Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#4141
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts

Ha én olyan szélesre állítanám a fékpofákat, lehet hogy elsem érné a felnit fékezéskor, nem húz akkorát a kar.



#4142
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez fura nekem, én nem is használom a kioldókart és mégis kiveszem 20-as külső szélességű felnin a 25-ös gumit.



A sebesség mindent megold.

 


#4143
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Nincs is velük gond, legfeljebb ha kiveszem valamiért, akkor eresztek és pumpálok. Azért köszi a válaszokat.

#4144
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Külső szélesség 21mm. Lehet, hogy a Meridán, amit csak kölcsönbe próbáltam, a szélesebb felni volt. Tehát a vastagabb gumihoz, hogy értelme legyen a kioldónak, vastagabb felni is kell. Egyébként ez r77 pontosan, a merida féle pedig r sport. Azt hittem ugyanaz, csak a különböző kerékpár gyártóknak más nevet adott a fulcrum.

az a régi keskeny felnis R7. Az R sport úgy tudom, a 2013-as R7-tel ekvivalens.

 

Az új R7 23mm kívül, 17.5mm belül. Nem kéne, hogy gond legyen a fékjeiddel...



#4145
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts

Külső szélesség 21mm. Lehet, hogy a Meridán, amit csak kölcsönbe próbáltam, a szélesebb felni volt. Tehát a vastagabb gumihoz, hogy értelme legyen a kioldónak, vastagabb felni is kell. Egyébként ez r77 pontosan, a merida féle pedig r sport. Azt hittem ugyanaz, csak a különböző kerékpár gyártóknak más nevet adott a fulcrum.



#4146
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts

15-ös

 



#4147
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Gondolom nem ugyanolyan fékkel,mint a 23-asokat, mert nem tudnák gyorsan betenni az új kereket egy defekt után. De hát milyen fék létezik még? Valami beállítás problémám lehet?


Szerintem igen, mert ezeket äz új fekeket a trendekhez, széles gumikhoz és felnihez szabtak.

Amúgy r7, vagy r7lg? 15 vagy 17.5 széles belül?

#4148
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Gondolom nem ugyanolyan fékkel,mint a 23-asokat, mert nem tudnák gyorsan betenni az új kereket egy defekt után. De hát milyen fék létezik még? Valami beállítás problémám lehet?

#4149
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Le vagy maradva, tavaly mentek 33 mm széles gumival is PR.☺☺ és 27/29 mm elég elterjedt a kockakoves etapokon. A contin gp4ksii meg 32 mm széles a 28 as változatban, gond nélkül használják.

#4150
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Conti ultra sport 2 valós szélessége fulcrum r7-en 26mm. Ennyit szerintem bírnia kellene, a profik is feltesznek 25-ös gumikat kockakő és hasonló rossz utakra, ezért nem értem. A Meridán ugyanez a kerék, Maxxis dolomites 25 gumival, merida fékkel működött.

#4151
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Üdv!
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?

Milen felni-gumi? Mert, mostanában néhány 25mm-esnek írt gumi valójában 28-as. :)

 

Irigylem a problémádat, nekem még kioldókar sincs a fékjeimen :( :(



#4152
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Üdv!
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?

#4153
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?

Ha már BB30 adapterekről szól a topik..



#4154
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

vittore, nem gyári szett, szvsz

 

másrészt: szerintem bűn lenne azokra a vázakra rekord négyszögest tenni.

 

van rá jobb, amit én is minden nap megkapok, hogy "vegyélmáregyetbazdmeg"

 

1666896.jpg

 

Engem nem motiválna, hogy 30mm-es tengelyhez tervezett vázat 12mm-es tengellyel használjak.

 

BTW, valaki nem veszi meg? A vázat-hajtókart szívesen átveszem :)

 

http://apro.bikemag....pi-l324840.html

 

pfff, nekem december közepén még 4900-ért adta.. Mindegy, mert amíg van szövet a contin, addig marad hátul. Amúgy nem hinném, hogy 28-as lenne, mert dobozból kivéve és kiterítve semmivel sem szélesebb, mint a kinyúlt 23-as rubino pro. :)

 

más: kipróbáltam a coralt tegnap, szerintem jó lesz. Ami biztos, hogy kényelmes, bár nincs a C'dale szintjén komfortban, így annak függvényében, hogy mennyire rossz útra megyek, fogok választani a két bringa közül. Rázósabb, kátyúsabb útra 'dale, minden másra ott a Coral.

 

http://www.kephost.com/image/SXND


Edited by Vejne, 2016. January 17. - 07:23.


