Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.
Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252.
De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.
Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.
Pl.:
-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár
-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár
-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár
szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.
Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.
Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.
Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)
sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen