Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34314 hozzászólás a témában

#4221
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

...

azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is

En csinaltam minap olyat, hogy leszaltam tekeres kozben es allitottam a gorgot a kerekhez szorito csavaron.   Nem sokat, tovabbra sem csuszott meg a gumi, de nagy valtozast okozott.

https://www.strava.c...ities/454653132

 

A lenyeg, hogy az első résztáv 240W @ 43.7 km/h, a második résztáv 240W @ 38.3 km/h.    A pedalfordulat picit nott 96-rol 98-ra. Szoval ket foggal konnyebb attetelen kellett tekernem (azt hiszem 50x14->50x16), de alig gyorsabban, ugyanahhoz a terheleshez.

 

Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit.   Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.

 

De biztos szamit a gumi tipusa is.  ;)

 

Upd: Meg annyit, hogy a sebessegek nem jonnek ki a pedalfordulatbol szamolva, megpedig azert nem, mert a 20 perces resztavok alatt jopar kerekfordulat alatt nem erzekelte a magnest a szenzor.   De ebben ranezesre nincs nagy valtozas a ket resztav alatt.   (Stravas belejentkezes nelkul nem is latszik a kihagyott jel a fenti linken.)


ave módosította - 2016. január 07. - 01:57


#4222
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni. 

emlékeim szerint a régi is 3 réteg, és 160 vagy 180

 

görgőre,: én vennék egy alap tacx-ot /42 ebikeon/ meg vami hulladék biciklit, amiért nem kár.


  • donciccio kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4223
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.

 

néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.

van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4224
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.

 

néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4225
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)

Én pár éve kipróbáltam ilyet Dekathlonban, ott állt mellette egy Tacx is, a dekás nekem nagyon könnyűnek tűnt még a legnagyobb ellenálláson is. A Tacx még középső fokozatokban is erősebb volt - nagyobb ellenállást tudott. Az 550w önmagában nem sokat mond, az is kéne tudni, hogy milyen sebességnél tudja ezt. Lassú fordulatos erőfejlesztésre nem biztos, hogy alkalmas ez a görgő de minden másra valszeg jó. A bringádon meg sokat leszel "nagytányér-kónuszon".

Szerintem menj el és próbáld ki személyesen, telente ilyen szokott lenni bringával együtt felállítva az áruházakban.

Ha meg később esetleg "virtual power" alapon is akarsz edzeni akkor érdemes olyan görgőt venni ami ismert gyártótól van és elérhető a karakterisztikája. mondjuk itt: http://www.powercurv...r-power-curves/



#4226
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.329 hozzászólás

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#

én dolgoztam néhány hónapot egy decathlon áruházban. hoztak ilyen görgőt vissza. sajnos csak jól néz ki,de nem komolyabb sportcélokra van méretezve. amúgy kicserélik neked minden zokszó nélkül,vagy visszaadják a pénzed. inkább vlmi tack-ot,v elite-t vegyél. én sem javaslom egyébként a karbon vázat ilyen görgőkbe befogni (szépen meg tudja tekergetni a vázat,főleg a hátsó papucsnál,és a középrésznél),de ez majd a te döntésed lesz. én inkább szabad görgőre váltottam még nagyon régen emiatt.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4227
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, a Dale-en is mukodott az első váltó csilingelésmentesen, a coralon meg igen, de ott kb. mindegy (12 klikkes a bal kar)

 

Nagytányéron végig váltod a sort, kicsinél meg egyszer kell trimmelni, hogy ne legyen csilingelés az alsóbb lánckerekek esetén.

 

Vagy nem lenne szabad mennie az állítócsavar nélkül?

Amúgy azért vettem, mert ahogy magam ismerem, tuti, hogy majd valamikor egy nyári szlovák kiruccanás során fog kelleni utánállítani..


Vejne módosította - 2016. január 06. - 07:56


#4228
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)

Hat, ha 80kg izom vagy, akkor lehet keves, igen.

Persze attol is fugg, mit akarsz csinalni gorgon.   Hosszabb, 5 perc es afeletti resztavokhoz boven elegendo.



#4229
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

én nem biztos hogy a "szép" karbonvázat beraknám, fix görgőbe, de persze egyéni döntés.

 

bő 10k val drágábban van tacx ami 700w-t tud, ha kevés lenne az 500 (de nem hiszem)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4230
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Ez az edzes pl. ilyennel ment:  https://www.strava.c...ities/463732869

De mivel nincs massal tapasztalata, lehet nem sokat tudsz fog megtudni, de probald meg, ha gondolod.

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)



#4231
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 hozzászólás

nem tudom, nekem nem volt az egyiken. A másikon 3 év alatt egyszer nyúltam hozzá. Pedig használom az átdobót sűrűn, mert gyenge vagyok, ellenben jól esik pörgetni.

