Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4161
Posted 2016. January 17. - 11:50
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?
#4162
Posted 2016. January 17. - 07:37
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?
Ha már BB30 adapterekről szól a topik..
#4163
Posted 2016. January 17. - 07:13
vittore, nem gyári szett, szvsz
másrészt: szerintem bűn lenne azokra a vázakra rekord négyszögest tenni.
van rá jobb, amit én is minden nap megkapok, hogy "vegyélmáregyetbazdmeg"
Engem nem motiválna, hogy 30mm-es tengelyhez tervezett vázat 12mm-es tengellyel használjak.
BTW, valaki nem veszi meg? A vázat-hajtókart szívesen átveszem
http://apro.bikemag....pi-l324840.html
pfff, nekem december közepén még 4900-ért adta.. Mindegy, mert amíg van szövet a contin, addig marad hátul. Amúgy nem hinném, hogy 28-as lenne, mert dobozból kivéve és kiterítve semmivel sem szélesebb, mint a kinyúlt 23-as rubino pro.
más: kipróbáltam a coralt tegnap, szerintem jó lesz. Ami biztos, hogy kényelmes, bár nincs a C'dale szintjén komfortban, így annak függvényében, hogy mennyire rossz útra megyek, fogok választani a két bringa közül. Rázósabb, kátyúsabb útra 'dale, minden másra ott a Coral.
http://www.kephost.com/image/SXND
Edited by Vejne, 2016. January 17. - 07:23.
#4164
Posted 2016. January 16. - 22:22
http://apro.bikemag....l-l324868.html#
értem hogy a pro-k ebben az időben irtóztak a 4-szögtengelytől és jöttek pótlásnak a fsa, bianchi, stb hajtókarok, de itt is látszik, hogy mennyire nem illik egy egységes szettbe
#4165
Posted 2016. January 15. - 15:22
https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ
Oké, CoralCsekk
CN-HG93 lánc
Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor
BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső
Tökéletes.
4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."
Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
a coral nyergét is átveszem,ha veszel másikat. szóval vegyél egy másikat. most.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4166
Posted 2016. January 15. - 13:57
https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ
Oké, CoralCsekk
CN-HG93 lánc
Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor
BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső
Tökéletes.
4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."
Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
#4167
Posted 2016. January 14. - 09:40
Kipróbáltam a C'dale-t a magasabb-rövidebb beállítással.
Furcsa volt először, mert centikkel fogom magasabban a fvk-t, mint a városi gépemen a kormányt, de ezt meg tudom szokni.
Röviden: nagyon kényelmes lett, és jól kezelhető maradt. Ami meglep mindig, ha visszaülök a 'dale-re, hogy a váz mennyivel KÉNYELMESEBB, mint a coral, vagy a trekkingem. Vibráció az aszfalt felől, úthibákról szinte semmi sem jön át, nagyon compliant szerkezet. A vicc, hogy 31.6-os alu nyeregcső van benne, és alig van kihúzva a nyeregcső, mert magas építésű a váz.
Szóval nem hajladozik a cső össze-vissza (mentem már olyan géppel, amiben 29,4-es karbon cső 26 cm-re volt kihúzva, és az már kifejezetten zavaró volt, 1-2 cm vertikális holtjátéka volt a rendszernek alattam.)
Másik: úgy kényelmes, hogy 9.5-9 barra van fújva a gumi (sajnos kell ennyi bele (Diamante Pro Radiale 24 mm) mert alacsonyabb nyomáson "üres slag" érzete van kanyarban a guminak)
Nem tudom, kinek van tapasztalata radiális szövetű külsőkkel, de amit el tudnék mondani a Diamantéról:
-nagyon kényelmes, lágy, jól tapad, de alacsony nyomáson furcsán viselkedik, nagyon csapnivaló a laterális merevsége
-a gördülési ellenállása azonos nyomáson nekem nagyobbnak érződik, mint a diagonális külsőknek, bár a keverék is közrejátszhat
-viszonylag puha keverék, vizes úton is jól tapad, ellenben NAGYON gyűjti a koszt-törmeléket, ragad hozzá minden, és sajnos, szerintem gyorsan is viselődik a futófelülete.
