Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#4181
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Na megnéztem, elvileg 6600-as ultegrám van:

http://si.shimano.co...-6603-2369A.pdf

 

Jól látom, hogy ebbe nincs hasonló lehetőség?

Jol latod, nincs.   De attol meg hekkelni lehet, ha nagyon akarsz.  Beteszel oda valamit, es ugyanugy nem tud a helyere visszamenni a fekkar.



#4182
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

elvileg a 11-es

Na megnéztem, elvileg 6600-as ultegrám van:

http://si.shimano.co...-6603-2369A.pdf

 

Jól látom, hogy ebbe nincs hasonló lehetőség?



#4183
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Csontkovácsot én is ajánlani tudom, nekem is helyrerángatta a csípőmet és átropogtatott. A hátfájásom azonnal megszűnt meg úgy körülbelül 10 évvel éreztem magam fiatalabbnak mikor kijöttem. Egy idő után sajnos visszahúzódik, mostanában akarok menni megint.

Évente kétszer javasolt.



#4184
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Sziasztok!

Ugye korábban írtam, hogy nehezen érem el az Ultegra fékváltókaromon a fékkart. Akár felülről ráfogva, de lentről fogva mégkevésbé.

Nem tudom melyil szériám van belőle, de 8-9 éves a bringa.

Olvastam ilyet fékváltókaroknál, hogy állítható fékkartávolság. Ez kellene nekem, egy ilyen feature-el rendelkező fékváltókar?

Pl ezen a robbantott ábrán (105) melyik az az alkatrész amivel tudom állítani a fékkra távolságát?

http://bike.shimano....69830704381.pdf

elvileg a 11-es


  • laspring likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4185
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Sziasztok!

Ugye korábban írtam, hogy nehezen érem el az Ultegra fékváltókaromon a fékkart. Akár felülről ráfogva, de lentről fogva mégkevésbé.

Nem tudom melyil szériám van belőle, de 8-9 éves a bringa.

Olvastam ilyet fékváltókaroknál, hogy állítható fékkartávolság. Ez kellene nekem, egy ilyen feature-el rendelkező fékváltókar?

Pl ezen a robbantott ábrán (105) melyik az az alkatrész amivel tudom állítani a fékkra távolságát?

http://bike.shimano....69830704381.pdf



#4186
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts
Csontkovácsot én is ajánlani tudom, nekem is helyrerángatta a csípőmet és átropogtatott. A hátfájásom azonnal megszűnt meg úgy körülbelül 10 évvel éreztem magam fiatalabbnak mikor kijöttem. Egy idő után sajnos visszahúzódik, mostanában akarok menni megint.

#4187
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Egy csontkovács lehet tudna segíteni a hosszkülönbségen. A többségnek csak a csípője nincs a helyén.

Köszi, jó tipp, keresek majd egy csontkovácsot! egy ideje én is ezen filózom. Nem zavarna a dolog de 2-2,5 óra után kb nyeregtől és nadrágtól függetlenül mindig ugyanott keletkezik kidörzsölődés az "érzékeny területen" és én is arra a megállapításra jutottam, hogy akkor valszeg nem egyenletesen terhelődig a gátrész két oldala, az egyik nagyobb terhelést kap (pl egy rossz csípő állás miatt) és ez okoz ott nagyobb felületi nyomást és előbb-utódd dörzsölődést.



#4188
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Tömeg: elméletileg minél hosszabb a táv, annál többet számít a súly, ez most tök általánosan értem. 4 éve értem el a mostani súlyom (-12kg) testépítésből váltottam bringára, volt időszak nekem is mikor inkább lassultam, mint gyorsultam, mint minden sportnál a kezdeteknél lehet a leglátványosabban fejlődni, majd elkezdtem tanulmányozni is azt a sportot amibe "szerelmes lettem", lehet pont azért mert hihetetlen összetett, az eredmény az lett hogy az élmezőnybe kerültem, korábbi inkább közelebb a végéhez mint a közepéhez helyezésekhez képest :D, közben a súlyom változatlan, természetesen az arányok változtak... Félre ne értsd, nem nagyképűségből mondom ezeket, és elnézést mindenkitől az offért.

Edited by kimy, 2016. January 11. - 13:46.


#4189
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)

 

Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)

http://thecolcollective.com/

 

Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?

Egy csontkovács lehet tudna segíteni a hosszkülönbségen. A többségnek csak a csípője nincs a helyén.


  • petter78 and Vejne like this


A sebesség mindent megold.

 


#4190
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nyeregcsővel egyetértek, jómagam is szűkítővel használok komfortosabbat, igazából arra reagáltam, hogy azt a bizonyos negyed kg-os fogyást, amit melítettél, olcsóbb egyéb alkatrészekből elérni, ez igaz is lehet, csak semmi értelme, lehet pont ezért kell jobban megfizetni kerekek esetében, arról ne is beszéljünk, hogy pont a kerék van kitéve a legtöbb szadizásnak...

