Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#4241
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#

Ez az edzes pl. ilyennel ment:  https://www.strava.c...ities/463732869

De mivel nincs massal tapasztalata, lehet nem sokat tudsz fog megtudni, de probald meg, ha gondolod.


Edited by ave, 2016. January 05. - 22:13.


#4242
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ha van időd sokat szórakozni a bowden megfogásnál állítani az átdobót, akkor felesleges. De ez minden országútin van alapból a bowden akasztónál, nem?

nem tudom, nekem nem volt az egyiken. A másikon 3 év alatt egyszer nyúltam hozzá. Pedig használom az átdobót sűrűn, mert gyenge vagyok, ellenben jól esik pörgetni.



#4243
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Ha van időd sokat szórakozni a bowden megfogásnál állítani az átdobót, akkor felesleges. De ez minden országútin van alapból a bowden akasztónál, nem?

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?


  • Vejne likes this

#4244
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 posts

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#



#4245
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?

 

(csak úgy kérdezem, nekem eddig nem volt, de most kidobtam rá valamennyi pénzt, és próbálom magamnak igazolni, hogy nem fölöslegesen dobtam ki az ablakon. :) )

 

 



#4246
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Igen ez egy katalógusból való fotó.

A saját képen is kb ugyanilyen szögben áll a kormány ha erre gondolsz

 

Ha ma megnézem egy nagyobb gyártó oúti kínálatát akkor több kategóriát látok. Trek-nél maradva: Performance, Endurance, Triathlon, CX.

Azt el tudom dönteni, hogyha ma új bringát  vennék akkor az Endurance kategória a nekem való.

Viszont a jelenlegi saját bringám az hová sorolható?

Ennek a váznak a maiakhoz képest nagyon rövid volt a fejcsöve, ahogy a képen is látszik jó sok hézagoló kell a stucni alá, hogy elfogadható legyen a kormány magassága a legtöbb embernek. Cserébe a versenyzősebb pozíciót is be lehet rajta állítani. Ha sok hézagoló ellenére is nagyon lent van a kormány akkor érdemes volna egy kicsi esésű un. kompakt kormánnyal próbálkozni, de ez sem fogja megoldani a fékkar nehéz elérhetőségét, sőt! A kompakt kormányok hajlítása általában olyan, hogy alsó fogásban még messzebb kerül a fékkar mint az un. "anatomikus" hajlításúaknál (ami a képen is van)

Ha messze van a fékkar arra az egyetlen megoldás a gumi közbetét a fékkar "alá" ami fékkar feltámaszkodó felületét módosítja úgy, hogy kiengedett állapotban közelebb kerül a kormányhoz. Újabb - rejett váltóbowdenes - fékváltókaroknál ilyen betéteket adnak gyárilag is a bringához / fékváltókarhoz. Ha a tied korábbi - 6600 ultegra? - akkor nem biztos, hogy van hozzá ilyen.

Az biztos, hogy ebből a bringából nehéz Endurance bringát csinálni.

Én egyszer majdnem vettem amúgy egy pont ilyet de a rövid fejcső miatt végül nem vettem meg (meg 3X10 volt rajta a 2X10 helyett ami nem tetszett)

 

Ja igen, hogy áll a stucnid? első lépésben fordítsd meg, hogy felfelé álljon


Edited by petter78, 2016. January 05. - 16:13.

  • laspring likes this

#4247
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

ez egy katalógusfotó, ugye? többet tudunk segíteni egy saját kép alapján

Igen ez egy katalógusból való fotó.

A saját képen is kb ugyanilyen szögben áll a kormány ha erre gondolsz

 

Ha ma megnézem egy nagyobb gyártó oúti kínálatát akkor több kategóriát látok. Trek-nél maradva: Performance, Endurance, Triathlon, CX.

Azt el tudom dönteni, hogyha ma új bringát  vennék akkor az Endurance kategória a nekem való.

Viszont a jelenlegi saját bringám az hová sorolható?



#4248
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

 Na, mi a legnagyobb előnye a V3 ergopowernek az előző generációkkal szemben?.... 

 

tipp: nézzetek rá a fékkar formájára...



#4249
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

ez egy katalógusfotó, ugye? többet tudunk segíteni egy saját kép alapján



#4250
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Sziasztok!

 

36 éves vagyok, két éve tekerem életem első országútiját, ami egy kb 2006-os Trek 1500 SLR, eddig kb 2000km-t rakhattam bele.

1500_silverblueteam.jpg

Ennyi idő és km távlatából az tudom mondani, hogy nem igazán kényelmes...

