Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#4221
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

 

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

 

én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. :) a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok ;)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4222
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

Vejne módosította - 2016. január 08. - 18:45


#4223
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Canyon Endurace Tiagra 4700-al 8.45 kg (S-es méret) - 290 ezerből itt volt láncvillavédővel és tartalék váltófüllel, majd dobok fel pár képet, tegnap raktam össze. első blikkre a 2.5 cm spacert azonnal kiveszem a kormány alól, elég trekking így, ellenben kényelmes.

 

Cube Attain Tiagra 4700-al, elvben könnyebb kerékkel 9.35 kg és 330e körüli kiskerárat mondtak amikor néztem..és ez elvileg az új, hiperszuper német dizájn nemkatalógus superlight vázuk :D

 

esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.


DaveRider módosította - 2016. január 08. - 15:08


#4224
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.

6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.

Stucnim már felfelé áll kezdetektől.

Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni :(

esetleg eladni és venni új orbea avantot? tiagrával szvsz 3k körül-alatt kijön, és nagyon -nagyon magas fejcsöve van. Vagy Cube Attain, Canyon Endurace, Felt Z.


Vejne módosította - 2016. január 08. - 07:36


#4225
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://forum.tour-ma...-Basso-Viper-54

 

a hülye 18mcdv6ht hőkezelt dedaccsáj csövekből

 

http://forum.tour-ma...so-ZERO-9-in-56

 

emmeg méretem, a basso vázak úgyis orbitálisan magas fejcsővel készültek-készülnek, kivéve a diamantét.



#4226
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Ennek a váznak a maiakhoz képest nagyon rövid volt a fejcsöve, ahogy a képen is látszik jó sok hézagoló kell a stucni alá, hogy elfogadható legyen a kormány magassága a legtöbb embernek. Cserébe a versenyzősebb pozíciót is be lehet rajta állítani. Ha sok hézagoló ellenére is nagyon lent van a kormány akkor érdemes volna egy kicsi esésű un. kompakt kormánnyal próbálkozni, de ez sem fogja megoldani a fékkar nehéz elérhetőségét, sőt! A kompakt kormányok hajlítása általában olyan, hogy alsó fogásban még messzebb kerül a fékkar mint az un. "anatomikus" hajlításúaknál (ami a képen is van)

Ha messze van a fékkar arra az egyetlen megoldás a gumi közbetét a fékkar "alá" ami fékkar feltámaszkodó felületét módosítja úgy, hogy kiengedett állapotban közelebb kerül a kormányhoz. Újabb - rejett váltóbowdenes - fékváltókaroknál ilyen betéteket adnak gyárilag is a bringához / fékváltókarhoz. Ha a tied korábbi - 6600 ultegra? - akkor nem biztos, hogy van hozzá ilyen.

Az biztos, hogy ebből a bringából nehéz Endurance bringát csinálni.

Én egyszer majdnem vettem amúgy egy pont ilyet de a rövid fejcső miatt végül nem vettem meg (meg 3X10 volt rajta a 2X10 helyett ami nem tetszett)

 

Ja igen, hogy áll a stucnid? első lépésben fordítsd meg, hogy felfelé álljon

 

Értem, tehát alapvetően ez egy Performance kategóriás gép.

6600 vagy 6700-as ultegra van rajta.

Stucnim már felfelé áll kezdetektől.

Hát el vagyok kicsit kenődve, mert több dolog is amellett szól hogy cseréljem le, pedig ezt is nagyon sok keresgélés után sikerült találni :(



#4227
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Szia,

 

Én is hasonlóan voltam egy Trek Alpha-val, igaz abból a váz is nagy volt. Most egy Canyon Endurace-t vettem, ugyan a hóban még nem vittem ki, de már görgőn is nagyságrendileg kényelmesebbnek tűnik...az újabb fékkarokon állítható is az elérés, elvileg.

 

Sziasztok!

 

36 éves vagyok, két éve tekerem életem első országútiját, ami egy kb 2006-os Trek 1500 SLR, eddig kb 2000km-t rakhattam bele.

1500_silverblueteam.jpg

Ennyi idő és km távlatából az tudom mondani, hogy nem igazán kényelmes...