Agree.

 

Ellenben tudok tuti tippet, amitől jobb lesz a saját kerékszettem. 

 

a randa "campagnolo" akármi matricákat lekaparod, kerekenként nyersz 7-8 grammot, és még értékben is nőni fog a kerék, mert nem lesz rajta Campag felirat.

 

A hajtkarom is kb. dupláját éri most campag logó-felirat nélkül, mint korábban.

 

más:

 

új kokpit-felállás idénre.

 

3mm-rel kisebb reach és 6mm-rel magasabb stack, ha a kormány-stucni kombinációt nézem.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 

kíváncsi vagyok, kényelmesebbnek fogom-e érezni a felegyenesedett-nem hasalós felállást. Az alsó fogás 14mm-rel lesz így magasabban.


Edited by Vejne, 2016. January 11. - 13:36.


#4191
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Nyeregcsővel egyetértek, jómagam is szűkítővel használok komfortosabbat, igazából arra reagáltam, hogy azt a bizonyos negyed kg-os fogyást, amit melítettél, olcsóbb egyéb alkatrészekből elérni, ez igaz is lehet, csak semmi értelme, lehet pont ezért kell jobban megfizetni kerekek esetében, arról ne is beszéljünk, hogy pont a kerék van kitéve a legtöbb szadizásnak...

#4192
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

lecseréltem a kormányomat egy 50grammal nehezebbre a kényelem miatt

 

a másik bringán meg egy 60 grammal könnyebbre, szintén a kényelem miatt :D

 

ellenben, mikor a wilierben a 31.6-os ütővágó majd' 400 grammos ricsi csövet kicseréltem 190 grammos kínai karbonra, egyből kényelmes lett a bringa (kb. 26cm-re volt kihúzva a cső, így volt benne flexió bőven)

 

legfontosabb kormánynál a hajlítás, nyeregcsőnél a fokozatmentes állítás és compliance.

 

stucninál meg a hossz-dőlésszög.

 

a tömeg kérdése is érdekes, mikor kezdtem, 2-3 km per órával jobb átlagokat mentem hosszabb távokon (80-90km), mint most rövidebbeken, pedig 15 kg-al nehezebb voltam.

 

JA, nem zsírban :D


Edited by Vejne, 2016. January 11. - 13:28.


#4193
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
"Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet."

Itt inkább az a kérdés, hogy a bringa súlyát akarod csak levinni, vagy "gyorsabb" is szeretnél lenni? Mert lehet hogy drágább egy könnyebb kereket építeni, de döntő részben ettől függ, azon belül a felni, belső-külső súlyától leegyszerűsítve! Másik:lehet ilyen-olyan könnyű stucnid-kormányod ha egy sprintnél kolbászól... véleményem szerint, aki kizárólag grammok miatt cserél alkatrészeket, amik ráadásul nem is számítanak, azok inkább adják oda nekem a felét, cserébe meggyőzöm, hogy miért ne cserélje le! :D :D Ezeréves kérdés: mennyivel vagy lassabb teli kulaccsal, mint üressel? Többet számít ha az ember lefogy x kg-t, mint hülyéskedni,reszelgetni....

#4194
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

Én kb pont M-es méret vagyok (178cm) és normális arányúak a lábaim - leszámítva, hogy érzésre az egyik rövidebb olyan 5mm-el. nekem van mind a 3 standard méret különböző bringákon vegyesen - mtb-n van a 175. Átülve az egyikről a másikra nem igazán érzek különbséget, esetleg a 175-ről a 170-re talán, szóval ilyen arányokkal kb mindegy. Pályán még a 160-as is játszik, időfutisták meg szeretik a 180-ast is ha nagyok (Indurain pl)

 

Most más: bírom ezeket a "motivációs videókat" híres hágókról. Tök jók meg minden de ez a csávó csak kiállva tud tekerni???? Azért megnéztem volna a forgatást a Zoncolanon, hogy ezt a kiállva taposós tempót meddig bírja 34/28-26-ban ott. Még a végén sokat azt fogják hinni, hogy így kell biciGlizni :-)

http://thecolcollective.com/

 

Apropó van még itt olyan valaki akinek rövidebb az egyik lába, és ezt mérték is neki és esetleg használ "ellene" valamit? pl. stopli és cipő közé közbetétet?



#4195
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

 

nincs rá alapigazság, hosszabb kart jobban szeretik akik erőből hajtanak, rövidebbet akik pörgetnek vagy pl térdproblémájuk van.

S-es vázhoz 170, M-eshez 172.5, L és felette 175öst szoktak adni gyárilag...nézz meg pár gyártónál táblázatokat, hogy milyen magassághoz milyen váz és ahhoz mit adnak, ha meg abszolút tanácstalan vagy vegyél 172.5-t.



