Kicsit, hogy legyen
A mostani soromon lehetetlen volt beállítani a váltást, a 16-17 átmenet sehogy sem ment, ha meg annyira ráfeszítettél a bowdenre, hogy felment, akkor meg már lefelé nem váltott szépen. Mi is a megoldás?
Levettem a sort, végigméregettem egyesével a hézagolókat, lánckerekeket. A lánckerekek nagy része 1.9mm fölötti vastagságú volt, 1.95-1.92, a 16-os lánckerék 1.85 (8-as "M" miche sor, régi exa-drive rotoros campagnolo kerékszettel campatibilis, illetve, az új rotorokra a megfelelő 27mm-es zárógyűrűvel (hála Donnak) lehet applikálni.
A hézagolók nagy része 3.25mm körül volt, találtam 3.15mm-est is (gyári specifikációk szerint egyébként 3.18mm-nek kéne lennie a távtartóknak, és 1.82mm-nek a lánckerekeknek, hogy kijöjjön az 5.0mm hézagolás, de, mint látjuk, ez sehogy sem jött ki)
Apróság: jól ráhúztam a záróanyát, amennyire a karom-vállam bírta (a helyi bolt szerelője csak annyit mondott: "tépd nyugodtan, úgyse' bírod elszakítani".
Így, hogy "össze van nyomva" a sor, szebb a váltás, sőt, a 16-17 is működgetni látszik. Mégsem maradok ezen a soron, az okok a következők:
1. nem tesz jót a rotornak a 8s lánckerék. A 10-11-es szabadonfutótest nem ezekre lett kitalálva, és nincs kedvem jövőre kalapáccsal-vésővel leütni a sort.
2. A működgetni látszik nem azonos a "működik"-el. Terhelés alatt pl. már korántsem olyan jó.
3. Szeretném kipróbálni a 13-14-15-16-17-18-19-21-(23) sort. Ha marad 8, akkor 21-ig, ha lesz 9 (leírom, hogy) akkor jöhet még 23-as is.
+1: Kerékdoktorúrtól megkérdeztem, van-e régi csúcsos ergopowerbe 9-es indexricnikerék. Bingó, van. kb. 2ezer ft, beépíteni meg kb. 30 perc. Úgy pedig a mostani váltókarom régi 9-es húzású lenne. (Ne feledjétek, a 2001 előtti és 2001 utáni 9-es váltókarok bowdenhúzása más, illetve, a váltók mozgása is más)
Mivel 9-es sort amúgy is venni kellett volna a rotor miatt (ugyebár az már magas bordás) így miért is ne szerezzek a váltókarhoz is megfelelő ricnikereket? Egyébként ez a fenntarthatóság szempontjából még mindig racionálisabb a 8-asnál, és nem sokkal drágább: egyedül az indexricni árával több csupán (sort meg úgyis venni kellett volna, ha nem akartam volna leamortizálni a bordázatot a mostani szabadonfutómon.)
Egyébként kurta kérdés: A picike bemaródások a rotoron "egyenletesek", minden lánckerék alatt volt kb. fél mm kis benyomódás. Ez miért? Azt hittem volna, hogy azon a helyen lesz benyomódás, ahol sokat mentem a soron, és ahol nem használtam, ott nem kellett volna, hogy mélyüljön.
egyébként itt egy kép:


szerk: egy kedves ismerős fölajánlotta, hogy a rotoromért ad egy shimano rotort, amivel sokkal egyszerűbbé válna az életem (pl. maradhatnék 8-s rendszeren, de, ha 9-esre fejlesztem a kart, azzal is hibátlan lenne a 9s shimano sor >sőt, ha csak újfajta indexkerék menne a karomba, akkor meg kizárólag shimano sorokkal váltana jól<. Illetve, ha 10-es fékváltókart vennék, akkor is csak shimano soron tudna váltani a mostani hátsó váltóm (2.8*1,4=3,92, ami sokkal közelebb van a 3.95-höz, mint a 4.15-höz. )
mert: bowdenhúzás most : 3.5mm, a váltó pedig olyan, hogy 1.4-szer annyit mozdul el tőle (3.5*1,4=4.9, de a 8s sorok ugyebár 5mm-re vannak hézagolva)
régi 9-es bowdenhúzás: 3.2, régi hátsó váltóval 3.2*1,4=4.48, és ez pont a 9-es campy. Köss rá egy régi 1.4es arányú hátsó váltót későbbi 9-es campag karra (3.0mm húzás) és kapsz: 3*1,4=4.2mm-t, ez meg inkább a shimanohoz áll közel, sh9-es soron működik, de campy 9-en már nem igazán.)
végül pedig, mi az egyetlen bánatom:
http://www.mantel.co...WQjc3RhcnQxOA==
Ez elég "divathullámos". 19.6mm belső szélesség, 37mm profilmagasság&23mm külső szélesség.
Egyáltalán az új modellévi kerékszettek közt létezik még 17mm-től keskenyebb belső szélességű felnis? Az új Racing5 LG pl. nagyon tetszik, és az még relatíve keskeny is. De egyértelmű a trend, már ritka a 17mm-től keskenyebb felni (hmm a régi mavic-campa-amrosio és araya outi felnik meg bezzeg 13mm-es csirkék voltak)
Vejne módosította - 2015. november 14. - 16:09