173cm vagyok a bringa vázmérete 52cm, szerintem nem ezzel van a baj. A legfőbb bajom egyébként a fékkarokal van. Nekem soha nem álltak kézre, kicsi a kezem és fentről fogva nem tudok elég mélyre fogni a fékkaron hogy megfelelő erővel tudjam húzni. Ha nagy ritkán lejtőzésnél lejjebb fogok a kormányon, akkor is problémásan tudom elérni az újjaimmal a fékkart. Egyszer Bp-en a Budakeszi úton befelé a hosszú lejtőn félre kellett állnom, mert a folyamatos fékezéstől begörcsölt a tenyerem. Ez azért elég gáz.

Egyébként főként hosszabb távokat megyek, felmerült bennem, hogy esetleg ez a vázgeometria nem is arra való.

Vélemény, javaslat?


  • laspring kedveli ezt

#4228
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

 
Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit.   Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.
 
De biztos szamit a gumi tipusa is.  ;)




Én szabad görgőt használok. Ott meg az én tömegem ami odaszoritja a gumit a gördülő felülethez. Így nálam hamarabb kijön,hogy milyen a külső.
 

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4229
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

...

azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is

En csinaltam minap olyat, hogy leszaltam tekeres kozben es allitottam a gorgot a kerekhez szorito csavaron.   Nem sokat, tovabbra sem csuszott meg a gumi, de nagy valtozast okozott.

https://www.strava.c...ities/454653132

 

A lenyeg, hogy az első résztáv 240W @ 43.7 km/h, a második résztáv 240W @ 38.3 km/h.    A pedalfordulat picit nott 96-rol 98-ra. Szoval ket foggal konnyebb attetelen kellett tekernem (azt hiszem 50x14->50x16), de alig gyorsabban, ugyanahhoz a terheleshez.

 

Vagyis eleg nagy kulonbseg van abbol, hogy mennyire szoritod oda a gumit.   Ketszer ugyanugy nem tudod odaszoritani, ha tekeros a rogzites, ha gyorskioldos akkor meg ott van meg a guminyomas/homerseklet kerdese is.

 

De biztos szamit a gumi tipusa is.  ;)

 

Upd: Meg annyit, hogy a sebessegek nem jonnek ki a pedalfordulatbol szamolva, megpedig azert nem, mert a 20 perces resztavok alatt jopar kerekfordulat alatt nem erzekelte a magnest a szenzor.   De ebben ranezesre nincs nagy valtozas a ket resztav alatt.   (Stravas belejentkezes nelkul nem is latszik a kihagyott jel a fenti linken.)


ave módosította - 2016. január 07. - 01:57


#4230
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni. 

emlékeim szerint a régi is 3 réteg, és 160 vagy 180

 

görgőre,: én vennék egy alap tacx-ot /42 ebikeon/ meg vami hulladék biciklit, amiért nem kár.


  • donciccio kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4231
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.

 

néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.

van itthon 1 vittoria rubino pro tech használt külsőm,és 1 conti gran prix 4000 használt. ez a gp 4000-es vlmi régebbi cucc. ennek mennyi lehet a szövetsűrűsége? van legalább 120-150 tpi? lehet,h lecserélném a Bianchi-n a mostani külsőt hátul. elől nem kopik,de hátul egy kicsit igen. nem akarom idő előtt cserélni. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4232
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

az előző hsz-em is mehetett volna a görgős topikba,és sztem a mostani is,de én inkább ide biggyesztem. sőt. valójában a gumi topikba is beleférne a mostani.

 

néhány napja csak görgőzni tudok. elég szépen is gurul a Bianchi. jelenleg új 622x25-ös vittoria rubino pro van a kerekeken,latex belsővel. tegnap kipróbáltam egy másik kerekemmel,mert kíváncsi voltam,h azzal miként gurul. azon használt 622x23-as vittoria zaffiro pro van,hagyományos belsővel. jól érezhető a különbség a két gumi kombó közt. 53-19-et hajtva kb 30-as tempónál a rubino+latex-el kb 120-as pulzusom van,a másiknál meg ugyanez az áttétel,és tempó mellett simán fölmegy 140-re is. érezhetően lassabb a zaffiro+1xű belső. most még azon gondolkodom,h elég lenne e a belsőt kicserélni,h gyorsuljon vlmit a kerék? van itthon nem latex,de könnyű belsőm. a nyáron kezdtem el használni latex belsőket,és ott is kijött a különbség. nem volt ennyire szembetűnő,de akkor is lehetett érezni a gördülési ellenállás változását. azt még elfelejtettem írni,h a 25-ös külsőt 8,6 bar körülire dudáltam,a másikat meg 9-re.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4233
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)

Én pár éve kipróbáltam ilyet Dekathlonban, ott állt mellette egy Tacx is, a dekás nekem nagyon könnyűnek tűnt még a legnagyobb ellenálláson is. A Tacx még középső fokozatokban is erősebb volt - nagyobb ellenállást tudott. Az 550w önmagában nem sokat mond, az is kéne tudni, hogy milyen sebességnél tudja ezt. Lassú fordulatos erőfejlesztésre nem biztos, hogy alkalmas ez a görgő de minden másra valszeg jó. A bringádon meg sokat leszel "nagytányér-kónuszon".

