Ha én olyan szélesre állítanám a fékpofákat, lehet hogy elsem érné a felnit fékezéskor, nem húz akkorát a kar.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#4141
Posted 2016. January 17. - 18:43
#4142
Posted 2016. January 17. - 17:25
Ez fura nekem, én nem is használom a kioldókart és mégis kiveszem 20-as külső szélességű felnin a 25-ös gumit.
A sebesség mindent megold.
#4143
Posted 2016. January 17. - 14:33
#4144
Posted 2016. January 17. - 14:03
Külső szélesség 21mm. Lehet, hogy a Meridán, amit csak kölcsönbe próbáltam, a szélesebb felni volt. Tehát a vastagabb gumihoz, hogy értelme legyen a kioldónak, vastagabb felni is kell. Egyébként ez r77 pontosan, a merida féle pedig r sport. Azt hittem ugyanaz, csak a különböző kerékpár gyártóknak más nevet adott a fulcrum.
az a régi keskeny felnis R7. Az R sport úgy tudom, a 2013-as R7-tel ekvivalens.
Az új R7 23mm kívül, 17.5mm belül. Nem kéne, hogy gond legyen a fékjeiddel...
#4145
Posted 2016. January 17. - 13:47
Külső szélesség 21mm. Lehet, hogy a Meridán, amit csak kölcsönbe próbáltam, a szélesebb felni volt. Tehát a vastagabb gumihoz, hogy értelme legyen a kioldónak, vastagabb felni is kell. Egyébként ez r77 pontosan, a merida féle pedig r sport. Azt hittem ugyanaz, csak a különböző kerékpár gyártóknak más nevet adott a fulcrum.
#4146
Posted 2016. January 17. - 13:12
#4147
Posted 2016. January 17. - 12:52
Gondolom nem ugyanolyan fékkel,mint a 23-asokat, mert nem tudnák gyorsan betenni az új kereket egy defekt után. De hát milyen fék létezik még? Valami beállítás problémám lehet?
Szerintem igen, mert ezeket äz új fekeket a trendekhez, széles gumikhoz és felnihez szabtak.
Amúgy r7, vagy r7lg? 15 vagy 17.5 széles belül?
#4148
Posted 2016. January 17. - 12:47
#4149
Posted 2016. January 17. - 12:42
#4150
Posted 2016. January 17. - 12:33
#4151
Posted 2016. January 17. - 11:54
Üdv!
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?
Milen felni-gumi? Mert, mostanában néhány 25mm-esnek írt gumi valójában 28-as.
Irigylem a problémádat, nekem még kioldókar sincs a fékjeimen
#4152
Posted 2016. January 17. - 11:50
Tudom, hogy van országúti fék topik, de az elég halott. Problémám, az 5800-as fék kioldókar elég kicsit emel ki, a 25-ös gumi nem fér ki rajta, csak ha leengedem. A Merida saját fékével nem volt gond 25-ös gumival. Próbáltam a lehető legtávolabb állítani a felnitől, de így sem jó. Ez vajon általános a Shimanonál?
#4153
Posted 2016. January 17. - 07:37
Srácok, valaki tudja Andersen forumtag elérhetőseget?
Ha már BB30 adapterekről szól a topik..
#4154
Posted 2016. January 17. - 07:13
vittore, nem gyári szett, szvsz
másrészt: szerintem bűn lenne azokra a vázakra rekord négyszögest tenni.
van rá jobb, amit én is minden nap megkapok, hogy "vegyélmáregyetbazdmeg"
Engem nem motiválna, hogy 30mm-es tengelyhez tervezett vázat 12mm-es tengellyel használjak.
BTW, valaki nem veszi meg? A vázat-hajtókart szívesen átveszem
http://apro.bikemag....pi-l324840.html
pfff, nekem december közepén még 4900-ért adta.. Mindegy, mert amíg van szövet a contin, addig marad hátul. Amúgy nem hinném, hogy 28-as lenne, mert dobozból kivéve és kiterítve semmivel sem szélesebb, mint a kinyúlt 23-as rubino pro.
más: kipróbáltam a coralt tegnap, szerintem jó lesz. Ami biztos, hogy kényelmes, bár nincs a C'dale szintjén komfortban, így annak függvényében, hogy mennyire rossz útra megyek, fogok választani a két bringa közül. Rázósabb, kátyúsabb útra 'dale, minden másra ott a Coral.
http://www.kephost.com/image/SXND
Edited by Vejne, 2016. January 17. - 07:23.
#4155
Posted 2016. January 16. - 22:22
http://apro.bikemag....l-l324868.html#
értem hogy a pro-k ebben az időben irtóztak a 4-szögtengelytől és jöttek pótlásnak a fsa, bianchi, stb hajtókarok, de itt is látszik, hogy mennyire nem illik egy egységes szettbe
#4156
Posted 2016. January 15. - 15:22
https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ
Oké, CoralCsekk
CN-HG93 lánc
Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor
BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső
Tökéletes.
4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."
Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
a coral nyergét is átveszem,ha veszel másikat. szóval vegyél egy másikat. most.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4157
Posted 2016. January 15. - 13:57
https://drive.google...dG5lQnNEbWMyUzQ
Oké, CoralCsekk
CN-HG93 lánc
Veloce 13-14-15-16-17-18-19-21-23 "Debi" sor
BBB Speedwire slick campy kábel, jagwire kábelkülső
Tökéletes.