 

És be tudtad nélküle lőni perfektül a váltást?  :o


Alex

#4232
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?

 

(csak úgy kérdezem, nekem eddig nem volt, de most kidobtam rá valamennyi pénzt, és próbálom magamnak igazolni, hogy nem fölöslegesen dobtam ki az ablakon. :) )

Ha nem hianyzott eddig, akkor penzkidobas volt, igen.

Nekem nincs, de kinszenvedes jol beallitani nelkule, most sem 100%-os.  (D/A 9000)


  • Vejne és meno10 kedveli ezt

#4233
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#

Ez az edzes pl. ilyennel ment:  https://www.strava.c...ities/463732869

De mivel nincs massal tapasztalata, lehet nem sokat tudsz fog megtudni, de probald meg, ha gondolod.


ave módosította - 2016. január 05. - 22:13


#4234
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha van időd sokat szórakozni a bowden megfogásnál állítani az átdobót, akkor felesleges. De ez minden országútin van alapból a bowden akasztónál, nem?

nem tudom, nekem nem volt az egyiken. A másikon 3 év alatt egyszer nyúltam hozzá. Pedig használom az átdobót sűrűn, mert gyenge vagyok, ellenben jól esik pörgetni.



#4235
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Ha van időd sokat szórakozni a bowden megfogásnál állítani az átdobót, akkor felesleges. De ez minden országútin van alapból a bowden akasztónál, nem?

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?


  • Vejne kedveli ezt

#4236
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#



#4237
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?

 

(csak úgy kérdezem, nekem eddig nem volt, de most kidobtam rá valamennyi pénzt, és próbálom magamnak igazolni, hogy nem fölöslegesen dobtam ki az ablakon. :) )

 

 



#4238
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Igen ez egy katalógusból való fotó.

A saját képen is kb ugyanilyen szögben áll a kormány ha erre gondolsz

 

Ha ma megnézem egy nagyobb gyártó oúti kínálatát akkor több kategóriát látok. Trek-nél maradva: Performance, Endurance, Triathlon, CX.

Azt el tudom dönteni, hogyha ma új bringát  vennék akkor az Endurance kategória a nekem való.

Viszont a jelenlegi saját bringám az hová sorolható?

Ennek a váznak a maiakhoz képest nagyon rövid volt a fejcsöve, ahogy a képen is látszik jó sok hézagoló kell a stucni alá, hogy elfogadható legyen a kormány magassága a legtöbb embernek. Cserébe a versenyzősebb pozíciót is be lehet rajta állítani. Ha sok hézagoló ellenére is nagyon lent van a kormány akkor érdemes volna egy kicsi esésű un. kompakt kormánnyal próbálkozni, de ez sem fogja megoldani a fékkar nehéz elérhetőségét, sőt! A kompakt kormányok hajlítása általában olyan, hogy alsó fogásban még messzebb kerül a fékkar mint az un. "anatomikus" hajlításúaknál (ami a képen is van)

Ha messze van a fékkar arra az egyetlen megoldás a gumi közbetét a fékkar "alá" ami fékkar feltámaszkodó felületét módosítja úgy, hogy kiengedett állapotban közelebb kerül a kormányhoz. Újabb - rejett váltóbowdenes - fékváltókaroknál ilyen betéteket adnak gyárilag is a bringához / fékváltókarhoz. Ha a tied korábbi - 6600 ultegra? - akkor nem biztos, hogy van hozzá ilyen.

Az biztos, hogy ebből a bringából nehéz Endurance bringát csinálni.

Én egyszer majdnem vettem amúgy egy pont ilyet de a rövid fejcső miatt végül nem vettem meg (meg 3X10 volt rajta a 2X10 helyett ami nem tetszett)

 

Ja igen, hogy áll a stucnid? első lépésben fordítsd meg, hogy felfelé álljon


petter78 módosította - 2016. január 05. - 16:13

  • laspring kedveli ezt

#4239
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

ez egy katalógusfotó, ugye? többet tudunk segíteni egy saját kép alapján

Igen ez egy katalógusból való fotó.

A saját képen is kb ugyanilyen szögben áll a kormány ha erre gondolsz

 

Ha ma megnézem egy nagyobb gyártó oúti kínálatát akkor több kategóriát látok. Trek-nél maradva: Performance, Endurance, Triathlon, CX.

Azt el tudom dönteni, hogyha ma új bringát  vennék akkor az Endurance kategória a nekem való.

Viszont a jelenlegi saját bringám az hová sorolható?



#4240
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 Na, mi a legnagyobb előnye a V3 ergopowernek az előző generációkkal szemben?.... 

 

tipp: nézzetek rá a fékkar formájára...