173cm vagyok a bringa vázmérete 52cm, szerintem nem ezzel van a baj. A legfőbb bajom egyébként a fékkarokal van. Nekem soha nem álltak kézre, kicsi a kezem és fentről fogva nem tudok elég mélyre fogni a fékkaron hogy megfelelő erővel tudjam húzni. Ha nagy ritkán lejtőzésnél lejjebb fogok a kormányon, akkor is problémásan tudom elérni az újjaimmal a fékkart. Egyszer Bp-en a Budakeszi úton befelé a hosszú lejtőn félre kellett állnom, mert a folyamatos fékezéstől begörcsölt a tenyerem. Ez azért elég gáz.

Egyébként főként hosszabb távokat megyek, felmerült bennem, hogy esetleg ez a vázgeometria nem is arra való.

Vélemény, javaslat?



#4251
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Ha acel vaz akkor azon lehet ennyit szukiteni.celszerszam is letezik a muvelethez.

ÁÁÁ, váz hajlítgatás kizárt, van egy majdnem teljes 10-es szettem is, lehet, hogy egyszer erre megy majd fel, akkor majd hajlítgathatnám vissza.

Végiggondolva az lesz a legegyszerűbb, ha kap egy új (130-as agyhoz való) tengelyt az agy és a záróanyák alá még 1-1 alátétet a 2 oldalra így meg is van a 130mm. Így nem kell variálni a csapágyakkal sem, minden eredeti csapágyalkatrésze mehet vissza és a kerék középsíkja sem megy el.



#4252
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Elnézést az off-ért, közben előkerült a topik :)



#4253
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 

váztágítás, -szűkítés



#4254
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Ha acel vaz akkor azon lehet ennyit szukiteni.celszerszam is letezik a muvelethez.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#4255
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Hello, kérdésem lenne a szerelős szakikhoz: van egy 6400-as Tricolor HG-s hátsó agyam, 7-es HG-s kazettás sorral viszont a váz amiben van 130-as és nem 127-es. Vagyis a gyorszár húzza össze. Használtam így sokáig nem volt gond viszont itt a tél és lehetne szerelgetni...

Arra gondoltam veszek egy olcsó agyat (mondjuk SH Claris) amiből kiveszem a hosszabb tengelyt és leveszem a kazettatestet is és átteszem ezeket a 6400 tricolor agytestre. A kérdés csak az, hogy szerintetek a tengely mérete / menet emelkedése azonos lehet, illetve hogy a kazettatestet át tudom-e tenni. Régen szereltem szét hátsó agyat de úgy rémlik a shimano kazettatesteket egy komolyabb imbuszos rögzítés fogja rá az agytestre, ez talán azonos minden agynál.

 

Az tudom, hogy emiatt elmegy a felni középsíkja amit vissza kell centrírozni középre.

 

Ja és persze az is kérdés, hogy a 7-es fogsor a szélesebb kazettatestre hogyan megy fel, kell-e alá tenni alátétet vagy a záróanya simán fel tudja-e szorítani.

 

Üdv,

KP



#4256
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):

 

2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak :)), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek :)

http://forum.bikemag...n/#entry1219034


  • Tekergek likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4257
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

érdemes 31.6-os nyeregcső helyett 27.2esre váltani szűkítővel? Vagy, ha nincs különösebb komfortbéli probléma a 31.6tal, akkor jobb a ngyobb átmérő (nem ejtett felsőcsöves váz, keveset lóg ki a nyeregcső, kb 17cm van exponálva csak)

Kb mindegy


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#4258
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

érdemes 31.6-os nyeregcső helyett 27.2esre váltani szűkítővel? Vagy, ha nincs különösebb komfortbéli probléma a 31.6tal, akkor jobb a ngyobb átmérő (nem ejtett felsőcsöves váz, keveset lóg ki a nyeregcső, kb 17cm van exponálva csak)



#4259
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):

 

2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak :)), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek :)

Országúti topik



A sebesség mindent megold.

 


#4260
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

ma lenullázom már a km órám. múlt évben összejött 7000 kili. sztem elég jó,ahhoz képest,h el volt törve a bokám. jó lenne idén egy kicsivel többet menni. kb 8-9 ezret.  

 

Nem találtam volt e erre külön topik, nem használok Strava-t vagy ilyesmit, de idén én is tüzetesebben jegyeztem az óraállásokat, ez sült ki belőle (görgőzés nélkül):

 

2 monti összesen: 9667 km (~2000-el kevesebb mint tavaly, de céltudatosabb kilóméterek voltak), 76111 m szint (ami többszöröse a tavalyinak :)), az átlagban naponta ~26,5 km/210 m, átlagsebesség ~18 km/h (ebben minden benne van, közlekedés, bevásárlás stb.). Azt hozzátenném hogy most 4 kerékből hármon 2,25" Nobby Nic van és 2 bar nyomás fölé nem megyek :)


  • donciccio likes this