#4155
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

http://apro.bikemag....l-l324868.html#

 

értem hogy a pro-k ebben az időben irtóztak a 4-szögtengelytől és jöttek pótlásnak a fsa, bianchi, stb hajtókarok, de itt is látszik, hogy mennyire nem illik egy egységes szettbe



#4156
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ

 

Oké, CoralCsekk

 

CN-HG93 lánc

Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor

BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső

 

Tökéletes.

 

4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."

 

Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.

a coral nyergét is átveszem,ha veszel másikat. szóval vegyél egy másikat. most. :P :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4157
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ

 

Oké, CoralCsekk

 

CN-HG93 lánc

Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor

BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső

 

Tökéletes.

 

4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."

 

Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.



#4158
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Kipróbáltam a C'dale-t a magasabb-rövidebb beállítással.

 

Furcsa volt először, mert centikkel fogom magasabban a fvk-t, mint a városi gépemen a kormányt, de ezt meg tudom szokni.

 

Röviden: nagyon kényelmes lett, és jól kezelhető maradt. Ami meglep mindig, ha visszaülök a 'dale-re, hogy a váz mennyivel KÉNYELMESEBB, mint a coral, vagy a trekkingem. Vibráció az aszfalt felől, úthibákról szinte semmi sem jön át, nagyon compliant szerkezet. A vicc, hogy 31.6-os alu nyeregcső van benne, és alig van kihúzva a nyeregcső, mert magas építésű a váz.

 

Szóval nem hajladozik a cső össze-vissza (mentem már olyan géppel, amiben 29,4-es karbon cső 26 cm-re volt kihúzva, és az már kifejezetten zavaró volt, 1-2 cm vertikális holtjátéka volt a rendszernek alattam.)

 

Másik: úgy kényelmes, hogy 9.5-9 barra van fújva a gumi (sajnos kell ennyi bele (Diamante Pro Radiale 24 mm) mert alacsonyabb nyomáson "üres slag" érzete van kanyarban a guminak)

 

Nem tudom, kinek van tapasztalata radiális szövetű külsőkkel, de amit el tudnék mondani a Diamantéról:

-nagyon kényelmes, lágy, jól tapad, de alacsony nyomáson furcsán viselkedik, nagyon csapnivaló a laterális merevsége

-a gördülési ellenállása azonos nyomáson nekem nagyobbnak érződik, mint a diagonális külsőknek, bár a keverék is közrejátszhat

-viszonylag puha keverék, vizes úton is jól tapad, ellenben NAGYON gyűjti a koszt-törmeléket, ragad hozzá minden, és sajnos, szerintem gyorsan is viselődik a futófelülete.

Anno 4500-ért vettem darabját belsőkkel, de újra nem vennék belőlük. Ugyan tényleg jó, de aki tartós és abúzus-biztos külsőt keres, csalódni fog benne. Ugyan defektem nem volt, de amennyi sz.rt összeszed, az alapján ez színtiszta mázli, nem a gumi defektvédelme. 

 

BTW, ugyan csak 6mm-rel került fentebb, 3mm-rel közelebb a fékváltókar-fogás, de érzésre sokkal több. Rövidebbnek érzem a gépet, nem 3, hanem legalább 9 mm-rel.

 

A syntace RL kormány XL méretben bizony elég hosszú (88, HH) de L-M méretben akár jó is lehetne (mert a fogása kiváló)

 

Mindegy, most ez a kokpit-csere nagyon bejött, kényelemre-kezelhetőségre sokat dobott. Szettből m,eg tökéletesen teszi a dolgát ez a "ronda velocse", ami tudna javítani esetleg, egy összképhez illő hátsó váltó (OS oldallapos) illetve a 2015-ös kiadású fékváltókar (szomorú basset hound kioldógomb)


Edited by Vejne, 2016. January 14. - 09:41.


#4159
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.

 

összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)

 

a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)

amiket napi szinten használok azok közt alig van különbség. 2000-es record,és 2001-2003 körüli veloce,amit én alakítottam át 10-esre. az nagyon érződik,h a record-nak vlmi kompozit a felfelé váltó karja. nekem az alu karos váltás jobban tetszik. a mostani chorus ,record ergók kicsit puhábban váltanak,de ez lehet a bowdenezés miatt is. a mostani athena,és a veloce a lebutított lefelé váltással azért nem javított a váltáson. sőt. a múltkor volt nálam egy centaur,ami egyesével pakolja lefelé a láncot. az konkrétan nagyon gáz volt. olyat nem szabad megvenni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#4160
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

ez hasznos volt, mert én pont azon gondolkozom, hogy lehet nem a 11-32 sort cserélem, ha nem válik be, hanem 34>36

Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.

Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.