Anno 4500-ért vettem darabját belsőkkel, de újra nem vennék belőlük. Ugyan tényleg jó, de aki tartós és abúzus-biztos külsőt keres, csalódni fog benne. Ugyan defektem nem volt, de amennyi sz.rt összeszed, az alapján ez színtiszta mázli, nem a gumi defektvédelme.
BTW, ugyan csak 6mm-rel került fentebb, 3mm-rel közelebb a fékváltókar-fogás, de érzésre sokkal több. Rövidebbnek érzem a gépet, nem 3, hanem legalább 9 mm-rel.
A syntace RL kormány XL méretben bizony elég hosszú (88, HH) de L-M méretben akár jó is lehetne (mert a fogása kiváló)
Mindegy, most ez a kokpit-csere nagyon bejött, kényelemre-kezelhetőségre sokat dobott. Szettből m,eg tökéletesen teszi a dolgát ez a "ronda velocse", ami tudna javítani esetleg, egy összképhez illő hátsó váltó (OS oldallapos) illetve a 2015-ös kiadású fékváltókar (szomorú basset hound kioldógomb)
Edited by Vejne, 2016. January 14. - 09:41.
#4168
Posted 2016. January 13. - 14:27
centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.
összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)
a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)
amiket napi szinten használok azok közt alig van különbség. 2000-es record,és 2001-2003 körüli veloce,amit én alakítottam át 10-esre. az nagyon érződik,h a record-nak vlmi kompozit a felfelé váltó karja. nekem az alu karos váltás jobban tetszik. a mostani chorus ,record ergók kicsit puhábban váltanak,de ez lehet a bowdenezés miatt is. a mostani athena,és a veloce a lebutított lefelé váltással azért nem javított a váltáson. sőt. a múltkor volt nálam egy centaur,ami egyesével pakolja lefelé a láncot. az konkrétan nagyon gáz volt. olyat nem szabad megvenni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4169
Posted 2016. January 13. - 11:00
ez hasznos volt, mert én pont azon gondolkozom, hogy lehet nem a 11-32 sort cserélem, ha nem válik be, hanem 34>36
Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.
Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.
#4170
Posted 2016. January 13. - 09:09
En versenyeken is elvagyok 50x12-vel. 80 km/h volt tavaly a top tempom. Az biztos, hogy majd 140-es fordulatjel van a logban de az csak 75 km/h korul, utana (es az adott szakasz javan is) aero pozban gurultam.
Versenyen kivul 70 fole se nagyon szoktam menni.
Aki a lejtozesre rezeg, annak kell a 11, masnak nem.
Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.
Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.
- Kisherceg and DaveRider like this
#4171
Posted 2016. January 13. - 07:15
jó, lehet, rigid vagyok. de pár éve volt 1-2 olasz cég (Wilier, Bianchi) akik meg 50-34 mellé 13-26-ot párosítottak. És elő-előferdül apróban is 50-34 mellé 13-26-os sor.
Nekem pl. az is elég lenne, sőt, mivel gyenge vagyok, szeretném (13-14-15-16-17-18-19...)
Továbbra is fenntartom, hogy hobbista jobban jár egy kisebb ugrásokkal tűzdelt sorral, aminek a végén van egy "menekülőlánckerék", de semmiképp' sincs szüksége 11t-re.
De ez csak egy vélemény.
#4172
Posted 2016. January 13. - 02:42
En versenyeken is elvagyok 50x12-vel. 80 km/h volt tavaly a top tempom. Az biztos, hogy majd 140-es fordulatjel van a logban de az csak 75 km/h korul, utana (es az adott szakasz javan is) aero pozban gurultam.
Versenyen kivul 70 fole se nagyon szoktam menni.
Aki a lejtozesre rezeg, annak kell a 11, masnak nem.
- Kisherceg and Rabbit like this
#4173
Posted 2016. January 12. - 23:54
ha megcsinálod a matekot látod, hogy 11-12-13 egyik se olyan tempó, amit egy hobbista tartósan tud egyedül, ellenben ha van rásegítés (pl maratonon kis grupettó, kis lejtő, hátszél) vagy esetleg sprintelnél akkor számít az a +8-10 km/h...a 11-est simán megpörgeti egy hobbista is dobogókőről le vagy egy jobb bolyban, kis hátszélben. 11T alapvetően ilyen esetekre van, a 11-28 8s Sora sorom valóban kissé tág volt azzal, de 10-11s esetén már nem ez az egy fog számít.
szóval erre is csak magamat tudom idézni: lehet, hogy neked nem kell 11T ott és úgy, ahogy te használod, de talán pont Ave volt aki egy stravas beszámolójában írta, hogy az 50x12 bizony egy maratonon a középmezőnyben már soványka
Edited by DaveRider, 2016. January 12. - 23:56.
