kerékszettek közt létezik még 17mm-től keskenyebb belső szélességű felnis? Az új Racing5 LG pl. nagyon tetszik, és az még relatíve keskeny is. De egyértelmű a trend, már ritka a 17mm-től keskenyebb felni (hmm a régi mavic-campa-amrosio és araya outi felnik meg bezzeg 13mm-es csirkék voltak)
Vejne módosította - 2015. november 14. - 16:09
#4511
Írta 2015. november 14. - 09:22

http://www.mantel.co...WQjc3RhcnQxOA==
Ez elég "divathullámos". 19.6mm belső szélesség, 37mm profilmagasság&23mm külső szélesség.
Egyáltalán az új modellévi kerékszettek közt létezik még 17mm-től keskenyebb belső szélességű felnis?
#4512
Írta 2015. november 14. - 09:00

külsőt is cseréltem,mert azt hiszem a régi elkopott.
belülre egy csík duct-tape vgy más heavy-duty szalag, kívül meg kinyomni xilóval!
#4513
Írta 2015. november 14. - 06:02

külsőt is cseréltem,mert azt hiszem a régi elkopott.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4514
Írta 2015. november 14. - 06:00

ez 3 db 3ttt evol stucni. az olasz gyártó szerint 130,120,és 110 mm hosszúak. valójában 125,115,és 105 mm-esek,ha középtől-középig mérjük.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4515
Írta 2015. november 14. - 05:57

tegnap cseréltem kormányt,meg stucnit. eddig itm volt,most meg 3ttt. van "némi" eltérés köztük. értem én az olasz lazaságot,de hogy még a stucni méretet sem sikerül nekik egységesíteni,az már vlmi. az eddig használt itm open 800-as stucnim,középtől-középig 120 mm. én meg egy 120 mm-es 3ttt evol-ra cseréltem. maradjunk annyiban,h megtaláltam azt a pontot,ahol kiadja a 120 mm-t.
egy kis illusztráció: fönt az itm,lent a 3ttt:
donciccio módosította - 2015. november 14. - 05:57
- sisqo kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4516
Írta 2015. november 12. - 18:22

K-Force Light, igen, Praxis Works tanyerok. Szuperek.
Kempinggel en is jo sokat egykerekeztem tinikent, 20-30 meter ment kb. De szerintem az hatrany, hogy kontrafekkel kellett korrigalni, egy patkofekkel biztos jobb. Kicsit fekezed, de kozben is tekered, nincs "holtpont" a fekezes-tekeres valtas kozott.
- Vejne kedveli ezt
#4517
Írta 2015. november 12. - 10:45

Ma eletemben eloszor megprobaltam orszagutival a Saganozast.
Kicsit meglepodtem, konnyebb volt, mint gondoltam. Csak par metert mentem igy, es hat becsatolt cipovel azert nem ereztem valami biztonsagosnak a dolgot, foleg, hogy vagy 25 eve egykerekeztem utoljara rendesen, es akkor se voltam egy rekorder.
Hm, 12-13 évesen sokat versenyeztük a haverokkal, leginkább két dologban. Az egyik, ki tud hosszabb csíkot fékezni az aszfaltra:), a másik, ki tud hosszabban egykerekezni. Bár anno csak "kempinggel" toltuk meg sogoréktól lomizott BMX-szel, de elég jól ment. Vén fejemmel lehet, ideje lenne ismét gyerekéveimet majmolnom?
Ave, a hajtókar K-Force Light, jól látom? Shimano tányérok vannak rajta vagy egyéb? Nem volt a tányérok felszerelésével semmi probléma ugye?
Ilyenen gondolkozom (p2Max), de a régi kompakt 105-ös Shimano tányérokat (50/34) tenném csak rá, gondoltam megkérdezlek.
#4518
Írta 2015. november 12. - 07:36

Bizony, a motoros fejlődés viszonylag hamar lezáródik, én világéletemre ataxiás kacsa maradok.
Komfortoutik közül amúgy tetszik ez:
http://road.cc/conte...shimano-ultegra
csak nem értem, miért 3.5csillag, mikor a váz jó, a szett jó, a kerékszett meg megbízható..
Mellé tehetitek a Z szériás karbon Felteket, Synapse-t és még a GTR vonalból a team-et, vagy, ha custom vázat fabrikáltatnék, 570-es vízszintes felsőcsővel és 180-as fejcsővel készülne kb. 395mm reach értékkel, és minél alacsonyabb nyeregvázcsővel. a szögek meg nyugisak lennének, inkább hosszabb tengelytávval. Ennyit tesz az, ha rossz bringás vagy: igényled a nyugis viselkedését a vázadnak.
A hét végén megejtem a "kompulzív évi vásárlást", és beruházok 25-ös külsőre. Versenyzők:
Rubino Pro
Lithion2 V2
Grand Prix black chilli
Ki melyikre voksolna, vagy más gumi 20 eur-s kategóriában?
Vejne módosította - 2015. november 12. - 07:44
#4519
Írta 2015. november 11. - 12:06

Respect!
Nov 10: rövidgatya-rövidmez.... normál :-)
Saját tapasztalat, hogy aki ezt gyerekkorában nem tanulta meg az inkább hagyja a dolgot. Sokat bringáztam gyerekkoromban de ez valahogy mindig kimaradt, pedig mentünk mi tökön-paszujon át azzal ami éppen volt legyen az csepel tacskó vagy favorit. pár éve rájöttem, hogy ezt én meg akarom tanulni és a montimmal - szerencsére homokos talajon - kezdtem próbálgatni amiből egy akkora hátraesés lett derékra (bringa persze rámesett) hogy azóta letettem erről és írígylem azt aki tudja.
Máskülönben a mozgás koordináció fejlődésében vannak bizony ablakok, amik az életkorral bezáródnak. Nagy igazság, hogy aki 10-11 éves koráig nem tanul meg rendesen biciklizni az vért fog izzadni később és hiányozni fognak egyes készség szintű kerékpár kezelési dolgok. Ebben az életkorban és előtte ez fontosabb, mint az erő és állóképesség fejlesztése. Menjen az a gyerek montizni, bmx-ezni, tanuljon meg ugratni stb.
Így van.
A sebesség mindent megold.
#4520
Írta 2015. november 11. - 11:55

Respect!
Nov 10: rövidgatya-rövidmez.... normál :-)
Saját tapasztalat, hogy aki ezt gyerekkorában nem tanulta meg az inkább hagyja a dolgot. Sokat bringáztam gyerekkoromban de ez valahogy mindig kimaradt, pedig mentünk mi tökön-paszujon át azzal ami éppen volt legyen az csepel tacskó vagy favorit. pár éve rájöttem, hogy ezt én meg akarom tanulni és a montimmal - szerencsére homokos talajon - kezdtem próbálgatni amiből egy akkora hátraesés lett derékra (bringa persze rámesett) hogy azóta letettem erről és írígylem azt aki tudja.
Máskülönben a mozgás koordináció fejlődésében vannak bizony ablakok, amik az életkorral bezáródnak. Nagy igazság, hogy aki 10-11 éves koráig nem tanul meg rendesen biciklizni az vért fog izzadni később és hiányozni fognak egyes készség szintű kerékpár kezelési dolgok. Ebben az életkorban és előtte ez fontosabb, mint az erő és állóképesség fejlesztése. Menjen az a gyerek montizni, bmx-ezni, tanuljon meg ugratni stb.