1. 24-es, ilyen. kicsit nehézkes, cserébe 6000 km alatt nem sikerült még sehol vacak utakon sem felütni 7 baron, se defektelnem. http://www.tufo.com/c-s33-pro-24-1/
3. elvileg a 28-as is belemegy, majd kipróbálom edzőtárs kerekével
4. nem tudom megítélni, egy külső bowdenezésű, régi Soráról váltottam, belső bowdenes vázam még nem volt, de elég jól vált az új Tiagra.
5. R5 a strava szerint 3700 km óta van meg, ez alatt semmi bajom nem volt vele (77 kg vagyok), erős és merev + szerintem szép a hangja. 60ezerért nagyon jó vétel volt.
2. személyes véleményem, hogy semmivel sem nyújt több testreszabási lehetőséget egy "rendes", bolti bringa ezekben az árkategóriákban, mint ezek a rendelősök. ott is ugyanúgy adott mérethez megvan a tipikus stucni-kormány-hajtókarhossz és sor kombó, nem ismerek boltot ahol az árban benne van ezek variálása. és ezek néhány szélsőséges esettől eltekintve általában jók is - az előző gépemen 42es kormány volt, ezen 40es, viszont vastagabb bandázzsal és nem érzek különbséget...a kar a régi oútin 172.5, ezen 170 - nem érzek különbséget. a kompakt + 11-32 mondjuk kicsit overkill itthonra, de a legtöbb endurance bringa ilyennel van szerelve. 2.5 cm spacer van a 90es stucni alatt,forgatással + spacerezéssel is lehet bőven variálni, a sportosabb geók és eközött nem beszélünk tíz centi difikről...néhányan nagyon túllihegik a beállításokat meg az optimális alkatrészek variálását - ki kell menni, edzeni, adaptálódni, ha nincs időd akkor úszni, edzőteremben erősíteni, nem csak a bringát kell az emberhez szabni állandóan. (ilyen szempontból ez a rengetegféle bringakategória is túlzás...)
ez tartalék váltófüllel, láncvillavédővel 290ezer forintomba került, az árban legközelebbi bolti a tiagrás Cube, 335eHUF, egy kilóvan nehezebb. a kettő közötti 45 ezerből két szett márkás kormány+stucni is kijön, ha a canyon/rise/radon sajátjával nem találod a jó beállítást. ez "on stock" bringa volt, 8 nap alatt ide is ért, de tudom, hogy a drágább, nem már bedobozolt canyonoknál a stucni és a kormánycserét is 10-20 euró között megoldják még a gyárban.
összességében nagyon jó minőségű bringa és váz, a méretezés valóban kicsit furcsa, főleg ha két méret határán mozogsz, mint én, de edzős bringának komolyabb szinten se vennék mást, mint ezt vagy a minimálisan sportosabb geojú CF-t, ha a karbonra gerjednék.
Oké, akkor válaszolsz a kérdéseimre!
- Milyen széles a Racing5-ön a gumi, ami fön van a gépeden?
-Milyen testreszabási lehetőségek vannak canyonnál, úm. stucnihossz-kormányszélesség-sor-hajtókar kiosztás és karhossz?
-Mekkora a legnagyobb gumiszélesség, amit szerinted a váz fogadni tudna?
-A váz bowdenezése jó, sallangmentes és kis súrlódású?
-A racing5-tel mik a tapasztalataid? (bár ezt kérdezhetném vejnétől is..)
Szép masina, csak a geometria táblázat alapján nem tudtam méretet találni :\
Másik: ne az optimálisra törekedj.
hanem az IDEÁLISRA
DaveRider módosította - 2016. január 12. - 15:01