#4174
Posted 2016. January 12. - 20:46
én szereltem mostanában "néhány" sora-s,tiagra-s,105-ös,ultegrás,dura ace-s bringát. ami valóban meggyőzően jól működött az csak a dura ace volt váltás terén. a többinél mondjuk hátul az elment kategória,de elől meg szinte mindegyik olyan mint 1 egérfogó. az én 2000 körüli record-omhoz hasonlítottam őket. sajnos a campa sem a régi már. ott is max chorus-tól felfelé okés számomra a váltás minősége. hátul kb azonos a régiekkel (leszámítva,h nem lehet olyan sokat lefelé váltani),viszont elől csak egy egész kicsit jobb az imént felsorolt japán cuccoktól. talán gyengébb a váltó rugója,vagy nem tudom,de egy kicsit finomabban teszi le a láncot a nagyról a kicsire. mind mechanikusra értem. villanyoshoz nem volt szerencsém. szóval nekem mind1 lenne,h 105,vagy tiagra. egyik sem kéne. hamarabb elgurulgatnék egy veloce szettes bringával.
saját vélemény. ne vegye senki a szívére. vlkinek lehet pont az ellenkezője tetszik. azt is megértem.
centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.
összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)
a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)
- donciccio likes this
#4175
Posted 2016. January 12. - 18:17
ja hát alföldre 52/39 + 11-25 aztán kész, ezen sokat nem kell ragozni, ahol én edzem bringázom főleg ott még a sík körben is 400m szint van, de mondjuk 100km/1000m után nem feltétlen a kónuszon felsprintelés a célom a budakeszi vagy telki gigabiten, csak a hazapörgetés. nem is értem, miért beszélsz worldwide szállító gyártók esetén úgy a gyár által megválasztott áttételekről, mint ha a Föld teljesen sík lenne mindenhol...nem találom a képet hirtelen instagramon, de még a Touron is felpattintanak egy semi-kompakt + 11-32t a keményebb szakaszokon.
Dave, szerintem félreértettél, mert én a 11-essel induló sort KIFOGÁSOLTAM.
Ugyanis, lehet én vagyok gyengeszar, de kompaktnál 12, sima karnál 13-al induló sorral nagoyn jól elvagyok.
NINCS szüksége hobbistának 11t-re, még 50-es nagytányérral sem.
Edited by Vejne, 2016. January 12. - 18:20.
#4176
Posted 2016. January 12. - 18:02
ja hát alföldre 52/39 + 11-25 aztán kész, ezen sokat nem kell ragozni, ahol én edzem bringázom főleg ott még a sík körben is 400m szint van, de mondjuk 100km/1000m után nem feltétlen a kónuszon felsprintelés a célom a budakeszi vagy telki gigabiten, csak a hazapörgetés. nem is értem, miért beszélsz worldwide szállító gyártók esetén úgy a gyár által megválasztott áttételekről, mint ha a Föld teljesen sík lenne mindenhol...nem találom a képet hirtelen instagramon, de még a Touron is felpattintanak egy semi-kompakt + 11-32t a keményebb szakaszokon.
Dave: Attól, hogy egy geometria sportos, nem kell bele hereverető nyeregcső LD. CAAD10, SuSi, 25.4-es nyeregcsővel készül idéntől, korábban 27.2-vel.
Nekem a tavalyi szezon tanulságos volt: kb, amíg 15-16-17-19 van a sorban, addig mindegy, a többi lánckerék milyen itt alfődön.
Btw, a SuSit pont azért kedvelem, mert nagyon kényelmes, és nagyon kiegyensúlyozott a geometriája (575mm felsőcső, 175mm fejcső, 560mm cc nyeregvázcső (ct60). 399 mm reach). És különösen rossz-kátyús úton érzem SOKKAL kényelmesebbnek, mint a pálcika acélvázas koralt.