Szerintem menj el és próbáld ki személyesen, telente ilyen szokott lenni bringával együtt felállítva az áruházakban.

Ha meg később esetleg "virtual power" alapon is akarsz edzeni akkor érdemes olyan görgőt venni ami ismert gyártótól van és elérhető a karakterisztikája. mondjuk itt: http://www.powercurv...r-power-curves/



#4234
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Sziasztok! Egy kis véleményt szeretnék kérni, görgővétellel kapcsolatban! Kinéztem egyet a decatlonban és kíváncsi vagyok mi erről a véleményetek, esetleg valaki használ e ilyet? Karbon vázas bringával szeretném használni.

http://www.decathlon...d_8315759.html#

én dolgoztam néhány hónapot egy decathlon áruházban. hoztak ilyen görgőt vissza. sajnos csak jól néz ki,de nem komolyabb sportcélokra van méretezve. amúgy kicserélik neked minden zokszó nélkül,vagy visszaadják a pénzed. inkább vlmi tack-ot,v elite-t vegyél. én sem javaslom egyébként a karbon vázat ilyen görgőkbe befogni (szépen meg tudja tekergetni a vázat,főleg a hátsó papucsnál,és a középrésznél),de ez majd a te döntésed lesz. én inkább szabad görgőre váltottam még nagyon régen emiatt.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4235
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, a Dale-en is mukodott az első váltó csilingelésmentesen, a coralon meg igen, de ott kb. mindegy (12 klikkes a bal kar)

 

Nagytányéron végig váltod a sort, kicsinél meg egyszer kell trimmelni, hogy ne legyen csilingelés az alsóbb lánckerekek esetén.

 

Vagy nem lenne szabad mennie az állítócsavar nélkül?

Amúgy azért vettem, mert ahogy magam ismerem, tuti, hogy majd valamikor egy nyári szlovák kiruccanás során fog kelleni utánállítani..


Vejne módosította - 2016. január 06. - 07:56


#4236
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)

Hat, ha 80kg izom vagy, akkor lehet keves, igen.

Persze attol is fugg, mit akarsz csinalni gorgon.   Hosszabb, 5 perc es afeletti resztavokhoz boven elegendo.



#4237
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

én nem biztos hogy a "szép" karbonvázat beraknám, fix görgőbe, de persze egyéni döntés.

 

bő 10k val drágábban van tacx ami 700w-t tud, ha kevés lenne az 500 (de nem hiszem)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4238
meno10

meno10

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Ez az edzes pl. ilyennel ment:  https://www.strava.c...ities/463732869

De mivel nincs massal tapasztalata, lehet nem sokat tudsz fog megtudni, de probald meg, ha gondolod.

Áh értem köszi! Én még sosem használtam görgőt és azért érdeklődöm csak leginkább hogy ez pl maximális teljesítménye 550 watt és látom hogy a drágábbak pl 900 meg némelyik 1200wattos is ,szóval hogy ez az 550watt nem kevés? vagy ez görgőzéshez bőven elégséges? :)



#4239
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 hozzászólás

nem tudom, nekem nem volt az egyiken. A másikon 3 év alatt egyszer nyúltam hozzá. Pedig használom az átdobót sűrűn, mert gyenge vagyok, ellenben jól esik pörgetni.

 

És be tudtad nélküle lőni perfektül a váltást?  :o


Alex

#4240
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Átdobóhoz használ valaki bowdenfeszesség állítót, vagy nem?

 

(csak úgy kérdezem, nekem eddig nem volt, de most kidobtam rá valamennyi pénzt, és próbálom magamnak igazolni, hogy nem fölöslegesen dobtam ki az ablakon. :) )

Ha nem hianyzott eddig, akkor penzkidobas volt, igen.

Nekem nincs, de kinszenvedes jol beallitani nelkule, most sem 100%-os.  (D/A 9000)


  • Vejne és meno10 kedveli ezt