Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#4201
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

lecseréltem a kormányomat egy 50grammal nehezebbre a kényelem miatt

 

a másik bringán meg egy 60 grammal könnyebbre, szintén a kényelem miatt :D

 

ellenben, mikor a wilierben a 31.6-os ütővágó majd' 400 grammos ricsi csövet kicseréltem 190 grammos kínai karbonra, egyből kényelmes lett a bringa (kb. 26cm-re volt kihúzva a cső, így volt benne flexió bőven)

 

legfontosabb kormánynál a hajlítás, nyeregcsőnél a fokozatmentes állítás és compliance.

 

stucninál meg a hossz-dőlésszög.

 

a tömeg kérdése is érdekes, mikor kezdtem, 2-3 km per órával jobb átlagokat mentem hosszabb távokon (80-90km), mint most rövidebbeken, pedig 15 kg-al nehezebb voltam.

 

JA, nem zsírban :D


Edited by Vejne, 2016. January 11. - 13:28.


#4202
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
"Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet."

Itt inkább az a kérdés, hogy a bringa súlyát akarod csak levinni, vagy "gyorsabb" is szeretnél lenni? Mert lehet hogy drágább egy könnyebb kereket építeni, de döntő részben ettől függ, azon belül a felni, belső-külső súlyától leegyszerűsítve! Másik:lehet ilyen-olyan könnyű stucnid-kormányod ha egy sprintnél kolbászól... véleményem szerint, aki kizárólag grammok miatt cserél alkatrészeket, amik ráadásul nem is számítanak, azok inkább adják oda nekem a felét, cserébe meggyőzöm, hogy miért ne cserélje le! :D :D Ezeréves kérdés: mennyivel vagy lassabb teli kulaccsal, mint üressel? Többet számít ha az ember lefogy x kg-t, mint hülyéskedni,reszelgetni....

#4203
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)

 

Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)

http://thecolcollective.com/

 

Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?



#4204
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

 

nincs rá alapigazság, hosszabb kart jobban szeretik akik erőből hajtanak, rövidebbet akik pörgetnek vagy pl térdproblémájuk van.

S-es vázhoz 170, M-eshez 172.5, L és felette 175öst szoktak adni gyárilag...nézz meg pár gyártónál táblázatokat, hogy milyen magassághoz milyen váz és ahhoz mit adnak, ha meg abszolút tanácstalan vagy vegyél 172.5-t.



#4205
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

részben egyetértek, részben nem. egy jó kerék nem csak könnyebb, de jellemzően erősebb is, egy prémium, könnyű külső jobban is tapad.

pl alap shimano WH-RS010 első kerék + Conti GP gumi mérve 1203gramm, a Fulcrum R5 + egy nehezebb Tufo peremes szingó 1205 gramm...pedig utóbbi könnyebb kerék, egy jó Conti gumival sokat tudnék faragni rajta.

 

replika kormányt akkor se vennék, ha kényszerítenek -  ahogy nyeregszárat sem.

 

Canyon: itt nem beszélünk nagy dolgokról, a 2.5 cm spacert kiszedve egy sportosabb bringát kapsz. ha egyszer a héten világosban érek haza lefotózom az enyém, most jött meg :)

 

 

 

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

 



#4206
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

 

A Sky (és sokan mások) szerint a rövidebb sokkal hatékonyabb.


Alex

#4207
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Vejne, ne itt magyarázzál, hanem a nyerget intézzed! :D


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4208
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

ha jól emlékszem,akkor a combcsont hosszával van összefüggésben a hajtókar hossza inkább. van rá képlet,ki lehet számolni,de függ a stílustól is. ha pörgetős vagy,akkor jobb lehet a rövidebb is. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4209
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb.. :D

Ha rövid lábad van, és 175-öst használsz, kényelmetlen lesz, hosszabb lábbal rövidebbhez tudsz alkalmazkodni.

 

Én 175-tel jobban szeretek menni, de 172.5-el sincs gondom. Egyik ismerős 177.5-öst használ, de ő 10cm-rel magasabb tőlem, és természetesen Merlinről vette 99GBP-ért a rekord UT hajtását :)



#4210
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts
Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

#4211
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

nem ilyesmit keres valaki?

http://bolha.testbik...php?clid=238983

igen. pl én kerestem tegnapig. :)

 

ilyet vettem helyette 5000-ért

86_2880.jpg87_2380.jpgkicsit viseltes darab,de legalább nincsen kiülve. még cikk is volt róla: http://bikemag.hu/te...es-modellcsalad  Selle Italia Flite Genuine Gel ilyen az enyém. 

 

valójában egy olyan flite max-ot kerestem,mint ami a bianchi-mon van,de azt nem láttam már hónapok óta.


Edited by donciccio, 2016. January 10. - 15:57.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4212
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

 ma 10 éves a topic. :)

 


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4213
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

nem ilyesmit keres valaki?

http://bolha.testbik...php?clid=238983

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4214
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat.   Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.

Lehet hogy arra jó mondjuk, de ezért nem venném meg. Óvatosan kell meghúzni és utána a betétet kézben tartva készre húzni...



#4215
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl... :)

En a felnire ragasztok kis szigszalagot az allitashoz, de amivel gondom van, az, hogy elforognak/mozognak a pofak, ez meg ugy nez ki, hogy meg is vezeti a poziciojukat.   Kepbol ezt nehez kitalalni, ezert kerdezem.



#4216
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?

Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb.. :D


Edited by Vejne, 2016. January 10. - 07:36.


#4217
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Ilyet hasznalt mar valaki?

Zseniliasnak tunik.   Fekpofa beallito segedeszkoz.

 

$_12.JPG

Szerintem ez csak paraszt vakítás. 11 EURO a bikecomponents.de-n. Itt egy kis űr technológia pl...:)

 

23667146_3751f0d48ca33fcccec5eb67e466ceb



#4218
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Ilyet hasznalt mar valaki?

Zseniliasnak tunik.   Fekpofa beallito segedeszkoz.

 

$_12.JPG



#4219
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget? 😊😊

#4220
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

én egy leszedek neked bármelyik alap bringához adott kerékszettből 120 grammot,kb 3600 ft ráfordítással. kicserélem a belsőket könnyűekre,vagy 7000-ből latexet teszek bele. :) a maradék grammokon még gondolkodok,de még kicsit kómás vagyok ;)

nem a gumi-belső kombóra, hanem szigorúan a kerékre gondoltam.

 

Amúgy leggányabb bringába én inkább szélesebb külsőt vennék, mert a rossz aluváz... jaj