#4196
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

részben egyetértek, részben nem. egy jó kerék nem csak könnyebb, de jellemzően erősebb is, egy prémium, könnyű külső jobban is tapad.

pl alap shimano WH-RS010 első kerék + Conti GP gumi mérve 1203gramm, a Fulcrum R5 + egy nehezebb Tufo peremes szingó 1205 gramm...pedig utóbbi könnyebb kerék, egy jó Conti gumival sokat tudnék faragni rajta.

 

replika kormányt akkor se vennék, ha kényszerítenek -  ahogy nyeregszárat sem.

 

Canyon: itt nem beszélünk nagy dolgokról, a 2.5 cm spacert kiszedve egy sportosabb bringát kapsz. ha egyszer a héten világosban érek haza lefotózom az enyém, most jött meg :)

 

 

 

Kis érdekesség, mennyit számíthat a cockpit-finish kit.

 

Ritchey nyeregszár van a coralban, 220 gramm, a stucni 139 gramm volt, de cserélődött 155 grammosra, a kormány meg 300 kereken, korábban volt 252. 

 

De nézz meg egy alap bianchit pl, batár 360 gramm körüli kormány, majd' 180 grammos stucni, bőven 300 gramm feletti nyeregcső.

 

Van egy ismerős, aki szerint a grammozást a kereken kell elkezdeni, amivel én nem 100%-ig értek egyet. Igen, sokat jelent, DE, egy igazán könnyű kerékszettért pengetni kell az eurókat, míg, ha ügyes vagy, kb. gombokért összeszedsz olyan finish kitet, ahol a kormány 260 körül van (vagy, ha nem félsz, akár 30 dollárért Alis FSA replikát is kapsz. Azért írtam az FSA replikát, mert a félfogyatékos hajlítású kacatok semmire nem jók) nyeregcsővel 200 körülre szagolhatsz a gyári 330 helyett, a stucnit meg 130 alá tudod drukkolni.

 

Pl.:

-Alis FSA replika kormány kb. 30 dollár

-Kalloy Uno stucni, 130 mm hosszban is kb. 130 gramm csak, és kb. 20 dollár

-Feliratmentes replika nyeregcső (mivel ilyet használtam is, és tökéletesen elégedett voltam vele, így nem tartom kockázatosnak) 22 dollár

 

szóval, kevesebb, mint 80 dollárból lefaragtál kb. negyed kilót a gépről, kaptál egy "útvasaló" nyeregszárat, jó hajlítású, modern formájú kormányt, és egy könnyű, merev, bár kissé suta kinézetű stucnit.

 

Mennyit is kéne költeni kerékszettre, hogy negyed kg-ot leszedj a gyárihoz képest? Ja, sokat. És azért egy nyeregcső-kormány sokat javít a kényelmen.

 

Szóval, nem csoda, hogy a canyonok még tiagrával is könnyűek: sokat számít a finish kit. Meg az, hogy nem dögdebella villával, drótos külsőkkel dobálják őket.

 

Csak az olcsó kategóriában nincs olyan vázuk, amit be lehet kényelmesre állítani számomra. (1.4 és 1.45 közti stack-reach arány)

 

sajnos a bringáim hetek óta ilyen állapotban vannak, de addig is elmászkálok a kis trekkingemmel. Csak azon viszont bitang alacsonyan van a kormány, és TÉNYLEG kényelmetlen :D

 

12506518_913981272025830_587998418_n_www

12527672_913981265359164_1601422804_n_ww
 

 



#4197
Alexander the Great

Alexander the Great

    vendég

  • fórumtag
  • 152 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

 

A Sky (és sokan mások) szerint a rövidebb sokkal hatékonyabb.


Alex

#4198
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,004 posts

Vejne, ne itt magyarázzál, hanem a nyerget intézzed! :D


  • donciccio likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4199
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Hajtókarhossznál van vmi alapigazság hogy melyiket célszerű választani? Gondolom a belső lábhossz a mérvadó de mettől meddig kell pl 170 és mikor 172,5 v 175 ?
A 2,5mm es lépcsők nem tűnnek nagynak,fogok érezni számottevő különbséget ha 172,5 helyett mondjuk 175 öt választok?

ha jól emlékszem,akkor a combcsont hosszával van összefüggésben a hajtókar hossza inkább. van rá képlet,ki lehet számolni,de függ a stílustól is. ha pörgetős vagy,akkor jobb lehet a rövidebb is. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4200
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Mert Felt(ennék) kérdéseket, BB30, Time Expresso és miegyéb.. :D

Ha rövid lábad van, és 175-öst használsz, kényelmetlen lesz, hosszabb lábbal rövidebbhez tudsz alkalmazkodni.

 

Én 175-tel jobban szeretek menni, de 172.5-el sincs gondom. Egyik ismerős 177.5-öst használ, de ő 10cm-rel magasabb tőlem, és természetesen Merlinről vette 99GBP-ért a rekord UT hajtását :)