4500 ft-os tajvani noname kerámia csapágy UltraTorque karhoz: "legalább tömített, nem úgy, mint a gyári."
Kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
#4158
Posted 2016. January 14. - 09:40
Kipróbáltam a C'dale-t a magasabb-rövidebb beállítással.
Furcsa volt először, mert centikkel fogom magasabban a fvk-t, mint a városi gépemen a kormányt, de ezt meg tudom szokni.
Röviden: nagyon kényelmes lett, és jól kezelhető maradt. Ami meglep mindig, ha visszaülök a 'dale-re, hogy a váz mennyivel KÉNYELMESEBB, mint a coral, vagy a trekkingem. Vibráció az aszfalt felől, úthibákról szinte semmi sem jön át, nagyon compliant szerkezet. A vicc, hogy 31.6-os alu nyeregcső van benne, és alig van kihúzva a nyeregcső, mert magas építésű a váz.
Szóval nem hajladozik a cső össze-vissza (mentem már olyan géppel, amiben 29,4-es karbon cső 26 cm-re volt kihúzva, és az már kifejezetten zavaró volt, 1-2 cm vertikális holtjátéka volt a rendszernek alattam.)
Másik: úgy kényelmes, hogy 9.5-9 barra van fújva a gumi (sajnos kell ennyi bele (Diamante Pro Radiale 24 mm) mert alacsonyabb nyomáson "üres slag" érzete van kanyarban a guminak)
Nem tudom, kinek van tapasztalata radiális szövetű külsőkkel, de amit el tudnék mondani a Diamantéról:
-nagyon kényelmes, lágy, jól tapad, de alacsony nyomáson furcsán viselkedik, nagyon csapnivaló a laterális merevsége
-a gördülési ellenállása azonos nyomáson nekem nagyobbnak érződik, mint a diagonális külsőknek, bár a keverék is közrejátszhat
-viszonylag puha keverék, vizes úton is jól tapad, ellenben NAGYON gyűjti a koszt-törmeléket, ragad hozzá minden, és sajnos, szerintem gyorsan is viselődik a futófelülete.
Anno 4500-ért vettem darabját belsőkkel, de újra nem vennék belőlük. Ugyan tényleg jó, de aki tartós és abúzus-biztos külsőt keres, csalódni fog benne. Ugyan defektem nem volt, de amennyi sz.rt összeszed, az alapján ez színtiszta mázli, nem a gumi defektvédelme.
BTW, ugyan csak 6mm-rel került fentebb, 3mm-rel közelebb a fékváltókar-fogás, de érzésre sokkal több. Rövidebbnek érzem a gépet, nem 3, hanem legalább 9 mm-rel.
A syntace RL kormány XL méretben bizony elég hosszú (88, HH) de L-M méretben akár jó is lehetne (mert a fogása kiváló)
Mindegy, most ez a kokpit-csere nagyon bejött, kényelemre-kezelhetőségre sokat dobott. Szettből m,eg tökéletesen teszi a dolgát ez a "ronda velocse", ami tudna javítani esetleg, egy összképhez illő hátsó váltó (OS oldallapos) illetve a 2015-ös kiadású fékváltókar (szomorú basset hound kioldógomb)
Edited by Vejne, 2016. January 14. - 09:41.
#4159
Posted 2016. January 13. - 14:27
centaur fvkar+veloce váltókkal párszor gondolkodtam rajta, mivel lehet jobb egy drágább campa, pl chorus.
összehasonlítási alapom csak shimanoban van, de az nem igazán volt alma és alma: 8-as sora vs 9-es ultegra (más volt a váltókar működése, szóval ezért)
a campában szerintem ami tutira markáns különbség, az a red fvkar, Donnak azt kellene tesztelni :-)
amiket napi szinten használok azok közt alig van különbség. 2000-es record,és 2001-2003 körüli veloce,amit én alakítottam át 10-esre. az nagyon érződik,h a record-nak vlmi kompozit a felfelé váltó karja. nekem az alu karos váltás jobban tetszik. a mostani chorus ,record ergók kicsit puhábban váltanak,de ez lehet a bowdenezés miatt is. a mostani athena,és a veloce a lebutított lefelé váltással azért nem javított a váltáson. sőt. a múltkor volt nálam egy centaur,ami egyesével pakolja lefelé a láncot. az konkrétan nagyon gáz volt. olyat nem szabad megvenni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4160
Posted 2016. January 13. - 11:00
ez hasznos volt, mert én pont azon gondolkozom, hogy lehet nem a 11-32 sort cserélem, ha nem válik be, hanem 34>36
Tisztelettel, félve szólok bele a nagyok dolgába, de röpke fél éve pont ezen tipródtam én is, és tán pont Ave nyugtatott meg, hogy jó lesz a választott áttételem.
Jelentem, teljes mértékben igaza van, a 12-25-ös 11-es sor pompásan megfelel a kompakthoz. Mások próbáltak meggyőzni, hogy az 36 jobb lenne, mint a 34, de többet profitálok a 34-ből itt a pilisi dombokon, mint amit bosszankodnék a "luk" miatt, mikor leváltok 50-ről.