Edited by DaveRider, 2016. January 12. - 18:04.
#4177
Posted 2016. January 12. - 17:48
Dave: Attól, hogy egy geometria sportos, nem kell bele hereverető nyeregcső LD. CAAD10, SuSi, 25.4-es nyeregcsővel készül idéntől, korábban 27.2-vel.
Nekem a tavalyi szezon tanulságos volt: kb, amíg 15-16-17-19 van a sorban, addig mindegy, a többi lánckerék milyen itt alfődön.
Btw, a SuSit pont azért kedvelem, mert nagyon kényelmes, és nagyon kiegyensúlyozott a geometriája (575mm felsőcső, 175mm fejcső, 560mm cc nyeregvázcső (ct60). 399 mm reach). És különösen rossz-kátyús úton érzem SOKKAL kényelmesebbnek, mint a pálcika acélvázas koralt.
#4178
Posted 2016. January 12. - 17:39
hát ezért biztos páran megköveznek, de az első váltás minőségében szerintem elsősorban a nagy lánctányér a fontosabb és nem a váltó maga vagy a váltókar (ha a hajtómű és a váz merevsége adott) Ezt akkor vettem észre amikor ultegra hajtóművet (6600) dura ace-ra (7800) váltottam és minden más maradt a régi Na ott érezhető volt, hogy könnyebben kapja fel a láncot a dura, ott szemre is több CNC munka volt a tányérban. Lefelé tök mindegy, nem is tesznek semmi űrtechnológiás rámpákat meg bemarásokat a kistányérra, oda erős rugó kell meg jó (tiszta) bowdenek, hogy a rugó gyorsan is tudja letenni a láncot, ne legyen nyúlós a koszos-ragadós kábel miatt.
ezért a mondatért meg jár a 10 pont: "kimegyünk, aztán edzésmunkát végzünk és nem az ideális sort számolgatjuk folyton." :-))))))
#4179
Posted 2016. January 12. - 17:36
ez amúgy nagyon igaz, jóbarátom karbon bianchi + campa bringája sokkal finomabb, puhább váltásban. de ez inkább érzeti különbség, egyéni preferencia hogy a finom váltást szereted vagy az éles, határozottat, aminél a legpocsékabb erdészeti úton is tudod, hogy átrakta.
régen a shimano-nak volt finomabb a váltása. legalábbis elől. amúgy,azzal nincsen gond,h melyik,hogyan pakolja a láncot,mert mindegyik megcsinálja a legrosszabb körülmények közt is. hátul még most is a shimano vált finomabban. a campa meg kicsit nyersebb,és határozottabb hátul.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4180
Posted 2016. January 12. - 17:29
ez amúgy nagyon igaz, jóbarátom karbon bianchi + campa bringája sokkal finomabb, puhább váltásban. de ez inkább érzeti különbség, egyéni preferencia hogy a finom váltást szereted vagy az éles, határozottat, aminél a legpocsékabb erdészeti úton is tudod, hogy átrakta.
én szereltem mostanában "néhány" sora-s,tiagra-s,105-ös,ultegrás,dura ace-s bringát. ami valóban meggyőzően jól működött az csak a dura ace volt váltás terén. a többinél mondjuk hátul az elment kategória,de elől meg szinte mindegyik olyan mint 1 egérfogó. az én 2000 körüli record-omhoz hasonlítottam őket. sajnos a campa sem a régi már. ott is max chorus-tól felfelé okés számomra a váltás minősége. hátul kb azonos a régiekkel (leszámítva,h nem lehet olyan sokat lefelé váltani),viszont elől csak egy egész kicsit jobb az imént felsorolt japán cuccoktól. talán gyengébb a váltó rugója,vagy nem tudom,de egy kicsit finomabban teszi le a láncot a nagyról a kicsire. mind mechanikusra értem. villanyoshoz nem volt szerencsém. szóval nekem mind1 lenne,h 105,vagy tiagra. egyik sem kéne. hamarabb elgurulgatnék egy veloce szettes bringával.
saját vélemény. ne vegye senki a szívére. vlkinek lehet pont az ellenkezője tetszik. azt is megértem.